متا با استفاده از منبع باز هوش مصنوعی خود با ChatGPT رو به رو می شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اندروید اتوریتی

برنامه لوگوی فیس بوک

گزارشی از مجله هشت پیک :

  • متا اعلام کرد که مدل Llama 2 با زبان بزرگ خود را منبع باز می کند.
  • متا می گوید که این تصمیم گرفته شده است تا کسب و کارها، استارتاپ ها و محققان به ابزارهای بیشتری دسترسی داشته باشند.
  • Llama 2 از طریق Microsoft Azure، AWS، Hugging Face و سایر ارائه دهندگان در دسترس خواهد بود.

امروز، مایکروسافت رویداد Inspire خود را برگزار کرد، جایی که این شرکت محصولات و مشارکت های مرتبط با هوش مصنوعی را اعلام کرد. در این رویداد، متا همکاری خود را با مایکروسافت نشان داد که مدل زبان بزرگ متا (LLM) را برای عموم و محققان رایگان می‌کند.

همانطور که در وبلاگ متا گفته شده است، متا در حال گسترش همکاری خود با مایکروسافت با تبدیل شرکت مستقر در ردموند به شریک مطلوب برای LLM خود (Llama 2) است. همانطور که مایکروسافت در وبلاگ خود اشاره می کند، Llama 2 در Azure و Windows پشتیبانی خواهد شد. همچنین مشخص شد که کوالکام در حال همکاری با متا است تا Llama 2 را به گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها و هدست‌ها از سال 2024 برای اپلیکیشن‌های مجهز به هوش مصنوعی که به خدمات ابری متکی نیستند، بیاورد.

متا ادعا می کند که تصمیم گرفته است با Llama 2 منبع باز شود تا کسب و کارها، استارتاپ ها، کارآفرینان و محققان به ابزارهای بیشتری دسترسی داشته باشند. این ابزارها “فرصت هایی را برای آزمایش، نوآوری در راه های هیجان انگیز و در نهایت بهره مندی اقتصادی و اجتماعی برای آنها باز می کند.”

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  گوگل ابزار جدید یادداشت برداری مبتنی بر هوش مصنوعی به نام NotebookLM را معرفی کرد

بر اساس بیانیه مطبوعاتی، به نظر می رسد متا معتقد است باز کردن دسترسی به هوش مصنوعی آن را ایمن تر می کند. این نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان و محققان می‌توانند LLM را آزمایش کنند، که به شناسایی و حل سریع‌تر مشکلات کمک می‌کند.

این شرکت همچنین توضیح می‌دهد که Llama 2 «تیم قرمز» شده است – با داشتن تیم‌های داخلی و خارجی «ایجاد درخواست‌های متخاصم» برای ایمنی آزمایش و تنظیم شده است. متا اضافه می کند که “به سرمایه گذاری در ایمنی از طریق تنظیم دقیق و معیار” مدل ادامه خواهد داد.

Llama 2 از امروز در کاتالوگ مدل Azure AI در دسترس است و برای کار بر روی ویندوز به صورت محلی بهینه شده است. با این حال، از طریق خدمات وب آمازون (AWS)، Hugging Face و سایر ارائه دهندگان نیز در دسترس خواهد بود.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ykCKIv
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *