راهنمای نهایی شما برای فروش اجتماعی از طریق اینستاگرام

زمان مطالعه: 10 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی راهنمای نهایی شما برای فروش اجتماعی از طریق همراه ما باشید

مطمئن شوید که می دانید چگونه از اینستاگرام به طور موثر برای دستیابی به آگاهی از برند بالا استفاده کنید، اما از کجا شروع می کنید؟

صاحبان کسب‌وکار می‌توانند از فروش اجتماعی، یک جزء ضروری ، برای ساختن یک برند معتبر و ارزشمند استفاده کنند.

ما قصد داریم به این موضوع بپردازیم که فروش اجتماعی چیست، مزایای اجرای آن چیست و نکاتی در مورد نحوه استفاده از اینستاگرام برای فروش اجتماعی به شما ارائه می دهیم.

فروش اجتماعی یک استراتژی تجاری است که از شبکه های اجتماعی برای تولید سرنخ، افزایش فروش و بهبود آگاهی از برند استفاده می کند. این به معنای استفاده از رسانه های اجتماعی برای درآمدزایی برای کسب و کار شماست.

فروش اجتماعی مدتی است که وجود داشته است، زیرا بسیاری از شرکت ها از طریق حضور آنلاین خود نشان داده اند که یک هدف اصلی دارند: فروش محصولات و خدمات خود. 

اغلب شامل پیشنهادات و تبلیغاتی است که توسط مدیران رسانه های اجتماعی برند ایجاد می شود و محصولات یا خدماتی را که آنها معتقدند به نفع مصرف کنندگان است، تبلیغ می کنند.

فروش اجتماعی می تواند یک استراتژی بازاریابی بسیار سودمند برای بسیاری از مشاغل باشد. در اینجا فقط پنج مورد از مزایایی که آن را به یک ابزار بازاریابی موثر تبدیل می کند آورده شده است:

همانطور که قبلاً ذکر شد، فروش اجتماعی می تواند دیده شدن برند را افزایش دهد. این شامل تبلیغ کسب و کار شما در بسترهای اجتماعی مختلف برای مخاطبان مرتبط است که از محصولات و خدمات شما آگاه می شوند. 

شما می توانید به طیف گسترده ای از مصرف کنندگان دسترسی پیدا کنید که احتمال بیشتری برای خرید محصولات یا خدمات شما دارند.

پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ وبلاگ شما، هدایت ترافیک به وب سایت شما و حتی اطلاع رسانی به خریداران بالقوه در مورد آخرین فروش ها و تبلیغات عالی هستند. آنها می توانند به طور قابل توجهی برای کسب و کارهای کوچکتری که به دنبال اولین فروش خود هستند، سود ببرند. این به آنها کمک می کند تا هویت برند بسازند و سود ایجاد کنند.

فروش اجتماعی یک راه عالی برای تولید سرنخ با کیفیت بالا است. شما همچنین می توانید از مکالمات طبیعی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان بالقوه خود استفاده کنید. 

فروش اجتماعی به ایجاد پیوند و اعتماد قوی بین شما کمک می کند، که می تواند منجر به تکرار تجارت و روابط طولانی مدت شود. مشتریان وقتی احساس ارزشمندی می کنند از آن قدردانی می کنند و حضور در گفتگو به آنها این حس را می دهد که شما واقعاً به نیازهای آنها اهمیت می دهید.

اگر به دنبال ایجاد یک حضور آنلاین و تبلیغ کسب و کار خود هستید، باید از پلتفرم هایی استفاده کنید که مخاطبان هدف شما در آنجا حضور دارند. در اینجا چهار مورد از موثرترین پلتفرم ها برای فروش اجتماعی آورده شده است:

اینستاگرام راه شخصی تری برای تبلیغ برند شما به کاربران ارائه می دهد. همچنین می تواند یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد کسب و کار شما، با تاکید بر بصری باشد. این پلتفرم راه های مختلفی را برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا (از استوری های اینستاگرام گرفته تا عکس ها و حلقه ها) ارائه می دهد که می تواند به شما در ارتباط با مخاطبانتان کمک کند.

مورد علاقه بسیاری از مشاغل است زیرا راهی سریع و ساده برای انتقال پیام آنها به بسیاری است. این پلتفرم بیش از 76.9 میلیون کاربر فعال آمریکایی دارد. شما می توانید از توییتر برای همه چیز استفاده کنید، از اطلاع رسانی به مشتریان در مورد فروش یا اهدای جوایز برای فعالیت در رسانه های اجتماعی. 

فیس بوک یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی است که بیش از 2.9 میلیارد کاربر دارد. این پلتفرم راه های مختلفی را برای تبلیغ کسب و کار شما ارائه می دهد، از صفحات فیس بوک و تبلیغات گرفته تا رویدادها و گروه ها. 

لینکدین محبوب ترین شبکه اجتماعی کسب و کار محور است و همچنین یکی از مهم ترین پلتفرم ها برای فروش اجتماعی است. این پلتفرم برای معرفی کسب و کار شما به حرفه ای ها از طریق صفحه لینکدین و ارتباط با سایر شرکت ها و برندها عالی است.

قبل از اینکه بتوانید از اینستاگرام برای فروش اجتماعی استفاده کنید، باید یک حساب تجاری ایجاد کنید. این مراحل ساده را برای ایجاد یک نمایه تجاری دنبال کنید:

  1. اینستاگرام را باز کنید و به تنظیمات بروید
  2. حساب را  انتخاب کنید
  3. Switch to Professional Account و سپس Continue را انتخاب کنید
  4. یک دسته برای کسب و کار خود انتخاب کنید و سپس روی انجام شد ضربه بزنید
  5. جزئیات مخاطب را اضافه کنید یا از اطلاعات تماس من استفاده نشود برای رد شدن از این اقدام را انتخاب کنید
  6. آخرین مرحله اختیاری، اتصال حساب تجاری خود به صفحه فیس بوک شرکت شما است.

هنگامی که یک حساب کاربری ایجاد کردید، می توانید از اینستاگرام برای فروش اجتماعی استفاده کنید! فروش محصولات و خدمات در اینستاگرام به طرق مختلف برای کسب و کار شما مفید خواهد بود، از جمله افزایش دیده شدن برند، تعامل با مشتری و فالوورهای زیاد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بازاریابی وابسته آمازون در اینستاگرام

در اینجا شش راه برای استفاده از اینستاگرام برای فروش محصولات خود در این پلتفرم آورده شده است:

مشاغل و شرکای خرید در ایالات متحده می توانند برچسب های خرید را به پست های اینستاگرام اضافه کنند. شما می توانید تا 20 محصول را در هر پست در اینستاگرام یا از طریق یک برنامه مدیریت موجودی شخص ثالث تگ کنید. 

برچسب‌های خرید به شما این امکان را می‌دهند که محصولات خود را مستقیماً به عکس‌ها و ویدیوهای خود پیوند دهید و یک سبد خرید به پست‌های خود اضافه کنید. کاربرانی که روی لینک کلیک می کنند می توانند اطلاعات محصول خود را مشاهده کرده و از اپلیکیشن خرید کنند.

کاربران دیگر نیازی به کشیدن انگشت به بالا در استوری های اینستاگرام برای دیدن محصولات ندارند. اکنون برندها و کسب و کارها می توانند یک برچسب نماد کیسه خرید به هر محصول اضافه کنند. اگر کاربران روی استیکر ضربه بزنند، می‌توانند قیمت محصول را ببینند و اطلاعات بیشتری درباره برند کسب کنند. 

برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد محصولاتی که می‌فروشید، می‌توانید یک پیوند ویدیویی به استوری اینستاگرام خود اضافه کنید. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد بدون خروج از برنامه اینستاگرام، محتوای اضافی را مشاهده کنند. 

اینستاگرام اکنون در هر پست یک تب Shop دارد. کسب‌وکارها می‌توانند از فروشگاه برای تبلیغ خود و محصولاتشان در اینستاگرام و در حین فروش کالاهای خود در این پلتفرم استفاده کنند.

این ابزار به کسب و کارها اجازه می دهد تا کالاهای فیزیکی را به صورت آنلاین از طریق اپلیکیشن اینستاگرام بفروشند. این سرویس برای همه شرکت های واجد شرایط در ایالات متحده در دسترس است. شرکت های خارج از ایالات متحده باید به یک برنامه بلند مدت برای دریافت این ویژگی متعهد شوند. 

هر پروفایل تجاری اینستاگرام اکنون یک لینک وب سایت در بیو خود دارد. کاربران می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند شما، روی پیوند کلیک کنند و آن را راهی موثر برای تبلیغ شرکت شما و هدایت ترافیک به وب سایت شما می کند.

افزودن لینک وب‌سایت خود به بیو، جایگزین مناسبی برای ابزارهای ایالات متحده مانند «برچسب‌های خرید» و «خروج اینستاگرام» است.

اگر می‌خواهید از قرار دادن پیوند در بیو اینستاگرام خود سود بیشتری ببرید، راه حلی که باید در نظر بگیرید استفاده از Taplink است. Taplink یک صفحه فرود برای اینستاگرام است که برای کمک به بهینه سازی ترافیک تلفن همراه، پیوندی را برای بیو اینستاگرام خود در اختیار کاربران قرار می دهد. این نرم افزار به کاربران این امکان را می دهد که فرم ها را ایجاد کنند، درخواست ها و پرداخت ها را به صورت آنلاین دریافت کنند، سرنخ ها را جمع آوری کنند و به صورت استراتژیک فراخوان های مختلف را برای اقدام قرار دهند. 

اینستاگرام ابزاری قدرتمند برای فروش اجتماعی است، اما همچنین می‌تواند کسب‌وکارها و برندها را گیج کند. این پلتفرم راهی عالی برای شرکت ها برای رشد و گسترش مخاطبان خود با استراتژی صحیح است. 

در اینجا هفت نکته برای کمک به توسعه استراتژی فروش اجتماعی خود در اینستاگرام آورده شده است:

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از قوی ترین و موثرترین راه ها برای دستیابی به مخاطبان جدید، گسترش دامنه و رشد کسب و کارتان است. اینفلوئنسرها به شما کمک می کنند تا مخاطبان علاقه مند به محصول یا خدمات خود را به دست آورید و به برند خود اعتبار ببخشید. 

همکاری با اینفلوئنسرها در اینستاگرام می تواند یکی از سریع ترین راه ها برای دستیابی به این نتایج باشد. این اینفلوئنسرها به افزایش تعامل در پست های شما و ایجاد مخاطبی علاقه مند به محصولات شما کمک می کنند. آنها همچنین به شما در گسترش آگاهی کمک می کنند که می تواند منجر به افزایش فروش شود.

با تثبیت شدن در صنعت، شروع به جستجوی اینفلوئنسرهایی با نرخ تعامل بالا کنید. استفاده از اینفلوئنسر با فالوورهای زیاد شانس شما را برای ارتباط با افرادی که قبلاً به پیشنهاد شما علاقه مند هستند، افزایش می دهد. 

اینفلوئنسرها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند تا دنبال‌کنندگان وفاداری ایجاد کنید که مشتریان را تشویق می‌کند تا حامیان شما شوند، که منجر به فروش بیشتر می‌شود. این رویکرد این پتانسیل را دارد که به مخاطبان بیشتری دست یابد و منجر به فروش واقعی شود.

عکاسی خوب محصول برای یک کمپین فروش اجتماعی موفق ضروری است. مدل کردن محصول خود در یک عکس می تواند چالش برانگیز باشد. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از عکس هایی با نور مناسب است. تیم فروش شما همچنین باید بهترین زوایا را برای مدل سازی موفق محصولات خود بداند.

همچنین در صورت امکان باید از عکس های با وضوح بالا استفاده کنید. ایجاد یک ارتباط همدلانه با مردم از طریق عکس های خود ضروری است که آنها را به خرید تشویق می کند.

از تیم بازاریابی خود بخواهید عکس های مختلفی با نورهای متفاوت بگیرد تا ظاهر و احساس محصولات شما را به نمایش بگذارد. برای برجسته کردن ویژگی‌های مختلف، از عکس‌های جداگانه محصول خود استفاده کنید.

مردم دوست دارند ببینند این محصول چگونه کار می کند و در زندگی آنها قرار می گیرد. عکس‌های گروهی نیز برای نمایش پیشنهادات مختلف در خط تولید به خوبی کار می‌کنند. همچنین، استفاده از عکس های دقیق با لنز ماکرو را در نظر بگیرید تا جزئیات دقیق محصول خود را نشان دهید. 

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نمایندگی فروش پلکسی گلاس در ایران

یک نکته کلیدی در اینجا این است که مطمئن شوید که عکس‌های شما متناسب با ابعاد اینستاگرام هستند، در غیر این صورت، هنگام ارسال آنها کیفیت خود را از دست خواهید داد.

اینستاگرام حلقه‌های ویدیویی را در سال 2020 به پلتفرم خود معرفی کرد که آنها را برای فروش اجتماعی مناسب کرد. رسانه های اجتماعی همه چیز در مورد داستان سرایی و حرکت دادن مردم از نظر احساسی است. 

قرقره ها راهی عالی برای نمایش زوایای مختلف محصولات شما و ایجاد آن ارتباط همدلانه با مشتریان هستند. قرقره های شما باید دارای یک تصویر پس زمینه باشد تا به مشتریان شما حس مکان و داستان بدهد. استفاده از هشتگ های هوشمندانه برای توصیف محصول خود نیز به ایجاد اعتبار کمک می کند.

از فیلم‌های اصلی و با وضوح بالا برای ایجاد یک داستان جذاب استفاده کنید. قرقره های شما همچنین باید شامل نماهای نزدیک با نور عالی باشد که چشم بیننده را با جزئیات به اطراف محصول حرکت دهد. 

مواردی از لباس، لوازم جانبی و محصولات سبک زندگی را در قرقره های خود در نظر بگیرید. از یک چیدمان سبک، عجیب و غریب و آینده نگر برای عملکرد خوب استفاده کنید.

موسیقی پس‌زمینه جالبی را به حلقه‌های خود اضافه کنید، که می‌تواند به افزایش احساسات و جذب بیننده با محصول شما کمک کند. ایجاد یک حلقه جذاب همچنین به مردم کمک می کند تا به محصولات شما علاقه مند شوند و آنها را ترغیب به خرید بیشتر کند. 

به اشتراک گذاری قرقره ها در پلتفرم های دیگر مانند فیس بوک و تیک توک نیز آسان تر است، که باعث افزایش آگاهی از برند و تعامل مشتری می شود.

محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) به محتوای اصلی ایجاد شده توسط مصرف کنندگان برند شما اشاره دارد. UGC می‌تواند شامل تصاویر محصولات، نظرات، هشتگ‌ها و بازنشر استوری اینستاگرام مربوط به برند شما باشد. 

محتوایی که از طریق اینستاگرام از مشتریان دریافت می‌کنید می‌تواند راهی عالی برای تعامل با مخاطبان شما باشد و آنها را تشویق کند تا در برند شما مشارکت کنند. UGC می تواند به ایجاد اعتبار برای کسب و کار شما کمک کند و به شما این امکان را می دهد که شخصاً با افراد تعامل داشته باشید. 

از تبلیغات، چالش ها و هشتگ های خلاقانه برای تشویق مردم به ایجاد UGC استفاده کنید. یک مسابقه با جوایز واقعی را در نظر بگیرید، مردم را تشویق کنید تا با برند شما درگیر شوند و داستان های خود را به اشتراک بگذارند. 

یک راه عالی برای دستیابی به محتوای تولید شده توسط کاربر، راه اندازی یک برنامه وفاداری یا یک برنامه بازاریابی وابسته است که مشتریان را تشویق می کند تا تصاویر، نظرات و هر محتوای دیگری را در اطراف برند شما به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام یک گزینه تبلیغاتی هدفمند ارائه می دهد که در آن برند شما می تواند هزینه اندکی برای نمایش در جدول زمانی یک مخاطب خاص بپردازد. این تبلیغات بسیار مقرون به صرفه هستند و یک پلت فرم عالی برای دیدن مخاطبان شما فراهم می کنند. 

اگر تصمیم دارید برای تبلیغات هدفمند هزینه کنید، بسیار مهم است که آنها را فقط روی پست ها یا هشتگ های خاصی که به کسب و کار شما مربوط می شود اجرا کنید. هرچه تبلیغ مرتبط تر باشد، شانس بیشتری برای دیده شدن توسط مشتریان بالقوه خواهد داشت.

از ابزارهای تحلیلی اینستاگرام برای نظارت بر نتایج خود استفاده کنید. می‌توانید ببینید که چند نفر با پست‌های شما درگیر می‌شوند و در مورد آنچه برای شما مفید است، بینش کسب کنید.

همچنین می توانید ببینید که در نتیجه کمپین خود چقدر فروش داشته اید. اگر این تعداد به طور قابل توجهی بیشتر از دوره مربوطه باشد، کمپین موفقیت آمیز بوده است و باید به فکر تبلیغ آن در سایر پلتفرم ها باشید.

تعامل با مشتریان بخش مهمی از استراتژی فروش اجتماعی شما است. این به شما کمک می کند تا با آنها همدلی کنید و آنها را تشویق کنید تا بیشتر با شما ارتباط برقرار کنند، که باعث می شود آنها تمایل بیشتری به خرید از شما داشته باشند. 

همچنین باید محتوای منحصر به فردی در اینستاگرام مرتبط با فالوورهای خود ایجاد کنید. این محتوا می تواند شامل راهنماها، نکاتی در مورد مد، زیبایی یا سبک زندگی و جلسات کوچک برای سرگرمی باشد. برای دریافت بازخورد در مورد محصول خود سوال بپرسید و مردم را تشویق کنید داستان های خود را با شما به اشتراک بگذارند.

استفاده از اینستاگرام برای تبلیغ کسب و کار شما می تواند راهی عالی برای تعامل با مشتریان بالقوه و ترغیب آنها به خرید محصولات شما باشد. اینستاگرام نحوه تبلیغات برندها را تغییر داده است و به شما این امکان را می دهد تا از طریق داستان گویی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

با فروش اجتماعی در این پلت فرم تبلیغاتی قدرتمند، می توانید پیشنهادات و تبلیغات با زمان محدود را با تمرکز بر آگاهی از برند و خدمات مشتری به اشتراک بگذارید. 

امیدواریم از این مقاله راهنمای نهایی شما برای فروش اجتماعی از طریق اینستاگرام مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/PRsOBU
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *