آیا ویندوز 11 برای بازی در سال 2023 خوب است؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

لوگوی ویندوز 11

گیمرها معمولاً در لبه فناوری رایانه شخصی هستند، خواه شامل برنامه ها، مشخصات یا لوازم جانبی باشد. اما اگر یک دستگاه 10 دارید که به خوبی کار می کند، ممکن است هیچ دلیل واضحی برای ارتقای سیستم عامل شما به وجود نداشته باشد، به غیر از حذف بازاریابی آزاردهنده توسط مایکروسافت. حتی ممکن است اشکالات احتمالی وجود داشته باشد. بنابراین آیا ارزش این جهش را دارد یا باید برای ویندوز 12 مقاومت کنید؟

آیا ویندوز 11 برای بازی بهتر از ویندوز 10 است؟

گیم پلی خیابانی Cyberpunk 2077

به طور کلی، بله. این شامل ارتقاهایی است که با در نظر گرفتن بازی های رایانه شخصی مهندسی شده اند، از جمله بهبود عملکرد. برخی از مشکلات در نسخه های اولیه ویندوز 11 وجود داشت – از جمله اشکال در کارت های گرافیک NVIDIA که محور اکثر رایانه های شخصی بازی هستند – اما از آن زمان این مشکلات برطرف شده است.

احتمالاً جهش بزرگی نسبت به ویندوز 10، چه از نظر عملکرد و چه از نظر ویژگی‌ها، نخواهید دید، اما با توجه به یک مسیر آسان برای ارتقا، دلیل کمی برای عدم تغییر وجود دارد. اگر یک دستگاه بازی جدید می‌خرید، باید به‌طور خودکار یکی را با ویندوز 11 انتخاب کنید – نه اینکه در این مرحله احتمالاً یکی از دستگاه‌های قدیمی‌تر را پیدا کنید.

مزایا و معایب به روز رسانی رایانه بازی خود به ویندوز 11

در حالی که رای به طور کلی مطلوب است، هنوز هم مزایا و معایبی وجود دارد که باید قبل از ارتقا در نظر بگیرید، به خصوص اگر ویندوز 10 شما را غمگین نمی کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه یک Mood Board در ویندوز ایجاد کنیم؟

کارایی

گیم پلی غیرحرفه ای

این یک حرفه ای واضح است، زیرا ویندوز 11 شامل فناوری هایی مانند DirectStorage است، یک API مبتنی بر Xbox که می تواند زمان بارگذاری و گاهی اوقات نرخ فریم را به شدت بهبود بخشد. بازی‌های دارای این فناوری اکنون شروع به عرضه کرده‌اند، اولین بازی Forspoken است، اما به زودی بدون آن، ویندوز 10 به‌طور قابل‌توجهی ضعیف به نظر می‌رسد.

برخی از پیشرفت‌های دیگر عبارتند از پشتیبانی بهتر HDR (محدوده دینامیکی بالا)، مدیریت حافظه بهینه، و سرعت SSD سریع‌تر. ما نمی خواهیم هیچ کدام از این ها را بیش از حد بفروشیم – هنوز HDR حتی در مانیتورهای رایانه شخصی آنقدرها هم چشمگیر نیست – اما اگر می خواهید بهترین عملکرد را داشته باشید، ویندوز 11 راهی برای پرواز است.

در اینجا چند صید وجود دارد. برای استفاده کامل از مواردی مانند DirectStorage به یک NVMe SSD نیاز دارید، بنابراین اگر هنوز یک درایو پلاتر دارید، ویندوز 11 کمک زیادی نخواهد کرد. به همین ترتیب، به هیچ وجه شاهد پیشرفت‌های HDR نخواهید بود، مگر اینکه صفحه‌نمایش سازگار داشته باشید، و بیشتر مانیتورها برای پایین نگه داشتن قیمت‌ها، از این فناوری صرف نظر می‌کنند.

رابط تغییر می کند

استفاده از Start برای قفل کردن ویندوز 11

راجر فینگاس / Android Authority

برخی از افراد تغییرات رابط در ویندوز 11 را دوست ندارند. برای مثال، دکمه Start و سایر نمادها در نوار وظیفه قرار دارند. که ممکن است کمی به آن عادت کند. همین امر در مورد تغییرات کوچکتر در مواردی مانند برنامه تنظیمات، اکسپلورر فایل و سینی سیستم نیز صادق است. اقلامی را خواهید دید که به هم ریخته، برچسب‌گذاری شده یا بزرگ شده‌اند، گاهی اوقات با یک لایه رنگ جدید.

این بخش جزئی از بسیاری از به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل است، و پس از تنظیم، تغییرات معمولاً مورد استقبال قرار می‌گیرند. مواردی مانند Snap Layouts و دسکتاپ های متعدد برای استفاده آسان تر هستند و نرم افزار اکنون می تواند در نهایت به یاد بیاورد که چگونه را روی مانیتورهای خارجی قرار داده اید. این باعث می‌شود جابجایی بین تنظیمات کار و بازی ساده‌تر شود، یا فقط ایستگاه جنگی خود را آنطور که دوست دارید حفظ کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چرا Cisco Webex در ویندوز 11 کار نمی کند یا راه اندازی نمی شود ؟

مهاجرت

فرآیند ارتقا باید برای اکثر افرادی که از ویندوز 10 می آیند یکپارچه باشد، اما کلمه “بیشتر” کلمه کاربردی است. اگر دستگاه شما چندین ساله است، همیشه این خطر وجود دارد که یک جزء یا لوازم جانبی به دلیل ناسازگاری درایورها با ویندوز 11 به خوبی کار نکند. برخی از محصولات ممکن است هیچ درایور ویندوز 11 نداشته باشند، اگرچه اگر تا اواسط سال 2023 به‌روزرسانی دریافت نکرده باشند، به احتمال زیاد در آستانه منسوخ شدن هستند.

بررسی سازگاری قبل از ارتقا بسیار مهم است. همچنین، حتی زمانی که همه چیز ایمن به نظر می رسد، باید از اطلاعات ضروری در یک سرویس ابری مانند OneDrive و/یا یک SSD خارجی نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگر در حال حاضر در مقابل مزایای بالقوه، دردسر غیر ضروری به نظر می رسد، به احتمال زیاد می توانید صبر کنید.

آیا باید برای بازی به ویندوز 11 آپدیت کنم؟

آلیکس نیمه عمر

تا زمانی که رایانه شخصی شما و هر یک از لوازم جانبی ضروری شما حداقل الزامات را برآورده می کنند، احتمالاً باید. این ارتقا از طریق ویندوز 10 رایگان است و هیچ نقطه ضعف جدی وجود ندارد. اگر یک دستگاه بازی قدرتمند دارید، ممکن است در واقع به ویندوز 11 برای بهترین بهره برداری از آن نیاز داشته باشید.

شاید مهمتر از آن، ویندوز 10 در راه خروج است. توسعه دهندگان برنامه و سخت افزار اکنون تلاش خود را روی 11 متمرکز کرده اند، بنابراین برای تضمین پشتیبانی به این نیاز دارید. خود مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی از ویندوز 10 را پس از 14 اکتبر 2025 قطع کند، که احتمالاً نشانه‌ای از این است که ویندوز 12 در آن زمان در دسترس خواهد بود. در این صورت، فرآیند ارتقا تنها سخت‌تر می‌شود و منحنی یادگیری واضح‌تری برای راه‌اندازی وجود دارد.


امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/EYp
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *