شیائومی 13 با اسنپدراگون 8 نسل 2، اپتیک لایکا و موارد دیگر عرضه می شود

زمان مطالعه: 3 دقیقه

 

شیائومی 13 در کنار برادر خود یعنی شیائومی 13 پرو عرضه شد. ما قبلاً در مورد مدل “Pro” صحبت کرده ایم، اگر می خواهید آن را بررسی کنید. وقت آن نیست که نگاهی به نسخه وانیلی بیندازیم، که بسیار متفاوت است.

شیائومی 13 طراحی متفاوتی نسبت به برادر خود یعنی Pro دارد

شیائومی 13 با طراحی متفاوتی نسبت به برادر خود عرضه می شود. قابل توجه است که آنها عمدتاً به دلیل طراحی جزیره دوربین عقب و برخی نکات دیگر مرتبط هستند. با این حال، برخلاف نوع Pro، شیائومی 13 دارای اضلاع صاف در اطراف، صفحه نمایش تخت است و پشت آن نیز صاف تر از مدل Pro است.

این گوشی دارای حاشیه‌های بسیار نازک و یک سوراخ در مرکز نمایشگر دوربین است. کلیدهای فیزیکی آن در سمت راست قرار گرفته اند، در حالی که گوشی در دو نوع پشت شیشه ای و پشتی چرم گیاهی عرضه می شود.

شیائومی تصمیم گرفت صفحه نمایش 6.36 اینچی AMOLED + FullHD (2400 x 1080) را در اینجا قرار دهد. این پنل E6 سامسونگ است، بنابراین شیائومی اساسا بهترین ها را انتخاب کرده است. این نمایشگر می‌تواند محتوای HDR10+ را نمایش دهد و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را ارائه می‌کند. نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز نیز پشتیبانی می شود و این پنل حداکثر روشنایی 1900 نیت را دریافت می کند. Dolby Vision نیز پشتیبانی می شود.

اسنپدراگون 8 نسل 2 سوخت گوشی را تامین می کند، در حالی که یک منطقه خنک کننده مایع بزرگ در آن گنجانده شده است

SoC اسنپدراگون 8 نسل 2 به این اسمارت فون سوخت می دهد، بهترین چیزی که کوالکام ارائه می دهد. شیائومی همچنین یک منطقه خنک‌کننده مایع VC با ابعاد ۴۶۴۲ میلی‌متر مربع را در اینجا قرار داده است که عمدتاً برای اهداف بازی است. همچنین در اینجا 8/12 گیگابایت رم LPDDR5X به همراه 128 گیگابایت، 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت حافظه فلش UFS 4.0 پیدا خواهید کرد.

همچنین دو اسلات سیم کارت (2x نانو سیم کارت) وجود دارد، در حالی که اندروید 13 از پیش نصب شده است. پوسته جدید MIUI 14 شیائومی در بالای سیستم عامل گوگل قرار گرفته است.

یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی در داخل این گوشی وجود دارد. شارژ سیمی 67 واتی در اینجا پشتیبانی می‌شود و شارژر در بسته موجود است. شارژ بی‌سیم 50 واتی و شارژ بی‌سیم معکوس 10 واتی نیز پشتیبانی می‌شود.

Xiaomi 13 دارای گواهی IP68 است که در مقایسه با Xiaomi 12 ارتقا یافته است.

شیائومی 13 دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است. این گوشی از اتصال 5G و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می کند. این دستگاه دارای اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و همچنین سنسور مادون قرمز است.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (سنسور IMX800 سونی، دیافراگم f/1.8، Hyper OIS) در پشت قرار دارد. یک واحد 12 مگاپیکسلی فوق عریض (دریچه دیافراگم f/2.2، 120 درجه FoV) و یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی (دیافراگم f/2.0، زوم اپتیکال 3.2 برابر، OIS) نیز در اینجا گنجانده شده است. در جلو، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی (دریچه دیافراگم f/2.0) را خواهید دید.

این گوشی در چهار گزینه رنگی و تعدادی رنگ سفارشی محدود عرضه می شود

شیائومی 13 در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز فلورا و آبی کوهستانی عرضه می‌شود. همچنین نسخه‌های رنگی سفارشی محدودی وجود دارد که می‌توانید در زیر این پاراگراف بررسی کنید. این رنگ ها قرمز شعله ای، آبی یاقوت کبود، زرد طوفانی، سبز جنگلی و خاکستری سیمانی هستند.

شیائومی 13 دارای ابعاد 152.8 در 71.5 در 7.98 میلی متر در انواع شیشه ای خود است. مدل چرم گیاهی با ضخامت 8.1 میلی متر کمی ضخیم تر است. وزن مدل شیشه ای آن 189 گرم است، در حالی که نوع چرم وگان آن 185 گرم وزن دارد.

شیائومی 13 در کنار برادر «پرو» خود به بازارهای جهانی خواهد آمد. ما مطمئن نیستیم که دقیقا چه زمانی عرضه می شوند، اما حدس می زنیم در اوایل سال 2023. مدیرعامل شیائومی این کار را انجام داد. قول اطلاعات بیشتر هر چند به زودی می آید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zrH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *