تلویزیون Insignia روشن می شود و سپس سیاه می شود – دلایل و رفع

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی روشن می شود و سپس سیاه می شود – دلایل و رفع همراه ما باشید

آیا در خانه دارید اما وقتی آن را روشن می کنید چشمک می زند و سپس صفحه سیاه می شود؟ 

اگر تلویزیون Insignia شما روشن می شود و سپس سیاه می شود، کابل های برق و HDMI یا نوار نور پس زمینه LED ممکن است خراب شده باشند. برای رفع این مشکل، ابتدا کابل های برق و HDMI را از نظر آسیب دیدگی بررسی کنید و آن ها را با کابل های جدید جایگزین کنید. اگر این کار کمکی نکرد، از یک تکنسین حرفه ای برای تعویض نوار نور پس زمینه LED تلویزیون کمک بگیرید.

در این راهنمای دقیق، توضیح خواهیم داد که چرا تلویزیون Insignia شما وقتی آن را روشن می کنید چشمک می زند و سپس سیاه می شود. ما همچنین دستورالعمل های آسان و ساده ای را برای خلاص شدن از شر این مشکل یک بار برای همیشه ارائه خواهیم کرد. 

چرا تلویزیون Insignia من روشن می شود و سپس سیاه می شود؟ 

چرا تلویزیون Insignia من روشن می شود و سپس سیاه می شود؟ 

در زیر دلایلی وجود دارد که چرا تلویزیون Insignia شما چشمک می زند و بعد از روشن شدن صفحه آن سیاه می شود:

  • اتصال HDMI بد با دستگاه پخش یا پخش کننده.
  • نور پس زمینه یا برد T-Con معیوب است.
  • منبع تغذیه ناکافی
  • دستگاه های خارجی با سیستم تلویزیون تضاد دارند.
  • نقص موقت در تلویزیون Insignia که باعث سیاه شدن آن می شود.
  • مشکل سخت افزاری

وقتی تلویزیون شما روشن می شود اما صفحه نمایش سیاه و سفید Insignia است چه باید کرد؟

وقتی تلویزیون شما روشن می شود اما صفحه نمایش سیاه و سفید Insignia است چه باید کرد؟

اگر تلویزیون Insignia شما وقتی آن را روشن می کنید چشمک می زند، اما صفحه آن سیاه می شود، این راه حل های گام به گام را در پایان خود امتحان کنید. 

پاور تلویزیون را ریست کنید

اولین کاری که در این شرایط باید امتحان کنید این است که تلویزیون Insignia خود را چرخه برق دهید. با این کار هرگونه اشکال موقت نرم افزاری که باعث سیاه شدن صفحه نمایش می شود، برطرف می شود. برای انجام این: 

  • تلویزیون Insignia خود را از منبع برق اصلی جدا کنید. 
دوچرخه برقی تلویزیون Insignia
  • 60 ثانیه صبر کنید. 
  • دکمه «Power» را در پنل پشتی یا جلوی تلویزیون به مدت 30 ثانیه  فشار دهید و نگه دارید تا برق باقیمانده تخلیه شود.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  حل مشکل اعوجاج ( دیستورت ) صدای تلویزیون توشیبا

اکنون تلویزیون Insignia خود را به منبع برق وصل کنید و ببینید آیا این مشکل را برطرف می کند یا خیر. اگر نه، تلویزیون خود را در طول شب از برق جدا نگه دارید و بررسی کنید که آیا این کمک می کند.

توجه: اگر برخی از تصاویر روی نمایشگر قابل مشاهده هستند، سطح روشنایی تلویزیون Insignia خود را افزایش دهید. همچنین می توانید منبع ورودی را تغییر دهید و آن را با دستگاه متصل به تلویزیون خود، یعنی HDMI، VGA یا AV مطابقت دهید.   

دستگاه خارجی را حذف کنید

دستگاه‌های خارجی مانند پخش‌کننده‌های استریم، بلندگوها و ست‌تاپ باکس‌های متصل به تلویزیون Insignia اغلب با سیستم آن در تضاد هستند. به همین دلیل، تلویزیون شما چشمک می زند، اما سپس صفحه سیاه می شود. 

برای جلوگیری از این اتفاق، دستگاه خارجی خود را از تلویزیون Insignia خود جدا کنید و ببینید آیا مانند قبل روشن می شود یا خیر.

اتصال HDMI را بررسی کنید

ممکن است دستگاه پخش جریانی را از طریق کابل HDMI به تلویزیون Insignia متصل کرده باشید. ممکن است اتصال بد HDMI منجر به مشکل صفحه سیاه در تلویزیون شما شود. این می تواند به دلیل:

  • کابل HDMI معیوب
  • پورت HDMI در تلویزیون یا دستگاه پخش آسیب دیده است.
  • اتصال HDMI شل بین هر دو دستگاه.

برای رفع این مشکل، کابل HDMI را از پشت تلویزیون و پخش کننده پخش جریانی خود جدا کرده و آن را به طور ایمن وصل کنید. اگر این کار انجام نشد، سعی کنید کابل را به یک پورت HDMI متفاوت در هر دو دستگاه وصل کنید. 

اگر صفحه تلویزیون Insignia شما هنوز سیاه است، کابل HDMI را برای آسیب دیدگی بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. خم شدن پین های پورت HDMI نیز می تواند باعث این مشکل شود. در این صورت باید تلویزیون را به مرکز خدمات ببرید تا تکنسین آن را با قطعه مجاز تعویض کند. 

منبع تغذیه را بررسی کنید

تلویزیون ها، از جمله Insignia، برای عملکرد صحیح نیاز به قدرت کافی دارند. با این حال، اگر برق در حال نوسان باشد یا منبع نتواند ولتاژ و جریان لازم را تامین کند، این امر منجر به مشکلاتی مانند صفحه نمایش سیاه می شود. 

بنابراین، مطمئن شوید منبع تغذیه ای که استفاده می کنید کار می کند. برای این کار، دستگاه دیگری (که به برق بیشتری نیاز دارد) را به همان پریز وصل کنید و ببینید آیا به طور مداوم برق را تامین می کند یا خیر. اگر نه، تلویزیون خود را به پریز برق دیگری وصل کنید.

همچنین کابل برق تلویزیون Insignia خود را از نظر سایش و پارگی بررسی کنید. اگر معیوب است یا می توانید آسیب قابل مشاهده روی کانکتور مشاهده کنید، آن را با یک کانکتور جدید جایگزین کنید. 

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  حل مشکل صفحه سیاه چراغ آبی چشمک زن تلویزیون Insignia

توجه: مشکلات برق همچنین باعث می شود تلویزیون توشیبا شما پس از روشن شدن  صفحه سیاهی نمایش دهد .

چراغ های سیاه تلویزیون را بررسی کنید

اگر تلویزیون Insignia شما با صدا روشن می شود، اما صفحه چشمک می زند و سیاه می شود، ممکن است به دلیل معیوب بودن نوار چراغ سیاه LED باشد. 

برای تأیید این موضوع، تلویزیون Insignia خود را روشن کنید، اتاق را تاریک کنید، و یک چراغ قوه را نزدیک صفحه بتابانید. اگر تصویری کم نور دیدید و ریموت کار کرد، مشکل از نوار LED blacklight است که باید تعویض شود. 

تست بلک لایت LED

خوشبختانه، می توانید نوارهای جایگزین برای تلویزیون Insignia خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و خودتان آنها را تعویض کنید. با این حال، اگر اهل فن آوری نیستید، توصیه می کنیم با یک تکنسین حرفه ای در این زمینه مشورت کنید. 

توجه: یک نوار معیوب بلک لایت همچنین صفحه تلویزیون Roku را با صدایی که از بلندگوهای آن پخش می شود  سیاه می کند .

اگر با فلاش زدن نور روی صفحه، تصویری را روی صفحه نمی بینید، ممکن است برد T-CON تلویزیون Insignia شما معیوب باشد. بنابراین، سعی کنید آن را نیز با کمک یک تکنسین تعویض کنید.

هشدار: جدا کردن تلویزیون Insignia برای جایگزینی نوار نور پس‌زمینه LED یا برد T-CON ممکن است گارانتی آن را باطل کند. بنابراین، با احتیاط ادامه دهید! 

با پشتیبانی Insignia تماس بگیرید

اگر همه چیز را امتحان کرده‌اید، اما تلویزیون Insignia شما همچنان چشمک می‌زند و بلافاصله پس از آن صفحه سیاه نشان می‌دهد، از طریق تماس با تیم پشتیبانی Insignia از 4289-467-877-1-877 از ساعت 8 صبح تا 9 شب یا از طریق فرم تماس تماس بگیرید. .

آنها به شما کمک می کنند تا مشکل را تشخیص دهید و اقدامات لازم را برای عیب یابی انجام دهید. اگر تلویزیون شما تحت گارانتی است، تیم ممکن است حتی یک تکنسین را برای رفع مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری به محل شما بفرستد.

در غیر این صورت ممکن است به شما توصیه کنند که تلویزیون را با یک تلویزیون جدید تعویض کنید. 

نتیجه

در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم که چرا صفحه تلویزیون Insignia شما چشمک می زند و سپس سیاه می شود. ما همچنین بررسی کرده‌ایم که چه مراحلی را می‌توانید برای شناسایی و عیب‌یابی این مشکل در کوتاه‌مدت با موفقیت انجام دهید. 

امیدواریم اکنون بتوانید از تلویزیون Insignia خود نهایت استفاده را ببرید و از نمایش ها، فیلم ها و بازی های مورد علاقه خود لذت ببرید بدون اینکه با مشکلات عجیبی مانند این مواجه شوید.

امیدواریم از این مقاله تلویزیون Insignia روشن می شود و سپس سیاه می شود – دلایل و رفع مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/USiyUA
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *