سونی سرانجام قرارداد 10 ساله مایکروسافت Call of Duty را امضا کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی سونی سرانجام قرارداد 10 ساله مایکروسافت Call of Duty را امضا کرد
همراه ما باشید

نبرد بین مایکروسافت و سونی سرانجام به پایان رسید و سونی قراردادی را برای حفظ Call of Duty در پلی استیشن امضا کرد. پس از گذشت بیش از یک سال، مایکروسافت در آستانه نهایی کردن خرید Activision Blizzard است.

این خرید 68.7 میلیارد دلاری بزرگترین خرید در تاریخ صنعت بازی خواهد بود. و اگرچه سونی از ابتدا با آن مخالف بوده است، اما به این نتیجه رسیده است که شاید، همیشه باید این معامله را انجام می داد. این یک پیروزی بزرگ برای مایکروسافت است. پس از یک برد حتی بزرگتر از هفته گذشته، جایی که درخواست FTC برای تجدید نظر در مورد حکم قبلی در مورد درخواست دستور مقدماتی برای توقف خرید رد شد.

در آخر هفته، فیل اسپنسر، مدیر عامل ایکس باکس، این خبر را رسما اعلام کرد. تایید اینکه مایکروسافت و سونی به توافقی دست یافته اند تا پس از نهایی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد، Call of Duty را در پلی استیشن حفظ کنند.

قراردادی که سونی امضا کرد فقط برای Call of Duty است

سونی ممکن است قراردادی با مایکروسافت امضا کرده باشد، اما The Verge گزارش می دهد که این قرارداد فقط برای Call of Duty و Call of Duty است. سایر فرنچایزهای Activision شامل نمی شوند. این بدان معناست که هیچ تضمینی وجود ندارد که هیچ یک از موارد دیگر در مقطعی در آینده انحصاری نشوند.

البته سونی به وضوح بیش از سایر فرنچایزهای Activision به Call of Duty اهمیت می دهد. و با توجه به میزان سود بازی در کنسول پلی استیشن سونی، این قابل درک است. همچنین نشان می دهد که اوضاع تغییر کرده است. زیرا این همان معامله ای نیست که در ابتدا در سال گذشته پیشنهاد شده بود. تحت شرایط قرارداد قدیمی، مایکروسافت مایل بود همه بازی‌های کنسول اکتیویژن را در پلی استیشن نگه دارد.

تغییر فقط به Call of Duty نشانه این است که مایکروسافت می داند که چیزهایی در کیف دارد. علاوه بر این که معامله فقط برای Call of Duty است، مدت زمان معامله نیز تایید شده است. The Verge گزارش می دهد که 10 سال ادامه خواهد داشت. این همان معامله ای است که نینتندو گرفت. همچنین طولانی تر از قرارداد سونی قبل از موافقت با این قرارداد جدید است.

اکنون با حضور سونی، مایکروسافت می‌تواند بیشتر تلاش‌های خود را بر روی CMA بریتانیا متمرکز کند. اداره رقابت و بازار در ابتدا این معامله را به دلیل نگرانی های مربوط به بازی های ابری مسدود کرد. اما اکنون با مایکروسافت در مورد تغییر ساختار شرایط خرید که هر دو طرف را راضی کند، موافقت کرده‌اند.



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

2/5 - (4 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/diIUeI
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *