عینک‌های AR آینده متا چند تنزل رتبه بزرگ دریافت می‌کنند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اندروید اتوریتی

عکس سهام فیس بوک 17

ادگار سروانتس / Android Authority

گزارشی از مجله هشت پیک :

  • متا در حال کار بر روی یک جفت عینک واقعیت افزوده با کد Artemis است.
  • این شرکت ممکن است در حال برنامه ریزی برای کاهش رتبه نمایشگرها باشد.
  • متا همچنین ممکن است حسگر لیدار برنامه ریزی شده را خدشه دار کند.

برخی از بزرگترین بازیگران فناوری در حال حاضر روی پروژه‌های AR/VR مختلف از جمله سامسونگ، اپل و متا کار می‌کنند. گزارشی که اخیرا منتشر شده جزئیات جدیدی در مورد یکی از پروژه های AR متا (عینک AR) به ما داده است و به نظر می رسد که این خبر بدی است.

سال گذشته توسط آستانه که متا روی عینک AR کار می کرد. اولین نسخه این دستگاه با کد Orion فقط برای توسعه دهندگان خواهد بود. با این حال، نسخه دوم، با نام رمز Artemis، برای عرضه در سال 2027 برنامه ریزی شده است. انتظار می رفت Artemis به فناوری پیشرفته نمایشگر دست یابد، اما به نظر می رسد Meta در حال تغییر برنامه های خود است.

بر اساس گزارش جدید از اطلاعات، Artemis دیگر نمایشگرهای MicroLED را که در ابتدا برای دستگاه برنامه ریزی شده بود دریافت نمی کند. طبق گزارش‌ها، متا قصد دارد نمایشگرهای سطح بالا را با کریستال مایع روی سیلیکون (LCoS) جایگزین کند. همانطور که خروجی اشاره می کند، این فناوری به خوبی فناوری جدیدتر نیست. این می تواند برای دستگاهی مشکل ساز باشد که باید بتواند تصاویر را در محیط های واقعی حتی در مناطق روشن پوشش دهد.

در ضربه ای دیگر به محصول AR، به نظر می رسد متا تصمیم گرفته است از استفاده از کاربید سیلیکون به یک موجبر شیشه ای تبدیل شود. این یک تنزل رتبه بسیار ناخوشایند است زیرا مواد قبلی مجاز به میدان دید 70 درجه اجازه می‌دادند. با یک موجبر شیشه ای، میدان دید تا 50 درجه کاهش می یابد و این شیشه ها را در راستای Magic Leap One قرار می دهد.

تنزل رتبه نهایی شامل یک “جنگ بی‌سیم بیضی شکل” است که با عینک همراه خواهد بود. این پوک برای «بارگیری بخش‌هایی از محاسبات» طراحی شده است و شامل باتری، مودم 5G، حسگر لیدار و پد لمسی می‌شود. به نظر می رسد متا سنسور لیدار برنامه ریزی شده را که به عینک اجازه می دهد “محیط اطراف دستگاه را شناسایی کند و اشیاء سه بعدی از جمله چهره ها و بدن ها را به دنیای دیجیتال وارد کند” حذف خواهد کرد.

در حالی که متا این ویژگی ها را از Artemis حذف می کند، این موضوع برای Orion صادق نخواهد بود. طبق گزارش ها، نسخه توسعه دهنده عینک AR همچنان دارای این ویژگی ها خواهد بود. اگر متا در واقع این کاهش‌ها را برای عینک‌های واقعیت افزوده مصرفی خود انجام می‌دهد، ممکن است در رقابت با عینک‌های AR سامسونگ که شایعه می‌شود اولین محصول آینده سامسونگ باشد، به سختی رقابت کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/RrRivH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *