سامسونگ و مدیاتک به رکورد سرعت آپلود 5G دست یافتند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

از پیشرفتی در سرعت /آپلین 5G خبر داده است. این شرکت با MediaTek برای اجرای آزمایشی موفقیت آمیز اولین سیستم انتقال آنتن سه انتقال (3Tx) در صنعت برای بهبود سرعت آپلود در شبکه های 5G همکاری کرد.

این دو شرکت 5G مستقل Uplink 2CC Carrier Aggregation را با C-Band Uplink MIMO (Multiple Input Multiple Output) ترکیب کردند تا به حداکثر سرعت Uplink 363Mbps برسند. آنها بر این باورند که این یک “دستاورد پیشگامانه در قابلیت های تلفن همراه بی سیم” است که می تواند صنعت را به “عصر ارتباطات پیشرفته برای مصرف کنندگان در سراسر جهان” برساند.

سامسونگ و مدیاتک این آزمایش را در آزمایشگاه قبلی در سوون کره انجام دادند. آنها از مجموعه گسترده راه حل های شبکه 5G سامسونگ، از جمله رادیوهای C-Band Massive MIMO، واحد توزیع شده مجازی (vDU) و هسته آن استفاده کردند. مدیاتک، از سوی دیگر، دستگاه آزمایشی را ارائه کرد که دارای چیپست جدید CPE مبتنی بر M80 است.

این شرکت‌ها با «یک کانال آپلینک در فرکانس‌های 1900 مگاهرتز و 3.7 گیگاهرتز» شروع به کار کردند. اما با پیشرفت آزمایش، آنها «یک جریان آپلینک اضافی با استفاده از MIMO روی 3.7 گیگاهرتز» اضافه کردند. نتیجه سرعت آپلود رکورد 363 مگابیت بر ثانیه است. سامسونگ می گوید این سرعت نزدیک به اوج نظری است که سیستم آنتن 3Tx می تواند ارائه دهد.

به گفته سامسونگ، سیستم آنتن 3Tx مزایای بیشتری نسبت به سرعت آپلود بیشتر دارد. همچنین می تواند طیف و کارایی انتقال داده را افزایش دهد و به ارائه عملکرد کلی شبکه بهتر کمک کند. تلفن های هوشمند فعلی و سایر دستگاه های مصرف کننده مجهز به 5G فقط می توانند آنتن های 2Tx را پشتیبانی کنند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  سامسونگ ممکن است به اپل در ساخت آیفون بدون حاشیه کمک کند

شبکه‌های تجاری 5G نمی‌توانند سرعت آپلود را در این نزدیکی ارائه دهند

البته، این فقط یک آزمایش است که در یک آزمایشگاه انجام شده است. ما از چنین سرعت آپلود بالایی در شبکه های تجاری 5G بسیار دور هستیم. سامسونگ در آزمایش آزمایشگاهی مشابهی که در ژانویه 2022 با کوالکام انجام شد به اوج سرعت دانلود بیش از 8 گیگابیت در ثانیه دست یافت. اما شبکه های تجاری تنها کسری از این سرعت ها را ارائه می دهند.

تحقیقات اخیر توسط Opensignal نشان داد که T-Mobile سریع ترین 5G را در ایالات متحده دارد و میانگین سرعت دانلود آن 195.5Mbps است. این بسیار کمتر از سرعت آپلود سامسونگ و مدیاتک است. متوسط ​​سرعت آپلود ارائه شده توسط اپراتورهای بی سیم ایالات متحده کمتر از 20 مگابیت در ثانیه است.

سامسونگ در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «با افزایش پخش زنده، بازی‌های چندنفره و کنفرانس‌های ویدیویی، تقاضا برای عملکرد Uplink در حال افزایش است. از آنجایی که مشتریان بیشتری به دنبال مستندسازی و به اشتراک گذاری تجربیات خود با جهان در زمان واقعی هستند، تجارب آپلینک پیشرفته فرصتی برای استفاده از شبکه برای بهبود نحوه ترسیم مسیر خانه خود، بررسی آنلاین آمار پخش‌کننده و آپلود ویدیوها و سلفی‌ها برای اشتراک‌گذاری فراهم می‌کند. با دوستان و دنبال کنندگان

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/OstrTy
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *