13 نکته هوشمندانه برای تقویت استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما

social-media-marketing-guide

قبلها که سایت و مجله هشت پیک را نداشتم یادم می آید اولین بار چه زمانی رسانه های اجتماعی وارد شدند ! نه شناخته شده بود و نه توسط اکثریت خوبی از مردم استفاده می شد.

امروز، شبکه های اجتماعی به هیاهوی شهر تبدیل شده است! افراد، بدن ها، نهادها در حال حاضر به رسانه های اجتماعی متوسل می شوند تا نه تنها اجتماعی شوند، بلکه محصول یا خدمات خود را نیز بفروشند.

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی: مزایای آن

به عنوان فردی که به دنبال فروش خدمات یا محصولی هستید، اگر آن را از طریق رسانه های اجتماعی انجام ندهید، یک استراتژی بازاریابی ناقص را اجرا می کنید.

مزایای مرتبط با بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی بی پایان است. برخی از آنها عبارتند از؛

  • مخاطبان بیشتر
  • ارتباط بهتری با مخاطبان خود داشته باشید
  • ترافیک وب سایت بهبود یافته است
  • افزایش آگاهی از برند
  • فروش بهتر

استراتژی رسانه های اجتماعی خود را سریع دنبال کنید

اهداف و اهداف خود را ترسیم کنید

برای شروع استراتژی رسانه های اجتماعی خود، ابتدا باید یک هدف یا هدف محکم داشته باشید و یادداشت کنید.

این به این دلیل است که اهداف شما به شما کمک می کند تا استراتژی های خود را در طول زمان تکامل دهید و باید با تلاش های بازاریابی کلی شما هماهنگ باشد.

اهداف تعیین شده خود را دست یافتنی کنید و آنها را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید.

همچنین باید یک مهلت تعیین کنید.

از محتوای ویدیویی استفاده کنید

همه می دانند که ساخت محتوای ویدیویی در رسانه های اجتماعی چقدر اهمیت پیدا کرده است.

از ویدیوهای زنده فیس بوک که ارتباط معتبری با مخاطبان شما ایجاد می کند تا ویدیوهای اینستاگرام، ساخت ویدیوی محتوا فروش کاربران خود را افزایش می دهد.

همچنین با تعامل با مخاطبان و پاسخ به سؤالات آنها، تعامل را تقویت می کند.

در صورت امکان، ویدیوهای زنده و ضبط شده را برای افزایش فالوور ترکیب کنید.

از ابزار مناسب استفاده کنید

از ابزار مناسب استفاده کنید! این قدرت استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما را تعیین می کند و تضمین می کند که یکپارچه اجرا شود.

با تعیین نرم افزار مدیریت رسانه های اجتماعی برای برنامه ریزی محتوای اجتماعی خود شروع کنید.

شما همچنین می توانید ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی را انتخاب کنید، زیرا آنها نیز حضور شما را نظارت می کنند.

تاکتیک های فروش را کاهش دهید

مردم فقط نمی خواهند محصول شما را بخرند! آنها می خواهند اعتماد و ارتباطات واقعی با شما ایجاد کنند.

صفحه خود را تماماً در مورد تبلیغات فروش قرار ندهید! همه کاره و سرگرم کننده باشید!

مشتریان هرگز از فروشنده ای که با آن آشنایی ندارند حمایت نمی کنند.

با مخاطب ارتباط برقرار کنید

برای جلوگیری از عواقب نامطلوب، اطمینان حاصل کنید که با مخاطبان یا مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید.

برای گسترش دسترسی خود، واقعاً با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

رسانه های اجتماعی یکی از بهترین ابزارها برای تولید محتوا و جذب مشتریان یا مشتریان جدید است.

برای ارتباط بهتر با مخاطبان خود، در گروه های فیس بوک فعال باشید و به نظرات صفحه کسب و کار خود پاسخ دهید، توییت ها را بازتوییت کنید، از مخاطبان خود نظرسنجی کنید و غیره.

درباره مخاطبان خود تحقیق کنید

برای به حداکثر رساندن سود، باید از تعامل و ارتباط با مخاطبان خود اطمینان حاصل کنید.

اما پس از آن، باید آنها را درک کنید تا با آنها ارتباط برقرار کنید.

در مورد نیازها و خواسته های آنها تحقیق کنید زیرا این کلید شما برای ایجاد یک استراتژی رسانه اجتماعی موفق است.

در گفتگوهای فروم جایی که مخاطبان هدف شما هستند شرکت کنید.

به نظرات در وبلاگ و کانال های رسانه های اجتماعی خود پاسخ دهید. یک پیوند نامرئی ایجاد می کند.

درخواست بازخورد

روندها را در نظر بگیرید

جهان در حال تکامل است.

به عنوان یک بازاریاب، باید با آن بچرخید. این مستلزم تطبیق با آخرین روندهای صنعت و تنظیم دقیق آنها برای خدمت به شما است.

آمار فعلی رسانه های اجتماعی را برای همه سیستم عامل ها جستجو کنید.

با روند حرکت کنید! برای رشد کسب و کار شما خوب است.

یک گروه فیس بوک ایجاد کنید

اگر به دنبال تبلیغ محصولات خود، جذب مخاطبان، افزایش ترافیک وب سایت و رشد کسب و کار خود از طریق فیس بوک هستید، اکنون زمان ایجاد یک گروه فیس بوک است.

این یک استراتژی ارزش افزودن به هر برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی است.

برای انجام این کار، با نماد «ایجاد» در فید خبری خود به گوشه سمت چپ پایین بروید، سپس روی «گروه» کلیک کنید.

اطلاعات مورد نیاز را پر کنید و تادا، شما خوب هستید!

محتوای رسانه های اجتماعی خود را با دقت پیش نویس کنید

هرگز فقط برای سرگرمی پست نگذارید!

هر پست شما در شبکه های اجتماعی باید هدفمند باشد و به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

هر کانال رسانه های اجتماعی از نظر بازاریابی سودمندی خاص خود را دارد. از فیسبوک گرفته تا لینکدین، اینستاگرام و پینترست، هر کانال هدف و کاربرد منحصر به فردی دارد.

آنها را درک کنید تا بهترین را انتخاب کنید که با خط کسب و کار شما مطابقت دارد.

همچنین مطمئن شوید که از کلمات مناسب برای انتقال پیام خود بازاریابی می کنید. اکنون، این به شبکه اجتماعی در حال استفاده بستگی دارد.

انجام این کار باعث افزایش فروش، فالوور، تعامل و ترافیک شما می شود.

از Pinterest استفاده کنید

پینترست یکی از بزرگترین موتورهای جستجوی بصری موجود و بسیار محبوب است.

می تواند درآمد، ترافیک وب سایت و اعتبار شما را افزایش دهد.

برای راه اندازی، یک حساب تجاری راه اندازی کنید و سپس پین های غنی را فعال کنید.

یک نمایه غنی از کلمات کلیدی جذاب و تابلوهای مرتبط ایجاد کنید.

مخاطبان خود را درگیر کنید!

این درآمد شما را افزایش می دهد و شما را تبدیل به رقمی می کند که باید با آن حساب کنید.

برگزاری مسابقات

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فالوور، دیده شدن آنلاین و تعامل، برگزاری یک مسابقه رسانه‌های اجتماعی است.

چیزی ارزشمند و غیرقابل مقاومت را به عنوان جایزه به هر کسی که برنده می شود ارائه دهید.

برای انجام این کار، هدف مسابقه را به وضوح بیان کنید و کانال رسانه اجتماعی را برای میزبانی آن مشخص کنید.

مهلتی برای شرکت و ارسال احتمالی بدهید.

مسابقه را ایجاد کنید و “به صورت تهاجمی” تبلیغ کنید.

به مخاطب خود اجازه دهید بیشتر کار را انجام دهد. این باعث افزایش تعاملات شما می شود.

شما می توانید با دادن امتیاز به شرکت کنندگانی که مسابقه را به اشتراک می گذارند و فالوورهای بیشتری برای صفحه دریافت می کنند، یک قدم فراتر بروید.

استراحت کنید و مسابقات خود را تماشا کنید!

تصاویر جذاب ایجاد کنید

اولویت شما نیز باید ایجاد تصاویر شگفت انگیز برای رسانه های اجتماعی باشد. حتی به عنوان یک تازه کار، می توانید تصاویر جذابی بسازید تا مخاطبان هدف خود را بیشتر متحیر کنید.

همچنین می توانید کار را برون سپاری کنید.

اطمینان حاصل کنید که تصویر کسب و کار شما جذاب است. تعدادی وب سایت برای دریافت تصاویر رایگان از pixabay وجود دارد.

ارتقاء کلیدی است

تولید محتوا یک چیز است! واداشتن مردم به دیدن و قدردانی آن چیز دیگری است!

اینجاست که شما نیاز به ارتقا دارید.

تهاجمی تبلیغ کنید! آن محصول خودش را تبلیغ نمی کند.

در صورت لزوم از هشتگ های مرتبط و کلمات کلیدی محبوب استفاده کنید.

یک مسابقه ترتیب دهید.

محتوای خود را در همه کانال های خود تبلیغ کنید.

در کل، آن محتوا را تبلیغ کنید!

نتیجه

مخاطبان شما باید همیشه اولویت شما باشند!

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش بسیار حیاتی و ایده آل است. برای اثربخشی، آن را بسیار جدی بگیرید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی کار سختی است و بر اساس کانال مورد استفاده متفاوت است.

اگر قبلاً از این فرصت استفاده نمی کنید، باید مستقیماً وارد شوید! شما میتوانید این توصیه مجله هشت پیک را نادیده یا با منت بر روی چشم بگذارید . در هر صورت من این مقاله را برای شما نوشتم تا استفاده کنید

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.