آیفون 16 پرو مکس می تواند تله فوتو “فوق العاده” داشته باشد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اندروید اتوریتی

دوربین اپل آیفون 14 پرو مکس بسته شد

رابرت تریگز / Android Authority

گزارشی از مجله هشت پیک :

  • فاش شده حاکی از آن است که آیفون 16 پرو مکس می تواند لنز تله فوتو با فاصله کانونی بسیار بالا داشته باشد.
  • یک ترجمه ماشینی می‌گوید که این می‌تواند یک «فراتره‌فوتوی پریسکوپ» باشد که فاصله کانونی بیش از 300 میلی‌متر را پیشنهاد می‌کند.
  • در کنار شایعه افزایش سنسور، تله فوتو می تواند در سال 2024 شکست بخورد.

سال‌هاست که آیفون‌ها در زمینه زوم دوربین بسیار از اندروید عقب مانده‌اند. یکی از دلایل اصلی این امر این است که بسیاری از پرچمداران اندرویدی دارای لنزهای زوم پریسکوپ هستند. این لنزها از حرکات مکانیکی برای بازسازی یک لنز دوربین “واقعی” و امکان زوم بدون تلفات تصاویر استفاده می کنند.

ما انتظار داریم که اپل در نهایت با عرضه اولین آیفون با لنز پریسکوپ در سال 2023 به اندروید برسد. همانطور که برخی شایعات نشان می‌دهند این گوشی آیفون 15 پرو مکس یا آیفون 15 اولترا خواهد بود. با این حال، اکنون شایعه ای داریم مبنی بر اینکه آیفون رده بالای 2024 می تواند مسائل را در مورد بزرگنمایی حتی بیشتر کند. ایستگاه چت دیجیتال فاش کننده برجسته (h/t MacRumors) می‌گوید که می‌توانیم انتظار ارتقای بزرگی را برای iPhone 16 Pro Max (یا iPhone 16 Ultra، انتخاب کنید).

به گفته DCS، آیفون 2024 رده بالا می‌تواند با یک «تله‌فوتوی پریسکوپ» به زمین بیاید. اگرچه این یک ترجمه ماشینی است، به نظر می رسد DCS می گوید تله فوتو می تواند یک تله فوتو “فوق العاده” باشد، به این معنی که فاصله کانونی بسیار بالایی دارد. به طور کلی، لنزهای زوم “فوق العاده” – مانند لنزهایی که برای رویدادهای ورزشی استفاده می شوند – دارای فاصله کانونی بیش از 300 میلی متر هستند. آیفون‌های کنونی با فاصله کانونی تنها 77 میلی‌متر به حداکثر می‌رسند، بنابراین این یک جهش قابل توجه خواهد بود.

به نظر می رسد این خبر با ادعاهای قبلی DCS مبنی بر افزایش اندازه سنسور در سری آیفون 16 مطابقت دارد. از نظر تئوری، این می تواند آیفون 16 پرو مکس را به دوربین زوم بهتری نسبت به اکثر گوشی های اندروید تبدیل کند. برای مثال گلکسی اس 23 اولترا دارای فاصله کانونی 230 میلی متری است. فاصله کانونی پیکسل 7 پرو فقط 120 میلی متر است.

البته، چه کسی می‌داند که از هم‌اکنون تا سپتامبر 2024 چه اتفاقی ممکن است برای پرچمداران اندرویدی بیفتد. ممکن است تا زمانی که سری آیفون 16 عرضه شود، ما در حال حاضر تعداد زیادی گوشی اندرویدی با فاصله کانونی بیش از 300 میلی‌متر داشته باشیم. همچنین ممکن است DCS نادرست باشد، یا اپل برای آن نقطه عطف 300 میلی متری شلیک نمی کند. در هر صورت، به نظر می رسد اپل بزرگنمایی را بسیار جدی گرفته است – با چند سال تاخیر.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/NwCddS
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *