مک‌های M3 اپل زودتر از آنچه فکر می‌کنید عرضه می‌شوند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی مک‌های M3 اپل زودتر از آنچه فکر می‌کنید عرضه می‌شوند
همراه ما باشید

اکنون که همه مک های مجهز به M2 معرفی شده اند و اکنون در دسترس هستند، زمان آن رسیده که منتظر M3 باشیم. و کارشناسان صنعت، از جمله مارک گورمن از بلومبرگ، بر این باورند که آنها به زودی در اکتبر امسال راه اندازی خواهند شد.

به طور معمول، اپل آیفون‌ها و اپل واچ‌های جدید را در ماه سپتامبر، با مک‌ها و آی‌پدهای جدید در ماه اکتبر عرضه می‌کند. بنابراین این به خوبی با تاریخ اخیر مطابقت دارد.

پس پاییز امسال منتظر چه مدل هایی هستیم؟ خب، اپل احتمالا با آی مک و مک بوک ایر 13 اینچی کار خود را آغاز خواهد کرد. iMac در اینجا مهم است، زیرا به M2 به روز نشده است و همچنان بر روی معماری M1 قرار دارد. همچنین ممکن است شاهد یک مک بوک پرو M3 باشیم. این بدان معناست که اپل به مک بوک پرو ارزان قیمتی که هیچ مزیت واقعی نسبت به مک بوک ایر ندارد، ادامه می دهد.

M3 قرار است یک ارتقاء بسیار بزرگ برای اپل باشد

سری M3 قرار است امسال یک ارتقاء بسیار بزرگ برای اپل باشد. قرار است با فرآیند 3 نانومتری تولید شود. که به بهره وری انرژی کمک می کند. و امسال می‌توانیم جهش بزرگ‌تری در عمر باتری در مک‌های مجهز به M3 مشاهده کنیم.

3 نانومتری در پاییز امسال یک معامله بزرگ برای اپل خواهد بود. نه تنها مک های M3 از فرآیند 3 نانومتری استفاده می کنند، بلکه چیپست اپل A17 Bionic در سری آیفون 15 (حداقل مدل های Pro) نیز از این روش استفاده می کند.

در حال حاضر اپل از فرآیند 5 نانومتری برای چیپست های M2 و M1 استفاده می کند. M2 دارای یک نسخه پیشرفته از فرآیند 5 نانومتری بود. به همین دلیل است که شاهد افزایش‌هایی نسبت به تراشه‌های سری M1 بودیم، اما هیچ چیز احمقانه‌ای نبود. با حرکت M3 به 3 نانومتر، این پرش می تواند بسیار دیوانه کننده باشد. از آنجایی که تراشه از نظر فیزیکی کوچکتر خواهد بود و در عین حال کارآمدتر و قدرتمندتر خواهد بود.

در مورد چیپست‌های M3 Pro و M3 Max، احتمالاً تا سال آینده حداقل تا WWDC آن‌ها را نخواهیم دید. اگر نه، اکتبر آینده، که منطقی تر خواهد بود.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zISfXn
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *