آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا هر بار که سعی می کنید یک سوال را از طریق هر موتور جستجو جستجو کنید، پس از نوشتن سه تا پنج کلمه اول، مجموعه ای از سوالات قبلی مربوط به کلمه کلید شده با سوال خود شما نیز ظاهر می شود؟
اگر به دنبال راهی برای استفاده از آن به نفع محتوای خود هستید، به خواندن این مقاله ی مجله هشت پیک ادامه دهید. ما فقط یک آپلودسنتر نیستیم . کلی محتوای تولیدی و مقاله ی جدید برای شما داریم
تعریف “هدف جستجو”
گاهی اوقات به عنوان هدف کلمه کلیدی شناخته می شود، هدف جستجو به سادگی می تواند به عنوان دلیل اصلی پشت جستجوی جستجو دیده شود. موتورهای جستجو مانند گوگل به دلیل تواناییهای پیشبینیکنندهشان در زمینههای جستوجو بسیار معروف هستند. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید از کلمات زیادی برای جستجوهای خود استفاده کنید زیرا گوگل به شما کمک می کند تا آنچه را که می خواهید تفسیر کنید، گاهی اوقات با ارائه یک سری مطالب مرتبط.
خریداران تحت تأثیر جستجوهای مرتبط قرار می گیرند زیرا تمام ترافیک وب سایت از جستجوی ارگانیک می آید.
انواع هدف جستجو
سه نوع اصلی از اهداف جستجو وجود دارد که عبارتند از:
قصد اطلاعاتی
پرس و جوی اطلاعاتی که حدود 80 درصد از پرس و جوهای جستجوی مبتنی بر سؤال را شامل می شود، زمانی استفاده می شود که مردم می خواهند پاسخ چیزی را بدانند. به سوالات ” چگونه ” و ” چرا” پاسخ می دهد.
هدف ناوبری
این زمانی استفاده می شود که شخصی نیاز به دسترسی به سایت یا صفحه خاصی داشته باشد. در اینجا، سایر ویژگیهای SERP نیز ظاهر میشوند و مسئولیت انحصاری پیمایش در این جستجوهای مرتبط را برای شناسایی موارد شما بر عهده میگیرند.
قصد معامله
این عبارت جستجو زمانی استفاده می شود که افراد نیاز به انجام معامله ای مانند ثبت نام در خبرنامه یا خرید یک محصول دارند.
بهینه سازی محتوای خود برای مطابقت با هدف جستجو
ما فرمت صفحه و متا تگ های موتور جستجو را بررسی خواهیم کرد که شامل عنوان، URL و توضیحات اهداف جستجویی است که قبلاً مورد بحث قرار گرفت.
قبل از شروع، باید با اسناد پردازش کلمه مانند MS Word و پرونده های گوگل و همچنین تگ های عنوان مورد استفاده در وردپرس آشنا باشید.
شش عنوان از سرفصل های 1-6 وجود دارد. عنوان 1 که برای عنوان در وردپرس با دیگران به عنوان زیرعنوان استفاده می شود، مهمترین آنهاست.
تگهای عنوان به موتورهای جستجو کمک میکنند تا سلسله مراتب یک محتوا را درک کنند و همچنین متنهای صفحه را قالببندی و شکستن آن را آسانتر میکنند. این بدان معناست که موتورهای جستجو اهمیت بیشتری به عنوان 1 نسبت به عنوان 2 و عنوان 2 نسبت به عنوان 3 می دهند.
اطمینان از داشتن صفحات فرود برای صفحه اصلی، محصولات و خدمات خود، و همچنین استفاده از آنها در موقعیت های استراتژیک مانند عنوان های فرعی، توضیحات متا، و عنوان صفحه، کلید بهینه سازی برای هدف ناوبری است.
بهینه سازی جستجو:
1) عنوان: در اینجا، باید برای مشتریان جدید و فعلی آسان کنید تا به راحتی بدانند سایت شما چیست. می توانید نام شرکت خود و همچنین کلمات کلیدی محصول را در عنوان ذکر کنید.
2) URL
3) توضیحات: این باید توضیحات مفصلی از محصولات و خدمات ارائه شده ارائه دهد.
بهینه سازی صفحه:
برای رسیدن به این هدف، اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی نام تجاری خود را در صفحه اصلی خود تقویت می کنید و در عین حال مطمئن می شوید که دسته بندی های محصول به راحتی شناسایی می شوند. اطمینان حاصل کنید که صفحات فرود شما – به خصوص صفحه اصلی شما، شرکت شما را تعریف می کند، خدماتی را که ارائه می دهید و مشتریانی را که به دنبال آنها هستید بیان می کند، زیرا اینها عوامل کلیدی هستند که به آنها توجه می شود.
بهینه سازی هدف اطلاعاتی
به سؤالات «چه» و «چگونه» پاسخ می دهد. برای بهینه سازی موثر محتوای خود، سوالاتی که اطلاعات را منتقل می کنند باید در مکان هایی مانند عنوان، عنوان، عنوان فرعی و توضیحات استفاده شوند، در حالی که پاسخ باید در پاراگراف اول باشد.
در صورت پاسخ دادن به یک سوال جهت دار مانند “چگونه اسناد را در Microsoft Word خود ذخیره کنیم”، پاسخ خود را با استفاده از تجزیه و تحلیل گام به گام با یک پاراگراف توضیحی در زیر هر مرحله ذکر شده ارائه دهید.
مثلا:
مرحله اول: روی File کلیک کنید
نماد فایل را می توان در سمت چپ بالای …………
مرحله دوم: روی Save As کلیک کنید
به پایین اسکرول کنید و روی نماد Save As که درست بعد از نماد Save قرار دارد کلیک کنید.
مرحله سوم: پوشه ای را برای ذخیره سند انتخاب کنید
OneDrive را انتخاب کنید تا از هر کجا به آن دسترسی داشته باشید، یا نماد «This PC» را انتخاب کنید تا مستقیماً آن را در رایانه خود ذخیره کنید.
همه این مراحل را بر این اساس و با رویکردی دقیق فهرست کنید. نکته کلیدی این است که اطمینان حاصل کنید که پاسخ شما جستجوگر را بیشتر گیج نمی کند.
بهینه سازی هدف معامله
برای بهینه سازی مؤثر هدف جستجوی تراکنش، اطمینان حاصل کنید که محتوا را روی هدف مورد انتظار متمرکز می کنید. به عنوان مثال، خرید یک محصول. با اطمینان از اینکه محتوا به طور غیر ضروری مملو از اطلاعات پشتیبانی نیست، همه چیز را واضح و مختصر نگه دارید. این به این دلیل است که وقتی شما اطلاعات غیرضروری می دهید، جستجوگرها بی تاب می شوند.
از لیست ها یا نقاط گلوله در نقاط کلیدی استفاده کنید و مطمئن شوید که صفحه دارای تصاویر، فضای خالی و هیچ گونه حواس پرتی نیست.
برای مثالی دقیق از نحوه بهینهسازی محتوای خود برای مقاصد معاملاتی، به دنیای دوربین دیجیتال نگاه کنید و بر توصیف بهترین دوربینهایشان تأکید کنید. استفاده از روش آنها به افزایش شانس این که سایت شما در SERP ها برجسته تر شود کمک می کند و در نتیجه خواندن آن توسط گوگل آسان می شود.
هنگام راهاندازی، میتوانید قصد تراکنش را در عنوان و URL مشخص کنید. این برای اطمینان از اینکه URL به وضوح بیان می کند که چه چیزی در سایت دیده می شود.
شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که در انتخاب توصیف شما، یک مهر تاریخ وجود دارد، مثلاً ده سگ ثروتمند در سال 2019 و غیره. این برای اثبات به روز بودن اطلاعات شما یا منبع آن است.
واژگان قصد معامله
انتخاب کلمات شما باید به طور دقیق در زمان مناسب مورد استفاده قرار گیرد و بتواند به موتورهای جستجو سیگنال واضحی بدهد که صفحه/سایت تراکنشی ایجاد کرده اید. برای محصول شما، نام، دسته محصول و نوع محصول باید در هدف جستجو منعکس شود.
اگر به منظور فروش، کلمات دیگری که به موتورهای جستجو نیز سیگنال می فرستند عبارتند از: فروش، مقرون به صرفه، اما، تخفیف، بررسی، ارزان ترین، حمل و نقل رایگان در میان دیگران.
در حال پیچیدن
هنگام ایجاد یک محتوای جدید، همیشه به یاد داشته باشید که هدف جستجو را با جستجوی کلمه کلیدی ترکیب کنید.
برای ارزیابی محتوایی که در حال حاضر دارید، از Google Search Console و Google Analytics استفاده کنید.
پس برای چی منتظری؟ مجله هشت پیک به شما قویا توصیه میکند که آن لپ تاپ را باز کنید کنید و شروع به بهینه سازی هدف جستجوی خود و ایجاد تعامل و بررسی محتوا کنید.
آخرین دیدگاهها