راهنمای مبتدیان برای نوشتن، انتشار و تبلیغ در پلتفرم

زمان مطالعه: 21 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی راهنمای مبتدیان برای نوشتن، انتشار و تبلیغ در پلتفرم همراه ما باشید

رسانه بستری برای نویسندگان است. اگر نویسنده نیستید، این به نظر خیلی ساده است. اما اگر بنویسید، متوجه می‌شوید که این بیانیه چقدر بزرگ است.

نحوه استفاده از گرافیک متوسط ​​با ماشین تحریر، کلید ورود کامپیوتر و خودکار برای نماد نوشتن آنلاین.

آیا این یک پلت فرم وبلاگ نویسی است؟ رسانه های اجتماعی یا یک منبع سئو؟ انجمن آنلاین یا راهی برای کسب درآمد از نوشتن؟ آره. همه موارد فوق.


شما می‌توانید شاعری باشید که در The Coil منتشر می‌کند، یک طراح UX جدید که هنر شما را یاد می‌گیرد، یا صاحب کسب‌وکاری که داستان‌هایی درباره چالش‌ها و پیروزی‌های اولیه به اشتراک می‌گذارد. مهم نیست که چه کسی هستید و می خواهید در مورد چه چیزی بنویسید، جایی برای شما در این پلتفرم وجود دارد.

من از سال 2017 در مورد بازاریابی می نویسم، از پلتفرم های مختلفی برای انتشار و تبلیغ محتوا استفاده کرده ام. اکنون، من به شما می گویم که چگونه از Medium استفاده می کنم، و شما نیز چگونه می توانید.

فهرست مطالب این مقاله

Medium چیست؟

Medium یک پلت فرم انتشار اجتماعی است که برای همه باز است و مجموعه‌ای از داستان‌ها، ایده‌ها و دیدگاه‌ها را در خود جای داده است. هر کسی می تواند برای پلتفرم بنویسد، بنابراین برای مبتدیان عالی است.

موضوعات پرطرفدار در Medium از سلامت روان گرفته تا رسانه های اجتماعی، از امور جهانی و اخبار روز تا هک های بهره وری را شامل می شود. این باعث می شود که آن را برای هر کسی که می خواهد وبلاگ نویسی را شروع کند، انتخابی مناسب است.

Medium چیست

همانطور که بنیانگذار Medium (و خالق بلاگر/هم بنیانگذار توییتر) ایو ویلیامز هنگام راه اندازی این پلتفرم در سال 2012 نوشت:

“مدیوم به این نیست که شما چه کسی هستید یا چه کسی را می شناسید، بلکه به چیزی که باید بگویید است.”

Medium چگونه کار می کند؟

اولین چیزی که در وب سایت Medium متوجه خواهید شد طراحی سایت آن است. همانطور که اریک دیوانی، استراتژیست ارشد محتوای HubSpot می گوید: “این مینیمالیستی است، دارای فضای سفید زیاد و گزینه های قالب بندی محدود است. می خواهید تایپ هدر را به Comic Sans تغییر دهید؟ نمی توانید. مدیوم اجازه چنین ظلم های طراحی را نمی دهد. “

این تصمیم باعث می شود که تمرکز بر نوشتن عالی باشد. اما این تنها یکی از تفاوت های ظریف Medium است.

رسانه برای دو نوع افراد است: نویسندگان و خوانندگان، از طریق انتشار محتوای آنلاین. وقتی کارم را در زمینه نوشتن محتوا و استراتژی شروع کردم، مطمئن نبودم که این به چه معناست. من Medium را کشف کردم زیرا سعی می‌کردم بفهمم که کجا می‌توانم نمونه کارهای نوشتن خود را بسازم. شنیده بودم که Medium انتخاب خوبی است، اما اولین باری که ثبت نام کردم مطمئن نبودم که چگونه از آن استفاده کنم.

اگر به‌تازگی در پلتفرم شروع کرده‌اید، قبل از انتشار اطلاعات کافی وجود دارد. بیایید وارد آن شویم.

کیفیت منجر به کشف می شود.

بسیاری از نویسندگان سال ها بدون به اشتراک گذاشتن نوشته های خود می گذرانند. اما زمانی که تصمیم گرفتید نویسنده شوید، چه در حال اتمام اولین رمان یا نوشتن محتوایی برای برندها هستید، باید راهی برای به اشتراک گذاشتن مهارت های خود پیدا کنید.

مدیوم برای نویسندگانی که وقت و انرژی خود را صرف کار خود می کنند عالی است. این به مقالات عمیق، کاملاً تحقیق شده و مفید پاداش می دهد، نه فقط به محبوبیت یا آگاهی از برند.

تعامل خواننده با پلتفرم فعال.

نظرات و لایک ها در رسانه های آنلاین محبوب هستند. اما وقتی در نوشتن تازه کار هستید، دانستن اینکه دقیقاً مردم به چه چیزی و چرا پاسخ می دهند مفید است. برای پاسخگویی به این نیاز، Medium به خوانندگان این فرصت را می دهد که مستقیماً در متن هر مقاله برجسته و نظر دهند. این فرآیند مانند روشی است که ویراستاران حرفه ای با نویسندگان درگیر می شوند.

سرپرستی و انتشارات.

Medium متصدیانی دارد که مقالات را از نظر کیفیت بررسی می کنند. اگر متصدی مقاله شما را برای توزیع گسترده‌تر انتخاب کند، این فرصت را به شما می‌دهد تا محتوای خود را به خوانندگان بیشتری معرفی کنید. این ممکن است شامل برجسته کردن مقاله خود در پلتفرم، نشان دادن پست خود به خوانندگانی باشد که فکر می‌کنند می‌خواهند آن را بخوانند، یا اضافه کردن آن به ایمیل‌های مشترک.

رسانه چگونه کار می کند، نمونه انتشارات، استارتاپ

اکثر متصدیان، ویراستاران نشریات هستند. برخی از محبوب ترین انتشارات در Medium در سال 2023 عبارتند از:

  • استارت آپ
  • به سوی علم داده
  • رشد شخصی
  • UX Collective
  • تعاونی نویسندگی

مدل‌های کیوریشن و انتشار رسانه‌ها فقط برای نویسندگان عالی نیستند. آنها همچنین به خوانندگان و طرفداران مشتاق فرصتی برای حمایت از نویسندگان مورد علاقه خود می دهند.

فرصت های پرداخت شده

Medium همچنین به نویسندگان این شانس را می دهد که با داستان های خود درآمد کسب کنند. به‌عنوان عضوی از برنامه شریک، می‌توانید برای کسب درآمد، داستان‌ها را پشت یک دیوار پرداخت قرار دهید.

در این برنامه می توانید درآمد خود را با ریدر ریدر، سیگنال های تعامل و غیره افزایش دهید.

نوشتن برای مدیوم

هر کسی که یک حساب کاربری متوسط ​​دارد می‌تواند برای Medium بنویسد – هیچ فرآیند بررسی دیگری وجود ندارد.

برای شروع، به سادگی برای یک حساب متوسط ​​رایگان ثبت نام کنید (یا برای دسترسی نامحدود به عضویت 5 دلاری در ماه ارتقا دهید)، و آماده شروع نوشتن از آنجا هستید.

اما مقالات باید از دستورالعمل ها و قوانین محتوای Medium پیروی کنند. به عنوان مثال، من به عنوان یک نویسنده نمی توانم محتوای بحث برانگیز یا افراطی را در حساب Medium خود تبلیغ کنم. من نمی توانم تبلیغات شخص ثالث انجام دهم. و اگر بخواهم در مورد ارزهای رمزنگاری شده بنویسم، مجموعه ای جداگانه از سیاست ها وجود دارد.

پیوندهای بازاریابی وابسته مجاز هستند، اما نویسندگان باید به مخاطبان خود بگویند که این پیوندها را درج می کنند. برای لیست کامل قوانین محتوا، به این پست در قوانین متوسط ​​نگاهی بیندازید.

نوشتن برای قوانین متوسط، متوسط

به عنوان یک بازاریاب، Medium فرصتی را برای شما فراهم می کند تا با محتوای خود به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید. این پلتفرم باز است، بنابراین برخی از موضوعات به سمت اشتراک‌گذاری محتوای طولانی‌تر و سنجیده‌تر تمایل دارند در حالی که برخی دیگر کوتاه و متمرکز بر موضوع هستند.

به این ترتیب، Medium مانند بازاریابی در بسیاری از کانال های دیگر است، زیرا موفقیت در نوشتن برای Medium فقط به نوشتن عالی نیست. این امر مستلزم تحقیق در مورد مخاطبان و انتشارات در یک حوزه خاص مورد علاقه است. بنابراین، چه چیزی Medium را به یک کانال عالی برای نویسندگان تبدیل می کند؟

در بخش بعدی، من قصد دارم به موضوع بالا بپردازم و در مورد نحوه انتخاب بین Medium و WordPress صحبت کنم.

مدیوم در مقابل وردپرس

این پست یک تفکیک استثنایی از وردپرس در مقابل رسانه برای قیمت گذاری، وبلاگ نویسی و سئو از دیدگاه تجاری ارائه می دهد. بنابراین، من می خواهم از این فضا برای به اشتراک گذاشتن تجربه شخصی خود با این دو پلتفرم استفاده کنم.

چگونه از وردپرس به عنوان یک محتوا نویس استفاده کرده ام

من با یک طراح کار کردم تا وب سایت شخصی خود را در وردپرس بسازم و یک پروژه جانبی جداگانه به تنهایی با Elementor ساختم. من همچنین به عنوان مدیر محتوا و نویسنده مستقل از وردپرس به صورت حرفه ای استفاده کرده ام. در مجموع من بیش از 6 سال است که از این پلتفرم برای ایجاد و تبلیغ محتوا استفاده می کنم.

وردپرس یک پلت فرم عالی برای به اشتراک گذاری محتوا به صورت آنلاین است. همچنین افزودن افزونه‌ها، ویژگی‌ها و ابزارها را برای اتصال سایت‌های من به کانال‌های مرتبط دیگر، مانند فید رسانه‌های اجتماعی یا درگاه‌های پرداخت، آسان می‌کند.

من وردپرس را به عنوان یک نویسنده محتوا دوست دارم زیرا به من امکان می دهد سایت های مستقل را به صورت آنلاین اجرا کنم که می توانم از آنها برای آزمایش ایده ها قبل از پخش گسترده آنها استفاده کنم.

با این اوصاف، سالها یادگیری در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) طول کشید تا شروع به ایجاد ترافیک در سایت های شخصی من شود. با تغییرات سریع اخیر در سئو، من زمان بیشتری را برای تحقیق در کانال های اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغ سرمایه گذاری کرده ام.

چگونه از رسانه به عنوان یک محتوا نویس استفاده کرده ام

همانطور که در بالا می بینید، من برای نمونه کار خود با وردپرس انتخاب کردم. اما زمانی که در حال مدیریت محتوا برای یک استارتاپ کوچک تجارت الکترونیک بودم، استفاده از Medium را شروع کردم.

من به دنبال راه‌های موثر برای تبلیغ محتوا برای وبلاگمان بودم. من کانالی می خواستم که بتواند به گسترش نفوذ نویسندگان عالی در تیم من کمک کند. بنابراین، ما با Medium شروع کردیم.

من از نویسندگان تیم سه نفره ام خواستم که علاوه بر تکالیف برنامه ریزی شده وبلاگ خود، ماهی یک بار یک قطعه اصلی برای Medium بنویسند.

در حالی که برخی از پست‌ها در صفحه Medium برند ما بدون کشش زیادی قرار گرفتند، چند مورد توجه ارزشمندی را به خود جلب کردند. به طور خاص، ما بیشترین موفقیت را با پست هایی داشتیم که برای انتشارات محبوب در سایت ارسال کردیم.

به عنوان مثال، من این پست را درباره تخم مرغ های عید پاک برای تجارت الکترونیک به نشریه بازاریابی و کارآفرینی به سرپرستی لری کیم ارسال کردم و برایس پترسون این مقاله را در مورد فرآیند نوشتن محتوا به انتشارات “تعاون نوشتن” ارسال کرد.

این نشریات مخاطبان اختصاصی دارند، که به ما کمک کرد نوشته‌های خود را به افراد بیشتری نشان دهیم و برای حساب رسانه مارک خود دنبال‌کننده بسازیم.

وردپرس در مقابل متوسط ​​– کدام یک برای شما مناسب است؟

در حالی که این هر دو پلتفرم عالی برای نمایش نوشتن هستند، اما کاملاً متفاوت هستند. من از هر دو پلتفرم استفاده می کنم، اما به دلیل اهدافم به عنوان یک خالق، زمان بیشتری را در وردپرس صرف می کنم. اما بسیاری از نویسندگان متوجه خواهند شد که Medium بهترین پلتفرم برای آنهاست زیرا تمرکزش بر کشف نویسنده، کسب درآمد و ایجاد جامعه است.

در این مرحله، ممکن است آماده استفاده از Medium باشید. بیایید اولین قدم را برداریم.

شروع کار با Medium

1. یک حساب کاربری ایجاد کنید.

هر کسی می‌تواند محتوای متوسط ​​رایگان را مشاهده کند. اما برای انتشار و تعامل با افراد در پلتفرم، باید یک حساب کاربری داشته باشید و وارد شوید.

بنابراین، اولین قدم ایجاد یک حساب کاربری است. ثبت نام برای من بسیار آسان بود. من به Medium.com رفتم و روی دکمه “شروع به کار” در بالای صفحه کلیک کردم. از آنجا من سه گزینه ثبت نام مختلف برای انتخاب داشتم: Google، Facebook، یا ایمیل.

نحوه استفاده از صفحه ثبت نام Medium، Join Medium

من ابتدا از حساب جیمیل خود برای ایجاد یک حساب استفاده کردم که بسیار سریع و ساده بود. آنها حتی اضافه کردن نام من را به نمایه من آسان کردند، زیرا بر اساس ایمیل من به طور خودکار پر می شد.

من همچنین یک حساب جداگانه ایجاد کردم، این بار با ایمیل ثبت نام کردم. تنها کاری که باید انجام می‌دادم این بود که روی پیوندی در ایمیلم کلیک کنم تا تنظیمات کامل شود، و در غیر این صورت روند یکسان بود.

نحوه استفاده از Medium، تایید ایمیل

در طول ثبت نام، به یاد داشته باشید که Medium بخشی از رسانه اجتماعی است. این فقط یک پلتفرم برای نوشتن وبلاگ نیست، بلکه فضایی برای اشتراک گذاری، نظر دادن و مدیریت محتوا در یک جامعه است.

بنابراین، احساس می‌کردم برخی از بخش‌های ثبت‌نام، مانند انتخاب موضوعات، بیشتر شبیه ثبت‌نام در توییتر (X) یا Pinterest است تا ایجاد یک حساب کاربری در یک پلت فرم وبلاگ نویسی.

نحوه استفاده از رسانه، انتخاب موضوع

من دوست دارم حساب های وبلاگ نویسی و رسانه های اجتماعی خود را جدا نگه دارم، اما اریک دوانی توصیه می کند با استفاده از فیس بوک در Medium ثبت نام کنید. او می‌گوید: “به این ترتیب تمام اتصالات فعلی شما از فیس‌بوک که روی Medium هستند، به‌طور خودکار پس از ایجاد حساب شما را دنبال می‌کنند. این کار شما را از مشکل ایجاد یک مخاطب جدید کاملاً از ابتدا نجات می‌دهد.”

صرف نظر از اینکه با چه چیزی شروع می‌کنید، همیشه می‌توانید توییتر (X)، Mastodon یا Facebook خود را بعداً در برگه «امنیت و برنامه‌ها» در منوی تنظیمات به حساب متوسط ​​خود پیوند دهید.

منوی تنظیمات همچنین جایی است که می توانید نام کاربری، URL صفحه نمایه، طراحی نمایه و موارد دیگر را به روز کنید. همچنین می‌توانید در این منو کنترل کنید چه اعلان‌های ایمیلی از Medium دریافت می‌کنید.

نحوه استفاده از اطلاعات پروفایل، متوسط

برای تکمیل نمایه خود، یک عکس اضافه کردم و یک بیوگرافی کوتاه (حداکثر 160 نویسه) برای صفحه نمایه متوسط ​​خود نوشتم. من از همان بیو در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنم، بنابراین فقط این را از حساب اینستاگرام، ایموجی‌ها و همه چیز کپی کردم.

2. افراد، نشریات و موضوعات را دنبال کنید.

در فید Medium، محتوایی که ظاهر می‌شود نه تنها از حساب‌های افراد و سازمان‌هایی که دنبال می‌کنید، بلکه از نشریات و برچسب‌ها نیز می‌آید. علاوه بر این، هنگام جستجوی محتوا در رسانه، افراد، نشریات و موضوعات همگی در نتایج نشان داده می شوند.

نحوه استفاده از رسانه برای نوشتن، نتایج انتشارات بیسبال

مردم

ابتدا مشخص کنید که می خواهید چه کسی را دنبال کنید. نوشته چه کسی را می خواهید بخوانید؟ چه کسی محتوایی را تولید می کند که می توانید با شروع ماجراجویی نویسندگی جدید خود از آنها یاد بگیرید؟

طیف گسترده ای از نویسندگان روی پلتفرم وجود دارد، و من به کمی از همه چیز علاقه مند هستم، بنابراین این مرحله به سرعت تکمیل شد. چه به سیاست علاقه مند باشید یا به تماشای مردم، علوم کامپیوتر یا سفرهای جهانی، احتمالاً نویسندگانی را پیدا خواهید کرد که می خواهید آنها را نیز دنبال کنید.

انتشارات

نشریات متوسط ​​مجموعه‌ای از داستان‌ها هستند که حول یک موضوع مشترک بنا شده‌اند. هر کسی می تواند آنها را ایجاد کند – از جمله خودتان – و نحوه کار آنها نسبتاً ساده است.

به عنوان خالق یک نشریه، شما به طور پیش فرض یک ویرایشگر هستید. این به این معنی است که شما توانایی این را دارید:

  • نویسندگان را به انتشارات خود اضافه کنید
  • داستان های ارسال شده توسط نویسندگان خود را ویرایش و منتشر کنید
  • معیارهای همه داستان‌هایی را که بخشی از انتشارات شما هستند مرور کنید

به‌عنوان خالق این نشریه، شما همچنین می‌توانید ویراستاران جدیدی را انتخاب کنید (بنابراین آنها می‌توانند تمام کارهایی را که قبلاً ذکر کردم انجام دهند).

ایجاد یک نشریه آسان است. ابتدا باید مبلغی را برای عضویت در Medium ارسال کنم. سپس، روی تصویر نمایه خود در بالا سمت راست کلیک کردم و به سمت پایین به «مدیریت انتشارات» پیمایش کردم. یک پاپ آپ ظاهر شد و من روی “ایجاد یک نشریه جدید” کلیک کردم.

نحوه استفاده از Medium، مدیریت انتشارات

این منجر به صفحه جدیدی شد که در آن باید اطلاعاتی در مورد نام، توضیحات، حساب‌های اجتماعی و موضوع برای انتشار خود وارد کنم. من همچنین به تصاویر آماده برای افزودن آواتار و لوگو نیاز داشتم.

نحوه استفاده از نشریه متوسط، جدید

تصویر آواتار در صفحات برجسته در اطراف Medium ظاهر می شود، در حالی که تصویر لوگو در صفحه اصلی انتشارات ظاهر می شود. شما می توانید در مورد اندازه های تصویر برای این نیازها و موارد دیگر در این پست Medium بیاموزید.

هنگامی که وارد کردن این اطلاعات را تمام کردم، این فرصت را داشتم که یک طرح سفارشی برای صفحه اصلی انتشارات جدید خود ایجاد کنم.

این نشریه به من این فرصت را می دهد که نه تنها نوشته های خود را به اشتراک بگذارم، بلکه با سایر نویسندگان در مورد موضوعاتی که به آنها اهمیت می دهم نیز ارتباط برقرار کنم.

موضوعات

موضوعات که زمانی «برچسب‌ها» نامیده می‌شوند، هشتگ‌های اکوسیستم متوسط ​​هستند. وقتی داستانی را در Medium منتشر می کنید، این گزینه را دارید که تا پنج موضوع را اضافه کنید که در پایین داستان شما ظاهر می شود.

بنابراین، وقتی روی یک موضوع کلیک می‌کنم، به صفحه‌ای می‌روم که می‌توانم داستان‌های بیشتری با همان موضوع ببینم. همچنین برای موضوعات دیگری که ممکن است به آنها علاقه مند باشم به من پیشنهاد می دهد.

به جای اینکه محتوا را صرفاً بر اساس نمودار اجتماعی (به عنوان مثال، افراد/نشریاتی که دنبال می‌کنید)، نمایان کند، از موضوعاتی استفاده می‌کند تا محتوایی را که بر اساس علایق خاص است، نشان دهد.

به عنوان مثال، این مقاله از Beth Dunn، یکی از همکاران بازاریابی اخیر در HubSpot، شامل پنج موضوع است:

  • تجربه ی کاربر
  • UX Writing
  • طراحی UX
  • طراحی فراگیر
  • استراتژی محتوا

نحوه استفاده از Medium، نمونه موضوعات

دنبال کردن موضوعاتی از این دست می‌تواند به شخصی‌سازی تجربه Medium من کمک کند و خوانندگانم را برای یافتن بیشتر محتوای من آسان‌تر کند.

اکنون که یک حساب کاربری راه‌اندازی کردم، شروع به دنبال کردن برخی حساب‌ها کردم، یک نشریه ایجاد کردم و برخی موضوعات را دنبال کردم، بیایید شروع به تعامل با محتوا کنیم.

نحوه تعامل با محتوای متوسط

3. محتوا را توصیه، به اشتراک بگذارید و نشانک گذاری کنید.

دست زدن “مثل” دنیای متوسط ​​است. این راهی برای نشان دادن حمایت و قدردانی شما از محتوایی است که شخصی به اشتراک گذاشته است.

هنگام خواندن یک داستان در Medium، می توانید آن را هم در بالا و هم در پایین داستان واقعی، جایی که نماد دست زدن را مشاهده می کنید، پشتیبانی کنید.

نحوه استفاده از نوار متوسط، بالا، دست زدن

در هر صورت، من فقط روی نماد دست زدن کلیک می کنم تا یک داستان را پشتیبانی کنم. پس از کلیک کردن، عقربه ها از طرح کلی به مشکی یکدست تغییر می کنند. اولین باری که از یک داستان پشتیبانی کردم، به طور تصادفی روی عدد کنار نماد دست زدن کلیک کردم. این یک تصادف خوشحال کننده بود زیرا به من اجازه داد لیست کامل افرادی را که آن داستان را توصیه می کردند ببینم.

توجه : شما می توانید تا 50 بار در هر پست دست بزنید و می توانید برای هر تعداد پست که می خواهید کف بزنید.

وقتی داستانی را توصیه می کنید، نویسنده به طور پیش فرض یک اعلان ایمیلی دریافت می کند. (اما این چیزی است که می توانید در تنظیمات کنترل کنید). هر چه یک داستان پشتیبانی بیشتری دریافت کند، احتمال اشتراک گذاری آن در سراسر شبکه Medium بیشتر است. داستان هایی که در یک بازه زمانی معین بیشترین لایک را دریافت می کنند در صفحه اصلی Medium نمایش داده می شوند.

در همان دو مکان که می‌توانید یک داستان را توصیه کنید، می‌توانید آن داستان را نیز ذخیره کنید، گوش دهید یا به اشتراک بگذارید. برای ذخیره داستانی که می‌خواستم زمان بیشتری را صرف خواندن آن کنم، روی نماد نشانک کلیک کردم و داستان در لیست خواندن من ذخیره شد. من همچنین می توانم لیست های خواندن خاصی را در این قسمت از پلت فرم ایجاد کنم.

نحوه استفاده از Medium، ذخیره لیست خواندن

برای گوش دادن، من فقط روی نماد پخش کلیک کردم، اما اگر می خواهید از این ویژگی استفاده کنید، خوب است بدانید که فقط برای اعضا است. در نهایت، من داستان را با کپی کردن پیوند یا اشتراک گذاری آن در لینکدین، توییتر (X) یا فیس بوک به اشتراک گذاشتم.

نحوه استفاده از گزینه های Medium، اشتراک گذاری

هنگامی که یک داستان را نشانه گذاری می کنید، در لیست خواندن شما ظاهر می شود، که می توانید از صفحه نمایه متوسط ​​خود یا از صفحه اصلی Medium در پایین نوار کناری سمت راست به آن دسترسی داشته باشید.

4. کلمات خاص را برجسته کنید.

اکنون که می‌دانم چگونه داستان‌های متوسط ​​را پشتیبانی، به اشتراک بگذارم و نشانه‌گذاری کنم، زمان آن رسیده است که سطح دوم تعامل را باز کنم. من این کار را با انتخاب بخش هایی از متن با مکان نما انجام می دهم.

هنگامی که متنی را هایلایت می کنم، یک منوی پاپ آپ ظاهر می شود که چهار گزینه به من می دهد:

برجسته

نحوه استفاده از متن متوسط ​​و برجسته

با کلیک بر روی نماد برجسته (نماد برجسته) یک برجسته سبز در اطراف متنی که انتخاب کردم قرار می دهد. این برای فالوورهای Medium من قابل مشاهده است. به‌طور پیش‌فرض، نویسنده داستان زمانی که کسی بخشی از داستان‌های خود را برجسته می‌کند، اعلان دریافت می‌کند.

واکنش

نحوه استفاده از پاسخ های متوسط، برجسته کردن

کلیک کردن روی نماد حباب گفتار به من امکان می‌دهد پاسخی به داستانی که می‌خوانم بنویسم. بخشی از متن که برجسته کرده ام در بالای پاسخ من ظاهر می شود. (اطلاعات بیشتر در مورد پاسخ ها در یک ثانیه.)

عکس متن

نحوه استفاده از توییت متنی متوسط ​​و برجسته

با کلیک بر روی نماد توییتر یک “Text Shot” ایجاد می‌شود، که توییتی است که به‌طور خودکار متنی را که من برجسته کرده‌ام به عنوان یک عکس از صفحه نمایش می‌کشد.

یادداشت خصوصی

نحوه استفاده از یادداشت خصوصی، برجسته کردن متوسط

برخی از داستان‌ها همچنین نماد قفل را در حباب گفتار نشان می‌دهند. کلیک کردن روی این نماد به من امکان می دهد یک یادداشت خصوصی برای نویسنده ارسال کنم. اگر این نماد را نمی بینید به این دلیل است که نویسنده یادداشت های خصوصی را خاموش کرده است.

شما می‌توانید این را در تنظیمات خود روشن یا خاموش کنید، اما من ترجیح دادم آن را روشن بگذارم، زیرا خوانده‌ام که ویراستاران گاهی اوقات از یادداشت‌های خصوصی برای ارائه بازخورد به نویسندگان قبل از انتشار استفاده می‌کنند.

5. پاسخ ها را بنویسید.

بر خلاف نظرات وبلاگ سنتی، پاسخ های متوسط ​​به عنوان داستان های فردی تلقی می شوند. علاوه بر ظاهر شدن در انتهای داستان‌هایی که به آنها پاسخ می‌دهم، می‌توانم پاسخ‌هایم را در صفحه نمایه‌ام نیز منتشر کنم.

این برای من مفید است زیرا به من امکان می دهد با افراد روی پلتفرم ارتباط برقرار کنم بدون اینکه مجبور به نوشتن یک داستان کامل باشم. همچنین به من کمک می کند تا ایده هایی برای داستان ها پیدا کنم.

نحوه استفاده از رسانه، پاسخ ها

رویکرد رسانه به پاسخ‌ها به نظرات پتانسیل آن را می‌دهد که درست مانند داستان‌های سنتی منتشر شوند.

یک نکته سریع: پاسخ ها سیگنال های تعامل در پلت فرم Medium هستند. و پاسخ دادن نکته ای است که در بسیاری از مقالات در مورد نحوه تبلیغ نوشته خود در Medium نشان داده می شود.

برای من، این مهم می‌کند که صادقانه پاسخ دهم. در حالی که پاسخ‌ها راهی برای افزایش دید من در پلتفرم هستند، من تلاش می‌کنم در روش‌هایی که از نویسندگانی که به آنها پاسخ می‌دهم حمایت می‌کنم متفکر باشم.

نحوه نوشتن و انتشار در رسانه

6. متن را در پست های خود قالب بندی کنید.

برای شروع نوشتن اولین پست متوسط، روی “نوشتن” در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی Medium کلیک می کنم. همچنین می‌توانم با کلیک بر روی نماد نمایه‌ام در سمت راست بالای صفحه متوسط، و سپس رفتن به «داستان‌ها» به آنجا برسم. من می توانم با کلیک کردن روی دکمه سبز “نوشتن داستان” یک داستان جدید ایجاد کنم. این عمل صفحه‌ای را نشان می‌دهد که برای محتوای من آماده است که به شکل زیر است:

نحوه استفاده از Medium، شروع به نوشتن پست کنید

همانطور که اریک دوانی می گوید، “نوشتن در ویرایشگر مدیوم بسیار شهودی است و – از منظر سبک – تقریبا غیر ممکن است.”

طبق معمول، نوشتن سخت است، اما یک ابزار می تواند به جزئیات کمک کند. وقتی می نویسم، اغلب از یک الگو استفاده می کنم، مانند یکی از این قالب های رایگان وبلاگ.

سپس، نوشته‌هایم را در پلتفرم انتشارات انتخابی‌ام کپی و جای‌گذاری می‌کنم. Medium این مرحله را آسان می کند. پیوندها و سایر قالب بندی ها را از متن چسبانده شده حفظ می کند.

اگر بخواهم تغییری در متن ایجاد کنم، تنها کاری که باید انجام دهم این است که بخشی را برجسته کنم تا چندین انتخاب قالب اصلی مانند پررنگ، ایتالیک، یا پیوند دادن را نشان دهد. همچنین به من اجازه می دهد با استفاده از T بزرگ یا t کوچک، متن را به عنوان H1 یا H2 تعیین کنم:

نحوه استفاده از Medium، ایجاد H2s در رسانه

و من می توانم بین دو سبک مختلف نقل قول بلوک را انتخاب کنم –

گزینه A:

نحوه استفاده از فرمت Medium, block quote a

یا گزینه B:

نحوه استفاده از فرمت متوسط، بلوک نقل قول ب

اگر واقعاً می‌خواهم فانتزی شوم، از تابع drop caps Medium استفاده می‌کنم.

حروف بزرگ شده و سبکی که گاهی اوقات در ابتدای جملات می بینید را می شناسید؟ آن ها کلاهک های قطره ای هستند. به گفته تیم Medium، آنها برای “سرعت، شروع یک فصل جدید، یا فقط کمی لذت چاپی” مفید هستند.

نحوه استفاده از Medium, drop cap مثال

یکی دیگر از گزینه‌های ایجاد جدایی بین بخش‌های مختلف داستان در Medium، استفاده از جداکننده است. برای درج یکی، روی نماد به علاوه کوچک که در یک خط خالی از یک داستان ظاهر می شود کلیک می کنم:

نحوه استفاده از نماد متوسط، پلاس

با کلیک بر روی آیکون پلاس، منویی با شش گزینه باز می شود. یکی در سمت راست – نماد با دو خط کوچک – جداکننده است.

نحوه استفاده از نماد متوسط، به علاوه گسترش یافته است

در این صفحه به نظر می رسد:

نحوه استفاده از Medium, Separator

این داستان را برای روش‌های قالب‌بندی بیشتر، مانند افزودن کد درون خطی، اشاره‌ها، یا شکلک‌ها بررسی کنید.

7. تصاویر و رسانه اضافه کنید.

افزودن تصاویر، ویدئوها و جاسازی‌ها به یک داستان متوسط ​​می‌تواند به سادگی کپی و چسباندن URLها در ویرایشگر Medium باشد. ویراستار، در بیشتر موارد، می تواند به طور خودکار قالب رسانه را تشخیص دهد و آن را بر اساس آن ارائه دهد.

به عنوان مثال، من می خواهم چند ویدیو را به پست در حال پیشرفت خود اضافه کنم. برای اولین ویدیو، من فقط URL یوتیوب را کپی و جایگذاری کردم و سپس روی “Enter” کلیک کردم. سپس با کلیک کردن بر روی نماد ویدیویی که پس از کلیک کردن روی نماد مثبت ظاهر می‌شود، یک ویدیوی TikTok اضافه کردم. نتیجه نهایی بدون توجه به مراحلی که دنبال کردم یکسان بود.

می‌توانید طیف وسیعی از رسانه‌ها را به داستان Medium خود اضافه کنید، از جمله:

  • آپلود تصویر از کامپیوتر
  • اضافه کردن عکس های استوک با Unsplash
  • درج یک ویدیو با URL
  • درج کد جاسازی برای رسانه تایید شده

همچنین گزینه های اندازه و جهت گیری متفاوتی برای نمایش رسانه وجود دارد.

به عنوان مثال، پس از قرار دادن ویدیوی YouTube خود، گزینه های زیر در یک منوی پاپ آپ ظاهر شدند. سه انتخاب برای اندازه یک ویدیوی YouTube در Medium وجود دارد:

نحوه استفاده از Medium، youtube

8. پیش نویس ها را به اشتراک بگذارید و پست ها را منتشر کنید.

وقتی داستانم را تمام کردم و از ظاهر همه چیز راضی بودم، به سمت ناوبری بالا رفتم تا بین دو گزینه یکی را انتخاب کنم: “انتشار” و نمادی با سه نقطه. این سه نقطه طیف وسیعی از انتخاب ها را برای نویسندگان برجسته می کند. اینها شامل ارسال یک پیوند پیش نویس، بررسی ظاهر پست، انتشار فهرست نشده و موارد دیگر است.

نحوه استفاده از Medium، اشتراک‌گذاری پیوند پیش‌نویس و غیره

برای مثال، «اشتراک‌گذاری پیوند پیش‌نویس» پیوندی به پیش‌نویس داستان من ایجاد می‌کند، که می‌توانم آن را با هر کسی به اشتراک بگذارم – حتی اگر حساب متوسطی نداشته باشد. و افرادی که پیش نویس را با آنها به اشتراک می گذارم نیز می توانند برای من یادداشت بگذارند.

در همین حین، با کلیک بر روی دکمه “انتشار”، منویی باز می شود که در آن می توانم حداکثر پنج موضوع را برای داستان خود انتخاب کنم. این نوعی داشبورد پیش از انتشار است، با یادآوری هایی برای افزودن یک تصویر ویژه و پیوندی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آنچه پس از انتشار اتفاق می افتد. من دوست دارم که اگر بخواهم بعداً آن را به اشتراک بگذارم، فرصتی برای برنامه‌ریزی پست من نیز فراهم می‌کند.

نحوه استفاده از Medium، موضوع را انتخاب کنید

همچنین اینجاست که دکمه «انتشار» را فشار می‌دهم تا داستانم را با جهان به اشتراک بگذارم. 

چگونه در مدیوم حقوق بگیریم

اکنون که نحوه استفاده از Medium را بررسی کردم، به این فکر می کنم که چگونه از آن حداکثر استفاده را ببرم. من تحقیقاتی انجام داده‌ام و راه‌های کسب درآمد نویسندگان با این پلتفرم را پیدا کرده‌ام.

اول از همه، برنامه شریک وجود دارد. اگر می خواهید با داستان های خود درآمد کسب کنید، این یک راه هیجان انگیز برای دریافت پول در Medium است.

نحوه استفاده از برنامه شریک متوسط، متوسط

برنامه شریک متوسط ​​هر ماه مستقیماً به نویسندگان حقوق می دهد. برای دریافت پول در Medium ابتدا باید عضو Medium پولی شوم. سپس، زمان درخواست برای برنامه شریک است. الزامات برای این ساده است. من نیاز دارم:

  • حداقل یک داستان متوسط ​​منتشر کرده باشید
  • 18 سال یا بیشتر باشد
  • در یک کشور واجد شرایط زندگی کنید

این فرآیند همچنین شامل ثبت نام در Stripe برای جمع آوری پرداخت ها و Tipalti برای اهداف مالیاتی است. وقتی بخشی از برنامه شریک شدم، می‌توانم داستان‌های جدید و قبلاً منتشر شده را در پشت دیوار پرداخت برای اعضای ممتاز قرار دهم. وقتی کسی داستان من را می خواند، درصدی از حق عضویت او را دریافت می کنم.

این پایین‌ترین انتخاب است، زیرا از کاری که من قبلاً انجام می‌دهم کسب درآمد می‌کند – نوشتن داستان برای پلتفرم. همچنین از معیارهای تعامل برای تعیین میزان دستمزد من برای هر داستان استفاده می کند و آنچه را که خوانندگان دوست دارند به آنچه من به عنوان نویسنده از پلتفرم می سازم مرتبط می کند.

در حالی که سعی می کنم برنامه Partner را در Medium کسب درآمد کنم، در مورد گزینه های دیگر نیز کنجکاو هستم. برای مثال، من انعام دادن را با رفتن به «تنظیمات»، سپس «انتشار» و به‌روزرسانی تنظیمات زیر «مدیریت انعام در داستان‌های شما» تنظیم کردم. من می توانم پیوند پرداخت اضافه کنم و می توانم نکاتی را از خوانندگان دریافت کنم. گزینه هایی برای استفاده از Patreon، PayPal و دیگر پلتفرم های محبوب وجود دارد.

نحوه استفاده از Medium، نکته در داستان ها

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد، استفاده از داستان‌های من در Medium برای تبلیغ یک تجارت یا برند است. مخاطبان جدیدی که در این پلتفرم به داستان‌هایم معرفی می‌کنم، می‌توانند علاقه جدیدی به کسب‌وکار من برانگیزند. این رویکرد مانند چیزی است که در بالا به آن اشاره کردم، وقتی در مورد تجربه گذشته خود در استفاده از Medium صحبت کردم.

9. نتایج خود را اندازه گیری کنید.

من اولین داستان Medium را منتشر کردم و قرار است در پلتفرم کسب درآمد کنم، اما تأثیری که می توانم با Medium داشته باشم به عملکرد داستان های من بستگی دارد. برای دیدن معیارهای محتوای Medium خود، روی نماد نمایه خود در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی Medium کلیک کردم و به «آمار» پیمایش کردم.

وقتی به صفحه “آمار” رسیدم (هنوز) چیز زیادی ندیدم. اما به زودی، تعداد کل بازدیدها و دست زدن هایی که داستان ها و پاسخ هایم در 30 روز گذشته دریافت کرده اند را خواهم دید.

نحوه استفاده از آمار متوسط ​​و متوسط

همچنین یک نمودار وجود دارد که جزئیات روز به روز را با جزئیات تعداد فالوورها و نکات برجسته ارائه می دهد.

آمار متوسط-2

منبع تصویر

همانطور که صفحه را به پایین اسکرول کردم، این گزینه را دارم که روی داستان های خاص کلیک کنم تا آمار فردی را مشاهده کنم. تیم Medium همچنین در حال ایجاد تغییرات در صفحات آمار است. به نظر می‌رسد بیشتر این تغییرات برای ردیابی معیارهای پرداخت یا کمک به نویسندگان است که پرداخت را با عملکرد مرتبط کنند.

در اینجا خلاصه ای سریع از معیارهایی که Medium در حال حاضر ردیابی می کند آورده شده است:

  • Claps : تعداد کف زدن هایی که یک داستان دریافت می کند.
  • پاسخ ها : تعداد پاسخ هایی که یک داستان دریافت می کند.
  • درآمد مادام العمر : کل مبلغی که یک داستان به دست آورده است.
  • بازدیدها : تعداد افرادی که از صفحه یک داستان بازدید کردند.
  • خوانده شده : زمانی که شخصی یک داستان را برای 30 ثانیه یا بیشتر مشاهده می کند، ردیابی می کند. پیمایش به انتهای داستان قبلاً لازم بود، اما دیگر اینطور نیست. مشاهده ها و خواندن برای داستان های فردی به صورت زنده در صفحات جزئیات داستان.
  • نسبت خواندن اعضا : این آمار خواندن اعضا را بر تعداد بازدیدهای اعضا ردیابی می کند.

توجه سریع : فعالیت فقط اعضا و غیرعضو به طور جداگانه در آمار پیگیری می شود.

برنامه متوسط

من اغلب سفر می کنم، بنابراین مصرف و تعامل با محتوا در حال حرکت برای من بهترین است. برای این، من از برنامه Medium استفاده می کنم. این برنامه شامل همان داستان‌ها و محتوایی است که من می‌توانم در لپ‌تاپم پیدا کنم، با مزیت اضافه‌شده رابط اول تلفن همراه.

نحوه استفاده از اپلیکیشن متوسط ​​و متوسط

در برنامه، می‌توانم محتوای مرتبط با علایقم را نمایان کنم. این فهرست‌های تنظیم‌شده به برچسب‌ها، انتشارات یا نویسندگانی که من دنبال می‌کنم بستگی دارد. من همچنین از ویژگی کاوش برنامه برای یافتن محتوای جدید و جالب و تعامل با خوانندگان دیگر و پیوستن به مکالمات در زمان وقوع استفاده می‌کنم. من امیدوار بودم بتوانم پیش نویس ها را در برنامه شروع کنم، اما نه. با این اوصاف، من می‌توانم آمار داستان را در هر کجا که باشم بررسی کنم، که مفید است.

از رسانه برای نوشتن و به اشتراک گذاری بهترین داستان های خود استفاده کنید

Medium یک پلت فرم قدرتمند برای نویسندگان و سازندگان محتوا برای به اشتراک گذاشتن ایده ها، تعامل با خوانندگان و حتی کسب درآمد است. با دنبال کردن مراحلی که در این مقاله به اشتراک گذاشتم، می توانید تمام پتانسیل Medium را باز کنید. بنابراین، شروع به نوشتن و بررسی احتمالات کنید. مخاطب شما منتظر است.

یادداشت سردبیر: این پست در اصل در آگوست 2021 منتشر شده است و برای جامعیت به روز شده است.

امیدواریم از این مقاله راهنمای مبتدیان برای نوشتن، انتشار و تبلیغ در پلتفرم مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/zZSwHQ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *