رومینگ بین المللی Google Fi چگونه کار می کند و آیا ارزش آن را دارد؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

نشان‌واره Google Fi Wireless روی گوشی هوشمند با سیم‌کارت نوت‌بوک و اجکتور سیم‌کارت عکس استوک ۲

ادگار سروانتس / Android Authority

رومینگ بین‌المللی قبلاً چیزی بود که فقط توسط سه شرکت بزرگ پس‌پرداخت ارائه می‌شد. خوشبختانه تعداد بیشتری از شرکت های مخابراتی اعتباری در سال های اخیر از تماس های بین المللی استقبال کرده اند. در میان این گزینه ها، گوگل فای بی سیم است. در این راهنما، نحوه عملکرد رومینگ بین‌المللی Google Fi را توضیح می‌دهیم. ما همچنین در مورد هزینه ها، اگر ارزش آن را دارد، و اگر جایگزین های ارزشمندی وجود دارد، صحبت خواهیم کرد.

نرخ‌های بین‌المللی Google Fi

Google Fi به دلیل دسترسی بین المللی استثنایی خود شناخته شده است. مزایای دقیق بسته به برنامه ای که دریافت می کنید متفاوت خواهد بود. Fi Wireless Unlimited Plus بهترین امتیازات بین المللی را در بین همه برنامه ها دارد. این شامل مکالمه، متن و داده های نامحدود در ایالات متحده، مکزیک، کانادا و بیش از 200 کشور دیگر است.

در زیر می توانید تفکیک کامل را مشاهده کنید:

به سادگی نامحدود پلاس نامحدود قابل انعطاف
به سادگی نامحدود

50 دلار در ماه

پلاس نامحدود

65 دلار در ماه

قابل انعطاف

20 دلار در ماه برای مکالمه و پیامک، 10 دلار برای هر گیگ

تماس و پیامک در خارج از ایالات متحده، کانادا و مکزیک

به سادگی نامحدود

هیچ یک

پلاس نامحدود

پیامک رایگان
تماس رایگان در 50 مقصد
$.20 در دقیقه برای تماس برای تمام مناطق دیگر
قابل انعطاف

20 دلار در دقیقه برای تماس، پیامک رایگان

داده ها در ایالات متحده، کانادا و مکزیک

به سادگی نامحدود

نامحدود

پلاس نامحدود

نامحدود

قابل انعطاف

مکالمه و متن نامحدود، 10 دلار در هر گیگابایت برای داده

اطلاعات سفر به خارج از ایالات متحده / کانادا / مکزیک

به سادگی نامحدود

هیچ یک

پلاس نامحدود

رایگان در بیش از 200 مقصد

قابل انعطاف

10 دلار در هر کنسرت در بیش از 200 مقصد

در حالی که گزینه اولیه Unlimited شامل هیچ نوع رومینگ نمی شود، جالب است بدانید که طرح انعطاف پذیر این کار را انجام می دهد. تا زمانی که در یکی از بیش از 200 کشور پشتیبانی شده باشید، می‌توانید داده‌ها را با قیمت 10 دلار در هر گیگ حتی در هنگام سفر دریافت کنید.

آیا رومینگ بین المللی بی سیم Fi معامله خوبی است؟

Google Fi کاملاً بهترین اپراتور پیش پرداخت برای داده های بین المللی است. US Mobile با حداکثر 10 گیگابایت داده بین المللی در بالاترین سطح برنامه خود در رتبه دوم قرار دارد. بقیه اپراتورهای پیش پرداخت یا چیزی ارائه نمی دهند یا گزینه های بین المللی بسیار محدودی ارائه می دهند. به عنوان مثال، Mint Mobile یک برنامه UpRoam بسیار گران قیمت دارد.

آیا Google Fi گزینه های داده بین المللی بهتری را نسبت به شرکت های مخابراتی پس پرداخت مانند Verizon، AT&T، و T-Mobile ارائه می دهد؟ صادقانه بگویم، بله، اینطور است. در اینجا نگاهی گذرا به نحوه انباشته شدن ویژگی های بین المللی AT&، Verizon، و T-Mobile آورده شده است:

  • همه برنامه های Verizon گفتگو، متن و داده نامحدود را در مکزیک و کانادا ارائه می دهند. اگر از بیش از 2 گیگابایت 4G/5G در روز استفاده کنید، سرعت به 3G نامحدود کاهش می یابد. Verizon همچنین شامل مکالمه و پیامک نامحدود به مکزیک و کانادا از داخل ایالات متحده و ارسال پیامک نامحدود از ایالات متحده به بیش از 200 کشور دیگر است. اگر بیشتر می خواهید؟ Verizon بسته های داده بین المللی را می فروشد، اما آنها می توانند بسیار گران باشند. به عنوان مثال، یک برنامه بین المللی ماهانه 250 دقیقه مکالمه و داده ها و متن های نامحدود را با 100 دلار در ماه به ازای هر خط اضافه می کند.
  • T-Mobile بهترین مزایای خود را با Go5G Plus ارائه می دهد. Go5G Plus بیشترین مزایا را دارد، از جمله اتصالات حین پرواز در صورت وجود، نرخ مکالمه 0.25 دلاری در دقیقه در بیش از 215 کشور، پیامک نامحدود و 15 گیگابایت داده پرسرعت در بیش از 215 کشور با سرعت نامحدود 256 کیلوبیت بر ثانیه پس از آن. حتی ابتدایی‌ترین طرح، Essentials، همچنان شامل برخی از مزایای رومینگ مانند نرخ مکالمه 0.25 دلاری در دقیقه و ارسال پیامک نامحدود در بیش از 215 کشور و مکالمه، متن و داده‌های 128 کیلوبیت بر ثانیه در کانادا و مکزیک است.
  • AT&T گفتگو، متن و داده نامحدود را در کانادا، مکزیک و 19 کشور آمریکای لاتین در طرح Premium نامحدود خود ارائه می دهد. علاوه بر این، AT&T برای اکثر برنامه های خود یک کارت روز بین المللی ارائه می دهد. با 10 دلار در روز، در بیش از 210 مقصد به طرح خود دسترسی کامل خواهید داشت. اگر مکالمه، متن و داده نامحدودی دارید، به این معنی است که همه آن ویژگی ها را از راه دور نیز دریافت خواهید کرد.

به طور کلی همه شرکت های مخابراتی پس پرداخت گزینه های بین المللی را ارائه می دهند، اما Google Fi این کار را بهتر انجام می دهد. Fi Wireless بیش از هزینه های اولیه خود برای طرح Unlimited Plus از شما هزینه اضافی دریافت نمی کند. کسانی که دارای طرح انعطاف‌پذیر هستند نیز دسترسی مشابهی به داده‌ها با قیمت 10 دلار در هر گیگ دارند که در ایالت‌ها دریافت می‌کنند. اگر واقعاً سفرهای بین المللی زیادی انجام می دهید، شکست دادن Fi Wireless واقعاً سخت است.

آیا باید از نرخ‌های بین‌المللی Google Fi استفاده کنید یا با سیم‌کارت محلی بروید؟

سینی سیم کارت افتخار 90 زمرد سبز خارج شد

ریتا الخوری / Android Authority

آیا نرخ‌های بین‌المللی Google Fi بهتر از نرخ‌های سیم‌کارت محلی است؟ پاسخ به این بسته به جایی که شما از آن بازدید می کنید متفاوت است. در بسیاری از موارد، دریافت سیم‌کارت محلی همچنان ارزان‌تر خواهد بود، مگر اینکه در مورد مکان‌هایی مانند کانادا صحبت کنیم که به قیمت‌های بسیار گران تلفن معروف هستند (درست مانند ایالات متحده).

در طول سفرهای کاری در گذشته، صرف نظر از اینکه در اسپانیا، آلمان یا حتی تایوان بودم، دوست داشتم از هواپیما پیاده شوم و بلافاصله بتوانم از تلفنم استفاده کنم. من مجبور نبودم پیش از موعد در مورد ارائه دهندگان سیم کارت محلی تحقیق کنم یا برای خرید سیم کارت از یک دستگاه خودکار در فرودگاه عجله کنم. همچنین لازم به ذکر است که می‌توانید سرویس Google Fi را در هر زمان متوقف کنید. برای مسافران مکرر، ممکن است ارزش داشته باشد که یک کارت Fi متوقف شده را فقط برای سفر در اطراف خود نگه دارید. در واقع، برخی از کاربران بین المللی سعی کرده اند از Fi به صورت محلی برای اهداف مشابه استفاده کنند، اگرچه معمولاً در نهایت به تعلیق داده ها ختم می شود.

یکی از چالش‌هایی که برای راحتی نرخ‌های بین‌المللی Google Fi Wireless وجود دارد، افزایش پشتیبانی از سیم‌کارت الکترونیکی در میان شرکت‌های مخابراتی اعتباری است. این بدان معناست که در کشورهایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید بدون دریافت سیم‌کارت، شرکت مخابراتی را به راحتی تغییر دهید. با این حال، این نیاز به تحقیقات اضافی و حلقه‌هایی دارد که ممکن است برای شما ارزش نداشته باشد.

آیا Google Fi اپراتور خوبی برای سفرهای بین المللی است؟

110 رای

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/itH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *