چگونه CPU خود را تا حد محدود تست استرس کنید

زمان مطالعه: 5 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی CPU خود را تا حد محدود تست استرس کنید
همراه ما باشید

تست استرس CPU شما یک راه عالی برای اطمینان از پایداری اورکلاک شما، بررسی اینکه خنک کننده شما به اندازه کافی قدرتمند است یا در مقداری خمیر حرارتی جدیدی که روی پردازنده خود اعمال کرده اید اجرا شود. اما طیف وسیعی از راه‌ها وجود دارد که می‌توانید این کار را انجام دهید، از اجرای برخی ‌ها برای مدت زمان طولانی تا اجرای یک برنامه تست استرس شبیه ویروس‌ها.

در اینجا بهترین راه برای تست استرس CPU وجود دارد تا بدانید که برای هر کاری که به سمت آن پرتاب کنید آماده است.

یک کلمه هشدار دهنده

قبل از شروع تست استرس CPU، مهم است که به خاطر داشته باشید که این فرآیند برای کار سخت پردازنده شما طراحی شده است – واقعاً سخت. این نوع بارگیری است که بعید است در عملیات روزمره تجربه کنید، مگر اینکه دائماً ویدیو را زگذاری کنید یا کدهای پیچیده را کامپایل کنید. این می‌تواند باعث شود پردازنده از محدودیت‌های توان پیشنهادی سازنده خود فراتر رود.

اجرای این تست‌ها برای یک ساعت یا بیشتر بسیار خوب است، اما اجرای آن‌ها برای مدت طولانی می‌تواند طول عمر CPU شما را کاهش دهد و در صورتی که خنک‌کننده شما نتواند با خواسته‌های خود مطابقت داشته باشد، گاز حرارتی را کاهش داده و منجر به راه‌اندازی مجدد سخت می‌شود.

هر زمان که در حال انجام هر نوع تست استرس هستید، مطمئن شوید که خنک کننده شما برای کار در حال انجام کافی است، رایانه شما تمیز است و گرد و غبار گرفته نشده است، و می توانید برای اطمینان از آن، دمای پردازنده خود را همیشه کنترل کنید. خیلی سخت تحت فشار قرار نمی گیرد

نحوه تست استرس CPU

تعدادی برنامه عالی تست استرس CPU وجود دارد، اما ما به‌ویژه تفاوت‌های ظریف، گزینه‌ها و به‌روزرسانی‌های منظم OCCT را دوست داریم. می توانید آن را از سایت رسمی، اینجا دانلود کنید. گزینه های جایگزین عبارتند از Prime95 کلاسیک، معیار محور تر، Cinebench 2024 و AIDA64.

مرحله 1: OCCT را از وب سایت رسمی دانلود کنید، سپس برنامه را اجرا کنید.

گام 2: با صفحه معیار استاندارد نمایش داده می‌شوید. اگر می‌خواهید تست‌های بنچمارک را برای برخی اعداد ملموس در مورد عملکرد پردازنده خود انجام دهید، مدتی در آنجا بمانید و با تنظیمات بازی کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

با این حال، زمانی که می خواهید CPU خود را تست استرس انجام دهید، انتخاب کنید تست پایداری از منوی سمت چپ

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه غیرفعال کردن VBS در ویندوز 11 برای بهبود بازی
صفحه اصلی OCCT.

مرحله 3: تنظیمات استاندارد CPU شما را به طور موثر آزمایش می کند و در عین حال خطاها و مشکلات بالقوه در پیکربندی CPU شما را نیز جستجو می کند. برای ساده‌ترین تست‌های استرس، تقلید از دنیای واقعی، مورد استفاده روزانه (البته سخت‌گیرانه)، به سادگی همه چیز را همانطور که هست رها کنید.

با این حال، اگر به خنک‌سازی پردازنده و سیستم خود اطمینان دارید و می‌خواهید ببینید که تنظیمات شما تحت بار سنگین‌تر چگونه عمل می‌کند، باید مجموعه داده‌ها را به «Small» تغییر دهید تا منحصراً CPU را هدف قرار دهید، و شما را رها کنید. حافظه بدون استرس است و پردازنده شما با مصرف انرژی و در نتیجه دمای بالاتر کار می کند.

شما همچنین می توانید تست را تنظیم کنید حالت به مفرط برای جذب نیرو بیشتر یک نوع بار ثابت، خطوط قرمز CPU را تضمین می کند و در طول مدت آزمایش در آنجا باقی می ماند، یا می توانید از یک متغیر بارگذاری کنید تا استفاده از CPU بیشتر و بیشتر شبیه به استفاده در دنیای واقعی افزایش یابد.

اگر مجموعه دستورالعمل خاصی دارید که می خواهید آزمایش کنید، آن را از منوی کشویی انتخاب کنید، در غیر این صورت، آن را به عنوان خودکار. همچنین می‌توانید چرخه نخ را برای ثابت کردن روی همه هسته‌ها انتخاب کنید تا بار کاری چند رشته‌ای بیشتر را تقلید کند یا از آن بخواهید که هسته‌های جداگانه را هدف قرار دهد تا فرکانس آنها را به حداکثر برساند تا آزمایش را روی پایداری تک رشته‌ای متمرکز کند.

صفحه تنظیمات تست پایداری OCCT.

مرحله 4: سبز را فشار دهید شروع کنید دکمه. سپس 10 ثانیه صبر کنید تا تبلیغ Patreon فروکش کند (یا در صفحه OCCT Patreon مشترک شوید تا بتوانید در آینده از آن رد شوید) و سپس رنگ سبز را انتخاب کنید. شروع کنید وقتی آماده شد را فشار دهید

مرحله 5: از صفحه نظارتی که ظاهر می شود یا ابزار نظارت بر پردازنده شخص ثالث خود استفاده کنید تا دما و میزان مصرف برق را زیر نظر داشته باشید. بسته به انتخاب های شما در گزینه های تست استرس، باید شاهد افزایش چشمگیر و بارگیری موثر هسته های CPU باشید.

صفحه نظارت OCCT در طول تست استرس.

مرحله 6: تا زمانی که احساس می کنید برای اطمینان از پایداری لازم است، آزمایش را رها کنید. اگر فقط به دنبال این هستید که ببینید آیا سیستم استوک شما پایدار است یا نیاز به خنک‌کننده بهتر دارد، این می‌تواند به کمتر از 15 دقیقه طول بکشد – به خصوص اگر از آزمایش شدیدتری استفاده می‌کنید که نشان‌دهنده استفاده در دنیای واقعی نیست. اگر می خواهید ببینید که آیا اورکلاک شما پس از تنظیم دقیق زیاد ثابت است یا خیر، ممکن است بخواهید آن را برای یک ساعت یا حتی بیشتر کار کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه آدرس IP خود را در مک و ویندوز تغییر دهید

اگر می بینید که دمای CPU شما به دهه 90 می رسد و سرعت ساعت شما کاهش می یابد، ممکن است خنک کننده شما به اندازه کافی برای جلوگیری از درگیری حرارتی موثر نباشد. به طور مشابه، اگر سیستم شما در نهایت یخ زد یا از کار افتاد، ممکن است لازم باشد CPU خود را کم ولتاژ کنید یا خنک کننده خود را بهبود ببخشید تا در آینده از آن جلوگیری کنید.

چند بازی انجام دهید

اگر به دنبال تست استرس CPU خود در بازی ها هستید، بهترین راه این است که واقعاً برخی از بازی ها را انجام دهید. در حالی که تعدادی بنچمارک وجود دارد که می‌توانید اجرا کنید، مانند مجموعه تست‌های 3DMark، و بسیاری از بازی‌ها معیارهای داخلی خود را برای آزمایش عملکرد دارند، هرگز نمی‌توانند به روش بازی‌های واقعی اجرا شوند، زیرا کنترل شما را ندارند. آنها را

برای تست استرس یک CPU در بازی‌ها، ممکن است بخواهید با رزولوشن‌های پایین‌تر بازی کنید، جایی که بازی بیشتر به CPU محدود شده است تا گرافیک محدود، اما در واقعیت، فقط با اجرای یک بازی قصد دارید چند ساعت بدون وقفه در تنظیمات استاندارد خود بازی کنید. ، استرس زیادی را در دنیای واقعی به CPU وارد می کند. همانند برنامه‌های تست استرس، با استفاده از OCCT یا ابزار نظارت شخص ثالث مورد علاقه خود، به استفاده، سرعت ساعت، دما و مصرف انرژی توجه داشته باشید و ببینید که چگونه کار می‌کند.

اکنون که می دانید CPU شما ضد استرس است، آیا می خواهید ببینید که آیا می تواند حتی سریعتر کار کند؟ در اینجا نحوه اورکلاک کردن CPU برای استفاده حداکثری از آن آورده شده است.

امیدواریم از این مقاله چگونه CPU خود را تا حد محدود تست استرس کنید
مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UIHhoW
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *