راهنمای نهایی سئو On-Page در سال 2023

زمان مطالعه: 18 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی راهنمای نهایی در سال 2023 همراه ما باشید

سئو داخلی این قدرت را دارد که بازدیدکنندگان و مشتریان جدید بی‌شماری را مستقیماً به وب‌سایت شما بیاورد.

علاوه بر این، سئوی درون صفحه نیز کاملاً به شما بستگی دارد: شما باید تعیین کنید که موضوع و/یا هدف هر صفحه چیست. شما باید در مورد مخاطب هدف آن صفحه تصمیم بگیرید. و شما می توانید و عباراتی را که می خواهید روی آنها تمرکز کنید انتخاب کنید.


این می تواند در عین حال ترساننده و نیرومند باشد. اگر مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید، ما این چک لیست سئو داخلی را برای کمک به شما ایجاد کرده ایم.

پرش به:

الگوریتم گوگل وب سایت شما را بر اساس سه فاکتور اصلی رتبه بندی می کند: سئو داخلی، سئوی خارج از صفحه و سئو فنی:

  • سئو درون صفحه به عناصر صفحه ای اشاره دارد که موتورهای جستجو را قادر می سازد تا یک صفحه را بخزند و فهرست کنند.
  • سئو خارج از صفحه به اشتراک گذاری اجتماعی، پیوند خارجی و موارد دیگر اشاره دارد.
  • سئوی فنی به تمام عناصر سئوی اشاره دارد که در رویه‌های درون صفحه و خارج از صفحه گنجانده نشده‌اند، مانند داده‌های ساختاریافته، سرعت سایت، و آمادگی موبایل – بخش‌های فنی‌تر سئو.

سئوی درون صفحه در مقابل سئوی خارج از صفحه

توجه : این “سه گانه” سئو همیشه به سه بخش تمیز تقسیم نمی شود. برخی از این عناصر سئو با هم همپوشانی دارند. در طول این قطعه خواهید دید که چگونه و چرا.

چرا سئو داخل صفحه مهم است؟

سئوی درون صفحه مهم است زیرا همه چیز را در مورد وب سایت شما و نحوه ارائه ارزش به بازدیدکنندگان و مشتریان به گوگل می گوید. این کمک می کند تا سایت شما هم برای چشم انسان و هم برای ربات های موتور جستجو بهینه شود.

صرفاً ایجاد و انتشار وب سایت شما کافی نیست – شما باید آن را برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینه سازی کنید تا رتبه و ترافیک جدید را جذب کنید.

سئوی درون صفحه را «در صفحه» می نامند زیرا ترفندها و تغییراتی که برای بهینه سازی وب سایت خود ایجاد می کنید توسط بازدیدکنندگان صفحه شما قابل مشاهده است (در حالی که عناصر سئو خارج از صفحه و فنی همیشه قابل مشاهده نیستند).

هر بخش از سئوی درون صفحه کاملاً به شما بستگی دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که آن را به درستی انجام دهید. اکنون، بیایید عناصر سئو داخلی را مورد بحث قرار دهیم.

 

همه عناصر سئو داخلی به سه دسته اصلی تقسیم می شوند:

این عناصر را به بخش‌هایی در زیر می‌بینید.

عناصر محتوا

در این بخش، ما بر روی تحقیقات کلمات کلیدی و نحوه گنجاندن کلمات کلیدی در محتوای شما تمرکز خواهیم کرد. همچنین در مورد اهمیت گنجاندن تصاویر در محتوای شما صحبت خواهیم کرد.

1. تحقیق کلمات کلیدی

اولین قدم برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا، انتخاب کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط است. با جستجوی عبارات در گوگل و مشاهده اینکه چه چیزی برای رقبا و سایر وب سایت ها ظاهر می شود، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. همچنین می توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs، AnswerthePublic و UberSuggest استفاده کنید.

همچنین، راهنمای مبتدیان ما را در مورد نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو بخوانید.

هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی، در نظر بگیرید که محتوای صفحه شما چگونه در سفر خریدار و هدف جستجوی بازدیدکنندگان قرار می گیرد. این بر نحوه استفاده شما از کلمات کلیدی و نوع محتوایی که ایجاد می کنید تأثیر می گذارد:

مرحله در سفر خریدار محتوای پیشنهادی / صفحات وب سایت
اطلاع پست های ، ویدئو، صفحه اصلی
توجه راهنمای خریدار، مطالعات موردی، صفحه درباره
تصمیم دموی محصول، ابزار مقایسه، صفحه محصول یا قیمت، صفحه تماس

اکنون وقت آن است که محتوای صفحه خود را بنویسید یا اگر در حال حاضر در حال بررسی سئوی داخلی خود هستید، آن را پاکسازی کنید.

2. محتوای بصری

محتوای بصری – مانند تصاویر، گرافیک ها و نمودارها – به چند دلیل نقش مهمی در سئوی درون صفحه ایفا می کند.

تصاویر می توانند جذابیت بصری و تعامل صفحات وب را افزایش دهند. آنها کمک می کنند تا محتوا قابل اسکن تر و هضم تر شود. به‌علاوه، بهینه‌سازی تصاویر با برچسب‌های alt (در مورد آن در زیر بیشتر توضیح داده می‌شود) می‌تواند به افزایش ترافیک از نتایج جستجوی تصویر کمک کند.

عناصر HTML

عناصر HTML به عناصر موجود در کد منبع شما اشاره دارد.

توجه: برای دیدن کد منبع هر صفحه در مرورگر خود، روی View > Developer > View Source در منوی بالا کلیک کنید.

3. عنوان صفحه

عناوین صفحه وب سایت شما (همچنین به عنوان برچسب عنوان شناخته می شود) یکی از مهمترین عناصر سئو هستند.

برچسب عنوان صفحه سئو

عناوین هم به بازدیدکنندگان و هم به موتورهای جستجو می‌گویند که در صفحات مربوطه چه چیزی را می‌توانند پیدا کنند.

برای اطمینان از رتبه بندی صفحات سایت شما برای هدف مناسب، حتما کلمه کلیدی تمرکز برای هر صفحه را در عنوان قرار دهید. کلمه کلیدی خود را تا حد امکان به صورت طبیعی وارد کنید.

4. سرصفحه ها

هدرها که به عنوان تگ بدن نیز شناخته می شوند، به عنصر HTML <h1>، <h2>، <h3> و غیره اشاره می کنند.

تگ هدر سئو

این برچسب‌ها به سازماندهی محتوای شما برای خوانندگان کمک می‌کنند و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا بسته به هدف جستجو، تشخیص دهند که کدام قسمت از محتوای شما مهم‌ترین و مرتبط‌تر است.

5. توضیحات متا

توضیحات متا توضیحات کوتاه صفحه هستند که در زیر عنوان در نتایج جستجو ظاهر می شوند. اگرچه این یک عامل رتبه‌بندی رسمی برای موتورهای جستجو نیست، اما می‌تواند بر روی کلیک یا عدم کلیک روی صفحه شما تأثیر بگذارد – بنابراین، هنگام انجام سئوی درون صفحه به همان اندازه مهم است.

نمونه ای از توضیحات متا

وقتی محتوای شما به اشتراک گذاشته می‌شود، توضیحات متا را می‌توان در رسانه‌های اجتماعی کپی کرد (با استفاده از نشانه‌گذاری ساختاریافته، که در زیر در مورد آن صحبت می‌کنیم)، بنابراین می‌تواند کلیک‌ها را از آنجا نیز تشویق کند.

6. متن جایگزین تصویر

متن جایگزین تصویر مانند SEO برای تصاویر شما است. این به گوگل و سایر موتورهای جستجو می گوید که تصاویر شما در مورد چه چیزی هستند … که مهم است زیرا Google اکنون تقریباً به همان اندازه نتایج مبتنی بر متن را ارائه می دهد.

این بدان معناست که ممکن است مصرف کنندگان سایت شما را از طریق تصاویر شما کشف کنند. برای اینکه آنها این کار را انجام دهند، باید متن جایگزین را به تصاویر خود اضافه کنید.

7. نشانه گذاری ساختار یافته

نشانه‌گذاری ساختاریافته یا داده‌های ساخت‌یافته، فرآیند «علامت‌گذاری» کد منبع وب‌سایت شما برای آسان‌تر کردن یافتن و درک عناصر مختلف محتوای شما برای Google است.

نشانه‌گذاری ساختاریافته کلیدی است که در پس آن قطعه‌های برجسته، پانل‌های دانش و سایر ویژگی‌های محتوایی است که هنگام جستجوی چیزی در Google مشاهده می‌کنید. همچنین زمانی که شخصی محتوای شما را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد، اطلاعات صفحه خاص شما به خوبی نشان داده می‌شود.

توجه: داده های ساختاریافته به عنوان سئوی فنی در نظر گرفته می شوند، اما من آنها را در اینجا گنجانده ام زیرا بهینه سازی آنها تجربه بهتری در صفحه برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

نشانه گذاری ساختار یافته

عناصر معماری سایت

عناصر معماری سایت به عناصری اشاره دارد که وب سایت و صفحات سایت شما را تشکیل می دهند. نحوه ساختار وب سایت خود می تواند به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک کند تا به راحتی در صفحات و محتوای صفحه بخزند.

8. آدرس های صفحه

URL های صفحه شما باید برای خوانندگان و موتورهای جستجو ساده باشد. هنگام ایجاد صفحات فرعی، پست های وبلاگ و انواع دیگر صفحات داخلی، آنها همچنین در حفظ سلسله مراتب سایت شما مهم هستند.

مثال آدرس صفحه

به عنوان مثال، در URL بالا، “blog” دامنه فرعی است، “hubspot.com” دامنه، “sales” دایرکتوری برای وبلاگ فروش HubSpot است، و “startups” مسیر خاص آن پست وبلاگ را نشان می دهد. .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بهترین ابزارهای بهینه سازی محتوای سئو در سال 2023

9. پیوند داخلی

پیوند داخلی فرآیند پیوند دادن به سایر صفحات مفید در وب سایت شما است. (ببینید چگونه کلمات “پیوند داخلی” به یکی دیگر از پست های وبلاگ HubSpot در جمله بالا مرتبط می شوند؟ این یک مثال است.)

پیوند داخلی برای سئوی درون صفحه مهم است زیرا پیوندهای داخلی خوانندگان را به صفحات دیگر در وب سایت شما می فرستد، آنها را طولانی تر نگه می دارد و بنابراین به گوگل می گوید که سایت شما ارزشمند و مفید است.

همچنین، هرچه بازدیدکنندگان بیشتری در وب سایت شما حضور داشته باشند، گوگل زمان بیشتری برای خزیدن و فهرست بندی صفحات سایت شما دارد. این در نهایت به گوگل کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد وب سایت شما جذب کند و به طور بالقوه آن را در صفحات نتایج موتور جستجو رتبه بندی کند.

راهنمای رایگان ما برای پیوند داخلی برای سئو را دانلود کنید.

10. پاسخگویی موبایل

گوگل شروع به ترجیح سایت‌هایی کرد که برای سرعت‌های سریع‌تر موبایل – حتی برای جستجوهای دسک‌تاپ – بهینه‌سازی شده‌اند.

پاسخگویی تلفن همراه مهم است.

انتخاب یک سرویس میزبانی وب سایت، طراحی سایت و موضوع، و طرح بندی محتوایی که در دستگاه های تلفن همراه قابل خواندن و پیمایش باشد، بسیار مهم است. اگر از آمادگی سایت خود برای موبایل مطمئن نیستید، از ابزار تست موبایل دوست گوگل استفاده کنید.

ابزار پاسخگویی موبایل

11. سرعت سایت

چه در دستگاه تلفن همراه یا دسکتاپ مشاهده شود، سایت شما باید بتواند به سرعت بارگذاری شود. وقتی نوبت به سئو داخلی صفحه می‌رسد، سرعت صفحه بسیار مهم است.

گوگل قبل از هر چیز به تجربه کاربری اهمیت می دهد. اگر سایت شما به کندی یا تصادفی بارگذاری می‌شود، احتمالاً بازدیدکنندگان شما نمی‌توانند در آنجا بمانند – و گوگل این را می‌داند. علاوه بر این، سرعت سایت می تواند بر تبدیل و بازگشت سرمایه تأثیر بگذارد.

با استفاده از ابزار PageSpeed ​​Insights گوگل، سرعت وب سایت خود را در هر زمان بررسی کنید. اگر وب سایت شما کند حرکت می کند، 5 روش آسان برای کمک به کاهش سرعت بارگذاری صفحه وب سایت خود را بررسی کنید.

توجه: ریسپانسیو بودن موبایل و سرعت سایت به عنوان سئوی فنی در نظر گرفته می شود، اما من آنها را در اینجا گنجانده ام زیرا بهینه سازی آنها تجربه بهتری در صفحه برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

ابزار سرعت سایت

اکنون که عناصر سئوی درون صفحه را پوشش دادیم، بیایید به چک لیست خود بپردازیم که می توانید هنگام بهینه سازی صفحات جداگانه در وب سایت خود از آن استفاده کنید.

چک لیست سئو روی صفحه

1. مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در URL شما قرار دارد.

کلمه کلیدی مورد نظر خود را به URL خود اضافه کنید تا کاربران و موتورهای جستجو بدانند چه نوع محتوایی را در صفحه پیدا خواهند کرد.

برای مثال، تصور کنید که صاحب یک استودیوی یوگا داغ به نام ADYoga هستید. شما یک صفحه وب دارید که شامل ویدیوهای کلاس های شما می شود. کلمه کلیدی برای این صفحه “کلاس های آنلاین یوگا داغ” است – بنابراین، شما می خواهید آن کلمه کلیدی را در URL خود قرار دهید. URL این صفحه وب ممکن است به این صورت باشد: www.ADyoga.com/hot-yoga-online-classes.

در اینجا چند نکته در مورد نحوه نوشتن URL های سئو پسند آورده شده است:

  • کلمات اضافی و غیر ضروری را حذف کنید.
  • فقط از یک یا دو کلمه کلیدی استفاده کنید.

در صورت امکان از HTTPS استفاده کنید، زیرا گوگل اکنون از آن به عنوان یک عامل رتبه بندی مثبت استفاده می کند.

2. عنوان صفحه خود را بهینه کنید.

عنوانی توصیفی بسازید که شامل کلمه کلیدی هدف شما باشد و محتوای صفحه را به طور دقیق توصیف کند.

در اینجا برخی از بهترین روش ها برای توسعه عنوان صفحه آورده شده است:

  • برای اطمینان از اینکه عناوین شما به درستی نمایش داده می شوند، آن را کمتر از 60 کاراکتر (در هر به روز رسانی Google) نگه دارید. اگرچه گوگل محدودیت دقیقی برای کاراکتر ندارد، عناوین نمایشگر آن حداکثر 600 پیکسل هستند. نگه داشتن عناوین خود در 60 کاراکتر یا کمتر تضمین می کند که عنوان در نتایج جستجو قطع نمی شود.
  • عنوان را با کلمات کلیدی پر نکنید.
  • از همه درپوش ها استفاده نکنید.
  • نام تجاری خود را در عنوان وارد کنید، یعنی «راهنمای نهایی سئوی درون صفحه در سال 2022 — وبلاگ HubSpot».

راهنمای رایگان مبتنی بر داده ما را برای نوشتن عناوین موثر صفحه بررسی کنید.

3. از هدرها استفاده کنید.

محتوای خود را با برچسب‌های هدر سازماندهی کنید تا قابل اسکن‌تر و سازگارتر با موتور جستجو باشد.

مطمئن شوید که به طور طبیعی کلمات کلیدی مهم را در هدر خود وارد می کنید، اما کلمات کلیدی متفاوتی را نسبت به آنچه در عنوان صفحه شما است انتخاب کنید. مهمترین کلمات کلیدی خود را در سربرگ <h1> و <h2> خود قرار دهید.

4. کلمات کلیدی را در نسخه اصلی خود بگنجانید.

علاوه بر URL، عنوان و هدرهای خود، می خواهید کلمه کلیدی خود را در سراسر صفحه (های وب) خود اضافه کنید. کلمه کلیدی خود را در سراسر محتوای خود بپاشید و همچنین در جایی که به طور طبیعی مناسب است.

در حالی که کلمات کلیدی برای SEO مفید و ضروری هستند، مهم است که از پر کردن کلمات کلیدی خودداری کنید. این زمانی است که شما بیش از حد کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی را در محتوای خود به قصد دستکاری در رتبه بندی موتورهای جستجو تکرار می کنید.

پر کردن کلمات کلیدی می تواند برای سئو وب سایت و صفحه وب شما مضر باشد. نه تنها پر کردن کلمات کلیدی یک تجربه خواندن هرزنامه و مزاحم را ارائه می دهد، بلکه موتورهای جستجوی مدرن هوشمندتر از همیشه هستند – آنها به طور خاص برای نظارت (و جریمه کردن!) محتوایی طراحی شده اند که به طور غیر طبیعی با کلمات کلیدی پر شده است.

5. ترکیب تصاویر، گرافیک و سایر تصاویر.

تصاویر جذاب و مرتبط را به محتوای خود اضافه کنید تا بلوک های بزرگی از متن را شکسته و از نظر بصری جذاب تر کنید. ویژوال ها همچنین می توانند به افزایش ترافیک بالقوه جستجوی تصویر کمک کنند.

برای بهینه‌سازی تصاویر برای سئوی درون صفحه، مطمئن شوید که به‌طور مناسب برای بارگذاری سریع‌تر فشرده شده‌اند، از نام‌های فایل توصیفی استفاده کنید و تگ‌های alt آموزنده ارائه دهید. با انجام این کار، می توانید هم تجربه کاربری و هم دیده شدن صفحات وب خود را در نتایج موتورهای جستجو افزایش دهید.

6. توضیحات متا اضافه کنید.

یک متا توضیحات قانع کننده بنویسید که محتوای صفحه را خلاصه می کند و کاربران را تشویق می کند تا از نتایج جستجو کلیک کنند.

در اینجا چیزی است که برای یک توضیحات متا خوب ایجاد می کند:

7. تصاویر را با متن جایگزین بهینه کنید.

قبلاً در مورد متن جایگزین تصویر صحبت کردیم. شما می خواهید محتوای بصری خود را از این طریق بهینه کنید – و مطمئن شوید که کلمه کلیدی خود را در متن جایگزین تصویر خود قرار دهید. این به سئوی صفحه کمک می کند و همچنین پتانسیل رتبه بندی در جستجوی تصویر را ارائه می دهد (مثلاً در صفحه نتایج تصویر موتور جستجو یا چرخ فلک تصویر).

در اینجا مواردی که باید هنگام افزودن متن جایگزین تصویر در نظر داشته باشید آمده است:

  • آن را توصیفی و مشخص کنید.
  • آن را از نظر متنی با محتوای صفحه گسترده تر مرتبط کنید.
  • آن را کمتر از 125 کاراکتر نگه دارید.
  • از کلمات کلیدی کم استفاده کنید و از کلمات کلیدی استفاده نکنید.

8. لینک های داخلی اضافه کنید.

با افزودن پیوندهای داخلی به محتوای خود، به موتورهای جستجو کمک کنید تا روابط بین صفحات مختلف وب سایت خود را کشف و درک کنند.

برای افزودن پیوندهای داخلی به محتوای خود، باید:

  • انکر تکست مربوطه را شناسایی کنید. متن لنگر (متن قابل کلیک) را که می خواهید برای پیوند داخلی خود استفاده کنید، تعیین کنید. متن لنگر باید توصیفی و مرتبط با محتوای صفحه ای باشد که به آن لینک می دهید.
  • صفحه هدف را شناسایی کنید. صفحه خاصی را در وب سایت خود که می خواهید به آن پیوند دهید، تعیین کنید. صفحه‌ای را انتخاب کنید که از نظر زمینه‌ای مرتبط باشد و ارزش یا اطلاعات اضافی مرتبط با محتوای فعلی ارائه دهد.
  • پیوندها را به صورت استراتژیک در سراسر صفحه قرار دهید. تعداد معقولی پیوند در هر صفحه را هدف قرار دهید، اطمینان حاصل کنید که آنها با زمینه مرتبط هستند و به تجربه کاربر ارزش می‌افزایند. از پیوند بیش از حد خودداری کنید، زیرا ممکن است به عنوان هرزنامه دیده شود.

9. لینک های خارجی اضافه کنید.

با توجه به اینکه ما به دلایل متعددی اشاره کردیم که چرا پیوندهای داخلی برای سئوی درون صفحه اهمیت دارند، ممکن است غیرمعمول به نظر برسد. با این حال، لینک های خارجی نیز مهم هستند.

با پیوند خارجی به سایت های معتبر و قابل اعتماد، گوگل متوجه می شود که صفحه شما نیز معتبر و قابل اعتماد است. نه تنها گوگل می خواهد بداند که سایت شما به خوبی ارجاع داده شده است، بلکه بازدیدکنندگان شما نیز می خواهند بدانند.

اکنون که می‌دانید چگونه بهینه‌سازی روی صفحه را برای یک صفحه انجام دهید، بیایید در مورد مراحل ممیزی و بهبود سئوی صفحه خود در مقیاس صحبت کنیم.

اگر به دنبال راه حلی برای سازماندهی و ردیابی عناصر مختلف سئو در صفحه بوده اید، خوش شانس هستید. تیم بازاریابی HubSpot یک نسخه به روز شده از الگوی SEO On-Page ما را منتشر کرد، یک سند اکسل که به شما امکان می دهد صفحات و کلمات کلیدی را هماهنگ کنید – و تغییرات را دنبال کنید – همه در یک مکان.

اکنون دانلود کنید: الگوی سئو روی صفحه

تصویر سربرگ برای قالب رایگان سئو

در این بخش، ما از این الگو به عنوان یک راهنما استفاده خواهیم کرد و شما را با چک لیستی برای مدیریت سئوی درون صفحه خود، گام به گام راهنمایی می کنیم. اکنون قالب را دانلود کنید و دنبال کنید.

توجه: وب سایت خیالی “http://www.quantify.ly” به عنوان نمونه در سراسر این پست استفاده خواهد شد. این به سادگی به شما کمک می کند تصور کنید که چگونه وب سایت شما در قالب قرار می گیرد.

1. وب سایت خود را خزیدن کنید.

یک نمای کلی از تمام صفحات وب سایت خود را که موتورهای جستجو ایندکس کرده اند، دریافت کنید. برای مشتریان HubSpot، ابزار عملکرد صفحه ما (در زیر گزارش ها) به شما این امکان را می دهد که این کار را انجام دهید. اگر از HubSpot استفاده نمی کنید، می توانید از یک ابزار رایگان مانند خزنده پیوند Xenu استفاده کنید.

پس از خزیدن سایت خود و صادرات نتایج به یک فایل اکسل (یا csv.)، سه ستون کلیدی داده وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید:

  1. آدرس وب (معروف به URL)
  2. عنوان صفحه
  3. توضیحات متای صفحه

این سه ستون را کپی کرده و در قالب خود قرار دهید.

URL باید در ستون B، عنوان صفحه در ستون C و توضیحات در ستون E قرار گیرد.

چک لیست سئوی داخل صفحه وب سایت شما را می خزند

2. یک ممیزی SEO انجام دهید و معماری سایت خود را تعریف کنید.

اکنون که یک نمایه اولیه سایت خود را در قالب دارید، می خواهید صفحات وب خود را سازماندهی و اولویت بندی کنید. با تعیین محل قرارگیری صفحات موجود در معماری سایت خود شروع کنید.

این کار را در ستون A انجام دهید. توجه داشته باشید که آیا یک صفحه صفحه اصلی شماست (در حالت ایده آل فقط یکی از آن ها را خواهید داشت)، یک صفحه در منوی ناوبری اصلی (یا فرعی)، یک صفحه داخلی و غیره.

چک لیست سئو روی صفحه: یک ممیزی سئو انجام دهید

3. URL ها، عنوان صفحات و توضیحات متا را به روز کنید.

URL های فعلی، عناوین صفحات و توضیحات متا خود را بررسی کنید تا ببینید آیا نیاز به به روز رسانی دارند یا خیر.

(این زیبایی استفاده از یک قالب برای سازماندهی سئوی شماست: شما دید کلی وسیعی از نوع محتوایی که در وب سایت خود دارید دریافت می کنید.)

چک لیست سئوی صفحه: توضیحات متا

توجه کنید که چگونه ستون D و ستون F به طور خودکار طول هر عنصر را محاسبه می کنند. طول توصیه شده برای عنوان صفحه هر چیزی کمتر از 60 کاراکتر است. (و در واقع، یک پروژه بهینه سازی سریع و آسان، به روز رسانی تمام عناوین صفحاتی است که بیش از 60 کاراکتر دارند.)

طول توصیه شده برای توضیحات متای صفحه 155-160 کاراکتر است. این طول عالی است تا اطمینان حاصل شود که هیچ یک از توضیحات توسط بیضی ها قطع نمی شود. مطمئن شوید که با کلمات کلیدی در این فضا خیلی تکراری نیستید. نوشتن یک توضیحات متا خوب کار سختی نیست، اما به اندازه خود محتوای صفحه سزاوار توجه است.

( توجه: برای برخی از سایت ها، ممکن است مجبور شوید URL ها را نیز به روز کنید، اما همیشه اینطور نیست و بنابراین به عنوان بخشی از این الگوی بهینه سازی گنجانده نشده است.)

4. کلمات کلیدی و موضوعات را برای هر صفحه دنبال کنید.

کلمه کلیدی هدف خود را به عنوان موضوع تعیین شده برای یک صفحه خاص در نظر بگیرید. اگر از الگوی HubSpot استفاده می کنید، در ستون O، فقط یک موضوع در هر صفحه تعریف کنید.

چک لیست سئوی درون صفحه: کلمات کلیدی و موضوعات را برای صفحات وب خود ردیابی کنید

با انجام این کار، شما قادر خواهید بود به عمق بیشتری بروید و اطلاعات دقیق تری در مورد آن موضوع ارائه دهید. این همچنین به این معنی است که شما فقط برای یک کلمه کلیدی در هر صفحه بهینه سازی می کنید، به این معنی که شانس بیشتری برای رتبه بندی برای آن کلمه کلیدی دارید.

البته چند استثنا در این قاعده وجود دارد. صفحه اصلی شما یک نمونه کلاسیک است. هدف صفحه اصلی شما این است که توضیح دهد کل وب سایت شما در مورد چیست و بنابراین برای انجام این کار به چند کلمه کلیدی نیاز خواهید داشت. استثنای دیگر، صفحات نمای کلی مانند خدمات و صفحات محصول است که همه محصولات و خدمات شما ممکن است چه باشند.

5. برای هر صفحه ارزش پیشنهادی ایجاد کنید.

مرحله بعدی بسیار مهم که اغلب نادیده گرفته می شود، ایجاد یک پیشنهاد ارزش برای هر صفحه از وب سایت شما است. هر صفحه باید هدفی داشته باشد به غیر از رتبه بندی برای یک اصطلاح خاص.

اگر از الگو استفاده می کنید، این کار را در ستون G انجام خواهید داد.

چک لیست سئو روی صفحه: پیشنهادهای ارزشی را ایجاد کنید

6. مخاطب هدف خود را مشخص کنید.

مخاطب هدف خود را مشخص کنید – آیا شما یک شخصیت خریدار واحد دارید یا چند شخصیت؟ هنگام بهینه سازی صفحات سایت خود، این شخصیت را در ذهن داشته باشید. (به یاد داشته باشید، شما در حال بهینه سازی برای انسان ها نیز هستید – نه فقط روبات های موتورهای جستجو.)

در ستون H الگوی ما، شما این فرصت را خواهید داشت که مخاطبان هدف صفحه خود را مشخص کنید.

چک لیست سئو روی صفحه: مخاطبان هدف خود را مشخص کنید

7. عناوین صفحات جدید را برنامه ریزی کنید.

اکنون که عناوین صفحات موجود خود را مستند کرده اید و ارزش پیشنهادی و مخاطبین هدف را برای هر یک از صفحات خود ایجاد کرده اید، عناوین صفحات جدیدی (در صورت لزوم) بنویسید تا یافته های خود را منعکس کنند.

می توانید این کار را در ستون K الگو انجام دهید – و طول عنوان را در ستون L دوبار بررسی کنید.

چک لیست سئو روی صفحه: عناوین صفحات جدید را برنامه ریزی کنید

مردم معمولاً از فرمول “عبارت کلیدواژه | زمینه” پیروی می کنند. هدف از عنوان صفحه این است که هدف صفحه را بدون اضافی بودن مشخص کند. همچنین باید توصیه‌های اضافی را که در بالا در رابطه با عناوین ارائه کردیم حفظ کنید.

8. توضیحات متا جدید اضافه کنید.

همانطور که در بالا توضیح دادیم، توضیحات متا باید یک جمله کوتاه و توضیحی باشد که همان کلمه کلیدی عنوان صفحه شما را در خود جای دهد.

نباید محتوا را به صورت کلمه به کلمه آنطور که در صفحه ظاهر می شود منعکس کند . تا جایی که می توانید به محدودیت 150 کاراکتری نزدیک شوید تا فضا را به حداکثر برسانید و تا حد امکان به بازدیدکنندگان درباره صفحه خود بگویید.

اگر نیاز به ایجاد توضیحات متا جدید دارید، این کار را در ستون M الگو انجام دهید.

چک لیست سئو روی صفحه: توضیحات متا را اضافه کنید

9. محتوای صفحه را در صورت نیاز بررسی و ویرایش کنید.

کپی خوب باید کامل، واضح و ارائه راه حل باشد … بنابراین، قانع کننده باشید! برای مخاطبان هدف خود بنویسید و در مورد اینکه چگونه می توانید به آنها کمک کنید. محتوای جذاب نیز بدون خطا است، بنابراین املا و دستور زبان خود را دوباره بررسی کنید.

سعی کنید حداقل 500 کلمه در هر صفحه داشته باشید و محتوا را قالب بندی کنید تا خواندن و هضم آن با استفاده از سرصفحه ها و زیر سرفصل ها آسان تر شود.

از ستون‌های P تا R می‌توان برای پیگیری تغییراتی که در محتوای خود ایجاد کرده‌اید یا برای یادداشت جایی که تغییرات باید اعمال شوند استفاده کرد.

چک لیست سئوی درون صفحه: محتوای صفحه وب خود را بررسی و ویرایش کنید

10. محتوای بصری را بگنجانید.

محتوا می تواند چیزی فراتر از متن باشد، بنابراین در نظر بگیرید که چه نوع محتوای بصری را می توانید در هر صفحه بگنجانید (البته اگر ارزش افزوده داشته باشد و در خدمت هدف باشد). ستون های S و T به شما این امکان را می دهند که ببینید کدام عناصر بصری باید اضافه شوند. هنگام افزودن یک تصویر به یک صفحه، حتماً نام فایل توصیفی و متن جایگزین تصویر را وارد کنید.

چک لیست سئو روی صفحه: محتوای بصری را در خود جای دهید

11. پیوندهای مربوطه را اضافه کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، قرار دادن پیوندها در سراسر صفحات شما ضروری است، اما اغلب چیزی است که به راحتی نادیده گرفته می شود.

مطمئن شوید که متن لنگر شما بیش از کلمات کلیدی شما را شامل می شود. هدف این نیست که تا حد امکان کلمات کلیدی را وارد کنید، بلکه هدف این است که افراد بتوانند به راحتی در سایت شما حرکت کنند.

شما باید به طور منظم پیوندهای داخلی و خارجی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز معتبر هستند و به مقصد مورد نظر اشاره می کنند. لینک های شکسته یا قدیمی می توانند به تجربه کاربر و سئو آسیب وارد کنند.

از ستون‌های U تا W برای برنامه‌ریزی برای این عناصر، اگر قبلاً آنها را ندارید، یا مستندسازی نحوه بهبود آنها استفاده کنید.

چک لیست سئو در صفحه: پیوندهای داخلی را اضافه کنید

12. بهینه سازی برای تبدیل.

اگر همچنین سایت خود را برای افزایش تعداد سرنخ‌ها، مشترکین و/یا مشتریانی که جذب می‌کنید بهینه نمی‌کنید، این کار را اشتباه انجام می‌دهید.

به یاد داشته باشید که هر صفحه از وب سایت شما یک فرصت تبدیل را ارائه می دهد. این بدان معناست که هر صفحه از وب سایت شما باید حداقل شامل یک تماس برای اقدام (CTA) باشد، اگرچه بسیاری از صفحات ممکن است دارای چندین CTA باشند.

ستون های X تا AF به شما امکان می دهند برای تبدیل برنامه ریزی کنید.

مطمئن شوید که سایت شما دارای ترکیبی از CTA برای مراحل مختلف چرخ فلایویل است.

( توجه : الگوی سئو روی صفحه به مراحل قیف خرید اشاره دارد – بالای قیف، وسط قیف و پایین قیف. اگر مشتری HubSpot هستید، حتی می توانید از محتوای هوشمند برای نمایش این موارد استفاده کنید. CTAهای خاص فقط برای افرادی که در قسمت خاصی از قیف هستند.)

همچنین، هنگام افزودن، ویرایش یا به‌روزرسانی CTA، حتماً تغییرات نرخ تبدیل در ستون‌های Z، AC و AF را یادداشت کنید.

چک لیست سئو در صفحه: صفحه خود را برای تبدیل بهینه کنید

سئوی درون صفحه خود را به کار بگیرید

هنگامی که برنامه های سئوی خود را نهایی کردید، این تغییرات را در وب سایت خود اجرا کنید یا آنها را به کسی منتقل کنید تا برای شما پیاده سازی کند. تکمیل این کار به زمان نیاز دارد، بنابراین سعی کنید 5 تا 10 صفحه در هفته کار کنید.

به یاد داشته باشید : سئو یک معامله یکباره نیست. این چیزی است که باید به طور مداوم در آن پیشرفت کنید. شما باید با این الگوی سئو روی صفحه به عنوان یک سند زنده و زنده رفتار کنید که به هدایت استراتژی سئوی شما برای ماه ها (یا سال ها) آینده کمک می کند.

 

قالب رایگان سئو داخل صفحه را دانلود کنید

امیدواریم از این مقاله راهنمای نهایی سئو On-Page در سال 2023 مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HwDAMg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *