هرج و مرج در رسانه توییتر پس از موج جعل هویت تیک آبی

زمان مطالعه: 5 دقیقه

 

موجی از حساب‌های تیک آبی پولی جدید که جعل هویت افراد و برندهای با نفوذ هستند، به هرج و مرج و سردرگمی در منجر شده است. با ما در هشت پیک با این مقاله خبری همراه باشید :

 

حساب‌های جعلی «تأیید شده» به نام‌های سیاستمداران، افراد مشهور، سازمان‌های بزرگ و کسب‌وکارها از روز پنجشنبه روی پلتفرم ظاهر شدند.

توییتر بسیاری از آنها را به حالت تعلیق درآورد، اما تلاش‌های شرکت در حال تغییر برای رسیدگی به این مشکل بر سردرگمی افزود.

کارشناسان پیش از این هشدار داده بودند که سرویس اشتراک آبی جدید توییتر که توسط رئیس جدید الون ماسک اعلام شده و به کاربران اجازه می دهد ماهیانه 6.99 پوند (7.99 دلار) برای یک تیک آبی بپردازند، بلافاصله توسط بازیگران بد و کلاهبرداران مورد سوء استفاده قرار می گیرد و اعتماد را از بین می برد. سکو.

گستردگی مشکل اکانت های جعلی تیک آبی پس از راه اندازی این ویژگی در روز چهارشنبه آشکار شد.

نسخه‌های تیک آبی حساب‌های برندهای بزرگ مانند اپل، نینتندو، BP و Chiquita به حالت تعلیق درآمد. اکانت های جعلی که به عنوان افراد سرشناس مانند مارک زاکربرگ، رئیس متا، جو بایدن، رئیس جمهور فعلی و سابق ایالات متحده، دونالد ترامپ و جورج دبلیو بوش، و تونی بلر، نخست وزیر سابق بریتانیا ظاهر می شدند نیز حذف شدند.

در یک مورد، حساب کاربری به نام نامزد جمهوری‌خواه برای فرمانداری آریزونا، کری لیک، در توییتی اعلام کرد که او به رقیب دموکرات خود رضایت داده است، علی‌رغم اینکه آرا هنوز در رقابت تنگاتنگ شمارش می‌شود. ساعت ها طول کشید تا توییتر این توییت و حساب جعلی را حذف کرد.

مجله 8pic مسئولیتی در قبال محتوای سایت های خارجی ندارد :
فضای سفید نمایشی

یک حساب کاربری جعلی تسلا، شرکت دیگری که متعلق به آقای ماسک است، در مورد 11 سپتامبر شوخی کرد، در حالی که خود آقای ماسک جعل هویت بود.

یکی از مخرب ترین حساب ها جعل هویت شرکت داروسازی ایالات متحده Eli Lilly بود و اعلام کرد “انسولین اکنون رایگان است”.

این شرکت مجبور شد از اعلامیه جعلی فاصله بگیرد.

فضای سفید نمایشی

سیستم تیک آبی پولی نیز توسط نظریه پردازان توطئه و فعالان راست افراطی مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Threads چیست؟ هر آنچه که باید در مورد کلون توییتر اینستاگرام بدانید

بی‌بی‌سی حداقل سه حساب اینفلوئنسر معروف QAnon را دیده است که تیک‌های آبی را در توییتر خریداری کرده‌اند.

فعالان راست افراطی جیسون کسلر و ریچارد اسپنسر، که راهپیمایی اتحاد راست را در سال 2017 در شارلوتزویل سازماندهی کردند ، هر دو کنه آبی خریداری کرده‌اند.

توییتر قبلاً پس از تظاهرات خشونت آمیز پنج سال پیش، نشان های تأیید را از حساب های آقای کسلر و آقای اسپنسر حذف کرده بود.

محققان همچنین اکانت‌های مختلفی را با تیک‌های آبی خریداری‌شده با استفاده از تصاویر ایجاد شده توسط هوش مصنوعی از شخصیت‌های جعلی شناسایی کردند. این یک حوزه خاص نگرانی است، زیرا چنین حساب‌های غیرمعتبر معمولاً در عملیات نفوذ استفاده می‌شوند، گاهی اوقات توسط کشورهای خارجی با هدف تأثیرگذاری بر رویدادهای سیاسی در سایر کشورها.

فضای سفید نمایشی

توییتر بسیاری از حساب‌های تیک آبی تقلبی را به حالت تعلیق درآورد، اما در مواقعی تلاش می‌کرد تا با سرعت ظاهر شدن حساب‌های جدید همگام شود.

نشان‌های جدید خاکستری «رسمی» در زیر دسته‌های حساب‌های پرمخاطب اضافه شد، قبل از اینکه آقای ماسک تقریباً بلافاصله آن را حذف کرد.

با این حال، روز جمعه نشان‌های رسمی خاکستری جدید دوباره در برخی از پروفایل‌های توییتر ظاهر شدند.

فضای سفید نمایشی

و برخی از کاربران مستقر در ایالات متحده گزارش دادند که سیستم اشتراک توییتر آبی دیگر در دسترس آنها نیست.

خود آقای ماسک در ابتدا گفت که حساب‌های تقلید تیک آبی کاربران با مشخصات بالا باید مشخص کنند که در بایوس پروفایل آنها واقعی نیستند.

بعداً او اعلام کرد که کلمه تقلید نیز باید در نام حساب‌ها گنجانده شود و افزود که “فریب دادن مردم اشکالی ندارد”.

فضای سفید نمایشی

در حال حاضر، هنوز مشخص نیست که آقای ماسک و پلتفرم تازه به دست آمده او چگونه قصد دارند در درازمدت به موضوع جعل تیک آبی رسیدگی کنند.

در حالی که موضوع تغییر موقت حساب‌های تایید شده به روش‌هایی که ممکن است گمراه‌کننده باشد ، قبلاً در این پلتفرم ظاهر شده بود، چنین تلاش‌هایی بسیار نادر بود.

کارشناسان نگرانند که آسیب ناشی از عدم اعتماد به سیستم راستی‌آزمایی توییتر در جریان رویدادهایی مانند تیراندازی‌های دسته جمعی، حملات تروریستی یا بلایای طبیعی، جایی که توییتر اغلب توسط مقامات محلی، پلیس، سرویس‌های اورژانس و روزنامه‌نگاران استفاده می‌شود، آشکار شود. اطلاعات و مشاوره

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  یکی از بنیانگذاران توییتر می گوید Threads "اصالت ندارد"

مجله هشت پیک برای اظهار نظر به توییتر مراجعه کرد، اما پاسخی دریافت نکرد.

خط خاکستری نمایشی 2 پیکسل

تحلیل و بررسی

توسط ماریانا اسپرینگ، خبرنگار اخبار نادرست و

بسیاری از اکانت های تقلیدی که در حال حاضر در توییتر ایجاد می شوند ممکن است بسیار خنده دار به نظر برسند. اما مهم است که به خاطر داشته باشید که وقتی مردم نمی دانند چه کسی و چه چیزی را باید باور کنند، می تواند خطرات جدی ایجاد کند.

در طول همه‌گیری، درگیری‌های اخیر و انتخابات – بارها و بارها آسیب‌های دنیای واقعی را که بدحقیقت‌های آنلاین می‌توانند داشته باشند، یادآوری می‌کنیم.

اکنون، بازیگران بد می‌توانند از تیک‌های آبی استفاده کنند تا به اطلاعات نادرستی که تبلیغ می‌کنند هوای مشروعیت بدهند – یا کاربران را گیج کنند.

تیک‌های آبی به ابزاری مفید برای شناسایی حساب‌های رسمی تبدیل شده بود، بنابراین جای تعجب نیست که – حداقل در ابتدا – این باعث هرج و مرج می‌شود. نه حداقل به این دلیل که همزمان با سایر تغییرات آشفته اتفاق می افتد.

اکنون که تیک های آبی ممکن است بی معنی شوند، کاربران در عوض باید به ابزارهای دیگری تکیه کنند تا ببینند آیا یک حساب واقعا همان چیزی است که می گویند یا خیر.

توییت های دیگر آنها را بررسی کنید، به دنبال کنندگان آنها نگاه کنید – و در توییتر یا از طریق وب سایت های رسمی جستجو کنید تا پیوندهای پروفایل های رسانه های اجتماعی واقعی را دنبال کنید.

پیش از این، احساس می‌شد که سایت‌های رسانه‌های اجتماعی با تأثیراتی که اطلاعات نادرست در آفلاین می‌تواند داشته باشد از خواب بیدار شده‌اند – و حداقل شروع به مقابله با آن کرده‌اند. با این حال، این یک گام به عقب به نظر می رسد – و ترس هایی وجود دارد که ممکن است بیشتر باشد. اما ما معتقدیم که ایلان ماسک کار خود را به خوبی بلد است و در آینده شاهد اتفاقات گسترده ای در توییتر خواهیم بود

از اینکه با یک مقاله خبری دیگر از سایت هشت پیک همراه ما بودید سپاسگزاریم و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید

5/5 - (3 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zTj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *