یکی از بنیانگذاران توییتر می گوید Threads “اصالت ندارد”

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از بنیانگذاران ، جک دورسی، از زمانی که Threads در چهارشنبه شب راه اندازی شد، از آن انتقاد کرده است. ادعا می کند که این فقط یک “کلون توییتر” است و “هیچ اصالتی ندارد”. که بسیار غنی است زیرا برنامه جدید خودش دقیقاً شبیه توییتر است – Bluesky است.

دورسی در مورد شکایاتش توییت کرد، که از زمانی که Bluesky را راه اندازی کرد به نوعی طعنه آمیز است، اما من حدس می زنم افراد کافی برای گوش دادن به شکایات او وجود نداشته باشند. دورسی اظهار داشت که “ما ماشین های پرنده می خواستیم، در عوض 7 کلون توییتر به دست آوردیم.” که، دورسی اشتباه نمی کند، اما این نیز تا حدی تقصیر اوست.

یک کاربر از دورسی انتقاد کرد و گفت که او دو تا از هفت کلون را ساخته است. که در آن دورسی پاسخ داد که «نه. Bluesky و nostr پروتکل‌هایی هستند که توییتر می‌تواند بر اساس آنها بسازد. برخی از محدودیت ها و بار را حذف می کند. رقابتی نیست.» چیزی که دورسی فراموش می کند این است که Threads قرار است بر اساس پروتکل ActivityPub ساخته شود، همان پروتکلی که Mastodon از آن استفاده می کند.

مالک توییتر، ایلان ماسک، قبلاً نامه ای به زاکربرگ ارسال کرده است

گرمای بین ماسک و زاکربرگ همچنان گرمتر می شود. پس از اینکه این دو با یک مسابقه در قفس موافقت کردند (که در واقع در حال رخ دادن است!)، اکنون آن دو از طریق توییتر و Threads در حال انجام آن هستند. ماسک از وکلایش خواست نامه توقف و توقفی را برای متا از طریق Threads ارسال کنند. با این ادعا که زاکربرگ کارمندان سابق توییتر را استخدام کرده است (که ماسک آنها را اخراج کرد) و از مالکیت معنوی دزدیده شده برای ایجاد این برنامه استفاده کرده است. این نیز درست نیست، زیرا هیچ کارمند سابق توییتر روی Threads کار نمی کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  جایگاه X با یوزرها [داده های جدید]

در همین حال، Threads همچنان داغ است. با بیش از 70 میلیون ثبت نام در بیش از 48 ساعت، و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد. آیا ماسک نگران است که Threads تعداد کاربران بیشتری از توییتر داشته باشد که در 15 سال عمر خود داشته است؟ شاید. اما او کار خوبی انجام می دهد که آنها را نیز دور می کند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GYP
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *