آموزش کیوبیس فصل سوم بخش اول : روشهای اجرای پروژه و پانل Transport

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فصل سوم

روشهای اجرای پروژه و پانل Transport

در این درس روشهای اجرا و کنترلهای اجرای پروژه را می آموزید . مهمترین ابزار برای کنترل اجرای یک پروژه در محیط برنامه Cubase پانل  Transport است . اگر این پانل را در محیط کاری برنامه مشاهده نمی کنید ، به ترتیب Transport → transport panel در نوار منو را کلیک کنید . کنترلهای اصلی اجرای پروژه علاوه بر پانل Transport را پنهان کنید . کافی است دکمه کوچک سمت  چپ بالا یا سمت راست بالای این پانل را کلیک نموده و یا به ترتیب Transport → transport panel در نوار منو را کلیک کنید .

سفارشی نمودن پانل  Transport

پانل Transport از قسمتهای گوناگون تشکیل شده است . می توانید هر وقت لازم است هر یک از این قسمت ها را آشکار یا پنهان نمایید . بر روی پانل کلیک راست نمایید . یک منوی میانبر آشکار می شود نیمه بالایی این منو شامل قسمت های تشکیل دهنده پانل است . می توانید هر یک از این اسامی را کلیک نموده تا آشکار یا پنهان گردد .

با انتخاب گزینه show all همه قسمتهای پانل آشکار می شوند . با انتخاب گزینه  Default  همه قسمتهای پانل در مکانهای پیش فرض خود را آشکار می شوند . قسمت پایینی در منوی میانبر به شما امکان می دهد تا فقط دکمه های کنترل اجرای پروژه را داشته باشید .

با انتخاب گزینه  Setup درمنوی فرعی یک پنجره با عنوان Setup باز می شود . در ستون سمت چپ اسامی قسمت های آشکار در پانل را دارید . با انتخاب این اسامی و کلیک دکمه → می توانید یک قسمت را به ستون سمت راست منتقل نمایید که فهرست قسمتهای پنهان در پانل را نمایش می دهد . همچنین با کلیک نمودن دکمه های Move up و Move down می توانید ترتیب قرارگیری قسمتهای مختلف در پانل  را بدلخواه تنظیم نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل پنجم بخش دوم : ضبط صدا

کنترل اجرا به کمک قسمت عددی در صفحه کلید

در کامپیوترهای شخصی  Pc می توانید از کلیکهای قرار  گرفته در قسمت عددی صفحه کلید برای کنترل اجرای پروژه استفاده نمایید . برای شروع ضبط کلید * در قسمت کلیدهای عددی را فشار دهید . برای اجرای پروژه کلید enter را فشار دهید . برای توقف اجرای پروژه کلید صفر در قسمت کلیدهای عددی را فشار دهید . برای انتقال خط زمان به محل نشانگر چپ کلید 1 را فشار دهید  . برای انتقال خط زمان به محل فعلی نشانگر راست کلید عدد 2 را فشار دهید . برای پیشروی سریع خط زمان کلید + را فشار دهید .

 

        ” ادامه دارد “

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/Keu
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *