لنگرهای تولید شده توسط هوش مصنوعی در هند خبرساز شده اند

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی لنگرهای تولید شده توسط در هند خبرساز شده اند
همراه ما باشید

لیزا

با «لیزا»، یک مجری خبری تولید شده توسط هوش مصنوعی برای اخبار OTV در هند آشنا شوید.

اسکرین شات توسط ماریا دیاز/مجله هشت پیک

غلت بزن، والتر کرانکایت.

مجری اخبار تلویزیون یک سنت آزمایش شده در زمان برای ارائه درجه ای از راحتی به کسب و کار ارائه سرفصل روزانه ما است. ما هر روز با یک مجری اخبار صبحگاهی آشنا از خواب بیدار می شویم و هر شب با اخبار عصر که توسط چهره آشنای دیگری ارائه می شود به رختخواب می رویم. اما از آنجایی که هوش مصنوعی بسیاری از مشاغل امروزی را تهدید می کند، موقعیت خواننده اخبار چقدر امن است؟ یک شبکه در هند در حال تلاش برای پاسخ به آن است.

Odisha TV، یک کانال خبری و پلتفرم دیجیتال از هند، اخیراً Lisa، یک مجری خبری تولید شده توسط هوش مصنوعی را آزمایش کرده است. لیزا با صدایی یکنواخت و چشمانی که با پلک زدن کاملا بسته نمی شوند، تیتر اخبار شبکه را به صورت دوره ای می خواند و تنها نیست.

همچنین: چت هوش مصنوعی Bing به Chrome و Safari برای کاربران منتخب گسترش می یابد

به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، لیزا یکی از دو چت ربات چندزبانه ای است که در سه ماه گذشته به شبکه های خبری در هند اضافه شده است. سانا، دیگر مجری اخبار تولید شده توسط هوش مصنوعی، برای شبکه Aaj Tak که متعلق به گروه India Today است، کار می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  اینگونه است که هوش مصنوعی مولد اقتصاد گیگ را برای بهتر شدن تغییر خواهد داد
سانا

سانا مجری اخبار تولید شده توسط هوش مصنوعی تیترهای عاج تک را می خواند.

اسکرین شات توسط ماریا دیاز/مجله هشت پیک

اگرچه توسعه‌دهندگان از برخی ظرافت‌ها استفاده می‌کنند تا لنگرها را انسانی‌تر جلوه دهند، اما نتیجه واکنش‌های عجیبی در دره ایجاد می‌کند. سانا اغلب از یک پا به پای دیگر جابه‌جا می‌شود، و لیزا دست‌هایش را جمع می‌کند و انگشتانش را به‌طور ناخوشایندی مرتب می‌کند – کارهایی که – به تنهایی – در یک انسان احساس “طبیعی” می‌کنند. با این حال، تکراری بودن حرکات ربات‌های هوش مصنوعی، همراه با صدای یکنواخت و حالات غیرطبیعی چهره آنها، این احساس وهم‌آور را ایجاد می‌کند که در حال تماشای چیزی غیرطبیعی هستید.

اما لیزا و سانا همیشه در دسترس هستند، هرگز مریض یا خسته نیستند، اعتصاب یا PTO نمی کنند و پیر نمی شوند. با این حال، India Today و Odisha TV ادعا می‌کنند که این ربات‌های چت هوش مصنوعی را برای جایگزینی همتایان انسانی خود اضافه نکرده‌اند، بلکه آنها را با انجام وظایف تکراری و پیش پا افتاده تکمیل کرده‌اند.

همچنین: اکنون می توانید با یک شخصیت معروف هوش مصنوعی در وایبر چت کنید. در اینجا چگونه است

در حال حاضر ثنا و لیزا وظیفه دارند تیترها را در طول یک برنامه پخش یا خبری بخوانند و آنها را به یک مجری انسانی بسپارند. با این حال، سانا برای برگزاری مناظره با اعضای گروه انسانی و هوش مصنوعی آموزش دیده است.

دریافت مجریان خبری تولید شده توسط هوش مصنوعی متفاوت بوده است. حامیان شبکه‌ها را تشویق می‌کنند از فناوری‌های جدید استقبال کنند، توانایی ارائه سریع‌تر اخبار در طول انتخابات و سایر زمان‌های حساس، و تنوع زبانی را تشویق کنند. در مقابل، مخالفان مخالف جایگزینی هوش مصنوعی افراد و فقدان تفاوت های ظریف انسانی هستند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ایلان ماسک شرکت جدید هوش مصنوعی xAI را برای درک جهان راه اندازی کرد

همچنین: سنگاپور به دنبال موارد استفاده مولد هوش مصنوعی با گزینه‌های جعبه ایمنی است

در اینجا یک معمای اخلاقی دیگر وجود دارد: تبعیض نژادی و جنسیتی که می‌تواند منجر به ایجاد ربات‌های هوش مصنوعی در تصویر خود شود. از آنجایی که مدیران شبکه در مورد هر جنبه فیزیکی ظاهر یک مجری تصمیم می گیرند، امکان حذف خودسرانه گروه های قومی مختلف یا ویژگی های فیزیکی وجود دارد.



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/mJoGZs
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *