آموزش کیوبیس فصل سوم بخش دوم : روشهای اجرای پروژه و پانل Transport

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کنترل اجرا به کمک قسمت عددی در صفحه کلید

در کامپیوترهای شخصی  Pc می توانید از کلیکهای قرار  گرفته در قسمت عددی صفحه کلید برای کنترل اجرای پروژه استفاده نمایید . برای شروع ضبط کلید * در قسمت کلیدهای عددی را فشار دهید . برای اجرای پروژه کلید enter را فشار دهید . برای توقف اجرای پروژه کلید صفر در قسمت کلیدهای عددی را فشار دهید . برای انتقال خط زمان به محل نشانگر چپ کلید 1 را فشار دهید  . برای انتقال خط زمان به محل فعلی نشانگر راست کلید عدد 2 را فشار دهید . برای پیشروی سریع خط زمان کلید + را فشار دهید .

فرمت های نمایش رمان

واحدهای زمان که در خط زمان پروژه مشاهده می کنید مستقل از واحد نمایش زمان در پانل  Transport است . مثلا می توانید زمان را در خط زمان و در پانل Transport با واحد  Beat یا Bar نمایش دهید . داخل پانل Transport دو قسمت نمایش زمان داریم . قسمت  Primary و قسمت  Secondary .

قسمت Primary سمت چپ قرار گرفته و بطور معمول زمان را با فرمت  Bars + Beats نمایش می دهد . قسمت  Secondary سمت راست قرار گرفته و بطور معمول زمان را با ثانیه  (Seconds) نمایش می دهد .

 

نشانگرهای چپ و راست

نشانگرهای چپ و راست در واقع یک جفت نشانه موقعیت می باشند که از آنها برای تعیین مکان  Punch-in و  Punch-out ( شروع و توقف ) ضبط صدا و یا به عنوان محدوده ضبط و اجرای چرخه ای در پروژه استفاده می کنیم .

هنگامی که  دکمه  Cycle در نوار ابزار اصلی یا در پانل Transport فعال باشد ، محتوی قرار گرفته بین نشانگرهای چپ و راست اجرا و تکرار می شود . البته اگر نشانگر راست در سمت چپ نشانگر چپ قرارگیرد ، اجرا به روش پرش خواهد بود . یعنی هنگامی که خط زمان به نشانگر راست می رسد ، اجرا به نشانگر چپ منتقل می شود .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل سیزدهم بخش دوازدهم : افکتهای صوتی

برای تنظیم موقعیت نشانگرهای چپ و راست از روشهای گوناگون می توان استفاده نمود :

  • کلید Ctrl را نگهداشته و در بالای خط زمان و در نقطه دلخواه کلیک کنید تا موقعیت نشانگر چپ را تعیین نمایید .
  • در نیمه بالایی خط زمان کلیک نموده و دکمه ماوس را نگهداشته و بطرف راست بکشید تا دامنه بین نشانگر چپ و راست را تنظیم نمایید .
  • کلید Ctrl را نگهداشته و کلید عدد 1 را فشار دهید تا نشانگر چپ در مکان فعلی خط زمان قرار گیرد یا کلید عدد 2 را فشار دهید تا نشانگر راست در مکان فعلی خط زمان قرار گیرد .
  • اگر رویداد یا دامنه ای را داخل شیارها انتخاب نموده و سپس کلید حرف  p را فشار دهید ، نشانگرهای چپ و راست در ابتدا و انتهای رویداد یا دامنه منتخب قرار می گیرند .
  • می توانید موقعیت نشانگرهای چپ و راست را بروش عددی در پانل Transport تنظیم نمایید .

 

 

” ادامه دارد “

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Wtn
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *