لینوکس 6.2 پشتیبانی از سیلیکون اپل را رسمی می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نسخه 6.2 هسته لینوکس منتشر شد. بهبود اصلی پشتیبانی رسمی از سخت افزار سیلیکون اپل است.


پشتیبانی از سیلیکون اپل در لینوکس 6.2 آغاز شد

لینوس توروالدز در اعلامیه انتشار جدید در لیست پستی کرنل لینوکس نسبت به هسته جدید متواضع بود.

وب سایت هسته لینوکس که نسخه 6.2 را نشان می دهد

توروالدز گفت: «هفته گذشته هیچ چیز غیرمنتظره‌ای اتفاق نیفتاد، تنها با یک انتخاب تصادفی از اصلاحات کوچک در سراسر جهان پخش شد و هیچ چیز واقعاً برجسته نبود. او به شوخی گفت که کاربران در صورت حوصله می توانند از طریق تغییرات بسیار فنی مرور کنند.

با وجود تواضع ظاهری توروالدز، یک تغییر عمده در هسته وجود دارد. به گفته OMG، این اولین هسته اصلی است که رسما از تراشه های سیلیکون اپل پشتیبانی می کند! اوبونتو! این نسخه مبتنی بر کار توسعه دهندگان Asahi Linux است که لینوکس را به تراشه های جدید اپل منتقل می کنند.

بهبودهای بیشتر ویندوز، بازی، هوش مصنوعی در لینوکس 6.2

از دیگر پیشرفت‌ها می‌توان به امکان مخفی کردن فایل‌ها هنگام دسترسی به پارتیشن‌های NTFS ویندوز و همچنین دسترسی به فایل‌های حساس به حروف بزرگ اشاره کرد. این کار با فایل‌ها و پوشه‌های ویندوز از لینوکس را آسان‌تر می‌کند.

معمولاً بهبودهای پشتیبانی سخت افزاری وجود دارد. کنترلرهای سونی DualShock و همچنین شتاب دهنده هوش مصنوعی Gaudi2 از آزمایشگاه هابانا پشتیبانی می شوند. سنسورهای مادربرد ایسوس نیز پشتیبانی می شوند. همه این پیشرفت‌ها از دو بازار رو به رشد لینوکس پشتیبانی می‌کنند: هوش مصنوعی و بازی.

انتشار لینوکس 6.2 بهره وری منبع باز لینوکس را اثبات می کند

نسخه 6.2 لینوکس نشان می دهد که چگونه مدل توسعه منبع باز لینوکس به توسعه دهندگان هسته این امکان را می دهد تا ویژگی های جدید را به سرعت عرضه کنند.

علیرغم اینکه لینوکس روی سخت افزار x86 و به طور خاص چیپ 386 انکوبه شده است، تقریباً به تمام معماری های موجود گسترش یافته است. این به این دلیل است که توسعه دهندگان قادر به دسترسی و تغییر کد منبع هسته هستند.

با ورود سخت افزار جدید به بازار، توسعه دهندگان در تلاشند تا نرم افزار را به آن منتقل کنند. این باعث می شود لینوکس یک پلتفرم انتخابی برای توسعه موبایل و جاسازی شده باشد.

کاربران در صورت جرات می توانند لینوکس 6.2 را امتحان کنند

در حالی که اکثر کاربران احتمالاً از صبر کردن برای توزیع لینوکس 6.2 در سیستم خود راضی هستند، کسانی که به اندازه کافی شجاع هستند تا با هسته جدید آزمایش کنند، می توانند بلافاصله آن را امتحان کنند. امکان دانلود و کامپایل کرنل و آزمایش پیشرفت های جدید وجود دارد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EBN
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *