گوگل درباره بهترین شیوه لینک‌سازی اتمام‌حجت کرد !

زمان مطالعه: 9 دقیقه

آموزش جامع و کامل لینک سازی یا لینک بیلدینگ 2020 – وبنا

 

گوگل درباره بهترین شیوه‌های لینک‌سازی، سازوکار الگوریتم‌ها و استفاده صحیح از html، یک سند راهنما دارد. در آخرین به‌روزرسانی سند، گوگل به ۴ نکته مهم در لینک‌سازی اشاره می‌کند:
📌 Title Attribute مانند Anchor Text عمل می‌کند
اگر در لینک‌سازی از متن انکرتکست استفاده نشده باشد، گوگل از ویژگی اتریبیوت (Title Attribute) به جای انکرتکست استفاد می‌کند و موضوع لینک را از طریق آن درک می‌کند. کارکرد Title Attribute مشابه با اطلاعاتی است که گوگل از Anchor Text دریافت می‌کند. اگر لینکی دارای انکرتکست و ویژگی Title است، حتماً مطمئن شوید که هر دوی آن‌ها تعریف یکسانی از هدف و محتوای لینک دارند. با کلیک روی، Anchor Text و انواع آن، درباره انواع انکرتکست بخوانید.
📌 از انکرتکست کوتاه استفاده کنید
گوگل در آخرین به‌روزرسانی نحوه لینک‌سازی طبیعی توضیح می‌دهد که استفاده از انکرتکست‌های طولانی تکنیک نامناسبی است. چون URL مقصد نمی‌تواند به اندازه کافی نشان‌دهنده هدف و مفهوم لینک‌سازی‌ها باشد، پس گوگل تاکید می‌کند که متن Anchor Text‌ها را مختصر، واضح و توصیفی بنویسید. بر اساس تعاریف معتبر W3c (شبکه جهانی وب)، هدف اصلی انکرتکست در لینک‌سازی توصیف موضوع لینک برای کاربر و خزنده‌های گوگل است.
📌 متن انکرتکست را طبیعی بنویسید
در دستورالعمل‌ جدید گوگل آمده است که متن‌ لینک‌ها را با توجه به زبان کاربر و متناسب با محتوای اطراف لینک‌ها انتخاب کنید. در حال حاضر، الگوریتم‌ها بر مبنای تعداد کلمات کلیدی به محتوای صفحات امتیاز نمی‌دهند، بلکه آن‌ها توانایی تفسیر تمام اجزای جمله را دارند و می‌توانند متن قبل و بعد انکرتکست‌ها را درک کنند.
به طور کلی محتوایی که خلق می‌کنید باید از نظر انتخاب انکرتکست، متن اطراف انکرتکست و تکرار کلمات کلیدی کاملاً طبیعی باشد. برای مثال انکرتکست‌های بی‌ربط با لینک مقصد یا قراردادن انکرتکست غیرمرتبط در محتوا، از مثال‌های ایجاد انکرتکست مصنوعی است.

با مطالعه راهنمای لینک‌سازی گوگل، درباره آخرین اطلاعات لینک‌سازی بخوانید و از بهینه‌‌ترین تکنیک‌های لینک‌سازی استفاده کنید.

📌 لینک‌سازی زنجیره‌ای ممنوع

منظور از ساخت لینک‌های زنجیره‌ای این است که شما با فواصل کم در یک متن شروع به لینک‌سازی کنید. به طوری که تشخیص موضوع هر کلمه لینک‌شده برای گوگل سخت خواهد شد. لینک‌سازی پشت‌‌سرهم در یک محتوا باعث می‌شود تاثیر متن‌های قبل و بعد لینک کاملاً از بین می‌رود.
گوگل در راهنمای جدید لینک‌سازی تاکید می‌کند که لینک‌های درون یک صفحه را زنجیره‌ای نسازید، چون هم برای کاربران ناخواناست و هم متن اطراف انکرتکست هر لینک برای ربات‌های گوگل بی‌اثر می‌شود.

Lighthouse 10 برای بهبود فناوری زیربنای PageSpeed Insights و Chrome DevTools، دو فاکتور جدید معرفی کرده است که روی امنیت سایت و عوامل تجربه کاربری تاثیر می‌گذارد. سنجه‌های ابزار Lighthouse شامل موارد زیر می‌شود:
🔹 Accessibility 🔹
🔹 Best Practices 🔹
🔹 Performance 🔹
🔹 Progressive Web Apps 🔹
🔹 SEO 🔹
جدیدترین فاکتورهای لایت‌هاوس از نوع سنجه Best Practices و Performance هستند.
🔸 کش Back/forward
Back Forward Cache یا به‌اختصار bfcache قابلیت بسیار کاربردی است که روی بهبود سرعت حرکت بین صفحات سایت‌ها تاثیر چشمگیری دارد. ویژگی Back Forward Cache تصویر وضعیت فعلی (صفحه‌ای را که کاربر در حال مشاهده آن است) را حفظ می‌کند و وضعیت DOM و کدهای جاوا اسکریپت در کش حافظه اصلی سیستم ذخیره می‌کند تا در هنگام بازدید دوباره از صفحه و بدون بارگذاری مجدد، فقط کش را از درون حافظه سیستم پردازش کند.
🔸 ویژگی ‌paste رمز عبور
امکان Paste یا همان چسباندن رمز‌ عبور در انواع فیلد فرم‌ها کمک می‌کند تا امنیت ورود کاربران افزایش یابد و افراد بیشتری از Password سخت و قوی استفاده کنند. برعکس، با غیرفعال‌کردن این ویژگی ممکن است کاربران در مدیریت رمزهای عبور خود دچار مشکل شوند و به استفاده از رمزهای پیچیده و قوی تمایلی نداشته باشند.
در نسخه‌ قبلی Lighthouse، ویژگی paste به‌صورت آزمایشی فقط به فیلد رمز عبور محدود بود. در آخرین نسخه این ابزار می‌توان برای هر فیلد ورودی به جز فیلدهای خواندنی (فیلدی که از قبل با یک ورودی پیش‌فرض پر شده است)، از ویژگی paste استفاده کرد.

تا همین چند سال اخیر، متخصصان سئو تصور می‌کردند که اگر از کلمه کلیدی در نام دامنه استفاده کنند، سایت در نتایج گوگل رتبه بهتری می‌گیرد و ترافیک بیشتری هم خواهد داشت. در حال حاضر، به گفته جان مولر: «کسب‌وکارهایی که از کلمات کلیدی در نام دامنه سایت استفاده می‌کنند، ممکن است در طولانی‌مدت دچار مشکل شوند.» جان مولر برای اثبات حرف خود به ۵ دلیل مهم اشاره می‌کند:
📌 همه فکر می‌کنند شما یک اسپمر هستید
چون افراد متخلف معمولاً از این روش برای دست‌کاری رتبه‌ سایت در نتایج گوگل و جذب ترافیک بیشتر استفاده می‌کنند، پس همه فکر می‌کنند که چنین دامنه‌هایی خلاف قوانین گوگل و اسپم است. انتخاب نام دامنه با کلمات کلیدی در نگاه کاربر غیرقابل اعتماد و غیرحرفه‌ای است و به احتمال زیاد مشتریان بالقوه برند را دور می‌کند.
📌 امکان تغییر یا گسترش فعالیت کسب‌وکار سخت می‌شود
برای مثال اگر نام دامنه سایتی مانند «www.best-running-shoes.com» باشد، فروش سایر وسایل ورزشی سخت خواهد شد و نمی‌توان کاربر را متقاعد کرد که بر فرض، شما محصولات ورزشی دیگری هم جز کفش می‌فروشید. پس انتخاب دامنه با استفاده از کلمات کلیدی ممکن است چالشی بزرگ برای کسب درآمد و فروش کسب‌وکارها باشد.
📌 کسب‌وکار نام تجاری واحد ندارد
دامنه سایت‌هایی که با کلمات کلیدی نام‌گذاری می‌شوند، یعنی هیچ نام تجاری واحد و منحصربه‌فردی ندارند که کاربران و مشتریان بتوانند آن‌ها را به خاطر بسپارند. چنین کسب‌وکاری به‌راحتی به فراموشی سپرده می‌شود یا با سایت‌های مشابه با شما اشتباه گرفته می‌شود.
📌 بدون نام تجاری، چیزی برای جست‌وجو وجود ندارد.
نام دامنه‌ای که غنی از کلمات کلیدی است، یعنی کاربران نمی‌توانند چیزی را در سطح وب جستجو کنند. وقتی مشتریان نام کسب‌وکاری را می‌دانند، به‌سرعت آن را جستجو می‌کنند و نام آن را به‌راحتی به خاطر می‌آورند تا اینکه یک کلمه کلیدی عمومی مانند «کفش دویدن» را جستجو کنند.
📌 رقابت همیشگی
سایتی با نام دامنه غنی از کلمات کلیدی با کسب‌وکار مشابه با خود، همیشه در حال رقابت است. در مقابل، سایت‌ کسب‌وکارهایی که نام تجاری مشخصی دارند، به‌عنوان یک کانال همیشگی برای کاربران و مشتریان وفاداری هستند که قصد دارند مستقیماً با جستجوی نام برند، وارد سایت شوند.

گوگل کروم با اعلام حذف امتیاز TTI یا (Time To Interactive) تغییر بزرگی را در Lighthouse 10 ایجاد کرده است. نتایج به‌دست‌آمده از این تغییرات نشان می‌دهد که امتیاز عملکرد اکثر صفحات وب بهبود یافته است. TTI یا همان زمان تعامل، معیاری است که مدت زمان موردنیاز یک صفحه برای پاسخ و تعامل با کاربر را اندازه‌گیری می‌کند و با تمرکز روی سرعت سایت، تجربه کاربری را نیز بررسی می‌کند. دلیل حذف Time To Interactive این است که معیارهای دیگری مانند LCP، شاخص سرعت و Total Blocking Time، فاکتورهای بهتری برای اندازه‌گیری زمان بارگذاری صفحه است.
آزمایش‌های انجام‌شده روی بیش از ۱۳میلیون صفحه وب نشان می‌دهد که امتیاز ۹۰درصد از صفحات وب بهبود یافته است و ۵۰درصد از صفحات وب امتیاز بالاتر از ۵ را تجربه خواهند کرد. جالب است بدانید که تاثیر امتیاز Time To Interactive از زمان نسخه Lighthouse 8 به تدریج در حال کاهش بود، به طوری که فاکتور TTI سهم کمتری در امتیازات نهایی داشت. تغییرات Google Lighthouse هم اکنون در ابزار PageSpeed ​​Insights در دسترس است.

با مطالعه مقاله آنالیز Core Web Vitals می‌توانید روی بهبود فاکتورهای تاثیرگذار بارگذاری صفحات تمرکز کنید.

شخصی از جان مولر می‌پرسد: «کسب‌وکار ما خدماتی است و محصولی برای فروش نداریم. از طرفی، برآورد هزینه‌های دریافت خدمات با یکدیگر متفاوت است. چگونه می‌توان از آیتم‌های استراکچر دیتای محصول برای خدمات استفاده کنیم؟» جان مولر در پاسخ به این سوال می‌گوید: «اگر در نظر بگیریم که شما یک کسب‌وکار محلی دارید، پس بهتر است از استراکچر دیتای کسب‌وکارهای محلی استفاده کنید. از این طریق می‌توانید محدوده قیمت خدمات خود را هم تعیین کنید.»
علی‌رغم توصیه جان مولر، در تعریف رسمی Schema.org آمده است که خدمات هم نوعی محصول است. برای مثال فروش یک جفت کفش یا بلیط کنسرت، اجاره ماشین، خدمات کوتاهی آرایشگاه‌ها یا نمایش آنلاین برنامه‌های تلویزیونی. با این حال، گوگل استفاده از آن را برای کسب‌وکارهای خدماتی توصیه نمی‌کند. اسناد داده‌های ساختاریافته محصول در گوگل فقط روی محتوای محصول تمرکز دارد و هیچ پیش‌بینی برای بیزینس‌های خدماتی ندارد.
Schema.org توسط گوگل، مایکروسافت، یاهو و یاندکس تاسیس شد و پشتیبانی می‌شود. با وجود تفاوت در توصیه‌های گوگل و اسناد رسمی Schema.org، در نهایت خود Google انتخاب می‌کند که چه چیزی را برای ویژگی‌های نتایج جستجو استفاده کنند و این موضوع درباره استفاده از نوع استراکچر دیتا بسیار اهمیت دارد.
در نظر داشته باشید که استفاده از استراکچر دیتایی که توسط Google پشتیبانی نمی‌شود، به سایت آسیب نمی‌رساند. زمانی که بین گفته‌های Schema.org و آنچه گوگل توصیه می‌کند شک دارید، گوگل را دنبال کنید.

💬 «Azeem Ahmad»، لیدر تیم دیجیتال مارکتینگ «Azeem Digital»:

🔸محتوا را در چند فرمت منتشر کنید
لازم به گفتن نیست و می‌دانید که مخاطبان در برنامه‌های تلویزیونی، صفحات وب و شبکه‌های اجتماعی به دنبال برند شما نمی‌گردند. در واقع این شما هستید که باید تلاش کنید تا نام برند، آدرس سایت و راه‌های ارتباطی خود را در معرض دید آن‌ها قرار دهید. در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که افراد زیادی برای ندیدن تبلیغات حاضر هستند تا هزینه پرداخت کنند، پس بیشتر از سال قبل نیاز است تا روی ترافیک ارگانیک و بازدید از محتواهای خود زمان صرف کنید. از آنجایی که مخاطبان در کانال‌های مختلفی حضور دارند، پس شما هم باید در استراتژی بازاریابی محتوایی روی تنوع فرمت و قالب محتوا سرمایه‌گذاری کنید. همچنین برای نتیجه بهتر، اول رفتار مخاطب خود را زیر نظر بگیرید و کانال‌هایی را پیدا کنید که می‌توانید او را هدف قرار دهید.
💬 «Eli Schwartz» نویسنده کتاب «سئوی مبتنی بر محصول»:
🔸گوگل بی‌رقیب نیست
به‌ندرت پیش می‌آید که گوگل از رقبای خود نام ببرد یا از وجود آن‌ها احساس خطر کند، اما در سال گذشته، خبری منتشر شد که ۴۰درصد از افراد نسل Z، تیک‌تاک و اینستاگرام را به گوگل ترجیح می‌دهند. از نظر من، این اولین باری است که گوگل با رقیب قدرتمندی روبه‌رو شده است که آن را تهدیدی برای خود می‌داند.
گوگل در سال جدید تلاش می‌کند تا توجه نسل Z را دوباره به خود برگرداند. برای این هدف، بستر انتشار ویدئو با فرمت کوتاه را در یوتیوب راه‌اندازی کرده است و می‌توان انتظار داشت که آن‌ها را در نتایج جستجو هم به کاربران نمایش دهد.
در حالی که متخصصان سئو به فکر کلمات کلیدی و تولید محتوای بیشتر هستند، ممکن است گوگل به محتوای متنی کمتر توجه کند. در نتیجه برای پیشرفت در این فضا، باید علایق کاربران خود را پیدا کنید و به روشی تولید محتوا کنید که آن‌ها دوست دارند. در سال ۲۰۲۳، ممکن است شاهد تغییر کل الگوی سئو بیش از هر زمان دیگری باشیم.
5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/BMZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *