لپ تاپ ها چگونه مقایسه می شوند؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی چگونه می شوند؟
همراه ما باشید

قدرت‌های محاسباتی ایسوس و مایکروسافت اخیراً لپ‌تاپ‌های جدیدی را در قالب Asus Zenbook S 16 و Microsoft Surface Laptop 7 عرضه کرده‌اند. اما تفاوت بین این دو چیست؟

اگرچه ما هنوز هیچ یک از لپ‌تاپ‌ها را بررسی نکرده‌ایم، اما مشخصات دو لپ‌تاپ مجهز به هوش مصنوعی را با هم مقایسه کرده‌ایم تا بتوانید تشخیص دهید کدام دستگاه برای شما مناسب‌تر است.

به خواندن ادامه دهید تا درباره آخرین لپ تاپ های ایسوس و مایکروسافت با 11 بیشتر بدانید.

Surface Laptop 7 یک کامپیوتر Copilot Plus است

Surface Laptop 7 یکی از اولین کامپیوترهایی است که Copilot Plus در کنار سرفیس پرو 11 نصب شده است. به گفته مایکروسافت، یک رایانه شخصی Copilot Plus با در نظر گرفتن هوش مصنوعی طراحی شده است و دسترسی به برخی از پیشرفته ترین مدل های هوش مصنوعی موجود، از جمله گپ OpenAI's GPT-4o.

Copilot Plus شامل ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری است، از جمله Cocreater که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر هوش مصنوعی خود را روی دستگاه‌های خود تولید کنند و Recall که به کاربران کمک می‌کند هر چیزی را که روی رایانه شخصی‌شان دیده یا انجام داده‌اند پیدا کنند «به‌گونه‌ای که احساس می‌کند یک حافظه عکاسی دارند».

برخلاف Surface Laptop 7، Asus Zenbook S 16 یک کامپیوتر Copilot Plus نیست اما دسترسی به Copilot را ارائه می دهد. Copilot یک دستیار هوش مصنوعی رایگان است که به درخواست‌های کاربر پاسخ می‌دهد، اما می‌توان آن را با پرداخت هزینه به Copilot Pro ارتقا داد که ویژگی‌های هوش مصنوعی اضافی را ارائه می‌دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه اکانت Discord خود را حذف کنیم
سرفیس لپ تاپ 7 Copilot Plus PC جلوسرفیس لپ تاپ 7 Copilot Plus PC جلو
سرفیس لپ تاپ 7

سرفیس لپ تاپ 7 از چیپست سری اسنپدراگون X استفاده می کند

سرفیس لپ‌تاپ 7 از جدیدترین سری اسنپدراگون X کوالکام که شامل X Plus و X Elite می‌شود، اجرا می‌شود. دومی قدرتمندتر از این دو است و کوالکام نوید “بهترین CPU در کلاس با عملکرد بالا و راندمان انرژی قابل توجه” را می دهد.

اگرچه X Plus ادعای قدرت یکسانی ندارد و فقط در مدل پایه 13.8 اینچی لپ تاپ 7 موجود است، هر دو برای هوش مصنوعی ساخته شده اند و از Microsoft Copilot Plus جدید مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی می کنند.

Asus Zenbook S 16 در مقایسه با سری AMD Ryzen AI اجرا می شود که شامل پردازنده های AI 9 365 و 9 HX 370 می شود. سری AMD Ryzen AI وعده داده است که «قدرت پردازش هوش مصنوعی شخصی را به رایانه شخصی» بیاورد و دارای ویژگی‌هایی برای پشتیبانی از کاربران در ایجاد اسناد، برنامه‌های سفر و حتی ویرایش ویدیو است.

Asus Zenbook S 16 دارای صفحه نمایش OLED است

Zenbook S 16 دارای صفحه نمایش OLED ایسوس Lumina است که این برند توضیح می دهد که اصطلاحی برای “نسل جدید نمایشگر لپ تاپ با کیفیت بصری بی سابقه” است.

ایسوس وعده داده است که نمایشگرهای Lumina OLED آن “دقیق تر، سازگارتر و قابل اعتمادتر از سایر نمایشگرهای OLED هستند و آنها را به انتخاب نهایی برای حرفه ای ها، گیمرها و علاقه مندان به سرگرمی تبدیل می کند که بهترین ها را می خواهند.”

Surface Laptop 7 در عوض دارای صفحه نمایش LCD است. نسبت کنتراست کامل OLED را ندارد اما ایسوس ادعا می‌کند که هنوز هم رنگ‌های سیاه غنی‌تر، سفیدهای شفاف‌تر و رنگ‌های زنده‌تر را ارائه می‌کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه همه ایمیل های خود را در جیمیل به طور همزمان حذف کنیم؟

هر دو لپ‌تاپ Zenbook S 16 و Surface Laptop 7 دارای صفحه‌نمایش لمسی هستند، و دومی مجهز به فناوری PixelSense Flow مایکروسافت است که به بیش از یک شی (انگشت یا قلم‌های سرفیس سازگار) امکان تعامل همزمان با نمایشگر را می‌دهد.

در نهایت، Zenbook S 16 همچنین دارای یک صفحه نمایش بزرگتر 16 اینچی است در حالی که Surface Laptop 7 در دو اندازه موجود است: 13.8 اینچی و 15 اینچی.

Asus Zenbook S 16 باتری با ظرفیت بالاتری دارد

مایکروسافت می‌گوید سرفیس لپ‌تاپ ۷ بسته به اندازه مدل، عمر باتری ۲۰ ساعته یا ۲۲ ساعته دارد. در مقایسه ایسوس هیچ جزئیات خاصی از عمر باتری به جز «استقامت در طول روز» ارائه نکرده است و از آنجایی که ما هنوز لپ‌تاپ را امتحان نکرده‌ایم، نمی‌توانیم بررسی کنیم که چه چیزی مستلزم آن است.

چیزی که ما می دانیم این است که Zenbook S 16 دارای یک باتری با ظرفیت 78 وات ساعت است که به طور قابل توجهی بزرگتر از ظرفیت 39 وات و 15 اینچی لپ تاپ 7 13.8 اینچی است.

سرفیس لپ تاپ 7 ارزان تر است

مدل پایه سرفیس لپ تاپ 7 با اندازه 13.8 اینچ و با اسنپدراگون ایکس پلاس کار می کند، قیمت RRP 1049 پوندی دارد. Asus Zenbook S 16 گران‌تر است و RRP اولیه آن 1599.99 پوند است.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

https://www.trustedبررسی ها.com/wp-content/uploads/sites/54/2024/06/Asus-Zenbook-S-16-vs-Surface-Laptop-7-1-1024×576.jpg

امتیاز بدهید
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *