مایکروسافت، متا و بسیاری دیگر حقوق نام جدید توییتر را دارند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی مایکروسافت، متا و بسیاری دیگر حقوق نام جدید را دارند
همراه ما باشید

ایلان ماسک دیروز با تغییر نام شبکه اجتماعی و انتشار لوگوی جدید، تغییر برند توییتر را آغاز کرد. توییتر قرار است خداحافظی کند، در حالی که “X” قرار است کنترل را به دست بگیرد. با این حال فقط یک مشکل وجود دارد، مایکروسافت، متا و صدها شرکت دیگر حقوق نام جدید توییتر را دارند.

علامت تجاری مایکروسافت X

مایکروسافت، متا و شرکت های مختلف دیگر حقوق نام جدید توییتر را دارند

این گزارش از رویترز می آید و می تواند به طور جدی برنامه های ایلان ماسک را به هم بزند. به نظر می‌رسد که «X» به طور گسترده در علائم تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، که در را برای پرونده‌های قضایی مختلف باز می‌کند.

در واقع، جاش گربن، وکیل علامت تجاری، چنین گفت: “به احتمال 100٪ وجود دارد که توییتر بر سر این موضوع توسط کسی مورد شکایت قرار گیرد.” او کاملا متقاعد شده است که در صورت ادامه این مسیر، از شرکت شکایت خواهد شد.

همان وکیل تقریباً 900 ثبت علامت تجاری فعال در ایالات متحده را که حرف X را پوشش می‌دهند، برشمرد. او خاطرنشان کرد که این برای صنایع مختلف صدق می‌کند، البته نه فقط فناوری.

همانطور که قبلا ذکر شد، مایکروسافت و متا هر دو صاحب این علامت تجاری هستند. مایکروسافت از سال 2003 در اختیار این شرکت بوده و به ارتباطات مربوط به سیستم بازی های ویدئویی ایکس باکس مربوط می شود. از سوی دیگر، متا دارای یک علامت تجاری فدرال است که در سال 2019 به ثبت رسیده است. این علامت یک حرف آبی و سفید “X” برای نرم افزار و رسانه های اجتماعی را پوشش می دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  این تنظیمات جدید توییتر می تواند منجر به آزار و اذیت از طریق DM شود

استفاده از نام “X” شرکت را برای دعاوی مختلف باز می کند

وکیل مذکور گفت که هیچ یک از این شرکت‌ها به احتمال زیاد شکایت نمی‌کنند، مگر اینکه برند آنها مستقیماً در معرض تهدید قرار گیرد. با این حال، شرکت‌های مختلف دیگری با مالکیت مشابه وجود دارند و احتمال شکایت برخی از آنها زیاد است.

داگلاس مسترز، یک وکیل علامت تجاری، گفت: «با توجه به دشواری محافظت از یک حرف، به‌ویژه حرفی که از نظر تجاری محبوب است مانند «X»، حفاظت توییتر احتمالاً به گرافیک‌های بسیار مشابه با لوگوی X محدود می‌شود. وی همچنین افزود: این لوگو مشخصه چندانی در مورد آن ندارد، بنابراین محافظت بسیار باریک خواهد بود.

اوضاع ممکن است برای ایلان ماسک و توییتر با نام مستعار “X” در این مسیر واقعاً آشفته شود.



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HBInze
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *