سامسونگ فناوری ارتباطات ماهواره ای را برای گوشی های هوشمند معرفی کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

Apple Emergency SOS از طریق میدان ماهواره ای

 

  • با موفقیت فناوری ارتباطات ماهواره ای دو طرفه را بر روی مودم Exynos 5300 خود پیاده سازی کرده است.
  • این شرکت می گوید مودم های آتی اگزینوس از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد.
  • سامسونگ همچنین در حال توسعه راه‌حل‌هایی است که نیاز به یک تراشه آنتن بی‌سیم مجزای پرقدرت را در داخل ‌های هوشمند برای ارتباطات ماهواره‌ای از بین می‌برد.

سامسونگ اعلام کرده است که اکنون دارای فناوری مودم شبکه های غیرزمینی 5G (NTN) برای ارتباط مستقیم بین گوشی های هوشمند و ماهواره ها است. این شرکت قصد دارد این فناوری را در مودم های Exynos خود ادغام کند.

ارتباطات NTN که در حال حاضر توسط اپل برای سرویس Emergency SOS در سری آیفون 14 اجرا می شود، به تلفن های هوشمند اجازه می دهد تا به ماهواره ها یا سایر وسایل نقلیه غیرزمینی متصل شوند تا در مناطق دورافتاده ارتباط برقرار کنند.

این شرکت نوشت: «با رعایت آخرین استانداردهای 5G NTN تعریف شده توسط پروژه مشارکت نسل سوم (انتشار 3GPP 17)، فناوری NTN سامسونگ به اطمینان از قابلیت همکاری و مقیاس پذیری در میان خدمات ارائه شده توسط اپراتورهای مخابراتی جهانی، سازندگان دستگاه های تلفن همراه و شرکت های تراشه کمک می کند. در بیانیه مطبوعاتی خود

فناوری مودم 5G NTN شبکه های غیر زمینی اصلی 2

فناوری اتصال ماهواره‌ای سامسونگ روی مودم Exynos 5300 برای اتصال به ماهواره‌های مدار پایین زمین (LEO) کار می‌کند. این شرکت می‌گوید مودم‌های اگزینوس آینده‌اش از ارتباط دو طرفه پشتیبانی می‌کنند، درست مانند راه‌حل Snapdragon Satellite کوالکام. گوشی های مجهز به چنین مودم هایی قادر به ارسال و دریافت ی متنی، تصاویر و ویدئوها خواهند بود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون سامسونگ

راه‌اندازی راه‌حل اتصال ماهواره‌ای سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند تنها چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که TM Roh، مدیر موبایل این شرکت اظهار داشت که عملکرد این فناوری نسبتاً محدود است. Roh این را دلیلی برای عدم افزودن اتصال ماهواره به سری گلکسی S23 عنوان کرد.

ما دقیقاً مطمئن نیستیم که کدام گوشی های هوشمند سامسونگ از فناوری ارتباطی جدید این شرکت استفاده خواهند کرد. با این حال، بسیاری دیگر از سازندگان گوشی های هوشمند نیز از فناوری مودم سامسونگ استفاده می کنند. تراشه Tensor G2 در سری Google Pixel 7 مجهز به مودم Exynos 53oo سامسونگ است، همان مودمی که این شرکت به عنوان مرجع فناوری ارتباطات ماهواره‌ای خود استفاده می‌کند.

سامسونگ می‌گوید همچنین در حال توسعه راه‌حل‌هایی برای حذف نیاز به یک تراشه آنتن بی‌سیم پرقدرت مجزا در گوشی‌های هوشمند است که انعطاف‌پذیری طراحی بیشتری را برای سازندگان دستگاه‌های تلفن همراه فراهم می‌کند.

5/5 - (4 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/lms
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *