سرعت و قدرت شارژ Galaxy S23 Ultra تست شده: یک پیشرفت بزرگ

زمان مطالعه: 5 دقیقه

 

شارژر Samsung Galaxy S23 Ultra

 

قدرت شارژ و سرعت همیشه موضوعات بحث برانگیزی هستند. از بازاریابی بیش از حد و نگرانی در مورد عمر باتری آسیب دیده گرفته تا گوشی هایی که به سادگی خیلی آهسته شارژ می شوند، به نظر می رسد که تعداد کمی از برندها به درستی شارژ می شوند.

سامسونگ هم فرقی نداره علیرغم تبلیغ قدرت شارژ سیمی 45 واتی از پرچمداران سال 2022، مشخص شد که در سال گذشته به اوج کوتاهی نسبت به سطح توان پایدار تبدیل شده است. نتیجه گوشی‌هایی بود که عمدتاً عمر باتری بالایی دارند، اما سلول‌های آن‌ها به سختی سریع‌تر از زمانی که در سطوح برق قدیمی‌تر شارژ می‌شدند، دوباره پر می‌شوند. مدل های قبلی هنوز حدود یک ساعت یا بیشتر طول می کشد تا شارژ شوند، به سختی به این سرعت.

با ورود گوشی های جدید به بازار، زمان آن رسیده است که سرعت و قدرت شارژ Galaxy S23 Ultra را آزمایش کنیم تا ببینیم آیا این وضعیت بهبود یافته است یا خیر.

تست سرعت شارژ Samsung Galaxy S23 Ultra

برای این تست شارژ، آداپتور مسافرتی 45 واتی SuperFast Charging 2.0 سامسونگ (مدل: TA845) را برای دستیابی به حداکثر قدرت انتخاب کردیم. با این اوصاف، هر شارژر سازگار 45 واتی USB Power Delivery PPS از لیست ما از بهترین شارژرهای Samsung Galaxy S23 نتایج مشابه زیر را به دست خواهد آورد. برای مقایسه، مجموعه‌ای از مدل‌های دیگر را نیز آزمایش کردیم که سطوح و پروتکل‌های مختلف قدرت را پشتیبانی می‌کنند.

برای وضوح، ما زمان را از 1٪ تا زمانی که تلفن ادعا می کند در 100٪ است، ردیابی می کنیم، نه زمان توقف کامل شارژ تلفن (به هر حال شارژ سریع نقشی در دوره شارژ قطره ای ندارد). در اینجا نتایج است.

  • 45 وات USB تحویل برق PPS — 57 دقیقه
  • تحویل برق 25 واتی USB PPS — 73 دقیقه
  • شارژ سریع 18 واتی Qualcomm / USB PD — 91 دقیقه
  • شارژ سریع 15 واتی سامسونگ – 110 دقیقه
  • 10 وات استاندارد 5 ولت USB – 125 دقیقه

به طور کلی، Galaxy S23 Ultra مطمئناً سرعت شارژ کندی ندارد، حداقل با قدرتمندترین آداپتور، اما هنوز هم کاملاً سریع نیست، به خصوص در هنگام استفاده از شارژرهای قدیمی تر و کم قدرت. برای مقایسه، Galaxy S22 Ultra 2022 در 62 دقیقه با 45 وات و 69 دقیقه در 25 وات به طور کامل شارژ می شود، که فقط در دو طرف نتایج S23 ما قرار می گیرد. در واقع، وقتی گلکسی اس 23 اولترا را با گلکسی اس 22 اولترا مقایسه می کنید، بسیاری از نتایج شارژ بسیار نزدیک هستند.

بسته به استاندارد شارژ، S23 Ultra چند دقیقه سریعتر از S22 Ultra به شارژ کامل می رسد.

نکته کلیدی این است که Galaxy S23 کمی سریعتر از مدل قبلی خود شارژ می شود، البته به شرطی که شارژر مناسب را انتخاب کنید. بهبود یک حاشیه بزرگ نیست، فقط چند دقیقه. با این حال، کافی است نگاهی دقیق تر به آنچه دقیقاً تغییر کرده است را تضمین کنیم.

چرا Galaxy S23 Ultra سریعتر از Galaxy S22 Ultra شارژ می شود؟

Samsung Galaxy S23 Ultra USB C وصل شد

 

در حالی که زمان شارژ کامل نسبت به مدل سال گذشته بهبود چندانی نداشته است، نگاهی دقیق تر به داده های چرخه شارژ ما، تغییر قابل توجهی را در الگوریتم سامسونگ نشان می دهد که خبر خوبی برای شارژ سریع است.

در مقایسه با Galaxy S22 Ultra سال گذشته، S23 Ultra برای مدت زمان قابل توجهی انرژی نزدیک به 45 وات را حفظ می کند، قبل از اینکه به 30 وات و سپس در اواسط شارژ حدود 21 وات کاهش یابد. در مقایسه، S22 Ultra تنها 45 وات را برای چند دقیقه حفظ کرد. ما گوشی را با جدیدترین نرم‌افزار OneUI 5 مجدداً آزمایش کردیم تا تأیید کنیم که گوشی همچنان همان عملکردی را ارائه می‌کند که در زمان راه‌اندازی مشاهده کردیم. متاسفانه همینطور است

نتیجه این است که در زمان‌های پایین‌تر باتری، کمی سریع‌تر شارژ می‌شود، به‌جای بهبود کلی زمان‌های شارژ. برای مثال، گلکسی اس 23 اولترا به ترتیب در 8، 17 و 29 دقیقه به 25، 50 و 75 درصد می رسد. این سریعتر از مدل سال گذشته است که 10، 21 و 34 دقیقه طول کشید تا به همان سطوح برسد. باز هم، تفاوت زیادی نیست، اما به این معنی است که در هنگام شارژ کردن با عجله، ظرفیت باتری کمی بیشتر خواهید داشت.

سامسونگ قابلیت‌های شارژ سریع گلکسی اس 23 اولترا را بهبود بخشیده است و سطوح قدرت بالا برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌شود.

به طور خلاصه، برگه مشخصات Samsung Galaxy S23 Ultra ممکن است شبیه به مدل قبلی خود باشد، اما عملکرد شارژ پایدار بهبود یافته و بنابراین، شارژ سریع‌تر را ارائه می‌دهد. فقط یک تغییر پنهان دیگر که واقعاً به اصلاح فرمول کلاسیک گلکسی سامسونگ در سال 2023 کمک می کند.

999.99 دلار در سامسونگ

سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس

صفحه نمایش بزرگ AMOLED
اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرت
باتری بزرگتر

1199.99 دلار در سامسونگ

Samsung Galaxy S23 Ultra

Samsung Galaxy S23 Ultra

دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی جدید
نمایشگر زیبا
قابلیت S Pen

سوالات و پاسخ های برتر شارژ Samsung Galaxy S23 Ultra

Galaxy S23 سامسونگ از استاندارد USB Power Delivery PPS استفاده می کند. شما می توانید از هر آداپتوری که از این استاندارد پشتیبانی می کند استفاده کنید، تا زمانی که قدرت کافی را فراهم کند. 25 وات برای مدل پایه یا 45 وات برای پلاس و اولترا. سامسونگ آداپتور SuperFast Charging 2.0 (39.99 دلار در آمازون) خود را توصیه می کند.

این به شارژری که استفاده می کنید بستگی دارد، اما حداکثر، Galaxy S23 با 25 وات شارژ می شود، در حالی که Galaxy S23 Plus و S23 Ultra با 45 وات شارژ می شوند.

خیر، گلکسی اس 23 اولترا شارژر ندارد.

بله، گلکسی اس 23 اولترا از «شارژ بی‌سیم سریع 2.0» در 15 وات از طریق شارژرهای بی‌سیم اختصاصی سامسونگ پشتیبانی می‌کند. همچنین از شارژ بی سیم 10 واتی Qi پشتیبانی می کند.

 

4.7/5 - (29 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/pvJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *