وقتی چین قوانین موقت را معرفی می کند، بازیکن دیگری مسابقه هوش مصنوعی مولد را داغ می کند

زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک وقتی چین قوانین موقت را معرفی می کند، بازیکن دیگری مسابقه مولد را داغ می کند
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

هوش مصنوعی چکیده

آندری اونوفرینکو/گتی ایماژ

JD.com با انتشار مدل زبان بزرگ خود رقابت هوش مصنوعی (AI) در چین را داغ می کند، حتی در شرایطی که تنظیم کننده ها در حال حرکت برای معرفی مقرراتی برای مدیریت خدمات هوش مصنوعی مولد هستند.

دومین پلتفرم بزرگ خرید آنلاین چین، JD.com، ChatRhino خود را اعلام کرد(یا یانشی به زبان چینی) برای پشتیبانی از چندین بخش عمودی مانند تدارکات، خرده فروشی، مراقبت های بهداشتی و مالی سفارشی شده است. بازیگر تجارت الکترونیک که دارای یک بازوی تدارکات و همچنین یک واحد تجاری مراقبت های بهداشتی است، گفت که مدل زبان بزرگ شامل 70٪ داده های عمومی و 30٪ داده های زنجیره تامین “هوشمند بومی” است.

همچنین: آیا تمو قانونی است؟ قبل از ثبت سفارش در مورد این برنامه خرید چه باید بدانید

ChatRhino دارای پایه ای از 100 میلیارد پارامتر است که از معیار 10 میلیارد پارامتری که در مدل قبلی Vega در اوایل سال گذشته ثبت شده بود، بیشتر است. JD.com روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد وگا با پیشی گرفتن از مدل‌های مایکروسافت و فیسبوک، فهرست ارزیابی درک عمومی زبان (GLUE) را رهبری کرده بود.

GLUE پردازش زبان طبیعی را بر اساس 9 وظیفه اندازه‌گیری و رتبه‌بندی می‌کند که طیف وسیعی از “اندازه‌های مجموعه داده، ژانرهای متن و درجه‌های دشواری” را در بر می‌گیرد. طبق گزارشات، GPT-4 OpenAI، اگرچه توسط شرکت تایید نشده است، اما بر اساس هشت مدل، بیش از 1 تریلیون پارامتر دارد. مدل قبلی GPT-3 بیش از 175 میلیارد پارامتر دارد، در حالی که GPT-2 با 1.5 میلیارد پارامتر اجرا می شود.

ChatRhino بیش از 100 ابزار بهینه‌سازی و استنتاج ارائه می‌دهد که JD.com می‌گوید از توسعه برنامه‌های کاربردی مخصوص دامنه پشتیبانی می‌کند و به مشتریان اجازه می‌دهد سریع‌تر مدل‌های تخصصی خود را بسازند. به عنوان مثال، فروشنده ادعا می کند که یک مدل هوش مصنوعی مولد برای صنعت مراقبت های بهداشتی می تواند در چند دقیقه با دو مهندس الگوریتم ساخته شود، در مقایسه با روش سنتی که معمولاً به یک هفته و حداقل 10 دانشمند نیاز دارد.

به گفته JD.com، مدل زبان بزرگ خود JD Health، Jingyi Qianxun، بر روی ChatRhino ساخته شده است و بر اساس سناریوهای پزشکی برای استقرار خودکار خدمات، از جمله پزشکی از راه دور، آموزش دیده است.

همچنین: گوگل چت ربات پزشکی هوش مصنوعی جدید خود را در کلینیک مایو آزمایش می کند

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  این برنامه می‌تواند به شما عکس‌هایی از هوش مصنوعی بدهد، اما بحث‌برانگیز است

بازرگانان تجارت الکترونیک همچنین می‌توانند روی ChatRhino ضربه بزنند تا طیفی از تصاویر، پوسترهای و تصاویر محصول را از یک تصویر محصول ایجاد کنند. JD.com گفت که مدل هوش مصنوعی می تواند هزینه تولید هر دارایی بصری را تا 90 درصد کاهش دهد و زمان لازم برای تکمیل کار را از یک هفته به نیم روز کاهش دهد.

قوانین موقت برای هدایت راه اندازی AI مولد

راه اندازی ChatRhino در همان هفته ای است که چین مقررات موقتی را برای مدیریت خدمات هوش مصنوعی مولد در این کشور معرفی کرد.

دولت چین گفت که برای شروع از 15 اوت، قوانین جدید برای تضمین توسعه سالم فناوری و حفظ امنیت ملی و منافع عمومی ضروری هستند.

همچنین: هوش مصنوعی مولد برای کار شما می آید. در اینجا 4 دلیل برای هیجان زده شدن آورده شده است

در بیانیه مشترکی که توسط آژانس‌های مختلف از جمله اداره فضای مجازی چین (CAC) و وزارت علوم و فناوری صادر شد، دولت خاطرنشان کرد که در حالی که هوش مصنوعی مولد فرصت‌های جدیدی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرده است، اما چالش‌هایی مانند اخبار و داده‌های جعلی را نیز به همراه دارد. خطرات حریم خصوصی و ایمنی

این بیانیه خاطرنشان کرد: قانون موقت اقدامات مختلفی را با هدف تسهیل توسعه صحیح فناوری و در عین حال حفاظت از منافع ملی و عمومی و حقوق قانونی شهروندان و مشاغل ترسیم می کند.

به عنوان مثال، توسعه دهندگان هوش مصنوعی مولد باید اطمینان حاصل کنند که فرآیندهای پیش آموزش و بهینه سازی مدل آنها مطابق با قانون انجام می شود. اینها شامل استفاده از داده های منابع قانونی است که به حقوق مالکیت معنوی پایبند هستند. در صورت استفاده از داده های شخصی، باید رضایت فرد جلب شود یا طبق مقررات موجود انجام شود.

همچنین: هشدار رهبری: گرد و غبار هرگز نمی نشیند و هوش مصنوعی مولد می تواند کمک کند

همچنین باید برای بهبود کیفیت داده های آموزشی از جمله دقت، عینیت و تنوع آن اقداماتی انجام شود.

طبق قوانین موقت، ارائه دهندگان خدمات هوش مصنوعی مولد مسئولیت قانونی اطلاعات تولید شده و امنیت آن را بر عهده می گیرند. آنها باید قراردادهای سطح خدمات را با کاربران سرویس خود امضا کنند و بدین وسیله حقوق و تعهدات هر یک از طرفین را روشن کنند.

هنگامی که محتوای غیرقانونی کشف می شود، ارائه دهنده خدمات باید اقدامات مختلفی مانند جلوگیری از انتقال آن و اصلاح استفاده از آن در آموزش مدل را انجام دهد. به مراجع ذیربط نیز اعلام شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل از کنترل های هوش مصنوعی برای خنثی کردن تهدید بالقوه جهانی می خواهند

علاوه بر این، در صورتی که کاربر با استفاده از سرویس هوش مصنوعی مولد در فعالیت های غیرقانونی شرکت کند، ارائه دهندگان خدمات باید اقدامات لازم را انجام دهند. اینها شامل اعمال محدودیت، تعلیق یا خاتمه سرویس، نگهداری سوابق مربوطه و گزارش به مقام مربوطه است.

ارائه‌دهندگان خدماتی که قوانین جدید را نقض کنند با مجازات‌هایی مواجه خواهند شد که در قوانین مختلف مربوطه موجود چین، از جمله قانون امنیت شبکه، قانون امنیت داده‌ها و قانون حفاظت از اطلاعات شخصی تعیین شده است. در مواردی که مقرراتی برای تخلف وجود ندارد، در کنار اصلاحات دستوری که باید در یک بازه زمانی انجام شود، اخطاری صادر خواهد شد. عدم رعایت این دستورات ممکن است منجر به تعلیق خدمات شود.

همچنین: بر اساس یک مطالعه جدید، 6 روش مضر ChatGPT که می تواند توسط بازیگران بد استفاده شود

چین در ماه آوریل پیش‌نویسی از این قانون را منتشر کرد و گفت که توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT می‌تواند منجر به سوء استفاده در صورت عدم نظارت شود. یک قانون جداگانه در ژانویه به اجرا درآمد که قوانین اساسی را برای جلوگیری از سوء استفاده از فناوری “سنتز عمیق”، از جمله دیپ فیک و واقعیت مجازی، وضع کرد. هر کسی که از این خدمات استفاده می کند باید تصاویر را بر اساس آن برچسب بزند و از استفاده از فناوری برای فعالیت هایی که مقررات محلی را نقض می کند خودداری کند.

در ماه مه، دولت چین از برنامه‌های خود برای ساخت قطب‌های صنعتی هوش مصنوعی و پلت‌فرم‌های فناوری در سراسر کشور برای حمایت از کار تحقیق و توسعه رونمایی کرد. تا به امروز، برنامه های توسعه برای 18 منطقه آزمایشی هوش مصنوعی ملی و 32 پلت فرم نوآوری، از جمله در پکن و تیانجین راه اندازی شده است.

به غیر از JD.com، بازیکنان محلی مانند Tencent و Alibaba نیز تلاش هایی را برای ارائه یا ادغام هوش مصنوعی مولد در محصولات خود اعلام کرده اند. Alibaba Cloud در ماه آوریل از پلتفرم هوش مصنوعی زبان بزرگ خود به نام Tongyi Qianwen رونمایی کرد که در حال حاضر در چین برای آزمایش بتا و به عنوان یک API برای توسعه دهندگان در دسترس است. این فروشنده ابری چینی همچنین یک برنامه مشارکتی را برای توسعه برنامه های کاربردی هوش مصنوعی برای بخش های عمودی، از جمله امور مالی و پتروشیمی معرفی کرد.



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vdifUv
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *