مدیر عامل اینستاگرام می گوید Threads برای اخبار و سیاست نیست

زمان مطالعه: 2 دقیقه

Threads آخرین ابتکار و شرکت مادر آن متا برای مبارزه با توییتر است. مدیر عامل اینستاگرام، آدام موسری، اکنون می گوید که برنامه Threads برای اخبار و سیاست در نظر گرفته نشده است.

رقابت بین ایلان ماسک و مارک زاکربرگ از یک قفس فولادی در MMA به یک محیط آنلاین تغییر کرده است. توییتر ابتدا نبرد را با اعلام تمرکز بر محتوای ویدیویی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از آینده خود آغاز کرد. متا در پاسخ، اپلیکیشن Threads را راه‌اندازی کرد که با استفاده از حساب‌های اینستاگرام، شبیه‌سازی توییتر است.

تاکنون بیش از 80 میلیون کاربر Threads را نصب کرده اند و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است. در مقایسه، توییتر 396 میلیون کاربر دارد و Threads به زودی می تواند از پلتفرم اجتماعی ایلان ماسک پیشی بگیرد.

مدیر عامل اینستاگرام می گوید تمرکز تاپیک ها روی اخبار و سیاست نیست

اپلیکیشن Threads به عنوان زیرمجموعه اینستاگرام زیر نظر آدام موسری فعالیت می کند. علی‌رغم تجربه موسری در اجرای اخبار فید فیس‌بوک در سال 2016، او اصرار دارد که برنامه Threads “هیچ کاری برای تشویق” سیاست و اخبار سخت انجام نخواهد داد.

طبق گفتگوی موسری Threads با الکس هیث از The Verge، بررسی دقیق، منفی بودن و خطرات یکپارچگی که در پاشنه سیاست و اخبار سخت به وجود می‌آیند ارزش «درگیری یا درآمد افزایشی» را ندارند. موسری گفت، در عوض، Threads بر جوامع سرگرم کننده مانند ورزش، موسیقی، مد، زیبایی و سرگرمی تمرکز می کند تا یک پلت فرم پر جنب و جوش ایجاد کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  راهنمای نهایی شما برای فروش اجتماعی از طریق اینستاگرام

البته، مدیرعامل اینستاگرام اعلام کرد که آنها اخبار و محتوای سیاسی را در برنامه Threads «دادگاهی» نمی‌کنند، زیرا از قبل در فیس‌بوک وجود دارند. موسری گفت: “اگر صادق باشیم، در اوایل دهه 2010 خیلی سریع به این صنعت در قول دادیم و تکرار آن اشتباه است.”

پوشش خبری و سیاسی فیس بوک همیشه منبع بحث و جدل برای این شرکت بوده است. متا ابتدا “اخبار” را از نام فید فیس بوک حذف کرد. سپس، حتی تهدید کرد که اخبار را از فیس بوک و اینستاگرام در کانادا به دلیل قانونی که آنها را ملزم به پرداخت هزینه محتوای اخبار می کند، خارج می کند.

برنامه Threads مطمئناً ضربه بزرگی به توییتر است و ماسک حتی قصد دارد از متا به دلیل شباهت آن به برنامه آنها و استخدام کارکنان سابق توییتر شکایت کند. در حالی که موسری تصریح کرد که هدف آنها جایگزینی توییتر نیست، موضوعات اینستاگرام این پتانسیل را دارد که سلطنت توییتر را سرنگون کند.

مارک زاکربرگ قبلاً چشم انداز خود را برای داشتن بیش از 1 میلیارد کاربر در برنامه Threads و شروع کسب درآمد از آن نقطه بیان کرده است. وقتی گرد و غبار Threads در چند ماه آینده فروکش کرد، در نهایت می‌توانیم تشخیص دهیم که آیا هیجان اطراف آن ارزشش را دارد یا خیر.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GcUPMP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *