نحوه شمارش سلول های غیر خالی در اکسل

زمان مطالعه: 5 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه شمارش سلول های غیر خالی در اکسل
همراه ما باشید

این مقاله به شما نشان خواهد داد نحوه شمارش سلول های غیر خالی در اکسل. شرایطی وجود دارد که شما باید سلول های غیر خالی را در اکسل بشمارید. نمی‌توانید از روش معمولی برای شمارش سلول‌های غیر خالی در اکسل استفاده کنید، زیرا این روشی زمان‌بر است و ممکن است نتیجه حاوی خطا باشد. اکسل فرمول هایی دارد که کار ما را آسان می کند. ما از این فرمول ها در اکسل برای شمارش سلول های غیر خالی استفاده خواهیم کرد.

شمارش سلول های غیر خالی در اکسل

نحوه شمارش سلول های غیر خالی در اکسل

ما از سه روش زیر استفاده خواهیم کرد تعداد سلول های غیر خالی در اکسل.

  1. تابع COUNTA
  2. تابع COUNTIF
  3. ویژگی Find and Replace

بیا شروع کنیم.

1]با استفاده از تابع COUNTA، سلول های غیر خالی را در اکسل بشمارید

در مایکروسافت اکسل، COUNTA تابعی است که برای شمارش سلول های حاوی مقادیری استفاده می شود. به عبارت ساده، تابع COUNTA تمام سلول هایی را که در محدوده انتخاب شده خالی نیستند، شمارش می کند.

تعداد سلول های غیر خالی داده های نمونه اکسل

برای نشان دادن این روش، من یک نمونه داده در اکسل ایجاد کرده ام که می توانید در تصویر بالا مشاهده کنید. برای شروع، صفحه گسترده خود را در اکسل باز کنید. حالا سلولی را که می خواهید نتیجه در آن نمایش داده شود را انتخاب کنید و سپس فرمول زیر را تایپ کنید.

=COUNTA(cell range)

در فرمول بالا، محدوده سلولی صحیح را انتخاب کنید. به عنوان مثال، در مورد من، من می خواهم سلول های غیر خالی را از سلول های A3 تا E8 بشمارم، سپس فرمول تبدیل می شود:

=COUNTA(A3:E8)

شمارش سلول های غیر خالی با استفاده از COUNTA

همچنین می‌توانید به جای تایپ دستی آدرس سلول، از مکان‌نمای ماوس برای انتخاب محدوده سلولی استفاده کنید. پس از تایپ فرمول، ضربه بزنید وارد، و اکسل نتیجه را به شما نشان می دهد.

فرض کنید می خواهید سلول های غیر خالی را در اکسل برای محدوده سلول های مختلف بشمارید. در این صورت باید از فرمول در قالب زیر استفاده کنید.

=COUNTA(cell range 1, cell range 2, ....)

تعداد سلول های غیر خالی محدوده های مختلف سلولی را بشمارید

بیایید از فرمول ذکر شده در بالا برای شمارش سلول های غیر خالی در محدوده های مختلف سلولی مانند I3:I8 و F2:F8 استفاده کنیم. در این صورت فرمول به صورت زیر خواهد بود:

=COUNTA(I3:I8,F2:F8)

اصابت وارد وقتی کارت تموم شد.

2]استفاده از تابع COUNTIF برای شمارش سلول های غیر خالی

همچنین می توانید از تابع COUNTIF برای شمارش سلول های غیر خالی در مایکروسافت اکسل استفاده کنید. اگر می خواهید از این فرمول استفاده کنید، باید از فرمت زیر استفاده کنید:

=COUNTIF(cell range,"<>")

بیایید از فرمول بالا استفاده کنیم. من می‌خواهم سلول‌های غیرخالی را در محدوده سلولی F2:I8 بشمارم، سپس فرمول بالا تبدیل می‌شود:

=COUNTIF(F2:I8,"<>")

شمارش سلول های غیر خالی با استفاده از COUNTIF

در فرمول بالا، از COUNTIF برای شمارش سلول‌های داخل محدوده داده شده استفاده می‌کنیم که مقدار آن‌ها برابر با هیچ نیست. به عبارت ساده، سلول هایی که حاوی یک کاراکتر هستند شمارش می شوند.

اگر می خواهید از تابع COUNTIF برای شمارش سلول های غیر خالی برای محدوده سلول های مختلف استفاده کنید، باید از آن با تابع SUM استفاده کنید. فرمت فرمول اینجاست:

=SUM((COUNTIF(cell range,"<>"),COUNTIF(cell range,"<>"),...)

تعداد سلول های غیر خالی محدوده های مختلف سلولی

به عنوان مثال، اگر بخواهم سلول های غیر خالی را با استفاده از تابع COUNTIF برای محدوده سلولی I3:I8، G3:G8 و D2:D10 بشمارم، از فرمول استفاده خواهم کرد:

=SUM(COUNTIF(I3:I8,"<>"),COUNTIF(G3:G8,"<>"),COUNTIF(D2:D10,"<>"))

وقتی کارتان تمام شد، ضربه بزنید واردو اکسل نتیجه را نمایش می دهد.

3]با استفاده از قابلیت Find and Replace سلول های غیر خالی را در اکسل بشمارید

ویژگی Find and Replace در اکسل برای یافتن چیزی در کاربرگ شما و جایگزینی آن با چیزی استفاده می شود. می توانید از آن برای شمارش سلول های غیر خالی استفاده کنید. در اینجا نحوه استفاده از آن آمده است.

تعداد سلول های غیر خالی را پیدا و جایگزین کنید

در اکسل، * برای یافتن تمام سلول هایی که خالی نیستند استفاده می شود. ما از آن برای شمارش تمام سلول های غیر خالی استفاده خواهیم کرد. را فشار دهید Ctrl + F کلید برای باز کردن پیدا کنید و جایگزین کنید پنجره تایپ کنید * در قسمت Find what در زیر پیدا کردن برگه اکنون، کلیک کنید یافتن همه. پس از آن، اکسل تعداد کل سلول های غیر خالی را به همراه آدرس ها و مقادیر آنها به شما نشان می دهد.

اگر می‌خواهید سلول‌های غیر خالی را در یک محدوده مشخص بشمارید، می‌توانید با کمک ویژگی Find and Replace این کار را انجام دهید. در این حالت محدوده سلول ها را انتخاب کنید و سپس با فشردن کلیدهای Ctrl + F پنجره Find and Replace را باز کنید. اکنون، کلیک کنید یافتن همه.

خودشه. امیدوارم کمک کند.

خواندن: نحوه شمارش سلول های رنگی در اکسل.

چرا COUNTA کار نمی کند؟

اگر COUNTA کار نمی کند و نتایج اشتباه را به شما نشان می دهد. ممکن است سلول‌هایی وجود داشته باشند که خالی به نظر می‌رسند اما در واقع حاوی مقداری مانند فضا هستند. COUNTA تمام سلول هایی که خالی نیستند را می شمارد. از این رو، در این مورد، اکسل نتیجه اشتباه را نشان می دهد.

تفاوت بین COUNT Blank و COUNTA چیست؟

تابع COUNTBLANK برای شمارش سلول های خالی در اکسل استفاده می شود. در حالی که از تابع COUNTA برای شمارش سلول هایی که خالی نیستند استفاده می شود.

در ادامه بخوانید: نحوه تغییر حروف کوچک به بزرگ در اکسل.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VInUfX
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *