تاریخ انتشار، قیمت، مشخصات، شایعات و موارد دیگر

زمان مطالعه: 9 دقیقه

صفحه اصلی Samsung galaxy z fold 4 باز است

رایان هاینز / Android Authority

Z Fold 4 (باز شده)

به‌روزرسانی، 11 ژوئیه 2023 (7:00 صبح به وقت شرقی): ما این مرکز شایعات Samsung Galaxy Z Fold 5 را با عکس‌های ظاهراً فاش شده بیشتری که یک مدل واقعی را نشان می‌دهند، به‌روزرسانی کرده‌ایم.


مقاله اصلی: سامسونگ معمولاً دستگاه‌های جدید گلکسی زد فولد و زد فلیپ را درست به موقع برای فصل پاییز عرضه می‌کند. گوشی های تاشو در حال حاضر در نسل چهارم خود هستند و به راحتی جایگزین سری گلکسی نوت قدیمی شده اند. نیازی به گفتن نیست که سامسونگ گلکسی زد فولد 5 پس از گلکسی اس 23 اولترا، در ردیف بعدی عنوان پرمیوم ترین گوشی سامسونگ امسال قرار خواهد گرفت.

با گذشت زمان، سامسونگ به طور مداوم فرمول تلفن تاشو خود را اصلاح کرده است. در حالی که دستگاه ها در طول سال ها کم و بیش یکسان به نظر می رسیدند، ما شاهد پیشرفت هایی در فناوری صفحه نمایش، دوام، ترفندهای نرم افزاری جدید و موارد دیگر بوده ایم. البته، سخت‌افزار داخلی همچنان به‌روزرسانی‌های آشکاری دریافت می‌کند، مانند SoC‌های قدرتمندتر و دوربین‌های بهتر. امسال نیز، شایعات از گلکسی زد فولد 5 به عنوان معتبرترین تاشوی سامسونگ تا کنون نشان می‌دهند. این چیزی است که ما تاکنون می دانیم.

Samsung Galaxy Z Fold 5 رنگ، مدل و اندازه

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 در دست دوربین‌ها را نشان می‌دهد

کریس کارلون / Android Authority

رئیس موبایل سامسونگ اخیراً گفت که تلفن‌های تاشو این شرکت می‌توانند تا سال 2025 از پرچمداران سری S آن پیشی بگیرند. حتی اگر موفق به انجام این موفقیت شود، انتظار نداشته باشید سری Z رویکرد چند مدل خانواده S را برای نسل بعدی اتخاذ کند. در همان زمان، احتمالاً چندین اندازه نیز وجود نخواهد داشت.

نمایش خودی راس یانگ ادعا کرد در تاریخ 5 آوریل، Galaxy Z Fold 5 در رنگ‌های بژ، مشکی و آبی روشن در دسترس خواهد بود. سامسونگ احتمالا نام این رنگ ها را به کرم، فانتوم مشکی و آبی تغییر خواهد داد. با این حال، یانگ اضافه کرد که رنگ های دیگر نیز می توانند به این حزب بپیوندند.

فروشنده ناشناس Buliga David Cristian رنگ‌های ظاهری Galaxy Z Fold 5 را در 18 ژوئن در توییتر منتشر کرد. آنها ادعا می‌کنند که این تاشو در رنگ‌های کرم، الماسی و فانتوم مشکی در دسترس خواهد بود. آنها اضافه می کنند که این تلفن همچنین دارای رنگ های انحصاری مانند آبی، مرجانی و پلاتینیوم خواهد بود.

همانطور که گفته شد، ما انتظار نداریم که این شرکت چیزی در مورد تاشوی جدید تا چند هفته قبل از عرضه فاش کند. بنابراین ما تا آن زمان به طور رسمی نمی دانیم.

تاریخ عرضه و قیمت Samsung Galaxy Z Fold 5

Samsung galaxy z fold 4 youtube multitasking

رایان هاینز / Android Authority

  • سامسونگ گلکسی فولد – 20 مارس 2019
  • Samsung Galaxy Z Fold 2 — 5 آگوست 2020
  • سامسونگ گلکسی زد فولد 3 — 24 آگوست 2021
  • سامسونگ گلکسی زد فولد 4 — 10 اوت 2022

گلکسی زد فولد 4 مانند ساعتی در 10 آگوست 2022 عرضه شد. Z Fold 3 نیز در ماه اوت عرضه شد، البته بیشتر در اواخر ماه. قابل درک است، ما فرض کردیم که سامسونگ به برنامه معمول خود پایبند باشد و شاهد معرفی گلکسی Z Fold 5 در اواسط تا اواخر آگوست امسال باشیم.

با این حال، در ماه ژوئن، سامسونگ تایید کرد که «نسل بعدی دستگاه‌های تاشو» خود را در اواخر جولای طی رویدادی در سئول عرضه خواهد کرد. اکنون می‌توانید پیش بروید و تقویم‌های خود را برای عرضه Galaxy Z Fold 5 و محصول برادر آن، Galaxy Z Flip 5 در 26 ژوئیه علامت‌گذاری کنید. برای اطلاعات بیشتر، پست اختصاصی ما در تاریخ انتشار Galaxy Z Fold 5 را بررسی کنید.

همچنین می‌توانید گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 را هم اکنون در وب‌سایت سامسونگ رزرو کنید تا اعتبار فروشگاهی 50 دلاری دریافت کنید که می‌توانید هنگام پیش‌فروش گوشی‌ها از آن استفاده کنید.

طراحی سامسونگ گلکسی زد فولد 5

Samsung galaxy z fold 4 standing multitasking

رایان هاینز / Android Authority

سامسونگ گلکسی زد فولد 4

  • سامسونگ از یک لولای قطره اشکی جدید برای Fold 5 استفاده خواهد کرد تا شکاف و چین را به حداقل برساند.
  • به نظر می رسد رندر دستگاهی را نشان می دهد که نازک تر است و حاشیه های کوچک تری دارد.
  • یک عکس واقعی واقعی نیز لولای بدون شکاف را نشان می دهد.

ما اطلاعات رسمی زیادی در مورد سامسونگ گلکسی زد فولد 5 نداریم. می‌توانید انتظار داشته باشید که با نزدیک‌تر شدن به عرضه، این اطلاعات منتشر شود. با این حال، ما شایعاتی داریم که به ارتقای چندگانه اشاره می کنند.

گوشی های سامسونگ به سبک دفترچه ای همیشه هنگام تا شدن بین دو نیمه فاصله دارند. گزارش اخیر ادعا می‌کند که این مورد در مورد Galaxy Z Fold 5 صدق نمی‌کند. گفته می‌شود که این شرکت از لولای قطره‌ای استفاده می‌کند، مشابه آنچه در OPPO Find N2 و Google Pixel Fold دیده‌ایم. این اطمینان حاصل می کند که وقتی دستگاه تا شده است، دو طرف نمایشگر به صورت صاف روی هم بسته می شوند.

گلکسی زد فولد 5 می‌تواند بزرگترین تغییر طراحی را که خط تولید از زمان آغاز به کار داشته است، داشته باشد.

همچنین انتظار می رود که تغییر طراحی ظاهر چین را کاهش دهد. گلکسی زد فولد 4 و پیشینیانش چین و چروک برجسته ای در وسط دارند. با طراحی جدید، صفحه نمایش در حالت بسته به شکل قطره اشک در می آید، بنابراین منحنی بسیار ملایم تری ایجاد می کند و چین و چروک کمتری ایجاد می کند. در زیر می توانید تصویری از چنین طرحی را مشاهده کنید که چند سال پیش سامسونگ ثبت اختراع کرده است.

نمایشگر قطره ای سامسونگ

ثبت اختراع لولای نوع قطره آب توسط سامسونگ الکترونیکس در سال 2016 از طریق Naver فاش شد

در واقع نشریه کره ای ناور همچنین ادعا می‌کند که نمونه اولیه لولای گلکسی زد فولد 5 را در نمایشگاه CES 2023 مشاهده کرده است.

نمونه اولیه galaxy z fold 5 1

با همکاری خبرساز OnLeaks، SmartPrix تعداد انگشت شماری از رندرهای فاش شده را منتشر کرده است که اولین نگاه ما به Fold 5 را نشان می دهد. اطلاعات فاش شده نشان می دهد که سامسونگ ضخامت آن را به 13.4 میلی متر کاهش داده است. همچنین انتظار می رود که همان صفحه نمایش بیرونی 6.2 اینچی و صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچی را حفظ کند. با این حال، سامسونگ می تواند اندازه حاشیه ها را کاهش دهد.

در ژوئن، گلکسی زد فولد 5 برای اولین بار در طبیعت مشاهده شد. کاربر توییتر @AhmedQwaider888 سه عکس واقعی (اکنون حذف شده) از تاشو به اشتراک گذاشته است که طراحی تقریباً بدون شکاف و پشت آن را برجسته می کند.

یک گزارش متزلزل از یک وب سایت ویتنامی به نام پیکسل ادعا می‌کند که گلکسی زد فولد 5 کمی بلندتر از گلکسی زد فولد 4 خواهد بود. به طور خاص، ابعاد گوشی می‌تواند 158.5 در 128.5 در 6.5 میلی‌متر باز شود و 158.5 در 67.5 در 14.5 تا 16 میلی‌متر در حالت تا شدن باشد. وزن آن حدود 275 گرم گزارش شده است. Ice Universe بعدا ادعا کرد که ابعاد گوشی در حالت تا شدن 154.9 x 67.1 x 13.4 میلی‌متر و 154.9 x 129.9 x 6.3 میلی‌متر خواهد بود. این با گزارش ارائه شده در تضاد است پیکسل.

Leaker Ice Universe به پیشنهاداتی مبنی بر اینکه صفحه نمایش تاشو به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد، آب ریخته است. اطلاعات دهنده اشاره شد در 3 ژوئیه، چین Z Fold 5 غیرقابل تشخیص از چین Z Fold 4 به نظر می رسد.

تصاویر واضح بیشتری از دنیای واقعی در 11 ژوئیه هنگامی که یک Redditor عکس هایی از نمونه اولیه Galaxy Z Fold 5 را منتشر کرد (که در بالا مشاهده می شود) به بیرون درز کرد. تصاویر ضخامت دستگاه مورد نظر را در حالت تا شدن نشان می‌دهند، در حالی که پشت، صفحه نمایش گوشی هوشمند و پنل تاشو را نیز نشان می‌دهند. با توجه به ارزش آن، Redditor ادعا کرد که آنها این تصاویر را از کاربر دیگری که به دنبال فروش گوشی بوده، به دست آورده اند.

مشخصات گلکسی زد فولد 5 سامسونگ

دوربین سامسونگ galaxy z fold 4

رایان هاینز / Android Authority

  • طبق شایعات، صفحه نمایش بیرونی 6.2 اینچی است.
  • گفته می شود صفحه نمایش تاشو 7.6 اینچی است.
  • طراحی جدید می تواند به دستگاه تاشو سامسونگ اجازه دهد تا در برابر گرد و غبار رتبه رسمی داشته باشد.

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 را با تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 تامین کرد. ما در حال حاضر نسخه پلاس اسنپدراگون 8 نسل 2 نداریم، به همین دلیل است که افشاگر قابل اعتماد یوگش برار می گوید که گلکسی زد فولد 5 می تواند تنها با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه شود، احتمالاً همان نسخه اورکلاک شده موجود در گلکسی سری S23. Brar همچنین پیشنهاد می‌کند که شاهد نمایشگر بیرونی ۶.۲ اینچی FHD+ AMOLED، صفحه نمایش ۷.۶ اینچی QXGA+ AMOLED تاشو با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، ۱۲ گیگابایت رم و گزینه‌های ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی/۵۱۲ گیگابایتی/۱ ترابایتی باشیم.

گلکسی زد فولد 5 احتمالاً در سال 2023 اسلات قلم S دریافت نخواهد کرد.

قابل ذکر است که طراحی جدید سامسونگ می تواند چیزی را که قبلاً در گوشی های تاشو سامسونگ ندیده بودیم، فعال کند: امتیاز رسمی در برابر گرد و غبار. به گزارش لیکر chunvn8888 در توییتر، Galaxy Z Fold 5 می تواند دارای رتبه IP58 باشد. این به خوبی رتبه IP68 در دستگاه های غیر تاشو نخواهد بود، اما بسیار بهتر از رتبه IPX8 در گوشی های تاشو قبلی سامسونگ خواهد بود («X» به این معنی است که اصلاً محافظت از نفوذ وجود ندارد).

با گفتن این حرف، اطلاعات ساز Ice Universe ادعا کرد در 3 جولای که گلکسی زد فولد 5 “استاندارد ضد گرد و غبار IP58 را برآورده نمی کند.” این نشان می دهد که این تاشو مانند مدل فعلی به استاندارد IPX8 مجهز خواهد شد.

دوربین سامسونگ گلکسی زد فولد 5

رابط دوربین سامسونگ گلکسی زد فولد 4

رایان هاینز / Android Authority

شاید مهمترین شایعه از پیکسل مشخصات دوربین گوشی است. گزارش‌ها حاکی از آن است که گلکسی زد فولد 5 با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز تله فوتو 64 مگاپیکسلی و دوربین زاویه باز 12 مگاپیکسلی می‌تواند بهترین دوربین‌های گوشی را به چالش بکشد. با این حال، برار اختلاف نظر داشت پیکسلدوربین قبلی ادعا می کند، در عوض ادعا می کند که Z Fold 5 سیستم دوربین مشابه Z Fold 4 را ارائه می دهد. به طور خاص، او به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی اشاره می کند.

این فاش همچنین ادعا می کند که یک دوربین سلفی زیر نمایشگر و یک دوربین برای پنل جلویی وجود خواهد داشت. گفته می شود دوربین سلفی 4 مگاپیکسلی است، در حالی که دوربین بیرونی می تواند 10 مگاپیکسلی باشد. او اضافه کرد که باید منتظر سنسورهای تصویر جدید نیز باشیم، اما مشخص نیست که آیا این برای همه دوربین‌ها یا لنزهای خاص صدق می‌کند یا خیر.

لوازم جانبی Samsung Galaxy Z Fold 4

Galaxy Z Fold 4 و S Pen

Ryan Whitwam / Android Authority

در ابتدا، شایعات حاکی از آن بود که این گوشی می‌تواند دارای اسلات قلم S باشد. صفحه نمایش بزرگ تاشو سامسونگ گزینه مناسبی برای ورودی قلم است. اما به دلایلی، این شرکت هنوز یک اسلات اختصاصی برای لوازم جانبی اضافه نکرده است. بنابراین یک اسلات قلم S برای Galaxy Z Fold 5 نیز در لیست علاقه مندی های ما برای این گوشی قرار داشت.

با این حال، خروجی کره ای اخبار ای تی گزارش داد که سامسونگ تصمیم گرفت اسلات S Pen را به Z Fold 5 بیاورد. ظاهراً این شرکت تصمیم گرفت از این اسلات صرف نظر کند زیرا باعث ضخیم تر شدن صفحه تاشو می شد و پیامدهایی برای فضای داخلی داشت. اخبار ای تی یک نشریه کاملا معتبر است و رندرها/تصاویری که تاکنون دیده‌ایم همگی یک گوشی بدون اسلات قلم را نشان می‌دهند. ما کاملاً مطمئن هستیم که این بار این اتفاق نخواهد افتاد.

قیمت Samsung Galaxy Z Fold 5 چقدر خواهد بود؟

صفحه اصلی Samsung galaxy z fold 4 بسته شد

رایان هاینز / Android Authority

گلکسی زد فولد 4

هر دو گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فولد 4 در زمان عرضه 1799 دلار قیمت داشتند. ما انتظار نداریم که سامسونگ قیمت تاشوی جدید را بالاتر از مدل های قبلی خود داشته باشد، به خصوص با توجه به وضعیت فعلی اقتصاد جهانی و این واقعیت که پیکسل فولد دارای قیمت 1799 دلاری MSRP است. برای سامسونگ غیرعاقلانه خواهد بود که قیمت گوشی های هوشمند را افزایش دهد و پرچمدار تاشو را حتی غیرقابل دسترس تر از آنچه که در حال حاضر برای اکثر مردم است، کند.

جالب اینجاست که شایعه‌ای از Revegnus نشان می‌دهد که Fold 5 کمی ارزان‌تر از Fold 4 خواهد بود. با این حال، Revegnus نگفته است که چقدر کاهش می‌یابد.

اگر و زمانی که بیشتر بدانیم، این مقاله را به روز خواهیم کرد.


آیا اطلاعاتی درز گلکسی زد فولد 5 برای به اشتراک گذاشتن با ما دارید؟ یک نکته برای ما ارسال کنید، و ما حتما آن را بررسی خواهیم کرد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/tEj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *