چرا Bard در کانادا یا اتحادیه اروپا موجود نیست؟ این چیزی است که گوگل می گوید.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

Google IO 2023 bard در دسترس است

 

  • چت ربات Bard گوگل در 180 بازار موجود است، اما در کانادا و اروپا در دسترس نیست.
  • این شرکت به دلایل نظارتی برای این موضوع اشاره کرده است.

گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان I/O خود اعلام کرد که چت ربات Bard آن به طور گسترده در 180 بازار در دسترس خواهد بود. این یک توسعه بزرگ برای این پلتفرم است که در ابتدا شاهد انتشار بسیار محدودی بود.

با این حال، کانادا و اروپا از لیست بازارهای پشتیبانی شده غایب هستند. اکنون، گوگل در پاسخ ایمیلی به یکی از دلایل احتمالی این حذفیات اشاره کرده است Android Authority پرس و جو.

یکی از سخنگویان گوگل به موارد زیر اشاره کرد:

Bard به زودی می‌تواند از 40 زبان برتر پشتیبانی کند، و در حالی که جدول زمانی برنامه‌های توسعه را نهایی نکرده‌ایم، آن را به‌تدریج و مسئولانه اجرا می‌کنیم و همچنان که در حال بررسی این موارد جدید هستیم، شریکی مفید و متعهد برای تنظیم‌کننده‌ها خواهیم بود. فن آوری ها با هم

اظهارات این شرکت مبنی بر اینکه «شریکی مفید و متعهد برای تنظیم‌کننده‌ها» بوده، نشان می‌دهد که بارد در حال حاضر اتحادیه اروپا و کانادا را به دلیل نگرانی‌های نظارتی نادیده می‌گیرد.

مقررات مقصر غیبت بارد؟

عکس استوک سایت گوگل بارد در گوشی 7

 

این اولین باری نیست که موانع نظارتی در مورد ابزارهای هوش مصنوعی نسل جدید مانند Bard را می بینیم. ایتالیا ماه گذشته ChatGPT را به دلیل نگرانی از حفظ حریم خصوصی و جمع آوری داده ها ممنوع کرد. تنظیم‌کننده‌های ایتالیایی ابراز نگرانی کردند که ChatGPT با سیاست‌های مقررات عمومی حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا (GDPR) مغایرت دارد.

در همین حال، قانونگذاران کانادایی اخیراً قوانینی را با هدف تنظیم هوش مصنوعی ارائه کردند. قانون هوش مصنوعی و داده‌ها (AIDA) ارزیابی، مدیریت ریسک، نظارت، ناشناس‌سازی داده‌ها، شفاف‌سازی و شیوه‌های ثبت سوابق را در مورد سیستم‌های هوش مصنوعی الزامی می‌کند. AIDA همچنین جریمه هایی تا 3 درصد از درآمد جهانی یک شرکت یا 10 میلیون دلار را اعمال می کند.

بنابراین این حقایق همراه با دسترسی گسترده بارد نشان می‌دهد که گوگل واقعاً در تلاش است تا از جریمه‌های سنگین اجتناب کند و می‌خواهد اردک‌های نظارتی خود را پشت سر هم دریافت کند.

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Tld
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *