مشهد شهری برای گردشگران

زمان مطالعه: 4 دقیقه

شهر مشهد علاوه بر جاذبه‌های معنوی و مذهبی، دیدنی‌های دیگری نیز برای گردشگران و مسافران دارد. از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی گرفته تا تفریحگاه‌هایی که می‌توان از آن‌ها لذت برد. در این مطلب قصد داریم به برخی از جذابیت‌های گردشگری مشهد بپردازیم. اگر قصد سفر به مشهد را دارید، می‌توانید خرید بلیط هواپیما ارزان را از اسنپ تریپ انجام دهید. در این اپلیکیشن امکانات زیادی برای خرید راحت‌تر و ارزان‌تر انواع بلیط‌های مسافرتی برای شما وجود دارد که با استفاده مدام از آن، کد تخفیف نیز دریافت خواهید کرد.

دره هفت حوض

هفت حوض در 16 کیلومتری مشهد واقع شده است. در هفت حوض، هفت حفره سنگی به هم مرتبط وجود دارد که آن‌ها را آب باران و چشمه‌های اطراف پر کرده‌اند. سنگ‌های این منطقه بسیار لیز و صیقل‌خورده هستند و گردشگری در آن نیازمند همراه داشتن وسایل مناسب برای گردشگری در طبیعت است. زیبایی هفت حوض در سکوت، آرامش و بکر بودن آن است. در فصل‌های سرد سال در پایین هفت حوض، آبگیر‌های طبیعی بزرگی به وجود می‌آیند.

منطقه کوه سنگی یا پارک کوه سنگی

منطقه کوه سنگی یک منطقه کوهستانی است که صعود از آن‌ها بسیار ساده بوده و تبدیل به یک پارک برای گردشگران شده است. در برنامه توسعه این منطقه، ایجاد هفت پارک مختلف و احداث دریاچه مصنوعی و باغ پرندگان گنجانده شده است. منطقه کوه سنگی مشهد یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری کشور محسوب می‌شود و هرساله گردشگران بسیاری از آن دیدار می‌کنند. اگر قصد سفر به مشهد را دارید، می‌توانید انواع بلیط‌های سیستمی، چارتری و بلیط هواپیما لحظه آخری را از اسنپ تریپ خریداری کنید.

باغ گیاه‌شناسی مشهد

از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد، باغ گیاه‌شناسی مشهد است. این باغ دارای انواع گیاهان است که دیدن آن‌ها برای هر کس که طرف‌دار طبیعت و گیاهان باشد، لذت‌بخش است. باغ گیاهان دارویی، باغ گل رز و باغ درختان میوه بخشی از جاذبه‌های این پارک هستند.

باغ وکیل‌آباد

باغ جنگلی وکیل‌آباد یک باغ زیبا و سرسبز است که در آن یک باغ‌وحش نیز ساخته شده است. این باغ اکنون برای بازدید گردشگران تبدیل به یک پارک با آب‌نما و فواره‌های زیبا شده است. درختان کهن‌سال، زیبایی دو چندانی به آن بخشیده‌اند.

باغ وکیل‌آباد از گذشته منطقه‌ای برای تفریح و گشت‌وگذار گردشگران بوده است. برای خرید بلیط هواپیما ارزان و بلیط هواپیما لحظه آخری برای سفر به مشهد و بازدید از این باغ، به اپلیکیشن اسنپ تریپ مراجعه کنید. در این اپلیکیشن علاوه بر خرید می‌توانید لغو یا کنسلی بلیط را هم انجام دهید.

آبگیر گلستان یا بند گلستان

اگر در باغ وکیل‌آباد هوس قایق‌سواری کردید، می‌توانید سری به آبگیر یا بند گلستان بزنید. در این آبگیر می‌توان قایقرانی کرد و همین باعث می‌شود تا گردشگران زیادی در تابستان به اینجا بیایند. آب آن توسط قنات‌ها تأمین می‌شود.

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی بزرگ در حوالی شهر طوس در 20 کیلومتری شمال مشهد در باغی باصفا جای گرفته است. این آرامگاه دارای معماری زیبایی است و توسط هوشنگ سیحون طراحی شده است. اینجا یکی از دیدنی‌ترین مکان‌هایی است که در سفر به مشهد باید از آن بازدید کرد. در اینجا می‌توانید از موزه و کتابخانه باغ هم استفاده کنید. خرید بلیط هر پروازی به مشهد مانند پرواز تهران مشهد، پرواز شیراز مشهد و.. را می‌توانید از اسنپ تریپ انجام دهید.

آرامگاه نادرشاه افشار

آرامگاه نادرشاه افشار از زمان قدیم برجای‌مانده است. قوام‌السلطنه در اواخر دوره قاجار، آرامگاه جدیدی برای او ساخت که در مجاورت چهارباغ شاهی و روبه‌روی حرم واقع شده است. بنای جدید تا مدت‌ها در همین مکان قرار داشت تا این که در سال 1335 آرامگاه دیگری در محل مقبره قوام‌السلطنه برای نادرشاه احداث شد.

طرقبه؛ نمایشگر پاییز هزار رنگ

طرقبه یکی از زیباترین مکان‌های شهر مشهد است. زیبایی این منطقه در فصل پاییز به کمک برگ‌های نارنجی درختان، دوچندان می‌شود. منطقه ییلاقی طرقبه در دره‌ای باصفا قرار دارد که دیدار از آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. پارک جنگلی طرقبه با درختان انبوه و منطقه سبز بسیار دیدنی است. اگر می‌خواهید به مشهد سفر کرده و از جاذبه‌های آن دیدن کنید، می‌توانید به اسنپ تریپ مراجعه کنید. در اپلیکیشن اسنپ تریپ می‌توانید بلیط پرواز از هر شهری به مقصد مشهد، مانند پرواز شیراز مشهد را خریداری کنید.

کلات نادری

کلات نادری شهری است در نزدیکی مشهد که در میان ارتفاعات کوه‌ها قرار دارد. ازآنجایی‌که دورتادور این شهر را کوه فراگرفته، در گذشته از امنیت بالایی برخوردار بوده است. نادرشاه به دلیل وجود دژ‌ها و قلعه‌های کوهستانی نفوذناپذیر، برج خورشید را در کلات نادری ساخت.

گنبد هارونیه

قدمت گنبد هارونیه شهر طوس به دوران پیش از اسلام باز می‌گردد. این اثر در سبک معماری آذری ساخته شده است. گنبد هارونیه بین عامه مردم به زندان هارون نیز مشهور است که البته برخی شواهد تاریخی، امکان این که این محل زندان بوده باشد را رد کرده‌اند. سنگ یادبود امام محمد غزالی در محوطه بیرونی گنبد هارونیه، مشاهده می‌شود. برخی نیز این مکان را محل تدریس امام محمد غزالی دانسته‌اند. اگر قصد بازدید از این آثار تاریخی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به مشهد خرید بلیط هواپیما ارزان خود را از اسنپ تریپ انجام دهید.

برج رادکان چناران

از دیگر مکان‌های دیدنی مشهد، برج رادکان چناران است. در فهرست آثار ملی ایران، نام این برج به چشم می‌خورد. برج رادکان چناران حدود ۲۵ متر ارتفاع دارد. از نظر ظاهری، شباهت زیادی بین برج رادکان و برج شمس‌العماره تهران دیده می‌شود. قدمت برج رادکان چناران به قرن هفتم هجری و دوران ایلخانیان باز می‌گردد. بانی ساخت برج رادکان چناران مهندس بزرگ ایرانی، خواجه نصیرالدین طوسی است.

روستای کنگ

از دیگر جا‌های دیدنی اطراف مشهد، روستای کنگ است. روستای پلکانی کنگ در طرقبه قرار دارد که زیبایی فوق‌العاده و معماری خاص آن، تا حدودی شبیه به شهر ماسوله است. قدمت تاریخی این روستا به دوران پیش از اسلام باز می‌گردد که می‌توان رد پای تاریخ کهن را هنوز در آن دید. طبیعت روستای کنگ بسیار تماشایی است و در آن مجموعه‌ای از چشمه‌ها، آبشار‌ها و درختان را می‌توان یافت.

جمع‌بندی

شهر مشهد که بیشتر با جاذبه‌های معنوی و مذهبی‌اش شناخته می‌شود، دارای جذابیت‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی زیادی برای گردشگری و طبیعت‌گردی است. از جمله جاذبه‌های مشهد می‌توان به برج رادکان چناران، کلات نادری، آرامگاه فردوسی، منطقه کوه سنگی، باغ وکیل‌آباد و … اشاره کرد. اگر شما هم قصد سفر به مشهد و دیدار از جاذبه‌های گردشگری آن را دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای راحت‌تر کردن سفر خود به اسنپ تریپ مراجعه کنید. در اسنپ تریپ می‌توانید انواع بلیط پرواز به مقصد مشهد مانند پرواز شیراز مشهد را خریداری کنید. همچنین با خرید بلیط‌های ارزان و بلیط هواپیما لحظه آخری از اسنپ تریپ، در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Xzo
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *