چگونه می توان ChatGPT را به ارائه منابع و نقل قول ها واداشت

زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک چگونه می توان را به ارائه منابع و نقل قول ها واداشت
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

منابع ChatGPT

دیوید گویرتز/مجله هشت پیک

یکی از بزرگترین شکایات در مورد ChatGPT ارائه اطلاعات است، اما صحت و صحت آن اطلاعات نامشخص است. این شکایات به این دلیل وجود دارد که ChatGPT منابع، پاورقی‌ها یا پیوندهایی به جایی که اطلاعات مورد استفاده در پاسخ‌هایش را مشتق کرده است، ارائه نمی‌کند.

همچنین: از ChatGPT، Bing و Bard پرسیدم که چه چیزی آنها را نگران می کند. گوگل به سمت من نابود شد

اما این کاملا درست نیست — و ChatGPT می تواند کارهای بیشتری انجام دهد.

چگونه می توان ChatGPT را به ارائه منابع و نقل قول ها واداشت

اگر می دانید چگونه به درستی از ChatGPT درخواست کنید، منابع را در اختیار شما قرار می دهد. در اینجا چگونه است.

برای شروع، باید از ChatGPT چیزی بپرسید که به منابع یا نقل قول نیاز دارد. دریافته‌ام که بهتر است سؤالی با پاسخ طولانی‌تر بپرسیم، بنابراین «گوشت» بیشتری برای ChatGPT وجود دارد که بتواند آن را بجود.

همچنین: بهترین چت ربات های هوش مصنوعی: ChatGPT و جایگزین های جالب دیگر برای امتحان

به خاطر داشته باشید که ChatGPT پس از سال 2021 نمی تواند هیچ اطلاعاتی ارائه دهد و درخواست های مربوط به اطلاعات قبل از اینترنت (مثلاً برای مقاله ای در مورد ریاست جمهوری رونالد ریگان) منابع بسیار کمتری در دسترس خواهند داشت.

در اینجا نمونه ای از درخواستی است که در مورد موضوعی که در دوران تحصیلات تکمیلی زیاد روی آن کار می کردم نوشتم:

نظریه های یادگیری شناخت گرایی، رفتارگرایی و ساخت گرایی را شرح دهید

اینجاست که کمی مهندسی سریع وارد می شود. یک نقطه شروع خوب با این پرس و جو است:

لطفا منابع پاسخ قبلی را ذکر کنید

من متوجه شده ام که این درخواست اغلب منابع، کتاب ها، مقالات و غیره آفلاین را ارائه می دهد. مشکل منابع آفلاین این است که شما نمی توانید صحت آنها را بررسی کنید. اما این یک نقطه شروع است. یک پرس و جو بهتر این است:

لطفا منابع URL را ارائه دهید

این درخواست به طور خاص به ChatGPT می گوید که می خواهید پیوندهای قابل کلیک به منابع را داشته باشید. همچنین می‌توانید با درخواست مقدار مشخصی از منابع، این مورد را تغییر دهید، اگرچه مسافت پیموده شده شما ممکن است از نظر تعداد دریافتی شما متفاوت باشد:

لطفا 10 منبع URL را ارائه دهید

در مرحله بعدی، خواهیم دید که با اینها چه کاری می توانیم انجام دهیم.

به یاد داشته باشید که ChatGPT (و بیشتر هوش مصنوعی‌های مدل زبان بزرگ) به جزئیات و ویژگی‌ها به خوبی پاسخ می‌دهند. بنابراین اگر منبع می‌خواهید، می‌توانید منابع با کیفیت بالاتر را دنبال کنید. شما باید به وضوح مشخص کنید که به منابع معتبر و دقیق نیاز دارید. در حالی که این لزوما کار نمی کند، ممکن است به هوش مصنوعی یادآوری کند که پاسخ های مفیدتری به شما بدهد. مثلا:

لطفاً منابع معتبری را برای حمایت از استدلال من در اختیار من قرار دهید (هر موضوعی که در نظر دارید)

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  برنامه رسمی ChatGPT OpenAI برای اندروید بالاخره آمد

همچنین می توانید به ChatGPT انواع منابعی را که می خواهید بگویید. اگر به دنبال مقالات علمی، مجلات معتبر، کتاب‌ها یا وب‌سایت‌های معتبر هستید، این اولویت‌ها را به صراحت ذکر کنید. مثلا:

لطفاً مجلات بررسی شده را توصیه کنید که بحث می کنند (و در اینجا، آنچه را که قبلاً در گفتگوی خود صحبت کردید تکرار کنید)

ایده دیگر این است که از منابعی استفاده کنید که پوسیدگی پیوند ندارند (یعنی دیگر در آدرس اینترنتی که ChatGPT ممکن است بداند آنلاین نیستند). با این حال مراقب این موضوع باشید، زیرا ChatGPT از چیزهای بعد از سال 2021 اطلاعی ندارد. بنابراین، در حالی که ممکن است وسوسه شوید از دستوری مانند این استفاده کنید:

لطفاً منابع منتشر شده در پنج سال گذشته را در اختیار من قرار دهید

در عوض، استفاده از یک اعلان مانند این را در نظر بگیرید:

لطفاً منابع منتشر شده از سال 2019 تا 2021 را ارائه دهید.

و، مثل همیشه، تصور نکنید که آنچه ChatGPT به شما می دهد دقیق است. هنوز کاملاً ممکن است که پاسخ‌هایی را کاملاً جعل کند، حتی تا حدی که نام مجلات دانشگاهی را بسازد. این یک فیبر است. یک ابزار گاهی اوقات مفید، اما همچنین یک فیبر.

این قانون طلایی را در مورد منابع ارائه شده توسط ChatGPT به خاطر داشته باشید: ChatGPT اغلب اشتباه است تا درست.

در بسیاری از مواقعی که از ChatGPT برای منابع URL درخواست کرده‌ام، تقریباً نیمی از آنها فقط لینک‌های بد هستند. 25 درصد دیگر یا بیشتر پیوندهایی هستند که به موضوعاتی می روند که کاملاً یا تا حدودی با موضوعی که می خواهید منبع آن را تهیه کنید نامرتبط هستند.

همچنین: نحوه استفاده از ChatGPT: همه چیزهایی که باید بدانید

به عنوان مثال، من برای عبارت «اعتماد کن، اما تأیید کن»، که عموماً به رونالد ریگان، رئیس‌جمهور دهه 1980 ایالات متحده نسبت داده می‌شود، از منابعی درخواست کردم. من منابع زیادی را پس گرفتم، اما بیشتر آنها در واقع وجود نداشتند. مقداری برگشتم که به درستی مرا به صفحات فعال در سایت کتابخانه ریاست جمهوری ریگان برد، اما موضوع صفحه هیچ ربطی به عبارت مورد نظر نداشت.

من در مورد سوال تئوری یادگیری خود از مرحله 1 کمی شانس بهتری داشتم. در آنجا، متن های آفلاین افرادی را دریافت کردم که از مطالعاتم می دانستم که واقعاً روی آن نظریه ها کار کرده اند. من همچنین نشانی‌های اینترنتی را دریافت کردم، اما باز هم، از هر ده فقط دو نفر واقعاً کار می‌کردند یا دقیق بودند.

همچنین: ChatGPT و هوش مصنوعی جدید در حال ویران کردن امنیت سایبری هستند

اما ناامید نشو ایده این نیست که انتظار داشته باشیم ChatGPT منابعی را ارائه دهد که بتوانید فوراً از آنها استفاده کنید. اگر در عوض ChatGPT را به عنوان یک دستیار تحقیقاتی در نظر بگیرید، مکان‌های شروع خوبی برای شما به ارمغان می‌آورد. از نام مقالات استفاده کنید (که ممکن است کاملا جعلی باشند یا فقط در دسترس نباشند) و آنها را در گوگل رها کنید. این فرآیند به شما سوالات جستجوی جالبی می‌دهد، که به احتمال زیاد منجر به خواندن و مطالب جالبی می‌شود که می‌توانند به طور قانونی وارد تحقیق شما شوند.

همچنین، به خاطر داشته باشید که شما محدود به استفاده از ChatGPT نیستید. فقط به این دلیل که ChatGPT وجود دارد به این معنی نیست که باید تمام ابزارهای موجود برای محققان و دانشجویان را فراموش کنید. جستجوی وب خود را انجام دهید. اگر منابع اولیه و کارشناسان موضوعی در دسترس شما هستند، بررسی کنید. اگر در مدرسه هستید، حتی می توانید از کتابدار محله دوستانه خود کمک بخواهید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از ChatGPT - به روز شده در جولای 2023

همچنین: نحوه استفاده از ChatGPT برای ایجاد یک برنامه

فراموش نکنید که منابع سنتی بسیار عالی وجود دارد. به عنوان مثال، Google Scholar و JSTOR دسترسی به طیف وسیعی از منابع قابل قبول دانشگاهی را فراهم می‌کنند که می‌توانید با اطمینان معقول به آنها استناد کنید.

یک نکته آخر: اگر منابع ChatGPT را صرفاً برش داده و در هر تحقیقی که انجام می دهید بچسبانید، احتمالاً دچار گزش می شوید. از آن برای سرنخ استفاده کنید، نه برای راهی برای اجتناب از کار واقعی تحقیق.

سوالات متداول

چگونه منابع را در قالب APA قرار می دهید؟

سبک APA یک سبک استناد است که اغلب در برنامه های دانشگاهی مورد نیاز است. APA مخفف American Psychological Association است، و من اغلب فکر می‌کردم که آنها این قوانین سبک را ابداع کرده‌اند تا مشتریان بیشتری به دست آورند. اما، به طور جدی، نقطه شروع قطعی برای سبک APA، Purdue OWL است. طیف گسترده ای از دستورالعمل های سبک را ارائه می دهد.

همچنین: نحوه استفاده از ChatGPT برای ساخت رزومه

مراقب باشید: قالب‌کننده‌های سبک آنلاین ممکن است کار کاملی را انجام ندهند و ممکن است کارتان توسط استادتان برگردانده شود. کار را خودتان انجام دهید و در انجام آن مراقب باشید.

چگونه می توانم کاری کنم که ChatGPT منابع قابل اعتمادتری برای پاسخ های خود ارائه دهد؟

این سوال خوبی است. من متوجه شده ام که گاهی — گاهی — اگر از ChatGPT بخواهید منابع بیشتری به شما بدهد یا دوباره منابع را بخواهید، لیست های جدیدی به شما ارائه می دهد. اگر به ChatGPT بگویید که منابع ارائه شده اشتباه بوده است، گاهی اوقات منابع بهتری در اختیار شما قرار می دهد. همچنین ممکن است فقط عذرخواهی کند و بهانه بیاورد. روش دیگر این است که سؤال اصلی خود را مجدداً با تمرکز یا جهت متفاوت بپرسید و سپس برای پاسخ جدید از منابع بخواهید.

همچنین: 5 روشی که می توانید از ChatGPT برای کمک به نوشتن مقاله استفاده کنید

یک بار دیگر، بهترین توصیه من این است که از ChatGPT به عنوان ابزاری که برای شما می نویسد و بیشتر به عنوان یک دستیار نوشتن خودداری کنید. درخواست منابع، تا بتوانید پاسخ ChatGPT را برش داده و جایگذاری کنید، تقریباً سرقت ادبی است. اما استفاده از پاسخ ChatGPT و هر منبعی که می‌توانید از آن به‌عنوان سرنخ‌هایی برای تحقیق و نوشتن بیشتر استفاده کنید، راهی کاملاً قانونی برای استفاده از این ابزار جدید جذاب است.

چرا منابع ChatGPT اغلب اینقدر اشتباه هستند؟

برای برخی از پیوندها، فقط پوسیدگی پیوند است. از آنجایی که همه منابع حداقل سه سال قدمت دارند، ممکن است برخی از پیوندها تغییر کرده باشند. سایر منابع سن نامشخصی دارند. از آنجایی که ما فهرست کاملی از همه منابع ChatGPT نداریم، نمی‌توان گفت که در ابتدا چقدر معتبر بودند.

همچنین: این برنامه مجهز به هوش مصنوعی به شما امکان می دهد با شخصیت های تاریخی و تخیلی چت کنید

اما از آنجایی که ChatGPT عمدتاً بدون نظارت انسان آموزش داده شده است، می‌دانیم که بیشتر منابع آن بررسی نشده‌اند و بنابراین ممکن است اشتباه، ساختگی یا کاملاً وجود نداشته باشند.

اعتماد کنید، اما تأیید کنید.


می توانید به روز رسانی های روزانه پروژه من را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. حتما من را در توییتر دنبال کنید @DavidGewirtz، در فیس بوک در Facebook.com/DavidGewirtz، در اینستاگرام در Instagram.com/DavidGewirtz و در YouTube در YouTube.com/DavidGewirtzTV.



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Uxm
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *