متا پشتیبانی NFT را در اینستاگرام و فیس بوک پس از آزمایش کوتاه قطع می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

متا، فیسبوک و اینستاگرام، پایان پشتیبانی از NFT را اعلام کردند؛ پیش به سوی سقوط آزاد؟ | گجت نیوز

قبل از اینکه واقعاً شروع شود، متا اعلام کرده است که ابزار NFT خود را در و فیس بوک پایان خواهد داد.


این افشاگری که توسط استفان کسریل، رهبر تجارت متا و فین‌تک انجام شد، با توجه به محوریت فیس‌بوک به متا در به رسمیت شناختن تمرکز جدیدش بر متاورس، غافلگیرکننده است.


در 13 مارس 2023، استفان کسریل فاش کرد که متا تمرکز خود را از NFTها به سایر حوزه‌های تمرکزی که شرکت می‌تواند تأثیر بگذارد، منتقل می‌کند.

حداقل در حال حاضر، متا “در حال حاضر کلکسیون های دیجیتالی (NFT) را کاهش می دهد تا روی راه های دیگری برای حمایت از سازندگان، افراد و کسب و کارها تمرکز کند، و تمرکز خود را به سمت فرصت های درآمدزایی دیگر مانند Meta Pay و Reels سوق می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  متا حساب های فیس بوک و اینستاگرام ترامپ را باز می گرداند

متا فروش NFT را برای سازندگان اینستاگرام در نوامبر 2022 آغاز کرد، بنابراین بازپس گیری سریع و تغییر جهت آن کمک چندانی به ایجاد اعتماد در سایر برنامه های متاورس و Web3 غول رسانه اجتماعی نخواهد کرد.

حرکت متا دنیای ارزهای دیجیتال را غافلگیر کرده است. در حالی که عرضه اولیه NFT در اینستاگرام و فیس بوک محدود بود، با چشم انداز بلندمدت متا برای پیشروی در جهان در خدمات متاورس همسو شد.

با این حال، تجزیه و تحلیل Business Insider از حساب‌های متا نشان داد که این شرکت از سال 2019 تا 2022 بیش از 36 میلیارد دلار در کسب‌وکارهای متاورس و واقعیت مجازی خود، موسوم به آزمایشگاه‌های واقعیت، فرو برده است، اما برای مدت مشابه 30.7 میلیارد دلار ضرر کرده است.

دیوید ونر، مدیر مالی متا همچنین انتظار داشت که “زیان های عملیاتی آزمایشگاه های واقعیت در سال 2023 نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته باشد.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  601 محبوب ترین هشتگ اینستاگرام در سال 2023 [+ روندها و داده ها]

با توجه به ضررهای قابل توجه، جای تعجب نیست که متا از رویکرد فعلی خود به NFT و متاورس جلوگیری کند. با این حال، بسیاری از کاربران کریپتو نسبت به پیام‌های مختلط متا ابراز سردرگمی کردند.

اینکه آیا تلاش برای بازگرداندن پشتیبانی NFT در اینستاگرام و فیس بوک صرفاً کاهش هزینه است یا شروع یک رویکرد جدید برای متاورس برای متا است، باید دید.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xYe
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *