گوگل، مایکروسافت و سایرین متعهد به ایمنی هوش مصنوعی در کاخ سفید هستند، اپل غایب است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اندروید اتوریتی

نمادهای Bing، ChatGPT، و SoundHound Chat AI در صفحه اصلی اندروید

ریتا الخوری / Android Authority

گزارشی از مجله هشت پیک :

  • رهبران صنعت به کاخ سفید رفتند تا تعهد خود را برای توسعه ایمن و شفاف اعلام کنند.
  • شرکت‌ها توافق کردند که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را واترمارک کنند، محصولات را قبل از انتشار به صورت داخلی و خارجی آزمایش کنند و موارد دیگر.
  • اپل به طور محسوسی در جلسه غایب بود.

از زمانی که OpenAI ChatGPT را راه‌اندازی کرد، شرکت‌های مختلف دیگری عجله کردند تا محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی خود را عرضه کنند. در طول ماه‌ها از آن زمان، ما خوبی و بدی توانایی‌های هوش مصنوعی را دیده‌ایم. برای کمک به مهار این بدی، چندین رهبر صنعت متعهد به توسعه ایمن‌تر هوش مصنوعی شده‌اند، اما یکی از رهبران به طور قابل توجهی گم شده بود.

امروز، اعلام شد که هفت شرکت برجسته هوش مصنوعی در کاخ سفید گرد هم آمدند تا تعهد داوطلبانه خود را به توسعه ایمن، ایمن و شفاف فناوری هوش مصنوعی بدهند. این شرکت ها شامل آمازون، آنتروپیک، گوگل، فلکشن، متا، مایکروسافت و OpenAI بودند.

یکی از تعهداتی که می تواند بیشترین تأثیر را داشته باشد، توافق بر روی محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است. واترمارک ها تشخیص زمانی که هوش مصنوعی چیزی را ایجاد می کند بسیار آسان تر می کند. کاخ سفید می‌گوید: «این اقدام خلاقیت با هوش مصنوعی را قادر می‌سازد تا شکوفا شود، اما خطرات تقلب و فریب را کاهش می‌دهد». چنین اقدامی می‌تواند به جلوگیری از سردرگمی ناشی از تقلبی‌های عمیق مانند عکس ژاکت پاپ پافر یا نرم‌افزار تولید صدای هوش مصنوعی که در حال حاضر برای کلاهبرداری از مردم استفاده می‌شود، کمک کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه هوش مصنوعی را در پرونده های گوگل روشن کنیم

یکی دیگر از تعهداتی که گروه با آن موافقت کرده است، به اشتراک گذاری اطلاعات مدیریت ریسک هوش مصنوعی در سراسر صنعت و با دولت ها، جامعه مدنی و دانشگاهیان است. علاوه بر این، آنها متعهد شدند که قابلیت ها، محدودیت ها و زمینه های استفاده مناسب و نامناسب سیستم های هوش مصنوعی خود را گزارش کنند. به گفته کاخ سفید، این گزارش “هم خطرات امنیتی و هم خطرات اجتماعی، مانند اثرات بر انصاف و جانبداری” را پوشش خواهد داد. لیست کاملی از سایر تعهدات وجود دارد که می توانید در بیانیه مطبوعاتی مشاهده کنید.

به طور محسوسی که در گروه گم شده بود اپل بود. در چند روز گذشته، فاش شد که اپل در حال کار بر روی رقیب ChatGPT خود به نام “Apple GPT” است. اگرچه این فقط یک تعهد داوطلبانه بود، اما انتخاب اپل برای رد شدن از این جلسه، جایگاه آن در مورد ایمنی هوش مصنوعی را زیر سوال می‌برد. از آنجایی که توسعه هوش مصنوعی با سرعت سرسام آوری ادامه دارد و خطرات ناشی از آن واقعی تر می شود، غیبت اپل امروز با صدای بلند بود.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/OHDhNS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *