تفاوت بین CISSP و CCSP چیست؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی تفاوت بین CISSP و CCSP چیست؟
همراه ما باشید

راه های زیادی برای جلب توجه در زمینه امنیت سایبری وجود دارد. یکی از راه ها این است که با دریافت گواهینامه های CCSP یا CISSP سطح گواهینامه خود را افزایش دهید. با این حال، انتخاب گواهینامه مناسب بسیار مهم است: گواهینامه ای که برای شرایط شما کارساز باشد و به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. هر دو گواهینامه جزو برترین گواهینامه های امنیت اطلاعات در صنعت هستند و توسط یک سازمان – ISC2 – صادر می شوند. این مقاله تفاوت‌های بین گواهینامه‌های Certified Cloud Security Professional (CCSP) و Certified Inفرمتion Systems Security Professional (CISSP) را مورد بحث قرار می‌دهد.

شرایط واجد شرایط بودن و جزئیات آزمون

آیا آماده هستید که چالش تبدیل شدن به یک متخصص امنیت ابری (CCSP) یا یک متخصص امنیت سیستم های اطلاعاتی گواهی شده (CISSP) را انجام دهید؟ قبل از اینکه بتوانید هر یک از این عناوین ارزنده را به دست آورید، باید چند الزام را رعایت کنید و چند جزئیات وجود دارد که دانستن آنها در مورد امتحانات مفید است:

CCSP

شایستگی: شما باید حداقل پنج سال سابقه کار با حقوق در زمینه فناوری اطلاعات داشته باشید که سه سال از آن به طور خاص بر امنیت اطلاعات متمرکز است. همچنین باید حداقل یک سال تجربه در یک یا چند حوزه از شش حوزه CCSP CBK (مجموعه دانش عمومی حرفه ای امنیت ابری گواهی شده) داشته باشید.

اگر تجربه یک ساله لازم را ندارید، می‌توانید با دریافت گواهینامه دانش امنیت ابری (CCSK) Cloud Security Alliance را جایگزین کنید. اگر اعتبار CISSP از ISC2 را دارید، می‌توانید از آن برای برآورده کردن شرایط تجربه کامل CCSP نیز استفاده کنید.

اما اگر هیچ یک از این الزامات را نداشته باشید چه؟ شما هنوز هم می توانید در آزمون CCSP شرکت کنید و یکی از همکاران ISC2 شوید. شما شش سال فرصت خواهید داشت تا پنج سال تجربه لازم را به دست آورید.

امتحان: این آزمون که به دو زبان انگلیسی و ژاپنی موجود است، شش حوزه را پوشش می دهد که برای ایمن سازی سیستم های رایانش ابری حیاتی هستند: مفاهیم ابری، معماری و طراحی، امنیت داده های ابری، امنیت پلتفرم ابری و امنیت زیرساخت، امنیت برنامه های ابری، عملیات امنیت ابری، و حقوقی، ریسک و انطباق

شما با 125 سوال چند گزینه ای که یک جدول زمانی سه ساعته را شامل می شود، مورد آزمایش قرار می گیرید. برای قبولی در آزمون CCSP، باید حداقل 700 امتیاز از 1000 امتیاز ممکن را کسب کنید.

زمان مورد نیاز: اکثر افراد به حدود 120 روز نیاز دارند تا به اندازه کافی برای آزمایش آماده شوند.

CISSP

شایستگی: برای واجد شرایط بودن برای آزمون CISSP، باید حداقل پنج سال سابقه کار با حقوق در حداقل دو حوزه از هشت حوزه تحت پوشش مجموعه دانش مشترک CISSP (CBK) داشته باشید.

یک مدرک کالج چهار ساله، معادل منطقه ای یا یک گواهینامه اضافی از فهرست شناخته شده ISC2 می تواند یک سال تجربه مورد نیاز را برآورده کند. اگر اعتبار تحصیلی دارید، تنها یک سال تجربه کافی است.

اگر تجربه لازم را ندارید، همچنان می توانید در آزمون CISSP شرکت کنید و به عنوان یکی از همکاران ISC2 تبدیل شوید. به عنوان یک همکار، شش سال فرصت خواهید داشت تا پنج سال تجربه لازم را برای تبدیل شدن به یک CISSP تمام عیار به دست آورید.

امتحان: این آزمون که به زبان‌های انگلیسی، چینی، آلمانی، ژاپنی، کره‌ای و اسپانیایی موجود است، هشت دامنه را پوشش می‌دهد که برای تسلط بر هر حرفه‌ای امنیتی ضروری است: امنیت دارایی. معماری و مهندسی امنیت؛ امنیت و مدیریت ریسک؛ امنیت ارتباطات و شبکه؛ ارزیابی و تست امنیتی؛ عملیات امنیتی؛ مدیریت هویت و دسترسی؛ و امنیت توسعه نرم افزار

آزمون CISSP شامل ترکیبی از سؤالات چند گزینه ای و سؤالات پیشرفته برای آزمایش دانش شما است. برای قبولی در آزمون CISSP، باید حداقل 700 امتیاز از 1000 امتیاز کسب کنید.

زمان مورد نیاز: اکثر افراد به حدود سه تا شش ماه نیاز دارند تا به اندازه کافی برای آزمایش آماده شوند.

سوالات متداول CISSP در مقابل CCSP

س: آیا CCSP از CISSP دشوارتر است؟

پاسخ: CCSP بر خطرات مرتبط با رایانش ابری تمرکز دارد، در حالی که CISSP به طور کلی بر امنیت سایبری تمرکز دارد. در حالی که گواهینامه CISSP طیف وسیع تری از موضوعات را پوشش می دهد و به زمان بیشتری برای مطالعه و گذراندن نسبت به CCSP نیاز دارد، دشواری یکی بر دیگری بر اساس تجربه و حوزه تخصص شما است.

س: آیا CCSP معادل CISSP است؟

پاسخ: خیر. تفاوت بین این دو در تمرکز آزمون هر گواهینامه نهفته است: گواهینامه CCSP مبتنی بر خدمات Cloud است، در حالی که گواهینامه CISSP بر امنیت کلی تمرکز دارد.

س: آیا می توانم CCSP را قبل از CISSP مصرف کنم؟

ج: بله! CCSP یک راه عالی برای خیس کردن پاهای شما با گواهی Security+ است و می تواند گامی عالی در جهت دستیابی به گواهینامه CISSP باشد.

نقش های شغلی و حقوق بالقوه

هنگام انتخاب گواهینامه برای شما، مهم است که نقش های شغلی بالقوه و دستمزد سالانه برای هر گواهی را در نظر بگیرید. در اینجا چیزی است که می توانید انتظار داشته باشید:

CCSP

نقش های شغلی مشترک








  • معمار سازمانی














  • مدیر امنیت معمار امنیت














  • مشاور امنیتی














  • مهندس امنیت














  • مدیر امنیتی














  • معمار سیستم ها














  • مهندس سیستم














حقوق

CCSPها به طور متوسط ​​114172 دلار در آمریکای شمالی و 80717 دلار در سطح جهانی درآمد دارند. حقوق بستگی به منطقه، اندازه شرکت، سطح تجربه و شرایط شغلی دارد.

CISSP

نقش های شغلی مشترک








  • افسر ارشد امنیت اطلاعات














  • مدیر سیستم های امنیتی














  • تحلیلگر تضمین اطلاعات














  • مهندس امنیت فناوری اطلاعات














  • مشاور ارشد امنیت فناوری اطلاعات.














  • مشاور ارشد تضمین امنیت اطلاعات.














  • تحلیلگر تضمین امنیت اطلاعات.














حقوق

CISSP ها به طور متوسط ​​120552 دلار در آمریکای شمالی و 92639 دلار در سطح جهانی درآمد دارند. حقوق بستگی به منطقه، اندازه شرکت، سطح تجربه و شرایط شغلی دارد.

هزینه و مزایا

هزینه ها و مزایای هر گواهینامه چیست؟ را هزینه آزمون گواهینامه CCSP 599 دلار است، در حالی که هزینه آزمون گواهینامه CISSP 749 دلار است. هنگام در نظر گرفتن هزینه، فراموش نکنید که منابع اضافی را در نظر بگیرید، مانند آزمون تمرینی یا برنامه آموزشی که برای مطالعه در امتحان خریداری می کنید. با این حال، با حقوق و مزایای بالاتر برای هر یک از گواهینامه ها، می توانید مطمئن باشید که سرمایه گذاری شما هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای نتیجه خواهد داد.

در اینجا خلاصه ای از مزایایی که می توانید از هر گواهی انتظار داشته باشید آورده شده است:

CCSP

با دریافت گواهینامه CCSP، نه تنها اعتبار و قابلیت فروش خود را افزایش می دهید، بلکه امنیت شغلی بیشتری به دست می آورید و درهای جدیدی را به روی فرصت های شغلی هیجان انگیز باز می کنید. علاوه بر این، مهارت‌هایی که از طریق CCSP کسب می‌کنید، از نظر فروشنده خنثی هستند و در طیف وسیعی از فناوری‌ها قابل استفاده هستند و تضمین می‌کنند که شما برای هر سازمانی دارایی خواهید بود.

به‌عنوان دارنده CCSP، همچنین به شبکه‌ای از متخصصان و همتایان این صنعت دسترسی خواهید داشت که به شما امکان می‌دهد به تبادل ایده‌ها و یادگیری از بهترین‌های کسب‌وکار بپردازید. به‌علاوه، برای جلوگیری از حملات سایبری و افزایش امنیت کلی ابری، مجهزتر خواهید بود و شما را به عضوی حیاتی در تیم فناوری اطلاعات سازمان تبدیل می‌کند.

CISSP

به دست آوردن CISSP نه تنها دانش عمیق شما را در مورد امنیت اطلاعات نشان می دهد، بلکه اعتبار و قابلیت فروش شما را در زمینه همیشه در حال رشد امنیت سایبری افزایش می دهد. با کسب این گواهینامه بسیار محترمانه، به شبکه ای جهانی از کارشناسان و همتایان صنعت دسترسی پیدا می کنید و به شما امکان می دهد ایده ها را تبادل کنید و از بهترین ها در این تجارت بیاموزید.

به عنوان دارنده CISSP، به منابع اطلاعاتی امنیتی گسترده ای دسترسی خواهید داشت که در مدیریت ریسک کسب و کار و فناوری برتری خواهید داشت.

کدام گواهینامه امنیت سایبری بهتر است؟

CCSP یک گواهینامه تخصصی امنیت ابری است که بر امنیت و حفاظت از تهدید برای برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر تمرکز دارد. این طراحی شده است تا به مدیران شبکه کمک کند تا خطرات و آسیب پذیری های مربوط به رایانش ابری را شناسایی کنند و به آنها کمک کند تا راه هایی را برای کاهش این خطرات شناسایی کنند.

CISSP بیشتر بر روی اصول و اقدامات امنیتی عمومی در چندین پلتفرم از جمله پلتفرم های مبتنی بر ابر تمرکز دارد. CISSP همچنین به شما درک گسترده ای از نحوه کار انواع مختلف سیستم ها با هم می دهد، به این معنی که شما قادر خواهید بود زیرساخت های امنیتی و داده های حساس سازمان خود را به طور موثرتری مدیریت کنید.

هر دو گواهینامه ارزشمند هستند، بنابراین یکی از آنها به سادگی بهتر از دیگری نیست. با این حال، باید گواهینامه ای را دنبال کنید که به بهترین وجه با تجربه، اهداف و خواسته های شما در مسیر شغلی شما همخوانی دارد.

خلاصه

هر دو گواهینامه ارزشمند و ارزشمند هستند، اما مزایا و معایب خاص خود را نیز دارند و ممکن است برای انواع مختلف سناریوهای کاری مفیدتر باشند. در حالی که یکی لزوما بهتر از دیگری نیست، اگر در زمینه امنیت سایبری مبتدی هستید، می‌توانید گواهینامه CCSP را دنبال کنید، زیرا الزامات آن کمتر جامع است. از سوی دیگر، اگر شما تجربه ای در زمینه امنیت اطلاعات داشته باشید یا اگر می خواهید یک مشاور سطح بالا باشید، CISSP می تواند ارزشمندتر باشد. در نظر گرفتن وضعیت شما هنگام انتخاب گواهینامه برای پیگیری مهم است.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gjkzrZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *