نسخه 1.1 Compose for Wear OS با ویژگی‌های جدید وارد بازار شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

گوگل را منتشر کرد. این شرکت می‌گوید آخرین نسخه چندین ویژگی و بهبودهای جدید را برای اجزای موجود به ارمغان می‌آورد. این برنامه بر روی UX و دسترسی تمرکز دارد تا به توسعه دهندگان اجازه دهد برنامه های زیبا و پاسخگو برای ساعت های هوشمند بسازند.

 

Compose با نام مستعار Jetpack Compose یک جعبه ابزار ساخته شده توسط گوگل برای ایجاد رابط کاربری اپلیکیشن است. به طور رسمی در سال گذشته راه اندازی شد، اولین نسخه پایدار جعبه ابزار Wear OS در جولای امسال وارد شد. گوگل می گوید Compose به توسعه دهندگان این امکان را داده است تا با کاهش زمان توسعه، بهره وری توسعه دهندگان را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. ابزارهای قدرتمند و APIهای شهودی که ارائه می دهد همچنین باعث کارآمدتر شدن برنامه ها شده و استفاده از آنها را افزایش داده است.

نسخه 1.1 Compose اکنون ویژگی های جدیدی را اضافه می کند و همچنین اجزای موجود را برای کمک بیشتر به توسعه دهندگان بهبود می بخشد. برای شروع، ما یک سبک مشخص جدید برای چیپس و دکمه ها داریم. این عناصر ترکیب پذیر دارای یک جزء شفاف با حاشیه نازک هستند و در نسخه های فشرده نیز عرضه می شوند. گوگل می گوید می توان از آنها برای اقدامات با تاکید متوسط ​​استفاده کرد. این شرکت اکنون همچنین به توسعه دهندگان اجازه می دهد شکل اجزای Chip/ToggleChip و Button/ToggleButton را تغییر دهند.

Compose for Wear OS 1.1 همچنین یک متغیر API اضافه می کند. این به شما امکان می دهد به سه جلوه بصری مجزا به طور همزمان یا جداگانه دست پیدا کنید. این شرکت توضیح می‌دهد: «این جلوه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هماهنگ شوند و به‌صورت هماهنگ، درخشان و پاک شوند». علاوه بر این، متن منحنی که برخی از برنامه‌ها در اطراف صفحه نمایش می‌دهند اکنون از پارامترهای جدیدی از جمله fontFamily، fontWeight، fontStyle و fontSynthesis پشتیبانی می‌کند. افکت اسکرول نیز با این نسخه دارای ویژگی‌های جدیدی می‌شود، در حالی که Google نمونه‌ها، Codelab و کتابخانه‌های Horologist خود را نیز به‌روزرسانی کرده است.

آخرین نسخه Compose for Wear OS نیز چندین پیشرفت را به همراه دارد. ToggleChip و SplitToggleChip اکنون به جای آیکون های ایستا، از کنترل های تغییر حالت متحرک پشتیبانی می کنند. Chip/ToggleChip و Cards رنگ‌های گرادیان پیش‌فرض بهبود یافته را دریافت می‌کنند که با آخرین مشخصات UX مطابقت دارد. در همین حال، MaterialTheme رنگ‌های پیش‌فرض جدیدی با کنتراست افزایش یافته برای بهبود دسترسی دریافت می‌کند. اجزای UX مانند Picker، InlineSlider و Stepper نیز بهبود می یابند. شما می توانید یادداشت های انتشار کامل را در اینجا بیابید.

Compose for Wear OS 1.1 اکنون برای توسعه دهندگان در دسترس است

آخرین نسخه Jetpack Compose برای Wear OS، یعنی نسخه 1.1 اکنون برای توسعه دهندگان در دسترس است. گوگل می گوید این نسخه به نسخه 1.3 کتابخانه های androidx.compose و Kotlin 1.7.10 نیاز دارد. توسعه دهندگان علاقه مند می توانند برای اطلاعات بیشتر به یادداشت های انتشار رسمی مراجعه کنند. برای کاربران نهایی، برنامه‌های Wear OS ساخته‌شده با Compose 1.1 ممکن است چند ماه دیگر نمایش داده شوند. انتظار داشته باشید که برخی از برنامه‌های محبوب با به‌روزرسانی‌های آینده، تغییرات و بهبودهای رابط کاربری را دریافت کنند.

1.3/5 - (3 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/TdKZKQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *