پنالتی همیشه به این معنی است که کاری اشتباه انجام شده است. ورزش را در نظر بگیرید؛ وقتی بازیکنی پنالتی میگیرد، اغلب به نحوی تنبیه میشود که بر کل تیم و در بیشتر موارد بر نتیجه بازی تأثیر میگذارد. همین امر در مورد پنالتی های گوگل نیز صادق است. اگر استراتژیها و تاکتیکهای شما بر خلاف هدف آنها در ارائه محتوای مرتبط به کاربرانی که آن را جستجو میکنند، باشد، گوگل وبسایت شما را مجازات میکند.
احترام به قوانین گوگل به این معنی است که شما در رتبه بالاتر از رقبا قرار خواهید گرفت. با این حال، اگر بر خلاف قوانین آنها باشید، وبسایت شما میتواند از دسترس کاربران خارج شود. هنگامی که جریمه شدید، بازگشت به موقعیت قبلی دشوار است. به این دلایل، مهم است که مهمترین جریمههای گوگل را که بسیاری از وبسایتها مرتکب آن هستند، درک کنید.
پنالتی گوگل چیست؟
به گفته HubSpot ، “جریمه گوگل مجازاتی است علیه وب سایتی که محتوای آن با شیوه های بازاریابی اعمال شده توسط Google در تضاد باشد. این جریمه می تواند در نتیجه به روز رسانی الگوریتم رتبه بندی گوگل یا بررسی دستی که نشان می دهد از یک صفحه وب استفاده شده است. تاکتیک های سئو کلاه سیاه.”
در اصل، گوگل به دنبال رویکردهای ارگانیک برای بهبود سئو و افزایش رتبه شما است. اگر کاری مصنوعی یا اجباری انجام دهید تا رتبه بالاتری کسب کنید، گوگل وب سایت شما و نحوه به دست آوردن ترافیک را بررسی می کند.
اگر در مورد سئوی ارگانیک با تاکتیک های شما موافق نباشند، جریمه خواهید شد. همچنین ممکن است با عواقب حذف شدن از فهرست گوگل مواجه شوید.
همانطور که گفته شد، دو نوع جریمه گوگل وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
- جریمه های دستی: این جریمه ها زمانی اتفاق می افتد که شخصی (یک شخص واقعی) که برای گوگل کار می کند وب سایت شما را بررسی کند و شما را جریمه کند. اینها می تواند ناشی از گزارش های کاربران، رقبا یا به صورت تصادفی باشد.
- جریمه های الگوریتمی: این جریمه ها توسط الگوریتم گوگل بدون نیاز به دخالت انسان یا دست اعمال می شود. این جریمه ها رایج تر هستند زیرا الگوریتم در زمان واقعی کار می کند و بسیار سریعتر از یک انسان است. این الگوریتم پیوندهایی را که قابل اعتماد به نظر نمی رسند اسکن و حذف می کند.
صرف نظر از نوع جریمه، هر یک می تواند پیامدهای جدی برای تجارت شما داشته باشد. باید تلاش کنید تا از تاکتیکهای سئو کلاه سفید ، محتوای با کیفیت و ساخت لینک ارگانیک اجتناب کنید.
10 پنالتی رایج گوگل
جریمه های زیر برای بسیاری از وب سایت ها رایج است. با این حال، مهم نیست که چقدر رایج است، این مجازات ها می توانند تأثیر منفی بر نحوه رتبه وب سایت شما در صفحات جستجو داشته باشند.
1. لینک های خرید
یکی از مهمترین جریمهها، خرید لینک است که به آن لینکهای اسپم نیز میگویند . این تاکتیک ممکن است بیش از یک دهه قبل کارآمد بوده باشد، قبل از اینکه گوگل بتواند تعیین کند کدام لینک ها واقعی هستند و کدام یک خریداری شده اند، اما دیگر اجرا نمی شود.
طرحریزی لینک فرآیند خرید لینک از وبسایتهای بیکیفیت و غیر مرتبط است تا یک وبسایت بتواند شهرت مصنوعی مرتبط ایجاد کند و در SERP رتبه بالاتری کسب کند.
خرید لینک ها دیگر رتبه وب سایت شما را در SERP ها بالاتر نمی برد. یکی از ویژگی های الگوریتم به نام Google Penguin به صورت بلادرنگ اجرا می شود و لینک های هرزنامه را از بین می برد. هر چیزی که به عنوان هرزنامه در نظر گرفته شود تأثیر مثبتی بر رتبه بندی جستجوی شما نخواهد داشت. در واقع، اگر گوگل معتقد باشد که از تاکتیکهایی استفاده میکنید که بر خلاف قوانین آنها هستند، ممکن است بر شما تأثیر منفی بگذارد.
2. کلید واژه Stuffing
Google Penguin همچنین در هنگام قرار دادن کلمات کلیدی در محتوا، ماشه را برای جریمه هدف قرار می دهد.
با قرار دادن کلمات کلیدی بیش از حد در صفحه خود و تکرار آن کلمات کلیدی به منظور تقلب در رتبه در مورد ارتباط، گوگل می تواند وب سایت شما را جریمه کند. بسیاری از وب سایت ها در این مورد مقصر هستند زیرا آنها نمی دانند که گوگل بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می کنند.
گوگل به جای جستجوی کلمات کلیدی، مهمتر از همه به دنبال کیفیت و ارتباط است. با استفاده مکرر از یک کلمه کلیدی، به گوگل ثابت نمی کنید که محتوای شما منسجم است و ممکن است جریمه شوید.
3. محتوای تکراری
محتوای تکراری توسط یکی دیگر از ویژگی های الگوریتم به نام Google Panda جریمه می شود. همانطور که اشاره کردیم، هدف گوگل ارائه بهترین محتوا به کاربران بر اساس جستجوی آنهاست. کپی کردن محتوا بهترین راه برای هدف قرار دادن کاربران نیست.
با این حال، محتوای منحصر به فرد می تواند به شما کمک کند تا یک POV جدید در مورد موضوعی ارائه دهید که وب سایت شما را از رقبای شما متفاوت می کند. گوگل این منحصر به فرد بودن را می بیند و اغلب به شما پاداش می دهد.
با این حال، اگر محتوای تکراری را انجام دهید، گوگل میداند چه کسی اول محتوا را داشته است و وبسایت شما را برای کپی جریمه میکند. این محتوا به کاربران کمک نمی کند و در عوض توانایی آنها را برای جستجوی بهترین محتوا کاهش می دهد.
اگر محتوای تکراری در وب سایت خود داشته باشید، احتمال جریمه شدن شما افزایش می یابد. اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای شما با یک دیدگاه منحصر به فرد نوشته شده است. ابزارهای زیادی برای کمک به جلوگیری از سرقت ادبی وجود دارد، از جمله CopyScape . اگر محتوای تکراری را در وب سایت خود کشف کردید، می توانید محتوا را حذف کنید یا آن را با صدایی تازه بازنویسی کنید.
4. محتوای با کیفیت پایین
باور کنید یا نه، گوگل می تواند سطح کیفیت محتوای شما را تعیین کند. اگر می خواهید در صفحات نتایج رتبه بالاتری داشته باشید، باید محتوای با کیفیت در وب سایت خود داشته باشید. گوگل می خواهد مطمئن شود که شما برای افرادی که از وب سایت شما بازدید می کنند ارزش قائل می شوید. از این گذشته، هر چه ارزش بیشتری ارائه دهید، بک لینک های با کیفیت بیشتری دریافت خواهید کرد.
Google Panda می تواند تعیین کند که آیا وب سایت شما دارای صفحات زیادی با محتوای کم کیفیت است یا خیر. مهم است که به طور مکرر وب سایت خود را برای هر محتوایی که می تواند کیفیت پایینی داشته باشد اسکن کنید. شما می توانید این کار را با مشاهده نرخ پرش هر صفحه انجام دهید. نرخ پرش بالا نشانه آن است که محتوای آن صفحه با نیازهای آنها مرتبط نیست، به این معنی که ممکن است نیاز به تغییرات داشته باشد.
5. پنهان کردن و تحریف محتوا
به گفته گوگل وبمستر ، پنهان کاری «عمل ارائه محتوا یا URL های مختلف به کاربران انسانی و روبات های موتورهای جستجو است». اساساً، cloaking از پیوندهای تغییر مسیر دزدکی برای فریب دادن موتورهای جستجو استفاده می کند.
پنهانکاری زمانی اتفاق میافتد که محتوایی را که موتورهای جستجو به آن دسترسی دارند، با ایجاد محتوای لایهای تحریف میکنید که میتواند موتورهای جستجو را به این باور برساند که وبسایت شما دارای بخشهای مختلف محتوای مختلف از طریق استفاده از پیوندهای گمراهکننده است.
این تاکتیک معمولاً برای فریب موتورهای جستجو استفاده می شود. با این حال، اگر وب سایت شما مشخص شود، می توانید به طور کامل از فهرست گوگل حذف شوید.
Cloaking کاملاً غیرقانونی است. در عوض، باید روی توسعه محتوای ارزشمند برای کاربران خود تمرکز کنید تا موتورهای جستجو همان صفحاتی را که مخاطبان شما می بینند ببینند.
6. زمان بارگذاری آهسته
اگر وب سایتی داشته باشید که کند بارگذاری می شود، گوگل شما را جریمه می کند. دلیل این امر این است که هیچکس حوصله نشستن و چند دقیقه صبر کردن برای بارگذاری یک وب سایت را ندارد. در عوض، آنها به سادگی روی دکمه بازگشت کلیک می کنند و به وب سایت رقیب می روند که به احتمال زیاد سریعتر بارگذاری می شود.
اجتناب از مشکلات سرعت بهویژه آسان است، و میتوانید این کار را با استفاده از PageSpeed Insights Google انجام دهید .
7. لینک های شکسته
به منظور ارائه مداوم محتوای مرتبط به مخاطبان، Google مطمئن می شود که محتوای وب شما به روز است. این بدان معنی است که آنها اطمینان حاصل می کنند که هیچ پیوندی خراب نیست. گوگل هر گونه خطای پنهان در وب سایت شما، از جمله تمام پیوندهایی را که استفاده می کنید، عمیقا جستجو می کند.
پیدا کردن خطای 404 یا لینک شکسته برای گوگل آسان است. اگر لینک های خرابی در وب سایت خود دارید، گوگل فکر می کند که شما آنطور که باید به روز رسانی نمی کنید یا به کاربر نهایی اهمیت نمی دهید.
اسکن وب سایت خود برای یافتن پیوندهای شکسته و رفع آنها می تواند به شما کمک کند تا از جریمه های غیر ضروری گوگل جلوگیری کنید.
8. موبایل دوست نبودن
نگرانی اصلی گوگل وب سایت شما نیست. آنها بیشتر از همه به کاربر اهمیت می دهند. از آنجایی که بسیاری از جستجوگران دیگر از رایانهها نیستند، بلکه از تلفنها میآیند، میتوانید به دلیل نداشتن وبسایت سازگار با موبایل مجازات شوید. گوگل از نمایه سازی موبایل اول استفاده می کند، به این معنی که وب سایت ها را بر اساس نسخه موبایل و همچنین نسخه دسکتاپ آن ها فهرست می کند.
گوگل به وبسایتهای سازگار با موبایل پاداش میدهد و کسانی را که سازگار با موبایل نیستند با کاهش ترافیک مجازات میکند. اگر وب سایت شما سازگار با موبایل نیست، ممکن است با افت رتبه مواجه شوید که می تواند تعداد کلیک ها را بر روی وب سایت شما کاهش دهد.
9. استفاده بیش از حد از Anchor Text
Anchor text متنی است که حاوی یک لینک است که می توانید روی آن کلیک کنید تا به صفحه یا وب سایت دیگری هدایت شوید. عدم استفاده صحیح از انکر تکست یا استفاده بیش از حد از آن می تواند باعث جریمه شدن وب سایت شما توسط گوگل شود. استفاده بیش از حد از انکر تکست ها یک مشکل رایج برای بسیاری از وب سایت ها است.
گوگل می خواهد این لینک ها تا حد امکان طبیعی به نظر برسند تا کاربران بتوانند به درستی هدایت شوند. استفاده نادرست از آنها به این معنی است که کاربران به وب سایت ها یا صفحات مربوطه هدایت نمی شوند.
10. شامل لینک های خروجی نیست
پیوندهای خروجی برای Google مهم هستند زیرا نشان می دهند که شما یک کسب و کار معتبر یا وب سایتی هستید که به وب سایت ها و مشاغل معتبر دیگر پیوند می دهد. از جمله پیوندهای خروجی به وبسایتهای معتبر به Google ثابت میکند که شما محتوای مرتبط ایجاد میکنید نه هرزنامه.
استفاده نکردن از لینکهای خروجی ممکن است لزوماً شما را به معنای سنتی جریمه نکند، اما میتواند از توانایی شما برای رتبهبندی بالاتر از رقبایتان که از لینکهای خروجی استفاده میکنند و برای نشان دادن قدرت محتوا تولید میکنند، جلوگیری کند.
آخرین نکات در مورد اجتناب از جریمه های جستجوی گوگل
اشتباهات سئو غیر معمول نیست. حتی بهترین وب سایت ها نیز هر از گاهی جریمه می شوند. اگر به اندازه کافی کوشا باشید، می توان از تمام جریمه های گوگل به راحتی اجتناب کرد.
چه شیوه های سئوی شما عمدا بد باشد یا نه، همچنان می توانید جریمه شوید. Google قصد را درک نمی کند، فقط اینکه شما قوانین را دنبال می کنید یا نمی کنید. با نگاهی به مهم ترین جریمه ها و رفع هر گونه اشتباهی که ممکن است وب سایت شما مرتکب شود، رتبه شما بهبود می یابد.
اجتناب از این جریمه ها برای کمک به رتبه بندی وب سایت شما در SERP ها و شکست دادن رقبا، کلیدی خواهد بود.
آخرین دیدگاهها