هوش مصنوعی مولد ممکن است به «بدون کد» بیشتر «کد پایین» کمک کند – اما با اخطارهای مهم

زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک مولد ممکن است به «بدون کد» بیشتر «کد پایین» کمک کند – اما با اخطارهای مهم
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

برنامه نویسان برنامه نویسی می کنند

Getty Images/shapecharge

آیا هوش مصنوعی مولد و توسعه بدون کد مترادف می شوند؟

این طور به نظر می رسد. هر دو روش هایی را برای تولید سریع کدهایی که روال های خاصی را مشخص می کنند ارائه می کنند. اما تفاوت‌های مشخصی نیز وجود دارد – یعنی هوش مصنوعی مولد به توسعه‌دهندگان حرفه‌ای کمک می‌کند، در حالی که بدون و کم‌کد بیشتر برای غیر توسعه‌دهندگان هدف قرار می‌گیرد. غیر توسعه دهندگان احتمالاً به این زودی آماده نخواهند بود با کدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی سر و صدا کنند.

همچنین: مالک کد کیست؟ اگر هوش مصنوعی ChatGPT به نوشتن برنامه شما کمک کند، آیا همچنان متعلق به شماست؟

یک نظرسنجی اخیر از 2000 مدیر فناوری اطلاعات منتشر شده توسط مایکروسافت نشان می دهد که 87 درصد از مدیران ارشد فناوری اطلاعات و متخصصان فناوری اطلاعات می گویند افزایش هوش مصنوعی و اتوماسیون تعبیه شده در پلتفرم های کم کد به آنها کمک می کند تا از مجموعه کاملی از قابلیت ها بهتر استفاده کنند. ریچارد رایلی، مدیر کل پلتفرم پاور مایکروسافت، اظهار داشت: این روندی است که ما در ابزارهای کم کد مشاهده می کنیم.

دکتر جیمز فیرودر، مدیر ارشد نوآوری Pitney Bowes می گوید: «به نظر می رسد که هوش مصنوعی مولد راه دیگری برای تولید خودکار کد باشد. این نشان می‌دهد که می‌تواند کمک بزرگی برای پر کردن شکاف بین قصد یک فرد و برنامه‌نویسی کامپیوتری مورد نیاز برای حل یک کار باشد.»

با این حال، Fairweather اضافه می‌کند که توسعه نرم‌افزار تجربه‌ای بسیار پیچیده‌تر از پمپاژ ساده کد است. او خاطرنشان می‌کند: «قابلیت‌های تولیدی که در مدل‌های زبان و تصویر مشاهده می‌کنیم، زیرمجموعه‌ای کوچک از موضوعاتی است که باید برای هوش مصنوعی مولد مدل‌سازی شود تا نقش بزرگ‌تری در توسعه خودکار نرم‌افزار ایفا کند. هر سیستم نرم‌افزاری ملاحظات دیگری دارد – مانند معماری منطقی و فیزیکی سیستم، مدل‌سازی داده‌ها، مهندسی ساخت و استقرار، و فعالیت‌های نگهداری و مدیریت – که به نظر می‌رسد هنوز بسیار فراتر از قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد فعلی است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آیا استودیوهای فیلم می توانند از هوش مصنوعی برای تکرار تصویر یک بازیگر استفاده کنند و برای همیشه از آن استفاده کنند؟

همچنین: نظرسنجی توسعه دهندگان GitHub می گوید 92 درصد برنامه نویسان از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کنند

لئون کالیکادان، معاون فناوری اتریوم، می‌گوید هوش مصنوعی در نهایت «به عنوان راهی برای فعال کردن محیط‌های کم‌کد و بدون کد عمل خواهد کرد». “همچنین فکر می‌کنم که از آنجایی که سایر مشارکت‌ها می‌توانند وارد شوند، کم‌کد و بدون کد بیشتر امکان‌پذیر می‌شود. من معتقدم که این یک رویکرد مرحله‌ای خواهد بود که به موجب آن وقتی شما، توسعه‌دهنده انسانی آن را می‌سازید، یک جزء هوش مصنوعی شروع به ایجاد خواهد کرد. یک چشم انداز یا گام آینده. احتمالات درازمدت به عمق یکپارچگی بستگی دارد، اما بله، می تواند تا آنجا پیش رود که به یک محیط کم کد و بدون کد تبدیل شود.”

نه و راه حل های کم کد ممکن است برای کاربران غیر فنی مناسب باشند. جسی ریس، مدیر ارشد فناوری مرغ مگس خوار، می گوید: «کد پایین بیشتر به سمت غیر کدگذاران است. “این توانایی را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند که فرآیندهای کسب‌وکار را بدون به‌دست آوردن تخصص فناوری اطلاعات دوباره تصور کنند. این برای کسب‌وکارهای کوچک تا متوسط ​​بسیار مهم است، به‌ویژه در طول چالش مداوم نیروی کار، جایی که ممکن است کارکنان کوتاهی داشته باشند یا منابع لازم برای پشتیبانی را نداشته باشند. عملیات تجاری.”

همچنین: نحوه استفاده از ChatGPT برای نوشتن کد

به گفته کارشناسان، هوش مصنوعی مولد برای کارهای توسعه ای که به تخصص سطح بالا نیاز دارد، مناسب تر است. لوئیس لندری، همکار مهندسی Teradata، می‌گوید: «برای ساختن اپلیکیشن‌ها، فکر نمی‌کنم آن‌قدر که در حال حاضر تصور می‌کنیم، در مورد محیط‌های کم یا بدون کد باشد. “ساختن چیزها همیشه نیاز به کد دارد. بلکه ساده کردن و تسریع فرآیند کدنویسی برای برنامه نویس است.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  کلید نظارت انسانی برای صادق نگه داشتن هوش مصنوعی

ریس می گوید که هوش مصنوعی مولد “به سرعت کدهایی را ارائه می دهد که از سیستم ها یا زیرساخت های موجود پشتیبانی می کند.” “آنچه اکنون می بینم این است که مشاغلی که می توانند به طور موثر از هوش مصنوعی مولد استفاده کنند، مشاغلی هستند که چارچوب یا زیرساخت زیربنایی برای پشتیبانی از موارد استفاده را دارند. آنها می توانند عملیات خود را سریع تر، آسان تر و ساده تر کنند. قادر به ادغام هوش مصنوعی در خطوط تولید موجود است.”

همچنین: من از ChatGPT برای کمک به رفع سریعتر کد استفاده می کنم، اما به چه قیمتی؟

با این حال، هوش مصنوعی مولد ممکن است به ایجاد کدهای پایین بدون کد کمک کند. Oshri Moyal، یکی از بنیانگذاران و CTO در Atera می گوید: «یکی از مهم ترین مزایای هوش مصنوعی مولد توانایی آن در پر کردن شکاف بین محیط های کم کد و بدون کد است. هوش مصنوعی مولد با ارائه مدل‌ها و الگوهای کد از پیش ساخته شده به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی پیچیده را بدون نیاز به مهارت‌های کدنویسی گسترده ایجاد کنند.



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MLu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *