نحوه ساخت و تجزیه و تحلیل گزارش های بازاریابی

زمان مطالعه: 14 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه ساخت و تجزیه و تحلیل گزارش های همراه ما باشید

من به عنوان یک بازاریاب، تصمیمات حیاتی روزانه می گیرم که می تواند بر شرکتی که در آن کار می کنم تأثیر بگذارد. با استفاده از بهترین قضاوتم، معیارهای مهمی مانند ترافیک، سرنخ ها و مشتریان را دنبال می کنم – و یک گزارش بازاریابی برای پشتیبان گیری از تصمیماتم ارائه می کنم.

 

در حالی که معیارهای بالا برای قیف و چرخ لنگر بازاریابی من بسیار مهم هستند، یک گزارش بازاریابی به من کمک می کند تا یافته های خود را بیشتر بررسی کنم و داده ها را به درستی تجزیه و تحلیل کنم تا بهترین تصمیم را برای تیم و شرکت خود بگیرم.

گزارش‌های بازاریابی فقط برای کار من حیاتی نیستند، بلکه برای هر بازاریاب که به دنبال انجام آنچه که برای سازمانش مناسب است، کلیدی هستند. در این مقاله، بررسی می‌کنیم که گزارش بازاریابی چیست و چگونه می‌توان آن را ایجاد کرد، و چند نمونه را مورد توجه قرار می‌دهیم.

گزارش بازاریابی

نمونه های گزارش بازاریابی

نحوه ایجاد یک گزارش بازاریابی

امروز گزارش بازاریابی خود را ایجاد کنید


گزارش های بازاریابی بسته به داده هایی که بررسی می کنید و هدف هر گزارش متفاوت است. آنها می‌توانند ارزیابی کنند که ترافیک و سرنخ‌های شما از کجا می‌آیند، با چه محتوایی تعامل داشته‌اند، آیا و کی تبدیل کرده‌اند، و چقدر طول کشیده تا مشتری شود.

دوره رایگان ۲۰ دقیقه‌ای HubSpot Academy در مورد گزارش‌دهی بازاریابی را برای سنجش موفقیت و بهینه‌سازی تلاش‌هایتان شرکت کنید.

برای تکرار: گزارش های بازاریابی تصمیمات را تعیین می کند .

شما یک گزارش بازاریابی برای بررسی عملکرد داده ها یا بررسی یک هدف مستمر اجرا نمی کنید – برای این منظور، به داشبوردهای بازاریابی خود نگاهی بیندازید.

به آن اینگونه نگاه کن. تهیه گزارش بازاریابی به خاطر دانش مترادف با برنامه ریزی یک جلسه برای بررسی یک پروژه است. چه کسی می‌خواهد در یک جلسه 30 دقیقه‌ای شرکت کند تا آنچه را می‌توان از طریق ایمیل به اشتراک گذاشت بررسی کرد؟ من نه.

همین امر در مورد گزارش بازاریابی نیز صدق می کند. گزارش‌ها باید به شما در تصمیم‌گیری یا رسیدن به یک نتیجه مهم کمک کنند – مشابه اینکه چگونه یک جلسه به تیم شما کمک می‌کند درباره یک پروژه مشورت کند یا بین منابع پروژه یکی را انتخاب کند.

به طور خلاصه، گزارش‌دهی بازاریابی یک فرآیند ارزشمند است اگر به درستی استفاده شود و ساخته شود.

نمونه های گزارش بازاریابی

صدها گزارش وجود دارد که می توانید برای بررسی تلاش های بازاریابی خود اجرا کنید. با این حال، در این مرحله، احتمالاً می‌پرسید: «از کجا باید شروع کنم؟» و «آن گزارش‌های بازاریابی اساسی که می‌توانم برای راحتی بیشتر با تمام داده‌هایی که ردیابی کرده‌ام را اجرا کنم، چیست؟».

ما این پنج نمونه گزارش بازاریابی را برای شروع جمع آوری کرده ایم.

برای انجام این کار به نرم افزار بازاریابی (مانند HubSpot Marketing Hub) نیاز دارید. همچنین باید مطمئن شوید که نرم افزار شما به شما اجازه می دهد تا داده ها را از نرم افزار خود صادر کرده و با استفاده از جداول محوری و سایر توابع آن را در اکسل دستکاری کنید.

این راهنمای رایگان و ویدیو به شما یاد می دهد که چگونه یک نمودار اکسل ایجاد کنید، جداول محوری بسازید و از توابع VLOOKUPS و IF استفاده کنید.

از آنجایی که ما از HubSpot برای نیازهای گزارش خود استفاده می کنیم، به شما نشان خواهم داد که چگونه این گزارش ها را با استفاده از ابزار Marketing Hub جمع آوری کنید. (داده های زیر فقط داده های نمونه هستند و داده های بازاریابی HubSpot واقعی را نشان نمی دهند.)

1. گزارش بازاریابی درآمد چند لمسی

به عنوان یک بازاریاب، شما بخش بزرگی از رشد شرکت خود هستید. اما تا زمانی که نتوانید مستقیماً تأثیر خود را با درآمد مرتبط کنید، برای همیشه مورد ارزیابی قرار نگرفته اید و از منابع کمتری برخوردار خواهید بود. انتساب درآمد چند لمسی ، سود بسته را به هر تعامل بازاریابی مرتبط می‌کند – از نمای صفحه اول تا ایمیل پرورشی نهایی.

به این ترتیب، بازاریابان اعتباری را که سزاوار آن هستند دریافت می‌کنند و مدیران بازاریابی سرمایه‌گذاری‌های نوآورانه‌تری انجام می‌دهند که ریشه در ارزش کسب‌وکار دارند به جای معیارهای بیهوده. به عنوان یک امتیاز، انتساب درآمد چند لمسی می تواند به شما کمک کند تا با تیم فروش خود هماهنگ بمانید.

مشتریان HubSpot می توانند گزارش های اسناد چند لمسی را به سرعت ایجاد کنند. ابزار اسناد HubSpot برای افراد واقعی ساخته شده است، نه دانشمندان داده. (همچنین هر تعامل مشتری را به طور خودکار به درآمد متصل می کند.)

به داشبورد خود بروید و روی Add Report > Attribution Report کلیک کنید . از مجموعه الگوهای از پیش پخته شده بهترین تمرین انتخاب کنید یا گزارش سفارشی خود را ایجاد کنید.

نحوه تجزیه و تحلیل گزارش درآمد

برای تجزیه و تحلیل گزارش درآمد، مشخص کنید چه چیزی کار می کند و آن را دو برابر کنید. به نتایج درآمد حاصل از کانال های مختلف نگاه کنید و ببینید در کجا بیشترین موفقیت را داشته اید. از این اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در تلاش های بازاریابی برای حرکت رو به جلو استفاده کنید.

به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که کمپین های فیس بوک شما درآمد زیادی به همراه داشته است، کمپین های بیشتری در فیس بوک اجرا کنید!

گزارش‌های اسناد چند لمسی باید ماهانه اجرا شوند تا تأثیر تجاری گسترده‌تر کانال‌های بازاریابی شما را درک کنید. در حالی که درآمد ضروری است، باید برخی از معیارهای دیگر خود را برای یک تصویر کامل تر بررسی کنید.

2. گزارش بازاریابی ترافیک خاص کانال

درک اینکه ترافیک شما از کجا می آید به شما کمک می کند تا هنگام سرمایه گذاری در کانال های بازاریابی مختلف تصمیمات استراتژیک بگیرید. در صورت مشاهده عملکرد قوی از یک منبع، باید منابع بیشتری سرمایه گذاری کنید.

از سوی دیگر، می‌توانید روی برخی از کانال‌های ضعیف‌تر سرمایه‌گذاری کنید تا آنها را با برخی از کانال‌های دیگر خود هماهنگ کنید. هر تصمیمی که بگیرید، داده های منبع به شما کمک می کند تا آن را بفهمید.

مشتریان HubSpot می‌توانند از گزارش تجزیه و تحلیل ترافیک (در بخش گزارش‌ها > ابزارهای تجزیه و تحلیل در مسیریابی شما) برای تقسیم ترافیک بر اساس منبع استفاده کنند.

آیا می خواهید درک عمیق تری از الگوهای ترافیک خود داشته باشید؟ ترافیک خود را بر اساس جغرافیا تقسیم کنید. (مثال: کدام منابع بیشترین ترافیک را در برزیل به ارمغان می آورند؟) همچنین می توانید زیرمجموعه های وب سایت خود را بررسی کنید (مانند وبلاگ خود در مقابل صفحات محصول خود).

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  19 بهترین بسترهای هوش مصنوعی برای بازاریابان و تحلیلگران بازاریابی در سال 2023

نحوه تجزیه و تحلیل ترافیک خاص کانال

به کانال هایی که عملکرد خوبی دارند نگاه کنید. بر اساس اهداف شما، این می‌تواند به معنای نگاه کردن به داده‌های بازدیدکننده یا تمرکز بر نرخ تبدیل بازدید به سرب و سرب به مشتری باشد. در اینجا چند راه مختلف برای فکر کردن در مورد داده های خود وجود دارد:

  • فرض کنید ترافیک زیادی از یک کانال خاص دریافت می کنید، اما این کانال لزوما به بازدیدکنندگان شما کمک نمی کند تا از قیف پایین بیایند. در این صورت، ممکن است به معنای سرمایه گذاری بیشتر در کانال های دیگر یا بهینه سازی آن کانال با عملکرد ضعیف برای تبدیل باشد.
  • به این فکر کنید که چگونه می توانید منابع را در قوی ترین کانال های خود سرمایه گذاری کنید. آیا کمپینی راه اندازی کردید که به عملکرد خوب کانال کمک کرد؟ آیا محتوایی وجود داشت که ایجاد کردید که آن را تحریک کرد؟ در نظر بگیرید که چگونه می توانید موفقیت گذشته خود را تکرار کنید.
  • اگر هنوز روی یک کانال خاص کار نکرده اید، می تواند زمان بسیار خوبی برای آزمایش آن باشد. به این فکر کنید که چگونه می توانید چندین کانال را در یک کمپین ترکیب کنید.

کشیدن این داده ها به صورت هفتگی به شما این امکان را می دهد که از نحوه عملکرد کانال ها به روز بمانید. اگر کانالی بدتر شود، قبل از اینکه از کنترل خارج شود یا منابع را هدر دهید، زمان کافی برای اصلاح آن خواهید داشت.

کشیدن گزارش روزانه ممکن است کمی بیش از حد باشد زیرا برخی از کانال ها چندین روز طول می کشد تا موثر باشند و کشیدن آن به صورت ماهانه مانع از پاسخگویی با چابکی می شود – بنابراین داده های هفتگی ایده آل است.

3. پست های وبلاگ بر اساس گزارش بازاریابی تبدیل

وبلاگ ها به بهترین دوست یک بازاریاب تبدیل شده اند. ارتباط مستقیمی بین تعداد دفعات وبلاگ نویسی یک شرکت و تعداد سرنخ هایی که ایجاد می کند (نه فقط میزان ترافیکی که ایجاد می کند) وجود دارد. بنابراین، باید نظارت کنید که وبلاگ شما چقدر به شما کمک می کند تا این معیار مهم را رشد دهید.

گزارش‌دهی در مورد سرنخ‌های وبلاگ شما راهی سریع برای دیدن تعداد سرنخ‌هایی است که روزانه، هفتگی یا ماهانه ایجاد می‌کنید – و توسط کدام کانال.

این گزارش راهی عالی برای درک کانال‌هایی است که برای وبلاگ شما حیاتی‌تر هستند، جایی که باید زمان تبلیغات بیشتری را در آن‌ها صرف کنید و محتوای شما در طول زمان چقدر خوب عمل می‌کند.

اگر از HubSpot استفاده می کنید، ایجاد یک گزارش سرنخ وبلاگ قابل دسترسی است. به «افزودن گزارش» از هر یک از داشبوردهای خود بروید و پست‌های وبلاگ برتر بر اساس تبدیل مخاطب را انتخاب کنید . این گزارش پست هایی را نشان می دهد که اغلب مخاطبین بلافاصله قبل از پر کردن فرم در وب سایت شما مشاهده می کنند.

چگونه پست های وبلاگ را بر اساس تبدیل تجزیه و تحلیل کنیم

به تعداد سرنخ هایی که در طول زمان از وبلاگ خود ایجاد می کنید نگاه کنید. اگر جهش‌هایی در سرنخ‌ها مشاهده می‌کنید، می‌دانید که باید در محتوای خود جستجو کنید تا ببینید آیا موضوعات خاص در ایجاد سرنخ موفق‌تر از دیگران هستند یا خیر.

هر چه بیشتر بتوانید این گزارش ها را اجرا کنید تا مشخص کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست، بازاریابی و وبلاگ نویسی شما بهتر خواهد بود.

این نوع داده باید به صورت ماهانه کشیده شود تا اطمینان حاصل شود که مرتبط ترین محتوا را در طول زمان می نویسید.

4. مخاطبین جدید توسط گزارش بازاریابی شخصی

هر بازاریاب باید در شخصیت های خریدار خود به خوبی تسلط داشته باشد – اما شما باید بیشتر از درک آنها انجام دهید. ردیابی تعداد مخاطبین جدیدی که بر اساس هر شخصیت به پایگاه داده خود اضافه می کنید ضروری است.

این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که شخصیت های خریدار شما چقدر دقیق هستند و بازاریابی شما تا چه حد در هدف گذاری و دستیابی به آنها موفق است.

برای گزارش در مورد این موضوع در HubSpot، مخاطبین خود را بر اساس تاریخ ایجاد ترسیم کنید و تاریخی را که مخاطب جدیدی را به پایگاه داده خود اضافه کرده اید نشان دهید. سپس، گزارش خود را بر اساس شخصیت تجزیه کنید.

نحوه تجزیه و تحلیل مخاطبین جدید توسط پرسونا

آیا یک کمپین بازاریابی حول موضوع خاصی اجرا کردید؟ آیا روی تبلیغ محتوای خود از طریق کانال های خاصی تمرکز کرده اید؟ چه کاری انجام دادید که منجر به افزایش یا کاهش جذب شخصیت شد؟

کاوش در این گزارش می تواند به شما کمک کند تا منابع را عاقلانه تر برای رشد بخش های مختلف کسب و کار اختصاص دهید.

کشیدن این گزارش به صورت ماهانه می‌تواند به شما بینشی در مورد نحوه تأثیر کمپین‌هایتان بر مخاطبین جدید توسط شخصیت بدهد – و حتی ممکن است عدم تعادل در منابع اختصاص داده شده به شخصیت‌های خاص را روشن کند.

5. گزارش بازاریابی قیفی مرحله چرخه زندگی

یکی دیگر از راه‌های تقسیم‌بندی پایگاه داده مخاطبین، نگاه کردن به ظاهر آن‌ها بر اساس مرحله چرخه عمر است. این به شما این حس را می دهد که در یک دوره معین چه تعداد سرنخ، مشترک، مشتری و فرصت در پایگاه داده خود دارید.

این داده‌ها به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا نیاز به تولید سرنخ‌های بیشتر دارید یا بیشتر روی بستن سرنخ‌های فعلی‌تان تمرکز کنید. همچنین به شما یک درک کلی از کیفیت پایگاه داده مخاطبین شما می دهد.

به عنوان یک مشتری HubSpot، با کلیک روی افزودن گزارش از هر داشبوردی و سپس انتخاب دسته قیف، یک گزارش قیف ایجاد کنید . انتخاب کنید که کدام مراحل را شامل شود، تجسم خود را انتخاب کنید، و خاموش و در حال اجرا هستید.

چگونه یک قیف مرحله چرخه زندگی را تجزیه و تحلیل کنیم

این گزارش به شما یک نمای کلی از چگونگی پیشرفت سرنخ های شما در فرآیند خرید می دهد. از این گزارش استفاده کنید تا ببینید برای بهره وری بیشتر باید به چه مناطقی از قیف خود بپردازید.

برای مثال، اگر گزارش شما نشان می‌دهد که در حال تولید سرنخ هستید اما هیچ کدام را به MQL تبدیل نمی‌کنید، برنامه پرورش خود را به‌روزرسانی و بهینه کنید. کشیدن گزارش‌های قیف ماهانه می‌تواند به شما کمک کند از کارایی فرآیند بازاریابی خود مطلع باشید.

6. گزارش بازاریابی ایمیلی

وقتی می‌خواهم کمپین بازاریابی ایمیلی خود را ارزیابی کنم، به KPIهای زیر نگاهی می‌اندازم:

  • تعداد ایمیل های ارسال شده
  • نرخ کلیک
  • نرخ باز منحصر به فرد
  • عملکرد کلی کمپین

این معیارها به من این امکان را می دهد که با نشان دادن اینکه چه نوع محتوایی در کانال های ایمیل بهترین عملکرد را دارد، اثربخشی کمپین هایم را تجزیه و تحلیل کنم.

7. گزارش بازاریابی رسانه های اجتماعی

برای ردیابی عملکرد کانال‌های رسانه‌های اجتماعی، گزارش بازاریابی اجتماعی شما باید شامل جمعیت‌شناسی مخاطب هدف، لایک‌ها، فالوورها، تعامل، دسترسی، برداشت‌ها و پست‌های با عملکرد برتر باشد.

دانستن جمعیت شناسی مخاطبان هدف به شما کمک می کند تا نوع محتوایی که برای آنها مفید است را بهتر درک کنید.

به عنوان مثال، اگر جمعیت شناسی مخاطبان هدف شما شامل صاحبان مشاغلی است که برای اولین بار در بازاریابی شروع شده اند، می خواهید محتوای رسانه ای محتوای رسانه های اجتماعی را برای افراد مبتدی ایجاد کنید.

لایک‌ها، نظرات و مشارکت کلی به شما کمک می‌کند کمپین رسانه‌های اجتماعی خود را با نشان دادن محتوایی که مخاطبان فعلی‌تان ترجیح می‌دهند، تنظیم کنید.

علاوه بر این، باید این معیارها را برای هر یک از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی سازمان خود مانند فیس‌بوک، ، X و غیره دنبال کنید.

8. گزارش بازاریابی سئو

من همیشه موارد زیر را در گزارش های بازاریابی سئو خود لحاظ می کنم:

  • رتبه بندی کلمات کلیدی
  • جلسات ارگانیک
  • صفحات فرود ارگانیک
  • تبدیل های ارگانیک
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  30 بیو اینستاگرام برای یک کسب و کار بازاریابی وابسته برای کپی و پیست

این معیارها نشان می‌دهند که کلمات کلیدی خاص تا چه اندازه برای رتبه‌بندی محتوای شما در SERP کار می‌کنند، بنابراین شما و تیمتان می‌دانید که برای کدام کلمات باید رتبه‌بندی کنید و آیا تغییراتی در الگوریتم‌های SERP وجود دارد که باید از آن آگاه باشید.

9. گزارش بازاریابی تجارت الکترونیک

بازاریابی تجارت الکترونیک در کانال های بازاریابی مختلف از جمله رسانه های اجتماعی و گوگل آنالیتیکس انجام می شود. معیارهای کلیدی که باید ردیابی کنید عبارتند از:

  • نرخ پرش
  • نرخ تبدیل
  • معاملات
  • صفحات در هر جلسه
  • میانگین ارزش سفارش
  • درآمد

نحوه ایجاد یک گزارش بازاریابی

همانطور که گفتم، می توانید گزارش های بازاریابی مختلفی را اجرا کنید.

این بخش بر روی داده های خاصی که باید در گزارش بازاریابی خود قرار دهید تمرکز نمی کند – این بستگی به نوع شما دارد که تصمیم دارید اجرا کنید. به یاد داشته باشید، اگر در حال ساخت داشبورد بازاریابی هستید، این روند کمی متفاوت است.

بیایید در مورد چگونگی ایجاد گزارش های بازاریابی که تصمیمات شما را آگاه می کند و به نفع مخاطبان شما باشد، چه تیم، مدیر عامل یا مشتریان، صحبت کنیم.

ابزار ویژه: الگوهای گزارش بازاریابی [ دانلود رایگان ]

بیشتر گزارش های بازاریابی شما حاوی چند عنصر مشابه است:

  • عنوان: گزارش بازاریابی شما در حال تجزیه و تحلیل چیست؟ چه در حال اجرای گزارشی در مورد عملکرد کمپین، عملکرد فصلی وبلاگ یا سرنخ های ماهانه هستید، حتماً عنوان گزارش خود را عنوان کنید تا هدف آن مشخص باشد. اگر گزارش خود را با افراد خارج از بازاریابی به اشتراک بگذارم، متوجه شدم که این امر به ویژه مهم است.
  • دوره گزارش: گزارش بازاریابی شما باید بازه زمانی خاصی را منعکس کند. این دوره می تواند چند روز، ماه یا حتی چند سال باشد. متوجه شدم که تجزیه و تحلیل داده هایم در یک دوره زمانی به من امکان می دهد عملکرد را با دوره های گذشته مقایسه کنم.
  • خلاصه: خلاصه گزارش شما باید منعکس کننده نکات کلیدی گزارش شما باشد، از جمله برد، باخت و اهداف شما برای دوره گزارش بعدی. این اساساً TL;DR گزارش شما است.

بعد، بیایید به جزئیات گزارش بپردازیم. گزارش های بازاریابی ارزشمند و روشنگر دو جزء متمایز را تشخیص می دهند: هدف و مخاطب.

هدف از گزارش بازاریابی شما چیست؟

گزارش بازاریابی باید به شما در تصمیم گیری کمک کند. انتخاب محتوای گزارش بازاریابی شما (یعنی داده هایی که در حال تجزیه و تحلیل هستید) ساده است. با این حال، نحوه استفاده از این داده ها برای تصمیم گیری یا نتیجه گیری دشوارتر است .

این به دو دلیل درسته:

  1. گزارش بازاریابی اغلب برای بررسی داده ها انجام می شود که صرفاً اتلاف وقت است.
  2. از نقاط داده می توان برای نتیجه گیری های متعدد یا تصمیم گیری های متعدد استفاده کرد، بنابراین قبل از حذف داده ها باید دقیقاً بدانید که چگونه از داده ها استفاده کنید .

قبل از اینکه هر داده ای را جمع آوری کنید، باید هدف گزارش بازاریابی خود را مشخص کنید. هنگامی که این تصمیم قریب الوقوع را گرفتید، تمام داده هایی را که ممکن است مرتبط باشند فهرست کنید. از آنجا، بهتر متوجه خواهید شد که چه گزارش هایی را باید اجرا کنید و چگونه از داده های گفته شده استفاده کنید.

مخاطبان گزارش بازاریابی شما چه کسانی هستند؟

گزارش‌های بازاریابی با ارزش هستند زیرا می‌توانند تصمیمات مختلف زیادی را ارائه دهند – تصمیماتی که توسط افراد مختلف در سراسر سازمان شما گرفته می‌شود.

چه در حال ارائه یک گزارش بازاریابی به سرپرست تیم، مدیر بخش یا مدیر عامل خود باشید، گزارش بازاریابی شما باید برای هر کسی که ممکن است آن را بخواند و استفاده کند، تنظیم شود.

در اینجا چند راه برای انجام این کار وجود دارد:

  • از مخاطبان خود بپرسید که به چه چیزی نیاز دارند. اگر تصمیماتی را که مخاطب شما باید بگیرد بدانید، می‌دانید چه داده‌هایی را باید استخراج و تحلیل کنید. اغلب متوجه می‌شوم که دانستن این اطلاعات به من کمک می‌کند از اجرای گزارش‌هایی که مخاطبانم برایشان اهمیتی ندارند اجتناب کنم.
  • به زبان آنها صحبت کنید . بازاریابی شامل کلمات اختصاری و اصطلاحات بسیاری است. هنگام ارائه گزارش، گاهی اوقات متوجه می شوم که اعضای تیم من متوجه می شوند که من چه می گویم، اما تیم اجرایی من و همکاران خارج از بازاریابی ممکن است مسلط نباشند. بنابراین، وقتی می گویم مخاطبان خود را هنگام نوشتن گزارش بازاریابی خود در نظر بگیرید، باور کنید و کلمات و توضیحاتی را انتخاب کنید که آنها متوجه می شوند.
  • مخاطبان را قاطی نکنید اگر یک گزارش بازاریابی برای مخاطبان مختلط ایجاد کنید، ایجاد حساب‌های جداگانه برای مخاطبان جداگانه بهترین کار است. به عنوان مثال، من گزارش مشابهی را برای ارائه مدیر عامل و همکاران بازاریابی خود انجام نمی دهم . من احتمالاً این را به دو گزارش با داده ها و اصطلاحات مختلف تقسیم می کنم. این به مخاطبان من این امکان را می‌دهد تا روی داده‌ها و تحلیل‌هایی که بیشترین ارتباط را با آنها دارد تمرکز کنند.

گزارش بازاریابی می تواند زمان زیادی را از شما بگیرد (و مقداری را نیز تلف کند). در اینجا برخی از بهترین روش ها وجود دارد که به شما کمک می کند هوشمندانه تر کار کنید، نه سخت تر.

1. گزارش های بازاریابی خود را برنامه ریزی کنید.

چه یک یادآوری تکراری در تقویم خود ایجاد کنید و چه تنظیم کنید که گزارش های خود به صورت خودکار اجرا شوند، گزارش های بازاریابی خود را از قبل برنامه ریزی کنید. این کار حدس و گمان را از زمان اجرای گزارشات و زمان ارسال آنها به مخاطبان مربوطه حذف می کند.

گزارش های روزانه، هفتگی یا ماهانه را برنامه ریزی کنید و با افزونه HubSpot Marketing Hub Reporting آنها را مستقیماً به صندوق ورودی تیم خود ارسال کنید.

2. از مخاطبان خود بازخورد جمع آوری کنید.

همانطور که گزارش های بازاریابی خود را ارسال می کنید، از مخاطبان خود بازخورد بخواهید. این که آیا شما یک سوال باز مانند “این گزارش چگونه به شما کمک کرد؟” بپرسید؟ یا یک فرم کوتاه Google ارائه دهید، جمع آوری بازخورد از کسانی که از گزارش های شما استفاده می کنند می تواند به شما در بهبود آنها در آینده کمک کند.

3. الگوهای گزارش بازاریابی ایجاد کنید.

اگر گزارش بازاریابی شما هر بار که آن را ارسال می کنید به همین شکل طراحی می شود، در نظر داشته باشید که آن را به یک الگو تبدیل کنید. این باعث صرفه جویی در زمان و انرژی شما در ساخت هر قالب می شود و یک طراحی گزارش قابل پیش بینی قابل اعتماد و قابل اعتماد برای خواندن مخاطبان شما ارائه می دهد.

این الگوهای بازاریابی ماهانه رایگان گزارش ماهانه شما را سریعتر و آسان تر می کند.

4. با ارزش ترین داده های خود را در درجه اول قرار دهید.

گزارش‌های طولانی بازاریابی تا زمانی قابل قبول هستند که تمام داده‌هایی که شما وارد می‌کنید برای هر تصمیمی که شما یا تیمتان نیاز دارید، ارزشمند و مفید باشد. با این حال، ابتدا باید تاثیرگذارترین داده‌ها را قرار دهید تا مخاطبان شما پس از تصمیم گیری، خواندن را متوقف کنند.

هیچ کس نمی خواهد یک گزارش کامل را فقط برای استفاده از صفحه آخر بخواند.

5. داده های خود را تا حد امکان تجسم کنید.

در صورت امکان، داده های بصری را در گزارش های بازاریابی خود قرار دهید. این نه تنها به گزارش‌های شما کمک می‌کند تا تاثیر قابل‌توجهی با همکاران و مدیران شما داشته باشد، بلکه زمان و تلاش لازم برای هضم داده‌های شما را کاهش می‌دهد.

برای انجام این کار، نمودارهایی را از اکسل یا تصاویری از ابزارهای گزارش دهی خود (مانند HubSpot Marketing Hub) اضافه کنید. همچنین اگر از عملکرد وب سایت گزارش می دهید، می توانید از نقشه های حرارتی استفاده کنید.

امروز گزارش بازاریابی خود را ایجاد کنید

گزارش بازاریابی بخش مهمی از تلاش های بازاریابی و رشد کسب و کار شما است. با درک اینکه بازاریابی شما چقدر کارآمد و موثر است، می توانید زمان، منابع و پول را بهتر تخصیص دهید – و تصمیمات آگاهانه بگیرید.

با این نمونه های گزارش بازاریابی شروع کنید و با استفاده از داده های بیشتر، گزارش خود را گسترش دهید.

 

امیدواریم از این مقاله نحوه ساخت و تجزیه و تحلیل گزارش های بازاریابی مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/iCmIwV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *