تبلت پیکسل: هر چیزی که باید بدانید

زمان مطالعه: 6 دقیقه

 

گوگل قرار است اولین تبلت خود را در سال‌های اخیر راه‌اندازی کند، و همه ما متعجبیم که چگونه می‌شود. هنوز چیزهای زیادی در مورد اینکه این دستگاه قادر به انجام چه کارهایی است، چگونه آنها را انجام می دهد و اینکه آیا شما توانایی پرداخت هزینه آن را دارید، وجود دارد.

از آنجایی که سوالات زیادی در مورد تبلت پیکسل وجود دارد، در اینجا خلاصه کاملی از همه چیزهایی که تا کنون باید در مورد آن بدانید آورده شده است. این اطلاعات تایید شده و آنچه در حال حاضر شایعه شده است را پوشش می دهد، و با سیل اطلاعات بیشتر به طور مداوم به روز می شود. بنابراین، بیایید شروع کنیم.

این تبلت کی عرضه میشه؟

 

در حال حاضر، ما فقط می دانیم که گوگل قرار است این تبلت را در سال 2023 عرضه کند. گوگل هیچ اطلاعاتی خارج از آن به ما نداده است. حتی اعلام نکرده است که این تبلت را در چه سه ماهه یا نیمی از سال عرضه خواهد کرد.

اگر بتوانیم حدس بزنیم، گوگل واقعاً دستگاه های پیکسل خود را در دو قسمت از سال راه اندازی می کند. گوشی‌های Pixel “a” خود را تقریباً در نیمه‌ی سال عرضه می‌کند (مه برای Pixel 3a، اوت برای Pixel 4a و Pixel 5a، و ژوئیه برای Pixel 6a)، و گوشی‌های Pixel اصلی را در ماه اکتبر عرضه می‌کند.

بنابراین، می توانیم انتظار داشته باشیم که در یکی از آن زمان های سال منتشر شود.

رابط کاربری Pixel Tablet UI 6

ویژگی docking چگونه کار خواهد کرد؟

این ویژگی سرفصل تبلت پیکسل خواهد بود. تبلت دارای چهار پایه اتصال در پشت خواهد بود و از آنها برای اتصال به یک داک ثابت استفاده می کند.

این اسکله دو هدف را دنبال خواهد کرد. برای شروع، این شارژری خواهد بود که آن را خاموش و روشن نگه می دارد. در مورد ویژگی دیگر، داک آن را به نمایشگر Nest Hub تبدیل می کند.

این باعث می شود که تبلت پیکسل در بین تبلت ها و نمایشگرهای هوشمند بهترین باشد. می‌توانید از آن به‌عنوان یک تبلت معمولی برای کار و بازی استفاده کنید و در صورت نیاز به استفاده از آن به‌عنوان Nest Hub، آن را متصل کنید.

این تبلت چه نوع مشخصاتی خواهد داشت

این مشخصات هنوز اکثرا شایعه هستند، بنابراین شما می خواهید آنها را با کمی نمک همراه کنید. ما معتقدیم که تبلت پیکسل دارای یک صفحه نمایش 10.95 اینچی با وضوح 2560 در 1600 خواهد بود. با این حال، نمی دانیم که این تبلت OLED یا LCD است.

در مورد قطعات داخلی، گوگل تایید کرد که قرار است از تراشه Tenser G2 داخلی خود برای تامین انرژی دستگاه استفاده کند. این همان تراشه ای است که پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو را تامین می کند. ما به دنبال فضای ذخیره سازی 128 و/یا 256 گیگابایتی هستیم، اما این اطلاعات هنوز توسط گوگل تایید نشده است. با این حال، اخیراً یک نشت در مورد وجود دارد توییتر این نشان می دهد که این دستگاه 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد. ما نمی دانیم که چقدر رم به دنبال آن هستیم، اما امیدواریم که بین 8 تا 12 گیگابایت باشد.

در مورد باتری، ما ظرفیت رسمی نداریم. آنچه باید ادامه دهیم، نشت فوق الذکر است. در تصویر دستگاه را با 70 درصد باقی مانده در مخزن نشان می دهد. در کنار آن، می بینیم که سیستم 15 ساعت و 54 دقیقه عمر باتری باقی مانده را تخمین زده است. امیدواریم این به عمر باتری واقعاً خوب اشاره کند.

اسپیکرهای چهارگانه برای این دستگاه وجود خواهد داشت که برای تبلت های مدرن کاملاً استاندارد است. دو بلندگو در سمت چپ و دو بلندگو در سمت راست قرار خواهند گرفت.

می دانیم که تبلت پیکسل دارای یک دوربین در پشت خواهد بود. در گوشه سمت راست بالای پشت قرار خواهد گرفت و ما منتظر اطلاعاتی در مورد وضوح هستیم. در مورد دوربین جلو، این دوربین در داخل قاب قابل توجه اطراف نمایشگر قرار می گیرد.

تصویر 1 تبلت گوگل پیکسل 2022

از چه موادی ساخته شده است؟

ما انتظار داریم تبلت پیکسل حس برتری به آن داشته باشد. گوگل اعلام کرد که شاسی این تبلت از 100 درصد آلومینیوم بازیافتی ساخته خواهد شد. علاوه بر این، این شرکت آن را با یک پوشش نانو سرامیک پوشش داد.

گوگل این شاسی را با ذرات میکروسکوپی سرامیک پوشانده تا حسی منحصر به فرد به آن بدهد. این شرکت گفت که از حس چینی الهام گرفته شده است و ما بی صبرانه منتظریم تا آن را به دست بیاوریم تا متوجه شویم!

با چه نرم افزاری راه اندازی خواهد شد؟

تبلت پیکسل با اندروید 13 عرضه خواهد شد. خوشبختانه این تبلت بهینه‌سازی‌هایی را دارد که گوگل از اواخر سال 2021 با اندروید 12L روی آن کار می‌کرد.

اکثر برنامه های شخص اول گوگل برای کار بر روی صفحه نمایش های بزرگتر بازسازی شده اند. بنابراین، برنامه هایی مانند Gmail، Google Calendar، Google Keep و سایرین در صفحه نمایش بزرگ تبلت عالی به نظر می رسند.

همچنین، سایه اعلان به دو ستون تقسیم می شود تا بهتر یک صفحه افقی را در خود جای دهد. یک داک برنامه در پایین وجود خواهد داشت که برنامه ها را برای دسترسی سریع نیز در خود جای می دهد. اینها تغییرات اصلی هستند که گوگل به ارمغان آورده است، و موارد بیشتری در نرم افزار وجود دارد.

از آنجایی که این هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار گوگل است، می‌توان انتظار داشت که هر دو با یکدیگر عالی کار کنند. با این حال، ما باید منتظر بمانیم تا دستگاه راه اندازی شود تا مطمئن شویم.

چند نوع خواهد بود؟

[Update –  January 27th, 2023: New rumors point to there only being ONE variant of the tablet.]

به طور رسمی، ما فقط در مورد یک مدل از تبلت می دانیم. گوگل در هیچ کدام از این ارائه ها به هیچ نوع دیگری اشاره نکرد. با این حال، 9To5Google کدی را در اندروید مشاهده کرد که به یک مدل پرو احتمالی اشاره می کرد.

اسم رمز رسمی تبلت پیکسل “Tangor” است. 9To5Google متن “tangorpro” را در کد پیدا کرد. این به یک مدل حرفه ای بالقوه تبلت اشاره می کند.

تبلت Google Pixel Google IO 2022

آیا این تبلت از قلم پشتیبانی خواهد کرد؟

به نظر محتمل است. در ماه مه 2022، تبلت پیکسل توسط USI (Universal Stylus Initiative) گواهینامه دریافت کرد. این موجودی است که می خواهد استانداردی برای سازگاری قلم در دستگاه های مختلف ایجاد کند. بنابراین، اگر تبلت پیکسل توسط این شرکت تأیید شده باشد، به این معنی است که باید با ورودی قلم سازگار باشد.

گزارش جدیدی از ژانویه 2023 تأیید می کند که این دستگاه با پشتیبانی از قلم عرضه می شود. این گزارش همچنین می گوید که این تبلت از جفت سریع برای اتصال به قلم استفاده می کند. با استفاده از فناوری جفت سریع، کاربر قادر خواهد بود به راحتی درصد باتری قلم را ببیند.

قیمت تبلت پیکسل چقدر خواهد بود؟

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی درباره قیمت این دستگاه نداریم. با این حال، گوگل تبلت پیکسل را به عنوان یک محصول ممتاز که مکمل گوشی های پیکسل پرچمدار آن خواهد بود، بازاریابی می کند. با در نظر گرفتن این موضوع، نمی توان انتظار قیمت پایینی داشت.

همچنین، ما باید داک را در نظر بگیریم. ما نمی دانیم که آیا گوگل تبلت را به تنهایی می فروشد یا فقط با داک. ما انتظار داریم که این شرکت تبلت و داک را جداگانه بفروشد.

بنابراین، با نگاهی به بازاری که گوگل مد نظر دارد و اضافه شدن داک، حدس خود را در حدود ۷۹۹ دلار برای خود تبلت و ۸۹۹ تا ۹۴۹ دلار با داک گنجانده شده است.

اینها فقط حدس و گمان هستند، بنابراین شما می خواهید این را با یک دانه نمک مصرف کنید. هنگامی که اطلاعات بیشتری در مورد قیمت به دست آوردیم، این مقاله را به روز خواهیم کرد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/TBt
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *