آموزش کیوبیس بخش سیزدهم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

چسباندن رویداد

هرگاه دو یا چند رویداد مستقل در یک شیار داشته باشید ، به کمک ابزار  Glue می توانید آنها را به هم چسبانده و داخل یک بخش واحد قرار دهید . دکمه این ابزار را فعال نموده و سپس یک یک رویدادهای موردنظر را کلیک کنید  .

اگر یک رویداد را قبلا شکافته باشید و سپس توسط ابزار  Glue را به هم بچسبانید به یک رویداد واحد تبدیل می شوند .

تغییر اندازه رویدادها

تغییر اندازه رویدادها یعنی زمان شروع یا پایان رویداد که منجر به تغییر طول زمان رویداد می شود . سه نوع تغییر اندازه را می توانید برای رویدادها اجرا نمایید . برای اجرای این سه عملیات از ابزار  Object selection استفاده می کنیم . ابتدا این ابزار را فعال نموده و سپس پیکان کوچک سمت راست آن را کلیک کنید

با اجرای عملیات  Normal sizing محتوی رویداد ثابت می ماند و فقط طول زمان رویداد افزایش یا کاهش می یابد . با اجرای عملیات Sizing move contents محتوی رویداد همگام با تغییر طول زمانآن افزایش یا کاهش می یابد . با اجرای عملیات  Sizing applies time stretch محتوی رویداد هماهنگ با طول جدید رویداد تغییر می کند .

یک روش دیگر برای تغییر طول زمان رویدادها در اختیار دارید . ابتدا رویداد را انتخاب نمایید سپس دستگیره کوچک سمت یا سمت راست پایین رویداد را کلیک نموده و بکشید .

گروه بندی رویدادها

گاهی لازم است یک عملیات یا پردازش را همزمان بر چند رویداد اجرا نمایید . در این شرایط بهتر است رویدادها را در یک گروه قرار دهید . ابتدا رویدادهای مورد نظر را ( در یک شیار یا در شیارهای گوناگون ) انتخاب نموده وسپس به ترتیب Edit → group در نوار منو را کلیک کنید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل دهم بخش اول : پنجره Sample Editor

اگر یک رویداد گروه بندی شده را دستکاری نمایید ، همه رویدادهای موجود در گروه از آن تغییر پیروی می کنند . این عملیات شامل موارد زیر است :

  • انتخاب رویدادها
  • تغییر اندازه رویدادها
  • تغییرات Fade-in و Fade-out
  • شکافتن رویدادها
  • قفل نمودن رویدادها
  • ساکت نمودن رویدادها
  • حذف رویدادها

 

” ادامه دارد “

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/TYA
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *