جیمیل یک ویژگی مرور ایمن دارد و از شما می خواهد که این را بدانید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی جیمیل یک ویژگی مرور ایمن دارد و از شما می خواهد که این را بدانید
همراه ما باشید

اینترنت می تواند مکان خطرناکی باشد. حتی استفاده از ایمیل می تواند منجر به کلاهبرداری یا بدتر شود. به گزارش 9To5Google، به همین دلیل است که جیمیل ویژگی مرور ایمن پیشرفته خود را دارد و گوگل واقعاً می خواهد که شما در مورد آن بدانید.

مرور ایمن پیشرفته چیز جدیدی نیست، زیرا گوگل این ویژگی را در سال 2020 راه اندازی کرد. اگر آن را به خاطر ندارید، نگران نباشید. احتمالاً با فروپاشی جهان حواس شما را پرت کرده است. این ویژگی هر وب‌سایتی را که بازدید می‌کنید می‌گیرد و آن را با پایگاه داده‌های سایت‌های مخرب مشکوک بررسی می‌کند. این شبیه کاری است که یک برنامه ضد ویروس انجام می دهد.

این ویژگی ابتدا برای مرورگر کروم عرضه شد، اما گوگل این ویژگی را به جیمیل نیز گسترش داد. این تصمیم خوبی بود، زیرا افراد می‌توانند روی پیوند اشتباه کلیک کنند، زیرا فکر می‌کنند از یک منبع قانونی است. کلاهبرداران ایمیل زیادی در ظاهر شرکت های واقعی وجود دارند.

جیمیل دارای قابلیت مرور ایمن پیشرفته است و به شما یادآوری می کند که آن را فعال کنید

اگر کسی از آن استفاده نکند، داشتن یک ویژگی فایده ای ندارد. به همین دلیل است که گوگل به کاربران جیمیل یادآوری می کند که مرور ایمن پیشرفته را فعال کنند. هنگامی که از برنامه Gmail استفاده می کنید، احتمالاً بنری را در بالای صندوق ورودی خود می بینید که به شما یادآوری می کند “در برابر فیشینگ محافظت بیشتری دریافت کنید”.

این یک حرکت دوستانه است که شما را در مورد این ویژگی امنیتی آگاه می کند. اگر نمی خواهید آن را فعال کنید، می توانید به راحتی روی آن ضربه بزنید نه ممنون دکمه. فقط بدانید که اگر این ویژگی را فعال نکنید، هنگام استفاده از جیمیل امنیت بیشتری را از دست خواهید داد.

این تنها یادآوری نیست که گوگل به کاربران خود می دهد

گوگل همچنین افراد را وادار می کند تا پشتیبان گیری عکس را در Google Photos فعال کنند. وقتی برنامه Google Photos را باز می‌کنید، بنری را در بالای صفحه می‌بینید که افراد را برای استفاده حداکثری از Google Photos تحت فشار قرار می‌دهد.

وقتی روی اعلان ضربه می زنید، به صفحه ای با تنظیماتی هدایت می شوید که می توانید آن را فعال کنید. یکی از گزینه ها پشتیبان گیری و دیگری اعلان ها را فعال می کند. آخرین گزینه شما را وارد حساب Google خود می کند.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZXIAPE
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *