اتحادیه اروپا استفاده از باتری های قابل تعویض در گوشی های هوشمند را تا سال 2027 الزامی می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اتحادیه اروپا یکی از معدود نهادهای نظارتی است که در سال‌های اخیر برای رفع انحصار شرکت‌های بزرگ فناوری بر محصولات روزمره تلاش کرده است. اکنون در توسعه اخیر، اتحادیه اروپا رسماً با مقررات جدیدی موافقت کرده است که استفاده از باتری های قابل تعویض را در همه گوشی های هوشمند و دستگاه ها الزامی می کند، بنابراین در نهایت به کاربران اجازه می دهد باتری گوشی خود را بدون نیاز به ابزار یا تخصص تخصصی تعویض کنند.

این تصمیم به دنبال الف رای پارلمان اتحادیه اروپا در ژوئن، جایی که آنها از اجرای چنین قوانینی حمایت کردند. در حالی که دامنه مقررات جدید به 27 کشور عضو اتحادیه اروپا محدود می شود، شرکت هایی مانند اپل و سامسونگ ممکن است نگهداری باتری های مهر و موم شده را منحصراً برای بازارهای غیر اتحادیه اروپا پرهزینه بدانند. علاوه بر این، از آنجایی که این قانون شامل سایر دستگاه های باتری مانند لپ تاپ و تبلت نیز می شود، تأثیر آن می تواند به طور بالقوه در کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیز گسترش یابد.

هدف آیین نامه جدید

هدف اتحادیه اروپا از مقررات جدید، ترویج اقتصاد دایره ای با امکان بازیافت باتری گوشی های هوشمند است. علاوه بر این، از آنجایی که می‌توانیم تقریباً 95 درصد باتری لیتیوم یونی را بازیافت کنیم، این مقررات وابستگی به استخراج مواد خاکی کمیاب جدید را که در حال حاضر کمبود دارند، کاهش می‌دهد. علاوه بر این، قانون همچنین تولیدکنندگان تجهیزات اصلی (OEM) را ملزم می‌کند تا 63 درصد از این باتری‌ها را جمع‌آوری کنند که در غیر این صورت تا پایان سال 2027 در محل‌های دفن زباله قرار می‌گیرند.

اگرچه توافق بین شورا و پارلمان هنوز معلق است، اما پس از نهایی شدن، این قوانین 20 روز پس از انتشار در مجله رسمی اتحادیه اروپا اجرایی خواهند شد.

مهلت 2027

با توجه به اینکه این تصمیم مستلزم بازطراحی های قابل توجهی از سوی تولیدکنندگان است، اتحادیه اروپا به تولیدکنندگان سازنده مانند اپل و سامسونگ تا سال 2027 مهلت داده است تا محصولات خود را اصلاح کنند. و اگرچه تاثیر خاص این مقررات جدید اتحادیه اروپا بر روی دستگاه‌های محبوبی مانند آیفون، گوشی‌های گلکسی اس و پیکسل در حال حاضر نامشخص است، شرکت‌هایی مانند اپل با تاثیرات گسترده‌ای مواجه خواهند شد، زیرا استفاده از باتری‌های قابل تعویض می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای فروش جایگزین باز کند. باتری به مشتریان خود.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/PuxGex
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *