آموزش کیوبیس بخش چهارم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 خط زمان

خط کش زمان بالای پنجره پروژه قرار گرفته و نشان دهنده زمان در پروژه است . فرمت نمایش زمان در این خط کش براساس تنظیمات پروژه تعیین می شود با این حال در هر لحظه می توانید این فرمت را تغییر دهید . پیکان موجود سمت راست خط کش را کلیک نموده و فرمت دلخواه انتخاب نمایید .

پروژه و تنظیمات پروژه

 برای مشاهده و تغییر تنظیمات یک پروژه به ترتیب  Project→project setup در نوار منو را کلیک کنید .

تغییر بزرگنمایی محتوی شیارها

برای تغییر بزرگنمایی نمایش محتوی شیارها می توانید از روشهای گوناگون استفاده نمایید. به ترتیب Edit→ zoom در نوار منو را کلیک نموده و سپس یکی از گزینه ها را انتخاب نمایید . گزینه Zoom in  سبب افزایش بزرگنمایی افقی می شود .

گزینه  Zoom out سبب کاهش بزرگنمایی افقی محتوی شیارها می شود . گزینه Zoom full  همه محتوی شیارها را در پنجره فعلی نمایش می دهد . گزینه Zoom to selecyion فقط ناحیه انتخاب شده را محتوی شیار را بزرگنمایی می کند . گزینه Zoom to selection ( horiz ) فقط ناحیه انتخاب شده از محتوی شیار را به روش افقی بزرگنمایی می کند .

گزینه  Zoom in vertical  بزرگنمایی محتوی شیار را به روش عمودی کاهش می دهد. گزینه  Zoom in trascks فقط محتوی شیار منتخب را به روش عمودی بزرگنمایی می کند .

گزینه Zoom out tracks فقط بزرگنمایی محتوی شیار منتخب را کاهش می دهد .

برای کاهش یا افزایش بزرگنمایی افقی و عمودی محتوی شیارها می توانید از لغزنده های پایین و سمت راست پنجره پروژه نیز استفاده نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل سیزدهم بخش چهاردهم : افکتهای صوتی

تغییر اندازه کادر نگهدارنده شیارها

برای تغییر اندازه کادر نگهدارنده شیارها به افقی کافی است اشاره گر ماوس را بر لبه بین آنها شیار با شیار بعدی یا فبلی قرار داده و سپس کلیک نموده و بکشید .

اگر می خواهید همزمان اندازه افقی کادرهای شیارها را تغییر دهید ، ابتدا کلید ctrl را نگه داشته و سپس لبه بین یک شیار با شیار بعدی یا قبلی را کلیک نموده و بکشید .

اگر تعداد شیارها یا رویدادها در یک پروژه زیاد باشد می توانید از ویژگی Overview برای کنترل و تغییر بزرگنمایی رویدادها استفاده نمایید . دکمه  Show overview در نوار ابزار اصلی را کیلک کنید . ناحیه مرورگری ( Overview ) باز می شود . در این ناحیه هر یک از رویدادها با یک چهار ضلعی کوچک نشان داده می شوند .

با کلیک نمودن روی این چهارضلعی ها تمرکز پنجره پروژه به همان رویداد منتقل می شود همچنین یک کادر آبی رنگ مشاهده می کنید که در ناحیه تمرکز را نشان می دهد . با کلیک نمودن و کشیدن این کادر می توانید ناحیه تمرکز را بر روی رویداد یا رویدادهای موردنظر منتقل نمایید .

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Ewf
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *