آیا مک بوک ایر می تواند در سبک زندگی یک معتاد اندرویدی قرار بگیرد؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه

اپل مک بوک ایر 15 اینچ بسته با موتورولا razr plus

رایان هاینز / Android Authority

آسان است که بدون فکر کردن به یک اکوسیستم متحرک جذب شوید. کاربران سامسونگ از گلکسی گسترده خود بسیار راضی هستند، کاربران پیکسل بیش از همیشه به یک راه اندازی کامل نزدیک شده اند، و کاربران اپل، خوب، همه ما می دانیم که چگونه باغ دیواری اپل شما را به همان اندازه که دیگران را قفل می کند، شما را قفل می کند. چه اتفاقی می‌افتد وقتی در اکوسیستم‌های مختلف جست‌وجو می‌کنید تا بهترین جهان‌های چندگانه را به دست آورید؟ وقتی جدیدترین نسخه 15 اینچی مک بوک ایر مجهز به M2 را وارد زندگی شخصی و کاری یک کاربر راسخ ی می کنید، چه اتفاقی می افتد؟ لپ تاپم رو ارتقا دادم تا بفهمم

دو برابر؟ یا هیچ؟

صفحه پرتاب 15 اینچی اپل مک بوک ایر با موتورولا ریزر پلاس

رایان هاینز / Android Authority

من دستگاه‌های Samsung Galaxy را به اندازه‌ای تنظیم کرده‌ام که برنامه‌های تکراری دیگر مرا فاز نمی‌دهند. تنها چند ثانیه طول می‌کشد تا برنامه پیام‌ها و مرورگر اینترنت سامسونگ به پوشه‌ای منتقل شود که دیگر هرگز باز نخواهم شد. با این حال، به سرعت دریافتم که پر کردن شکاف از یک گوشی اندرویدی به مک بوک کمی سخت تر خواهد بود. شما اکنون در قلمرو اپل هستید و برند مستقر در کوپرتینو مطمئناً مایل است شما را به سمت گزینه‌های داخلی خود برای ایمیل، نقشه‌ها و موارد دیگر هدایت کند – بسیار شبیه به راه‌اندازی یک جدید.

مشکل بزرگ‌تری که هنگام تلاش برای تراز کردن لپ‌تاپ جدیدم با طعم اپل با تنظیمات موبایل مبتنی بر اندرویدم پیدا کردم این است که نمی‌توانید برنامه‌های Google را در لانچ‌پد مک‌بوک دانلود کنید. در جایی که بسیاری از شرکای دیگر اندروید خوشحال هستند که شما را بدون توجه به دستگاهی که از آن استفاده می کنید با Gmail و Google Maps متصل می کنند، macOS با گوگل مانند یک کلمه کثیف رفتار می کند. این بدان معناست که باید از طریق هر مرورگری که ترجیح می‌دهید به G Suite خود دسترسی داشته باشید، که می‌تواند به معنای آشفتگی در پیمایش برگه‌های اضافی به جای گرفتن آخرین ایمیل‌هایتان از نوار وظیفه باشد. مطمئناً، می‌توانید حساب جی‌میل خود را به برنامه ایمیل اپل متصل کنید، اما اگر نقشه‌های گوگل را به نقشه‌های اپل ترجیح می‌دهید و نمی‌خواهید تعداد زیادی بوکمارک مرورگر ایجاد کنید، باز هم کمکی نمی‌کند. حداقل گوگل درایو را می توان از طریق Finder به عنوان یک فهرست راه اندازی کرد.

من کشوی برنامه لانچ‌پد اپل را دوست دارم، اما می‌خواهم آن را با برنامه‌های بیشتر گوگل بهتر کنم!

به اعتبار اپل، من سازمان Launchpad را نیز کاملاً دوست دارم – شبیه کشوهای برنامه اندرویدی است که به آن عادت کرده ام. مطمئناً، این یکی گزینه‌های شخص اول اپل را بر برنامه‌هایی که نصب می‌کنید اولویت می‌دهد، اما به اندازه کافی آسان است که به Apple Maps، iMovie، و GarageBand پوشه قدیمی heave-ho بدهید تا آنها را از سر راه بردارید.

متأسفانه، این تفکیک قدرت ها در مورد ویژگی هایی مانند iMessage و AirDrop حتی بیشتر قابل توجه است. اگر آیفون دارید، به راحتی می‌توانید پیام‌های خود را در هر دو نمایشگر (و iPad خود نیز، اگر دارید، دریافت کنید). با این حال، به عنوان یک کاربر اندروید، منطقی است که به هر قیمتی از iMessage اجتناب کنم. بنابراین، زمانی که مک بوک ایر تصمیم گرفت حساب کاربری iMessage خود را دوباره فعال کند، به جای تلفنی که همیشه در جیبم دارم، پیام‌ها را به لپ‌تاپ من هدایت کند، دردسر اضافی بود. من از آن زمان کشتی را اصلاح کردم، اما ابهام کوچک من در پیام رسانی باعث شد که پیام های والدینم برای یک یا دو روز بی پاسخ بماند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه تغییر نوع فایل (پسوند) در اندروید

به همین ترتیب، AirDrop برای کاربران اندرویدی خارج از جدول است. من در لپ‌تاپ خروجی‌ام به AirDrop دسترسی نداشتم – یک لپ‌تاپ قابل اعتماد سرفیس 3 – اما مواقعی وجود دارد که می‌توانم اشتراک‌گذاری فوری عکس‌ها را به عنوان یک مزیت بزرگ ببینم. هر زمان که یک گالری می‌سازم تا در یک نقد قرار دهم، باید گوشی خود را به مک‌بوک ایر خود متصل کنم و عکس‌ها را به صورت دستی بکشم، در حالی که کاربر آیفون می‌تواند به راحتی AirDrop کرده و در زمان خود صرفه‌جویی کند. باز هم، پشتیبانی از Drive در Finder در اینجا مفید است، اما به اندازه کلیک کردن بر روی یک دستگاه دیگر و ایجاد جادو فوراً یکپارچه نیست.

قدرت قدرت است

کاغذ دیواری 15 اینچی اپل مک بوک ایر

رایان هاینز / Android Authority

بنابراین، اگر می‌دانستم نمی‌توانم اعلان‌ها و فایل‌ها را به راحتی از گوشی اندرویدی خود به مک‌بوک ایر M2 خود به اشتراک بگذارم، چرا اصلاً از راهرو عبور کنم؟ پاسخ ساده است – بهینه‌سازی اپل در لپ‌تاپ‌های فعلی خود می‌درخشد. Surface Laptop 3 قبلی من در نوع خود شیک و شیک بود، اما طرفدارانی نیز داشت که وقتی چندین تب در مایکروسافت اج باز شده بود از صفر به موتور جت تبدیل شدند. من همچنین با یک پردازنده Core i7 نسل دهم اینتل و 16 گیگابایت رم کار می‌کردم – دقیقاً پیکربندی بودجه نیست. حتی هنوز هم، مک بوک ایر مجهز به M2 در سطح دیگری قرار دارد.

نمودارهای عملکرد اپل مژده نیست، اما بحث در مورد کارایی دشوار است.

من از نویسندگان دیگر فناوری در مورد سیلیکون M2 اپل که یک تغییر دهنده بازی است، زیاد شنیده بودم، اما همیشه آن را با مقداری نمک می دانستم. مطمئنا، ممکن است قدرتمند و کارآمد باشد، اما نمی تواند به خوبی تبلیغ شده باشد. به هر حال، همه ما از نمودارهای مبهم اپل که ادعا می کند جدیدترین چیپست آن بهترین چیز از زمان تکه تکه شدن نان است، خنده خوبی دریافت می کنیم، درست است؟ خب، احتمالاً نمودارها هنوز هم سزاوار نمکدان هستند، اما قدرت M2 اپل شوخی نیست.

من می توانم کارهای روزانه خود را انجام دهم که شامل کار در وردپرس، ویرایش در لایت روم و پاسخ دادن به ایمیل ها بدون هیچ مشکلی است. می دانم که زیاد به نظر نمی رسد، اما باز کردن لایت روم برای سرفیس لپ تاپ من دردسرساز شد و باتری من را مخفی کرد، اما می توانم این کار را بدون فکر کردن روی مک بوک ایر انجام دهم. اوه، و تا زمانی که به طراحی بدون فن نروید، متوجه نمی‌شوید که طرفداران لپ‌تاپ چقدر سر و صدا هستند. M2 MacBook Air بسیار بی‌صدا است، و من هنوز در موقعیتی قرار نگرفته‌ام که برای محافظت از حرارت و عملکرد باتری دریچه گاز است (اگرچه من یک مدل ذخیره‌سازی بالاتر دارم که با بحث کندتر SSD 256 گیگابایتی مخالفت نمی‌کند). .

با ذکر عمر باتری، این ممکن است بهترین ویژگی کل مک بوک ایر 15 اینچی باشد – تا ابد ماندگاری دارد. این به راحتی بهترین عمر باتری است که من روی یک لپ تاپ تجربه کرده ام. من می‌توانم یک روز کامل کار را بدون نیاز به شارژر طی کنم، حتی با پخش Spotify در پس‌زمینه. من هرگز رویای این را ندارم که برای یک روز کار از راه دور بدون شارژر سریع برای لپ تاپ سرفیس خود ترک کنم، اما راحت می نشینم و می دانم که ادعاهای اپل در مورد عمر باتری تمام روز فقط دود نیست. تخمین‌های صفحه نمایش مک‌بوک ایر درست نیست – آنها بیشتر شبیه یک نمودار میله‌ای ساده هستند – اما من بدون زحمت شش ساعت استفاده فعال در روز و چندین روز بین شارژ کامل را پشت سر می‌گذارم.

چرا سراغ ویندوز نرفتم؟

اپل مک بوک ایر درب 15 اینچی

رایان هاینز / Android Authority

از بسیاری جهات، رابطه بین آیفون و اندروید بسیار شبیه رابطه بین مک بوک ها و لپ تاپ های ویندوزی است. شما راه‌اندازی قفل‌شده و در عین حال کارآمدی دارید که اپل به آن شهرت دارد در برابر تلاش تیمی بسیار قابل تنظیم مایکروسافت با شرکای مانند Dell، Lenovo، Razer و غیره. یکی مانند انتهای کم عمق یک استخر شنا آسان تر است، در حالی که دیگری زمان و تلاش بیشتری را صرف سفارشی کردن دقیقاً مطابق میل شما می کند. به اندازه کافی عجیب، من قدرت و سادگی macOS را دقیقاً به همان شکلی که عاشق شخصی سازی اندروید هستم، دوست دارم، با این حال فوراً از آی او اس خسته می شوم و از ویژگی های سنگین ویندوز آزار می دهم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه برای تشخیص اینکه آیا یک تصویر توسط هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر

هنگامی که همه میانبرهای صفحه کلید را دوباره یاد گرفتید، تعویض با مک بوک ایر به آرامی انجام می شود.

راستش را بخواهید، فکر نمی‌کنم مشکل واقعی داشته باشم که شکاف بین تعهد ثابت من به تلفن‌های اندروید و مک بوک ایر را پر کند. من می‌توانم بدون اعلان‌های یکپارچه زندگی کنم، زیرا قبلاً آنها را روی لپ‌تاپ ویندوزی خود نداشتم. من بیشتر اینجا هستم تا از کارایی و قدرتی که قبلا نداشتم لذت ببرم. با این حال، تغییر از ویندوز به macOS با یک مانع بزرگ همراه بود – یادگیری میانبرهای صفحه کلید جدید. هنگامی که تقریباً در تمام طول روز به میانبرهای صفحه کلید تکیه می کنید، در هنگام فشار دادن مداوم ترکیبات اشتباه، واقعاً می تواند سرعت شما را کاهش دهد. طی دو هفته از زمانی که مک بوک ایر خود را داشتم، به آرامی به دستورات جدید رسیدم، اما حداقل می‌توان گفت چند روز اول دشوار بود.

خوشبختانه، M2 MacBook Air به خوبی با سرفیس USB هاب موجود من بازی می‌کند، به این معنی که می‌توانم لپ‌تاپ قدیمی را بردارم و لپ‌تاپ جدید را بدون مرتب کردن مجدد میز خود بگذارم. بله، مجبور شدم با کانکتور شارژ MagSafe اپل تعویض کنم، اما همیشه می توانید از USB-C به عنوان پشتیبان استفاده کنید. هاب USB کنونی من به حداقل انتخاب دو پورت USB-C مک بوک نیز دسترسی دارد، اگرچه باید آن را با دانگل کارت SD خود مبادله کنم و زمانی که نیاز به دانلود تصاویر دارم – شما برخی را بردید، برخی را از دست دادید.

آیا از اکوسیستم ها عبور می کنید؟ (اندروید و macOS، آی او اس و ویندوز)

10 رای

در پایان، اجرای هر دو اندروید و مک بوک ایر چالش برانگیزتر از آوردن هر پلتفرم بیگانه دیگری به یک اکوسیستم از پیش موجود نیست. شما باید از چند مورد از امکانات رفاهی موجودی که می خواهید با اپل کامل استفاده کنید صرف نظر کنید، اما تا زمانی که گوگل یک لپ تاپ پیکسل را تحویل دهد، من با برخی از مشکلات ناسازگاری پیمایش می کنم، به خصوص زمانی که MacBook به راحتی از کاربران اندرویدی استقبال می کند. هر محصول اپل… نه این که چیز زیادی بگوید. البته، می‌توانستم به دنبال یک لپ‌تاپ زیبای Samsung Galaxy بروم و از همه قابلیت‌های متقابل رابط کاربری چند پلتفرمی One UI از تلفنی به لپ‌تاپ دیگر لذت ببرم، اما به عنوان فردی که مجبور است مرتباً بین تلفن‌های اندرویدی از برندهای مختلف بپرد (نگاه کنید به تصویر Motorola Razr Plus من به تازگی بررسی را انجام دادم)، مزایای آن تقریباً غیرقابل قبول است.

من در نهایت خوشحالم که به این دستگاه خاص اپل اجازه ورود به اکوسیستم تلفن همراه خود را داده‌ام، و اصلاً دلم برای طرفداران لپ‌تاپ موتور جت خود تنگ نمی‌شود.

مک بوک ایر اپل (2023)مک بوک ایر اپل (2023)

مک بوک ایر اپل (2023)

طراحی نازک • عمر باتری عالی

مک بوک با وضوح بالا و قدرت بالا

نسخه 2023 اپل مک بوک ایر دارای صفحه نمایش با وضوح بالا، توان M2، حداکثر 24 گیگابایت رم و 2 ترابایت فضای ذخیره سازی است. طراحی نازک و وزن سبک آن را به یک لپ تاپ جذاب تبدیل کرده است.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/aubiSR
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *