کدام آشکارساز محتوای هوش مصنوعی بهترین است؟ این چیزی است که ما پیدا کردیم.

زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک کدام آشکارساز محتوای بهترین است؟ این چیزی است که ما پیدا کردیم.
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

به سختی ممکن است گاهی اوقات با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی مواجه نشوید. به لطف تولیدکننده‌های متنی با یک کلیک در پلتفرم‌های محبوبی مانند لینکدین و جی‌میل، این احتمال وجود دارد که یک ربات هوش مصنوعی ایمیل‌هایی را که به آن‌ها پاسخ می‌دهید، پست‌های رسانه‌های اجتماعی که توسط آن‌ها پیمایش می‌کنید و وب‌سایت‌هایی که در حال مرور آنها هستید بنویسد. .

استشمام کردن متن هوش مصنوعیبا این حال، به همین راحتی هم نیست. به ندرت سلب مسئولیت در کنار محتوای تولید شده مصنوعی می بینید، و چون ربات های هوش مصنوعی بر روی انبوهی از نوشته های انسانی آموزش دیده اند، یاد گرفته اند مانند ما بنویسند. این بدان معناست که تشخیص جزئیاتی که متن تولید شده با هوش مصنوعی را متمایز می کند همیشه واضح نیست – و گاهی اوقات برای یک چشم آموزش ندیده تقریبا غیرممکن است.

در عین حال، توانایی شناسایی متن نوشته شده با هوش مصنوعی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. مردم در حال حاضر استفاده می کنند چت ربات های هوش مصنوعی پسندیدن ChatGPT برای ایجاد اطلاعات نادرست – گاهی اوقات ناآگاهانه، به سادگی با اعتماد به آنچه می گوید. اگر مطمئن نیستید که آنچه می‌خوانید توسط یک انسان نوشته شده است یا خیر، انواع آشکارسازهای محتوای هوش مصنوعی وجود دارد که می‌توانید به آنها مراجعه کنید. آنها از کامل بودن فاصله زیادی دارند، اما می‌توانند برخی از سرنخ‌هایی را که هوش مصنوعی از خود به جای می‌گذارد برای نتیجه‌گیری اینکه چقدر احتمال دارد که یک متن کار یک ربات باشد، بیابند.

بهترین آشکارساز محتوای هوش مصنوعی چیست؟

نمرات وجود دارد ژنراتورهای نوشتن هوش مصنوعی به صورت آنلاین در دسترس است و هر کدام از روشی منحصر به فرد برای رسیدن به تسلط تا حد ممکن به سطح انسانی استفاده می کنند. همانطور که فناوری هوش مصنوعی در حال توسعه است، همچنان در پنهان کردن الگوها و خطاهای خود بهتر می شود. به همین دلیل، هیچ ابزاری یک گلوله نقره ای برای تشخیص متن مصنوعی با دقت بی عیب و نقص نیست، اما برخی هستند که نزدیک می شوند.

آشکارسازهای محتوای هوش مصنوعی به گونه‌ای مهندسی شده‌اند که متداول‌ترین پیام‌ها را شناسایی کنند – مانند ریتم رباتیک یا استفاده بیش از حد از کلمات خاص – از تعداد انگشت شماری از کلمات محبوب. مولدهای متن هوش مصنوعی پسندیدن ChatGPT، گوگل بارد، و جاسپر. برخی از آنها نیز به طور منحصر به فرد برای پاسخگویی به یک مورد خاص مانند مقالات دانشگاهی طراحی شده اند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  تولید کننده تصویر هوش مصنوعی متا می گوید زبان ممکن است تمام چیزی باشد که شما نیاز دارید

برای استفاده از این برنامه ها، تنها کاری که باید انجام دهید این است که متن را کپی کنید (برخی مانند OpenAI ابتدا از شما می خواهند که یک حساب کاربری ایجاد کنید). اغلب چند فیلتر اضافی وجود دارد که می توانید آنها را تغییر دهید تا به آشکارساز کمک کند تا جستجو را محدود کند.

من تصمیم گرفتم سه تا از محبوب‌ترین آشکارسازهای محتوای هوش مصنوعی را در سرعت خود قرار دهم: GPTZero، OpenAI AI Text Classifier و Copyleaks AI Content Detector. برای انجام این کار، من سه قطعه متن در مورد موضوعات مختلف نوشتم و از ChatGPT خواستم تا همتایان تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را تولید کند (با استفاده از اعلان های اولیه مانند “توضیح دهید که شارژ بی سیم در 200 کلمه چگونه کار می کند”).

در اینجا نحوه عملکرد هر آشکارساز محتوای AI آورده شده است.

علم پشت آشکارسازهای هوش مصنوعی کامل و یا حتی سازگار نیست. دقت بسته به عوامل زیادی از جمله نوع محتوا و سبک نوشتاری متفاوت است.

GPTZero

GPTZero، یک آشکارساز محتوای هوش مصنوعی

GPTZero هدف آن اساتیدی است که به دنبال یافتن این موضوع هستند که آیا دانشجویانشان به دنبال کمک از ChatGPT در مقاله هستند یا خیر. گزیده ای را در دو پارامتر بررسی می کند:

  • گیجی پیچیدگی متن را اندازه گیری می کند. اگر GPTZero توسط آن “گیج” شده باشد، به این معنی است که به احتمال زیاد توسط انسان نوشته شده است، اما اگر آشنا باشد – که نشان می دهد بر اساس همان داده هایی است که GPTZero نیز روی آنها آموزش دیده است – توسط هوش مصنوعی تولید شده است.

  • ترکیدگی تغییرات جملات را ارزیابی می کند. ربات های هوش مصنوعی تمایل دارند جملات را با طول یکنواخت قابل پیش بینی به هم بچسبانند، در حالی که انسان ها با تغییرات بیشتری می نویسند.

GPTZero می تواند حداکثر 5000 کاراکتر را یکباره بررسی کند و می تواند به طور خودکار متن را از یک سند آپلود شده استخراج کند. می‌تواند محتوای طیف وسیعی از سرویس‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT و Bard را شناسایی کند و حتی به شما می‌گوید چه زمانی ترکیبی از هوش مصنوعی و ترکیب انسانی است.

عملکرد آن در تست های من یک ضربه و از دست دادن بود. به درستی گزیده‌ای را که درباره شارژ بی‌سیم نوشتم به‌عنوان نوشته‌شده توسط انسان علامت‌گذاری کرد، اما در برابر نسخه تولید شده توسط هوش مصنوعی شکست خورد و به این نتیجه رسید که علیرغم لحن کسل‌کننده‌اش، «احتمالاً کاملاً توسط یک انسان نوشته شده است». علاوه بر این، متن نوشته شده با هوش مصنوعی را تصادفی تر تشخیص داد و به آن نمره گیجی بالاتری داد. نتایج مشابهی را برای قطعه سوم نیز به همراه داشت.

با این حال، GPTZero در آزمایش دوم بسیار بهتر عمل کرد. این نه تنها متن نوشته شده با هوش مصنوعی را با اطمینان شناسایی کرد، بلکه امتیازات آن برای هر دو نسخه نیز به وضوح واقعیت را منعکس می کرد. متن ChatGPT غرق در موارد فوق‌العاده و ریتمی تکراری بود و انتظار می‌رفت که در هر دو معیار گیجی و انفجاری امتیاز ضعیفی کسب کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Google Nest Mini خود را با هوش مصنوعی با جابجایی مغز آن شارژ کنید

OpenAI AI Text Classifier

OpenAI AI Text Classifier، یک آشکارساز محتوای هوش مصنوعی

AI Text Classifier ابزار قابل اعتماد دیگری از OpenAI، سازندگان ChatGPT است. OpenAI آن را بر روی کوه هایی از متن های انسانی و تولید شده توسط ماشین آموزش داد تا زمانی که بتواند تفاوت را تشخیص دهد. برای اجرا به حداقل 1000 کاراکتر نیاز دارد، و بسته به میزان اطمینانی که نسبت به نتایج دارد، گزیده‌ها را به‌عنوان «بسیار بعید، «بعید»، «مشخص است یا نه»، «احتمالا» یا «محتمل» رتبه‌بندی می‌کند. تولید شده است.

آشکارساز OpenAI بدتر از GPTZero عمل کرد. در حالی که تمام نوشته های انسانی من را به عنوان “خیلی بعید که توسط هوش مصنوعی تولید شده است” علامت گذاری کرد، اما نتوانست کار ChatGPT را در هر سه آزمایش تشخیص دهد. در یک مورد، گفت که مشخص نیست متن نوشته شده توسط ChatGPT با هوش مصنوعی تولید شده است یا خیر، اما در مورد دیگر، گفت که “بسیار بعید است که توسط هوش مصنوعی تولید شده باشد.” نتیجه عالی نیست

بر خلاف GPTZero، AI Text Classifier یک رویکرد خطی برای تشخیص متن نوشته شده با هوش مصنوعی دارد. قضاوت آن کاملاً به آنچه از خواندن انبوهی از محتوای نوشته شده توسط انسان در طول فرآیند آموزشی خود آموخته است و اینکه ارسال به آن چقدر نزدیک یا دور است بستگی دارد (برخلاف GPTZero که متن را بر اساس نزدیکی به چند نشانه آشکار مشخص می کند. یک ماشین).

آشکارساز محتوای هوش مصنوعی کپی لیکس

کپی لیکس و آشکارساز محتوای هوش مصنوعی

را آشکارساز محتوای هوش مصنوعی کپی لیکس متعلق به شرکتی است که نزدیک به یک دهه است که چک‌کننده سرقت ادبی می‌فروشد. Copyleaks ادعا می‌کند که آشکارساز هوش مصنوعی از سال‌ها تجربه و بازخورد خود از اصلاح جستجوگر سرقت ادبی بهره می‌برد و بنابراین، دقت بی‌سابقه 99.1 درصدی دارد. آشکارساز Copyleaks همچنین تنها ابزار موجود در این لیست است که به طور مکرر برای موتورهای هوش مصنوعی جدید به روز می شود و از حدود دوازده زبان پشتیبانی می کند.

کپی لیکس به وعده های خود عمل کرد. در تمام آزمایش‌های من، متن انسان و هوش مصنوعی را با دقت علامت‌گذاری کرد. و هر بار، به‌جای اینکه از شرط‌بندی‌های خود مانند GPTZero و AI Text Classifier جلوگیری کند، پاسخی قاطع داد. حتی احتمال دقیق نوشتن یک جمله یا پاراگراف خاص توسط انسان یا ماشین را به من می گفت. نویسنده هر گزیده را با احتمال 99 درصد شناسایی کرد.

از کدام آشکارساز محتوای هوش مصنوعی باید استفاده کنید؟

می‌دانم که با حجم نمونه کوچکی کار می‌کردم، اما بدون شک Copyleaks دقیق‌ترین آشکارساز محتوای متنی هوش مصنوعی بود که آزمایش کردم. این به سختی یک مسابقه بود، صادقانه. بنابراین دفعه بعد که فکر می کنید ایمیلی که به تازگی دریافت کرده اید ممکن است توسط یک ربات نوشته شده باشد، می دانید کجا آن را تأیید کنید.

مطالب مرتبط:

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/shYYwe
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *