چرا باید اندروید خود را رها کنید و به آیفون تغییر دهید؟

زمان مطالعه: 10 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی چرا باید خود را رها کنید و به آیفون تغییر دهید؟
همراه ما باشید

بحثی به قدمت زمان. کدام پلتفرم بهتر است؟ آیفون یا اندروید؟ البته، واقعاً هیچ پاسخ درستی وجود ندارد و هر دو پلتفرم مزایای خود را نسبت به دیگری دارند. اما چرا آیفون بهتر از اندروید است؟ این چیزی است که ما امروز به بررسی آن خواهیم پرداخت، زیرا در اینجا یک بحث واقعی برای بهتر بودن آیفون وجود دارد.

چند سال پیش یک آیفون 12 پرو خریدم. پس از استفاده از اندروید از سال 2009، و بررسی تقریباً تک تک تلفن های اندرویدی ساخته شده در آن زمان، از اندروید خسته شده بودم و می خواستم چیز جدیدی را امتحان کنم. اکنون، سه سال بعد، من در آیفون 14 پرو هستم و نمی بینم که به عقب برگردم. بنابراین دلایل بهتر بودن آیفون چیزهایی است که من خودم به آن پی برده ام.

در حالی که من معمولا از دو گوشی (در حال حاضر، آیفون 14 پرو و ​​پیکسل فولد) استفاده می کنم، سیم کارت اصلی من در آیفون است. و نه به خاطر iMessage نیست. بیشتر به این دلیل است که اگر بخواهم فقط یک گوشی بیاورم، آن گوشی سبک تر است و عمر باتری بهتری دارد و بیش از حد گرم نمی شود. که آیفون است.

سیلیکون اپل کارآمدتر است

یکی از مزایای بزرگی که آیفون نسبت به اندروید دارد، سیلیکون اپل است. این موضوع اخیراً در مکینتاش موضوع مهمی نبوده است، زیرا اپل از اینتل به چیپ‌ست‌های خودش برای رایانه‌هایش گذر کرده است. اما اپل از زمان عرضه آیفون 4S، چیپست های خود را برای آیفون خود می سازد. بنابراین اصلاً در این مورد جدید نیست.

و از آنجایی که اپل از بالا به پایین کنترل آیفون را در دست دارد، می تواند چیپست بسیار کارآمدی برای پلتفرم بسازد. در مقابل Android که در آن OEM ها اساساً باید از آنچه در Qualcomm، Samsung و MediaTek در دسترس است استفاده کنند.

سال به سال، جدیدترین چیپست اپل برای آیفون از جدیدترین چیپست های کوالکام و دیگران پیشی گرفته است. اکنون، با انتقال کوالکام به سمت TSMC، این شکاف کمی کاهش یافته است. اما اپل همچنان در اینجا پیشتاز است.

53225 106684 geekbench s23 ultra iphone 14 pro3 xl

در حالی که من از معیارها بیزارم، اما آنها در اینجا مفید هستند. و همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، آیفون گلکسی اس 23 اولترا (که دارای آخرین چیپست کوالکام است و حتی اورکلاک شده است) را در بنچمارک Geekbench 6 شکست می دهد. هم در تست های تک هسته ای و هم چند هسته ای.

این در واقع فقط محصولی از اپل است که یک چیپست برای یک گوشی خاص می سازد. در مقابل کوالکام، تراشه‌ای می‌سازد که صدها، اگر نگوییم هزاران گوشی، تنظیم شده است. با تنظیمات بسیار زیاد

پشتیبانی طولانی‌تر از سیستم‌عامل، به‌روزرسانی سریع‌تر سیستم‌عامل

وقتی نوبت به سیستم عامل می رسد، اپل در اینجا از دو جهت اندروید را شکست می دهد. اول از همه، اپل گوشی های خود را بسیار طولانی تر پشتیبانی می کند. امسال، آنها به تازگی پشتیبانی از آیفون 8، 8 پلاس و ایکس را قطع کردند. این گوشی ها شش ساله هستند. و در حالی که آنها پشتیبانی از آنها را قطع کردند، بنابراین آی او اس 17 را دریافت نخواهند کرد، در صورت نیاز به دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی ادامه می‌دهند.

سپس شما این را با اندروید مقایسه می‌کنید، و پیدا کردن گوشی‌هایی که در 3 تا 4 سال گذشته به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را دریافت می‌کنند، دشوار است. حتی گوگل تنها سه سال به روز رسانی سیستم عامل (چهار سال به روز رسانی امنیتی) را ارائه می دهد. این یک مشکل بزرگ برای اندروید است و احتمالاً هرگز نمی توان آن را کشف کرد.

آی او اس 17 beta 3 AM AH0

طرف دیگر به روز رسانی سریعتر سیستم عامل است. هنگامی که اپل آی او اس 17 را در ماه سپتامبر منتشر کرد، فوراً در اختیار میلیاردها دستگاه قرار خواهد گرفت. از آیفون XS تا سری آیفون 14. همه در یک روز، واقعاً هیچ انتظاری وجود ندارد، به جز اینکه سرورها واقعاً به‌روزرسانی را دانلود کنند. از آنجایی که این به‌روزرسانی‌های بزرگ هستند و سرورها توسط میلیاردها دستگاه ضربه می‌خورند، ممکن است کمی طول بکشد.

در همین حال، در اندروید، زمانی که گوگل اندروید 14 را در ماه سپتامبر منتشر کند، در همان روز (شاید) برای پیکسل در دسترس خواهد بود. و بس. از سپتامبر تا دسامبر، تعدادی از گوشی‌ها را شاهد خواهیم بود که این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند، که احتمالاً سامسونگ اولین کسی است که آن را منتشر می‌کند. اما این با دریافت آپدیت در همان روزی که عرضه شد فاصله زیادی دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 راه برای رفع عدم نمایش دادن موسیقی به پست اینستاگرام

iMessage

اگر با هر یک از کاربران اپل صحبت کنید، آنها می گویند که نمی توانند بدون iMessage زندگی کنند. اما باز هم، این واقعاً فقط در ایالات متحده یک چیز است. پیام‌های متنی واقعاً در خارج از ایالات متحده یا آمریکای شمالی وجود ندارد. اکثر کشورهای دیگر از برنامه های پیام رسانی مانند واتس اپ، سیگنال، تلگرام و غیره استفاده می کنند. این احتمالاً به این دلیل است که اپراتورهای خارج از ایالات متحده پیامک نامحدود ارائه نمی‌دهند، بنابراین بیشتر مردم از چیزی استفاده می‌کنند که رایگان بود.

50829 100338 طراحی iMessage xl

به عنوان یک کاربر آیفون برای سه سال، نمی توانم بگویم که iMessage برای من یک ویژگی ضروری است. خیلی خوب است و من واقعاً اهمیتی نمی‌دهم که برخی از افرادی که پیامک می‌فرستم به صورت حباب سبز ظاهر شوند. اما دیگران کمی اهمیت می دهند. از جمله اپل که در برابر افزودن این به اندروید مقاومت نشان می‌دهد، زیرا آنها آن را قفلی برای نگه داشتن مردم در آیفون می‌دانند.

گوگل در تلاش است تا اپل را تحت فشار قرار دهد تا از RCS پشتیبانی کند، با این حال، گوگل حتی نمی تواند اپراتورها را وادار کند که به طور جهانی آن را بپذیرند. در واقع، RCS در حامل بی‌سیم خودش – Google Fi- مشکلاتی دارد.

برنامه ها ابتدا به آی او اس می آیند

این خیلی چیز مهمی نیست که چند سال پیش بود. اما بیشتر اوقات، برنامه ها و بازی های جدید ابتدا به آی او اس می آیند. چرا؟ خوب از دیدگاه توسعه دهندگان بسیار ساده است. تصور کنید که یک توسعه دهنده مجرد هستید یا تیم و بودجه بسیار کمی دارید و در حال ساختن یک هستید. آیا قصد دارید برنامه ای برای اندروید بسازید که به دلیل اندازه های مختلف صفحه نمایش، پردازنده ها، فضای ذخیره سازی و غیره، به کار بسیار بیشتری نیاز دارد یا زمان کمتری صرف کنید و برنامه ای برای آی او اس بسازید که واقعاً فقط از دو اندازه صفحه نمایش متفاوت استفاده می کند و همه استفاده می کنند. پردازنده های خود اپل این بسیار ساده است و از این طریق در دسترس مخاطبان بسیار بیشتری خواهید بود.

در اینجا فقط چند برنامه وجود دارد که ابتدا روی آی او اس قرار گرفتند و ماه‌ها بعد به اندروید آمدند: Super Mario Run، HQ Trivia، Monument Valley 2، Affinity Photo و حتی Snapchat. هک، حتی فقط برای چند سال آی او اس بود. واقعاً تا زمانی که فیس بوک آن را در سال 2012 خرید، روی اندروید نصب نشد.

بدون bloatware

شاید بزرگترین دلیل برای داشتن آیفون این باشد که بدون bloatware.

اگرچه، این کاملاً درست است. هنگامی که برای اولین بار آیفون خود را راه اندازی می کنید، تعدادی برنامه اپل از پیش نصب شده است. با این حال، اکثر این موارد قابل نصب هستند. تعداد کمی وجود دارند که نمی توانند مانند سافاری، اپ استور و غیره. اما بیشتر موارد را می توان حذف نصب کرد. در اندروید اینطور نیست. اکثر آنها را نمی توان حذف نصب کرد.

بررسی Samsung Galaxy S23 Ultra AM AH 02

همچنین، در اندروید، شما دارای نفخ حامل هستید – حداقل در ایالات متحده. خواهید دید، به خصوص در دستگاه Verizon، یک پوشه کامل پر از برنامه های Verizon وجود دارد. معمولاً 10 برنامه خوب یا بیشتر از Verizon وجود دارد. علاوه بر این، اگر چیزی غیر از Pixel دریافت کنید، همه برنامه‌های Google و همچنین برنامه‌های OEM خود را دارید.

به عنوان مثال، در یک دستگاه سامسونگ. شما bloatware را از گوگل، سامسونگ و اپراتور خود دریافت می کنید. بنابراین به طور بالقوه با 50 برنامه از قبل نصب شده است که شما به آنها نیاز ندارید یا نمی خواهید.

حریم خصوصی داخلی

یکی از ویژگی‌هایی که اپل در چند سال اخیر در آیفون از آن استفاده کرده است، حفظ حریم خصوصی است. این در واقع چیزی است که من را وادار کرد که به طور جدی به یک آیفون فکر کنم.

اپل واقعاً تنها شرکت گوشی‌های هوشمند است که داده‌های شما را جمع‌آوری و نمی‌فروشد، یا از آن برای فروش تبلیغات استفاده نمی‌کند. به یاد داشته باشید، Google یک شرکت تبلیغاتی است، بنابراین استفاده از تلفن Google به این معنی است که شما فقط به آنها اجازه می‌دهید به داده‌های بیشتری دسترسی داشته باشند تا تبلیغات بیشتری ارائه دهند. اپل این کار را نمی کند. آنها برخی از داده ها را جمع آوری می کنند، اما به اندازه گوگل نیستند.

برنامه ردیابی apple s Clampdown

علاوه بر این، اپل قابلیتی را نیز معرفی کرده است که از ردیابی اپلیکیشن ها جلوگیری می کند. اولین باری که یک برنامه را باز می کنید، با یک پاپ آپ به برنامه اجازه می دهد تا شما را ردیابی کند. اکثر مردم “پرسش برای ردیابی” را انتخاب می کنند. این در واقع یک معامله بزرگ است، فیس بوک گزارش داد که تغییر اپل در اینجا 10 میلیارد دلار در سال برای آنها ضرر دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 اپلیکیشن اندرویدی که این هفته نباید از دست بدهید

اپل دارای چند ویژگی دیگر است که برای حفظ حریم خصوصی درج شده است. مانند Private Relay که از نظر فنی فقط یک VPN است، اما بخشی از iCloud+ است (که حداقل 0.99 دلار در ماه است). همچنین کمک می‌کند تا برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها شما و جایی که هستید را ردیابی نکنند. همچنین “پنهان کردن ایمیل من” وجود دارد. دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد. این به شما امکان می دهد یک آدرس ایمیل تصادفی برای چیزها ایجاد کنید و آن را به ایمیلی که به Apple ID شما پیوند داده شده است ارسال می کند. بنابراین اگر شروع به دریافت هرزنامه های زیادی در آن ایمیل کردید، فقط آن را خاموش کنید و همه این هرزنامه ها از بین رفته است. این یک ویژگی است که من خیلی از آن استفاده می کنم. من احتمالاً 50 نام مستعار مختلف ایمیل با Hide My Email دارم، زیرا هر زمان که برای چیزی ثبت نام می کنم از آن استفاده می کنم.

اکوسیستم اپل

اکوسیستم اپل یا به قول برخی «باغ دیواری» شکست ناپذیر است. اپل در حصول اطمینان از اینکه همه محصولاتش با هم خوب کار می کنند، کار بسیار خوبی انجام می دهد. به عنوان مثال، AirDrop. این قابلیتی است که من همیشه از آن برای انتقال فایل ها از مک بوک ایر به آیفون 14 پرو استفاده می کنم. ویژگی های دیگر عبارتند از توانایی کپی چیزی در آیفون و چسباندن آن در مک یا آی پد و موارد دیگر.

اکوسیستم سیب

تداوم هم هست بنابراین اگر در حال ویرایش یک سند در Pages در مک خود بودید، سپس می‌توانید Pages را در iPhone یا iPad خود باز کنید و به ویرایش آن ادامه دهید. iCloud برای همگام نگه داشتن همه چیز کار می کند. این شامل پشتیبان گیری، عکس ها، اسناد و موارد دیگر می شود. به شما امکان می دهد به همه چیزهای خود در هر دستگاه اپل دسترسی داشته باشید.

پشتیبانی مشتری اپل

در نهایت، پشتیبانی از مشتریان اپل. بزرگترین مزیتی که اپل نسبت به اندروید دارد، فروشگاه های بسیار زیادی است که در سراسر جهان دارد. 272 فروشگاه در ایالات متحده و 526 فروشگاه در سراسر جهان در 26 کشور وجود دارد. در همین حال، گوگل مانند 3 فروشگاه دارد که همه در شهر نیویورک هستند. بنابراین طبیعی است که اپل نسبت به گوگل یا هر برند دیگری می‌تواند پشتیبانی مشتری بهتری را در فروشگاه ارائه دهد.

نوار نابغه

من چندین بار پشتیبانی خیره کننده مشتری اپل را تجربه کرده ام. وقتی در کالج بودم، یک لیوان کامل آب روی مک بوک پروم ریختم. من AppleCare داشتم، اما در آن زمان خسارت آب را پوشش نمی داد (این حدود سال 2010 بود). من آن را به اپل استور محلی خود بردم و در مقابل آنها بودم که بله، روی آن آب ریختم. این فناوری گفت که آنها معمولاً خسارت آب را پوشش نمی دهند، اما یک بار این کار را خواهند کرد. حالا این بدان معنی بود که آنها باید آن را بفرستند تا درست شود. بنابراین من چند روز بدون لپ تاپ بودم.

ارسال شد، و در عرض 3-4 روز به من بازگردانده شد، که واقعاً چشمگیر بود، زیرا از سراسر کشور به تگزاس رفت. اما وقتی آن را پس گرفتم، کل لپ تاپ تعویض شده بود، و تمام اطلاعات من روی هارد دیسک جدید، از هارد دیسک قبلی من بارگذاری شد. با توجه به اینکه دقیقاً 0 دلار برای این تعمیر پرداخت کردم، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. از آن زمان، من هرگز هیچ مک غیر مکی را به عنوان رایانه نخریده ام.

اکنون مطمئناً، برخی استدلال خواهند کرد که این هزینه کوچکی برای اپل برای حفظ مشتری و ترغیب آنها به خرید محصولات بیشتر در آینده است. اما حتی اگر باشد، پس چه؟ آنها در واقع از مشتریان خود مراقبت می کنند. زمانی که من در کالج بودم، یک Dell Inspiron 13 داشتم که کمتر از 6 ماه پس از خرید لپ تاپ، بیش از حد گرم شده بود و تمام داخل لپ تاپ را سرخ کرده بود. دل اساساً انگشت وسط را به من داد. آیا فکر می کنید من تا به حال لپ تاپ Dell دیگری خریدم؟ جواب منفی. آنها یک مشتری را برای همیشه از دست دادند، به دلیل آن تصمیم برای رعایت نکردن گارانتی.

و من چند داستان دیگر در مورد اینکه واقعاً پشتیبانی مشتری اپل چقدر عالی است دارم. اما من شما را با آنها در اینجا خسته نمی کنم.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/eklMoD
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *