قدرت ابزارهای تحلیل داده بدون کد و کم کد در ایجاد فرهنگ تصمیم گیری مبتنی بر داده

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی قدرت ابزارهای تحلیل داده بدون کد و کم کد در ایجاد فرهنگ تصمیم گیری مبتنی بر داده
همراه ما باشید

در دنیای امروز، داده ها کلید باز کردن فرصت های نامحدود برای سازمان ها هستند. برای سازمان های کوچک و متوسط، تجزیه و تحلیل داده ها می تواند پرزحمت، وقت گیر و پرهزینه باشد. خوشبختانه، تجزیه و تحلیل داده ها با ظهور ابزارهای تجزیه و تحلیل داده های بدون کد و کم کد ساده شده است که به همه، صرف نظر از تجربه، توانایی نگاه کردن به داده ها و کشف قدرتی که بینش می تواند در فرآیند تصمیم گیری ارائه دهد، ساده شده است. . دموکراتیک کردن داده ها به سازمان ها اجازه می دهد تا فرهنگ تصمیم گیری مبتنی بر داده را ایجاد کنند که می تواند به آنها کمک کند تا به اهداف خود برسند و از آنها پیشی بگیرند.

ابزارهای تحلیل داده بدون کد و کم کد

قبل از ظهور برنامه‌های بدون کد و کم‌کد، تجزیه و تحلیل داده‌ها توسط تحلیلگرانی انجام می‌شد که دارای مهارت‌های تخصصی بود که شامل توانایی کدنویسی می‌شد. با افزایش اهمیت و اتکا به داده ها، آشکار شد که توانایی تجزیه و تحلیل آن باید به طور گسترده تر از افراد متخصص به اشتراک گذاشته شود. این در نهایت منجر به ایجاد برنامه‌های بدون کد و کم‌کد شد که به کاربران در تمام سطوح تجربه اجازه می‌داد تا داده‌ها را بدون نیاز به مهارت کدنویسی تجزیه و تحلیل کنند.

برنامه‌های بدون کد، کاربران را قادر می‌سازد تا گردش‌های کاری تجزیه و تحلیل داده‌ها را از طریق رابط‌های کاربر گرافیکی کاربرپسند (GUI) بسازند، در حالی که برنامه‌های تحلیل داده با کد پایین به دانش کدنویسی نیاز دارند تا به کاربران امکان انجام وظایف تحلیل پیشرفته را بدهند. صرف نظر از نیاز به توانایی کدنویسی یا عدم نیاز، برنامه‌های تحلیل داده بدون کد و کم کد دارای منحنی‌های یادگیری پایین‌تری هستند، و برای همه قابل دسترسی هستند.

امروزه انواع مختلفی از ابزارهای تحلیل داده بدون کد و کم کد موجود است. هر سازمانی که به‌دنبال استفاده از داده‌ها برای ایجاد فرهنگ تصمیم‌گیری مبتنی بر داده است، باید برنامه‌هایی را تعیین کند که به بهترین وجه با نیازهای سازمانی و مهارت‌های کسانی که از آنها استفاده خواهند کرد، منطبق هستند. دو مورد از محبوب‌ترین برنامه‌های تحلیل داده‌های بدون کد، Microsoft Power BI و Tableau هستند که هر دو سازمان‌ها را قادر می‌سازند تا داده‌های خود را بدون نیاز به مهارت کدنویسی تجزیه و تحلیل کنند. با هر یک از پلتفرم‌ها، کاربران می‌توانند تصاویری قدرتمند برای نظارت بر روندها، ادغام با برنامه‌های شخص ثالث، استفاده از ابزارهای جستجوی زبان طبیعی و دریافت اطلاعات بینش در زمان واقعی ایجاد کنند. هر دو برنامه شباهت های زیادی دارند، اما تفاوت هایی نیز دارند.

Microsoft Power BI

Microsoft Power BI مجموعه ای قوی از ویژگی ها دارد که آن را به یک برنامه تحلیل داده قدرتمند و در عین حال آسان برای استفاده تبدیل می کند. برخی از ویژگی‌های Power BI شامل گزارش‌های تولید خودکار با استفاده از سازنده داشبورد کشیدن و رها کردن، مدل‌سازی و تجزیه و تحلیل داده‌ها در زمان واقعی، تجسم‌های قابل سفارشی‌سازی، و یک ویژگی تجزیه و تحلیل خودکار با بینش‌های شناختی است. علاوه بر این، Power BI با Office 365 ادغام می‌شود و فضای ذخیره‌سازی ابری و امکان اشتراک‌گذاری گزارش‌ها و داشبوردها و همچنین پشتیبانی از برنامه‌های تلفن همراه را برای دستگاه‌های آی او اس و Android ارائه می‌دهد. برای اطمینان از دسترسی ایمن به داده ها، Microsoft Power BI ویژگی های امنیتی پیشرفته ای مانند رمزگذاری تمام داده های ذخیره شده در Azure را ارائه می دهد. همه این ویژگی ها یک تجربه یکپارچه را برای ایجاد داشبوردهای تعاملی و به اشتراک گذاری آنها با سایر اعضای تیم فراهم می کند.

تابلو

مانند Power BI، Tableau به کاربران خود امکان می دهد تا داده های خود را در حین استفاده از ذخیره سازی ابری و قابلیت های تجزیه و تحلیل، کشف و تجسم کنند. همچنین مجموعه‌ای از داشبوردها و گزارش‌های پیشرفته را همراه با جستارهای زبان طبیعی ارائه می‌کند تا کاربران بتوانند به سرعت به اطلاعات مورد نیاز خود از مجموعه داده‌های خود دسترسی پیدا کنند. این پلتفرم با چندین پلتفرم از جمله مرورگرهای وب و دستگاه های تلفن همراه سازگار است و به اشتراک گذاری اطلاعات از هر نقطه جهان برای تیم ها آسان است. علاوه بر این، Tableau هشدارها و اعلان‌های خودکار را همراه با ویژگی‌های امنیتی پیشرفته ارائه می‌دهد که دسترسی امن به داده‌ها از منابع مختلف مانند پایگاه‌های داده یا برنامه‌های کاربردی وب را تضمین می‌کند.

به طور کلی، Microsoft Power BI و Tableau راه‌حل‌های بدون کد قدرتمندی را ارائه می‌کنند که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد به سرعت و آسانی به اطلاعات ارزشمند دسترسی داشته باشند و در عین حال استانداردهای امنیتی را در طول فرآیند حفظ کنند. هر دو پلتفرم را می توان در برنامه های شخص ثالث ادغام کرد و به تیم ها اجازه می دهد جریان های کاری موثرتری را در سازمان خود ایجاد کنند و در عین حال با نیازهای تجاری در حال تغییر همگام باشند.

مزایا و معایب ابزارهای تحلیل داده بدون کد و کم کد:

مانند همه چیزها، ابزارهای تجزیه و تحلیل داده های بدون کد و کم کد دارای مزایا و معایب خود هستند و برای سازمان ها مهم است که قبل از انتخاب یک برنامه تجزیه و تحلیل داده، آنها را بسنجید. لیست مزایا/معایب زیر در همه برنامه ها تعمیم داده شده است، به این معنی که برنامه های کاربردی ممکن است برخی یا همه مزایا/معایب ذکر شده در زیر را داشته باشند.

مزایای برنامه های بدون کد و کم کد عبارتند از:





  • اثربخشی هزینه








  • یک برنامه کاربردی ساده برای دسترسی و تجزیه و تحلیل داده ها








  • یک رابط کاربری بصری که یادگیری و استفاده را آسان می کند








  • مهارت های برنامه نویسی کمی یا بدون نیاز است








  • هشدارها و اعلان های خودکار








  • امنیت دسترسی به داده ها








معایب برنامه های بدون کد و کم کد





  • وظایف پیچیده تجزیه و تحلیل داده ها می تواند بدون کدگذاری با مشکل مواجه شود








  • عدم انعطاف برنامه/قابلیت سفارشی سازی








  • به دلیل اتکا به گردش کار از پیش تعریف شده، احتمال خطاهای بیشتر وجود دارد








  • نیاز بالقوه به برخی از کدنویسی در برنامه های کاربردی کم کد می تواند قابلیت استفاده را محدود کند








  • عدم دسترسی به تحلیلگران حرفه ای داده ها








داده ها نقش بزرگتری در تصمیم گیری ایفا می کنند، بنابراین برای سازمان ها مهم است که مزایا و معایب برنامه های کاربردی تجزیه و تحلیل داده ها را قبل از انتخاب خود در نظر بگیرند. در پایان، سازمان‌هایی که می‌خواهند موفق باشند، باید برنامه‌ای را برای تجزیه و تحلیل داده‌ها انتخاب کنند که بتوان به راحتی و به طور مؤثر از آن استفاده کرد تا اطمینان حاصل شود که می‌توانند بینش‌هایی در مورد ثروت داده‌هایی که در حال حاضر دارند و به جمع‌آوری آن ادامه می‌دهند، به دست آورند.

نتیجه

برای اینکه یک سازمان در محیط تجاری پرشتاب امروزی موفق باشد، باید فرهنگ تصمیم گیری مبتنی بر داده را ایجاد کند – تأثیر این فرهنگ در عملیات سازمان و استراتژی های کوتاه مدت و بلندمدت محسوس خواهد بود. زمانی که کارمندان بتوانند به راحتی به داده ها دسترسی داشته باشند و به راحتی از آن بینش به دست آورند، می توانند تصمیمات آگاهانه تری بگیرند و در نتیجه نتایج بهتری برای یک سازمان به همراه خواهد داشت. دموکراسی‌سازی داده‌ها می‌تواند با افزایش شفافیت سازمانی، حمایت از ایجاد فرهنگ همکاری و نوآوری، و ایجاد محیطی که در آن تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌ها است، سازمان‌ها را از طرق مختلف ارتقا دهد.

برنامه های کاربردی تجزیه و تحلیل داده های بدون کد و کم کد، داده ها را دموکراتیزه کرده اند و تقریباً به هر فردی در سازمان اجازه می دهد تا از داده ها برای بهبود تصمیم گیری بدون نیاز به مجموعه کوچکی از متخصصان داده استفاده کند. استفاده از این برنامه‌ها مزیت دیگری را به همراه داشته است که بخش‌های فناوری اطلاعات را آزاد می‌کند تا بتوانند به جای اختصاص زمان و منابع برای کار بر روی درخواست‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها از سراسر سازمان، بر روی ابتکارات و چالش‌های فناوری گسترده‌تر تمرکز کنند.

برنامه‌های تحلیل داده‌های بدون کد و کم‌کد هزینه‌ها را کاهش می‌دهند، از همکاری پشتیبانی می‌کنند، به سازمان در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک می‌کنند، دسترسی به داده‌ها را دموکراتیک می‌کنند و تغییرات کلی را در یک سازمان ایجاد می‌کنند. مزایای این ابزارها بسیار فراتر از معایب است و سازمان هایی که آنها را اتخاذ می کنند، بدون متحمل شدن هزینه هنگفتی برای ورود به دنبال فرصت ها هستند. آیا از ابزارهای تحلیل داده بدون کد و کم کد استفاده می کنید؟ در غیر این صورت، مهم است که به یاد داشته باشید که سازمان‌هایی که به رشد فکر می‌کنند نمی‌توانند در پذیرش این ابزارها عقب بمانند.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gkQRCs
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *